Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
rccasgar
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dg. abr. 24, 2016 6:56 am

Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: rccasgar » dg. oct. 16, 2016 3:18 pm

Obro el fil d'aquest any per a la preinscripció a infantil a Sant Cugat, ja que no he vist que s'hagi obert cap encara.
zyarkz
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dc. març 02, 2016 11:15 am

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: zyarkz » dl. oct. 17, 2016 4:57 pm

Hi ha informació del número de peticions, punts mínims per accés, gent que va quedar fora, etc... de l'any anterior?

Disposar d'ells en aquest fil seria genial!
eileen
Entrades: 1
Membre des de: dv. gen. 13, 2017 10:47 pm

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: eileen » ds. gen. 14, 2017 8:11 am

Buenos dias! Acabo de encontrar este foro y me gustaría ir escuchando sus opiniones sobre las escuelas concertadas y públicas de Sant Cugat. Empecé la búsqueda de la escuela para mi hija y aunque he visto varios, no creo tener plaza asegurada en ninguno :(. No vivo en Sant Cugat, pero si trabajo aquí. Tengo un estudio de fotografía en el centro del pueblo. Y clarooo, no sabía que Sant Cugat lo dividían en dos partes. Así que por la ubicación de mi estudio, me toca el Avenç, Santa Isabel, Pureza de Maria... Estuve en el Avenç y me gustó, además de que me lo han recomendado. No obstante fueron muy claros. Prácticamente imposible entrar con 20 puntos.... pero a día de hoy es nuestro preferido.

El Santa Isabel es muy bonito, aunque religioso, me pareción una escuela muy acogedora y con profesores muy cálidos y amorosos. No obstante, está en el centro centro y no tiene áreas verdes :( Además, es solo primaria... para secundaria, tienen que ir a otro... prefería un mismo cole para toda su escolaridad.

Además aproveché para visitar el Thau. Sinceramente instalaciones impresionantes y un proyecto interesante. (Soy de Costa Rica) y siempre me preocupa el tema del inglés, según me comentan salen hablando ese idioma y francés (Además de castellano y catalán) Tienen referencias sobre esto? El caso es que, para este colegio tengo 0 puntos. No me dieron demasiadas esperanzas.

Fuimos al Ramón Fuster. Pertenece a la misma fundación del Avenç pero se encuentra ubicado en Bellaterra. Quizás tenemos más opciones para entrar. Instalaciones modernas y amplias... en general bien... pero para estar en la montaña y tener ese terreno tan grande, no dejaron ni un arenero.. Todo es CEMENTO. uiiiii parece que hay un pero para todos. Que dificil elección. Pero en estos momentos, quizás es donde más alternativas tengo. Tienen referencias de esta escuela?

Estoy barajando alguna otra alternativa como:

Virolai - Molins de Rei
Garbi - Esplugues
Santa Isabel de Villena - Esplugues

La idea es encontrar la manera de NO tener que entrar en Barcelona, ni vivo ni trabajo ahí. Tienen información de alguna de estas escuelas?

Gracias - Eileen
rccasgar
:: puça
:: puça
Entrades: 21
Membre des de: dg. abr. 24, 2016 6:56 am

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: rccasgar » dt. gen. 17, 2017 7:09 pm

Nosaltres no coneixem ningú que hi vagi a l'escola Ramon Fuster. Tampoc ens la hem plantejat... Preferim que els amics del nostre fill visquin també a Sant Cugat, així és més fàcil que puguin quedar després de classe per jugar o fer treballs de l'escola.

De la resta només ens sona el Garbí d'Esplugues. Crec que no està malament.
zyarkz
:: puça
:: puça
Entrades: 7
Membre des de: dc. març 02, 2016 11:15 am

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: zyarkz » dc. gen. 18, 2017 8:49 am

Yo estuve tambien en el Ramon Fuster. Como dices, es una pena la integración que hay con el entorno...

De todos modos, lo que más me llamó la atención es que según nos dijeron no es una escuela demandada por las familias del área de influencia. Esto me dejó con la mosca detrás de la oreja... Un buen colegio es un buen colegio y siempre será primera opción para la mayoria de gente de la zona (si realmente lo es). No hay más que ver el Montserrat en BCN. Otro aspecto es que no está dentro de la iniciativa Escola Nova XXI, mientras que el Avenç si.

