Com reparteixen 2es i següents opcions preinscripcio?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5604
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Com reparteixen 2es i següents opcions preinscripcio?

EntradaAutor: cositina » dg. març 13, 2016 1:37 pm

Hola!
Tinc un gran dubte i no he trobat enlloc resposta, sobre les preinscripcions dels coles.

Tots els nens q no entren en l'escola q han posat en 1a opcio de la llista: com és el procés per repartir les següents opcions? Prioritat l'ordre de la llista o prioritat el numero de sorteig?

Es a dir imaginem q jo tinc el numero 100 i Fulanito té el 200. Numero desempat surt el 80 x tant jo estic per davant. Si jo he posat l'escola X en 6a opcio (i les 5 anteriors ja estan plenes) i Fulanito ha posat aquesta mateixa escola X en 2a opcio, li donen abans a ell o a mi?

I en cas q acabem tots dos anant a plaça d ofici, en què es basa el Consorci per decidir quin cole adjudica a mi i quin a fulanito?

Crec q es super.important ebtendre aixo x decidir l'ordre dels coles a la llista pero enlloc s'explica!
xirimoia
:: granota
Entrades: 248
Membre des de: dg. abr. 07, 2013 1:49 pm
Ubicació: Girona

Re: Com reparteixen 2es i següents opcions preinscripcio?

EntradaAutor: xirimoia » dg. març 13, 2016 1:51 pm

Segons tinc entès, en Fulanito anirà abans que tu, perquè l'ha posat en 2a opció i tu com a 6a. És a dir, primer col·loquen per ordre d'opcions i entre tots el que han escollit una escola determinada com a 2a opció, llavors sí que és té en compte el número del sorteig.

Per la resta que preguntes,no ho sé pas.

Molta sort amb la tria d'escola, jo ho vaig fer l'any passat i van ser uns mesos de no parar de donar-li voltes... Ànims!
cositina

EntradaAutor: cositina » dg. març 13, 2016 2:05 pm

Merci xirimoia. Pero ho tens entes aixi perque ho suposes o algu tha explicat q realment sigui aixi? A un altre post vaig llegir la versio oposada i trobo molt fort q enlloc ho expliquin d manera oficial
xirimoia
Entrades: 248
Membre des de: dg. abr. 07, 2013 1:49 pm
Ubicació: Girona

EntradaAutor: xirimoia » dg. març 13, 2016 2:18 pm

És el que vaig entendre jo l'any passat quan tenia els mateixos dubtes que tu. Però no t'ho puc assegurar, i menys si tu has llegit una cosa que fa entendre just el contrari!
Crec que hi havia un post que es deia "no hem entrat a la primera opció", potser allà hi trobes més informació.

Espero que algú et pugui respondre amb més seguretat! ;)
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

EntradaAutor: Alehop » dg. març 13, 2016 4:18 pm

Primer es mira l'ordre de llista i, entre tots els que han posat una mateixa escola a la mateixa posicio a la llista, s'adjudica en base al número de desempat.Ah! I els punts només compten per la primera opció.

Així m'ho van explicar a mi a l'oficina municipal d'escolarització.
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

EntradaAutor: Essuca » dg. març 13, 2016 5:54 pm

Tal com diu l'Alehop, cada escola mira quins "números del sorteig" l'han posat en primera opció, i a partir del número del sorteig van admetent a gent. Un cop estan plenes, les persones que l'han escollit de primera opció queden en llista d'espera (pública, per tant saps si ets la primera o la desena en llista d'espera).

Després, un cop acabat aquest procés, les escoles que tenen places vacants, tornen a fer el mateix procediment aquest cop amb les segones opcions de la gent que encara no té plaça assignada, és com si es tornessin a mirar la llista per ordre de sorteig, però ja s'han eliminat de la llista els que tenen plaça. I així anar fent, fins que totes les escoles tenen les places plenes, o bé totes les sol·licituds han estat ateses, o bé no hi ha un encaix entre plaça demanada i plaça vacant (és a dir, fins que les sol·licituds que queden pendents d'assignació no tenen demanda en cap de les places vacants) un cop arribat aquest punt, és quan es va a l'assignació d'ofici i la comissió de garantia d'admissions, on t'informen de places vacants, pots fer recurs... En aquest punt no sé que dir-te, no sé com va, i per tant no sé quin ordre o preferències posen ni com les adjudiquen.

Així a la teva pregunta, fulanito amb un número més lat que el teu, passaria per davant teu si té una escola de segona opció i tu la tens de sisena. Ja que, ell a la segona volta de la llista ja sortiria com a part sol·licitant i tu no hi sortiries fins a la sisena volta (passant per davant teu els que ho l'han demanat de segona, tercera, quarta i cinquena preferència)

De fet, la sensació que et queda normalment és que entres a la primera/segona opció o ja d'ofici, ja que normalment la teva tercera, quarta, cinquena opció.... serà la primera o segona de l'altra gent.

Espero haver-te ajudat en una part i aveure si algú sap com és le mecanisme quan ja vas a les d'ofici.
cositina

EntradaAutor: cositina » dt. març 15, 2016 6:27 am

Moltisisisimes gracies noies. Molt clarificadora l'explicacio
sherma
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 59
Membre des de: dg. gen. 10, 2016 11:13 pm

EntradaAutor: sherma » dc. març 30, 2016 10:07 pm

A veure si tenim sort i entrem a la primera opció.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 39 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::