Como preguntaba en un hilo aparte (no recibí respuesta), me quedó la sensación de que es el "low-cost" de la Fundació Collserola y que, independientemente de que sean del mismo grupo, no es equivalente al resto.

Que conste que es una opinión personal en base a lo visto y que no quiero desmerecer al colegio porque no lo conozoco más allá de la entrevista que hice y la información recibida!
kimtux
Entrades: 3
Membre des de: dl. gen. 30, 2017 11:10 am

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: kimtux » dl. gen. 30, 2017 11:24 am

Hola!

Primer de tot, moltes gràcies podria dir que a tothom ja que he pogut llegir aportacions d'anys anteriors i, moltes gràcies!!!

Be, nosaltres ja portem vivint a Sant Cugat gairebé tres anys i el peque, actualment a una escola bressol privada ja li va tocant anar cap a P3 el proper any. Per això ja estem visitant diverses escoles, certament ens hem decantat cap a les concertades, degut a les possibilitats d'ampliació d'horari, projectes educatius i anglès.

Estem cercant una escola a Sant Cugat o rodalies que, sobretot l'anglès, en sigui un pal de paller. Vàrem poder visitar l'Europa però, és privada i així es veu en el seu cost, aproximadament uns 1.000€/mes. Clar, ho tenia tot: instal·lacions modernes i àmplies, anglès per sobre del 70% de les classes i un Projecte Educatiu molt interessant i molt Internacional. Estem pendents de visitar l'Agora, sembla que serà igual que l'Europa com també el seu cost. Ara per ara estant descartats però ho volíem conèixer de primera mà.

Ja agafant les concertades, nosaltres vivim a Coll Favà, per tant estem a la Zona B i ens toquen: Pureza de Maria, Avenç, Viaró i Sant Isabel si no recordo malament. El Santa Isabel l'hem descartat per estar al centre, no disposa d'instal·lacions molt grans i preferim que tingui més contacta amb la natura, a poder ser. El Pureza de Maria no l'hem visitat tampoc però no hem llegit gaires coses bones com, també, perdoneu, però sembla molt arcaic. L'Avenç el visitarem el proepr divendres 10, en tenim certa esperança. El Viaró, encara que és religiós i d'educació diferenciada, el visitarem igualment ja que, podríem dir, resumidament, que sembla un Europa a nivell d'instal·lacions i d'educació de l'anglès però, religiós.

Fora de la nostra zona de proximitat ens agraden d'altres com el Thau, laFarga i el Col·legi Montserrat a Vallvidrera. El primer, el Thau, ja l'hem visita i a nivell de Projecte Educatiu i Instal·lacions sembla molt xulo però l'anglés no està dins el rati de % que ens agrada, encara que sembla molt difícil poder-hi entrar no estant dins de la Zona que ens pertoca. La Farga, al igual que el Viaró, és d'educació diferenciada i religiós també, be, el visitarem ja que en aquest cas sembla que l'anglés si està per sobre del rati i, finalment, el Col·legi Montserrat. Aquest sembla que tenim 0 punts per entrar-hi però realment sembla expectacular, llevat que no disposa instal·lacions esportives ho fan tot a Can Carelleu però el seu Projecte Educatiu i l'enfocament, gairebé al màxim, amb les intel·ligències múltiples ens fa decantar-nos com a primera opció (si tenim sort, molta). També el visitarem a la seva Jornada de Portes obertes del 17 de febrer.

Ens falten algúns col·legis concertats però els hem descartat totalment, com el Pinar per exemple.

Be, espero poder llegir molts comentaris d'aquest nou fil i poder aportar també, el nostre petit granet de sorra.

Moltes gràcies!!
Xandrakala
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. feb. 01, 2017 12:34 pm

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: Xandrakala » dc. feb. 01, 2017 10:15 pm

Hola!
Sóc nova per aquí, tot i que ja he llegit fils d'anys anteriors i agraeixo a tothom les opinions.
Aquest any em toca prendre a mi la decisió d'escollir escola per a la meva nena i m'encantaria poder escoltar experiències i opinions, en principi, de les següents:
Santa Isabel
Joan Maragall
Pi de'n Xandri
L'Olivera
i l'Escola Nova
A l'espera dels vostres comentaris i espero poder ajudar també en alguna cosa! De moment puc informar que la jornada de les portes obertes del Santa Isabel és el dissabte 25 de febrer de 11 a 13 h.
Salutacions.
Avatar de l’usuari
melela
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm
Ubicació: Sant Cugat

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: melela » dj. feb. 02, 2017 12:04 pm

Hola,

jo vaig passar pel mal rotllo de la preinscripció ja fa 4 anys. Vaig tindre molta sort, perquè la meva filla i ara el seu germà van a l'escola que volíem per ells, l'Avenç. Ara fan 1er i P5. Si us puc ajudar a aclarir algun aspecte de l'escola, aquí estic.

Intento donar resposta als dubtes que ja han sortit.

Ramon Fuster: el projecte educatiu és exactament el mateix que el de l'Avenç. Mai he tingut la sensació que el RF sigui "el germà petit" dins de la Fundació i els mestres sovint passen d'una escola a l'altra. Alguns mestres de l'Avenç van començar ensenyant al Ramon Fuster i hi van portar els seus fills; encara que després hagin passat a ensenyar a l'Avenç, no es van ni plantejar canviar d'escola als fills perquè ells mateixos opinen que és les dues escoles són equivalents, i això em sembla indicatiu de la qualitat de l'escola. Si una família voldria l'Avenç però pel tema punts té més possibilitats al Ramon Fuster, jo d'ells no el descartaria.

EscolaNova21: la direcció ens va explicar que la Fundació participa al projecte amb una sola escola, l'Avenç, perquè participar amb una, dues o tres escoles no canviaria l'aportació que hi pot fer la Fundació (i el que en pot rebre en quant a idees). També van deixar clar que les innovacions que es podrien plantejar introduir en el marc del project s'implantarien de la mateixa manera a totes les escoles de la Fundació.

Un altre comentari que es pot tenir en compte: fins fa dos cursos l'Avenç ampliava ràtio cada any de 25 a 27 alumnes per classe, però l'any passat la Generalitat no va concedir l'ampliació. A P3 són 25 nens per classe i als cursos següents si alumne marxa no omplen les places que quedin vacants per sobre de 25.

Sort a tots!! :-()-)
Imatge
Imatge
MARINA+1
Entrades: 1
Membre des de: dc. feb. 08, 2017 5:32 pm

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: MARINA+1 » dc. feb. 08, 2017 5:39 pm

Hola,
Moltes gràcies per totes les opinions, jo ara començo a posar fil a l'agulla, espero trobar aviat una bona escola pel nostre fill.
Nosaltres estem a ZONA A i estem interessats a anar a veure l'Escola Ciutat d'Alba, opinions?
Veig que ja ha sortit que la jornada de portes obertes és el 14 de març, sabeu dates del període de preinscripció?
Salutacions,
Xandrakala
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. feb. 01, 2017 12:34 pm

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: Xandrakala » dt. feb. 14, 2017 5:40 am

Bon dia!
Ja tenim dates de preinscripcions i de portes obertes!
http://www.santcugat.cat/web/preinscripcio-2017-2018
Salutacions
Laeral
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dv. març 06, 2015 10:13 am

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: Laeral » dv. feb. 17, 2017 9:50 pm

Hola, nosaltres l'any passat vam aprofitar totes les experiències recollides en aquest foro per informar-nos de les escoles.
El nostre fill va a l'Escola La Mirada, estem molt contents i ell també. Si podeu, aneu a les portes obertes, potser per fora no és comparable a cap escola però dintre està plena de vida.
sarabenetton
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dl. feb. 20, 2017 1:56 pm

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: sarabenetton » dt. feb. 21, 2017 8:55 am

Hola familias, en mi interés por el tema de la educación y siendo madre de una nena que en octubre hará los 3 años , que vivimos en Sant Cugat y que hemos iniciado ,como mucho de ustedes, la búsqueda de coles para nuestros nenes, os dejo link donde podrán encontrar información de interés sobre las pre inscripciones de este año, jornadas de puertas abiertas y otros temas de interés,

http://sarabenetton.blogspot.es/


Deciros que personalmente, inicié con las visitas a los coles el pasado año, entre los que hemos visitado se encuentran:

PÚBLICOS:
* TURÓ DE CAN MATES
* ESCOLA NOVA ( LA MIRADA)

CONCERTADOS:
* THAU
* LA VALL
* AVENÇ
* PUREZA DE MARÍA
* MONTSERRAT ( excepción- escuela concertada ubicada en Av. de Vallvidrera, 68 Barcelona)

PRIVADOS:
* ÁGORA
* COLEGI CREA NOVA

Próximamente iremos a las JPO de la Escuela La Olivera y el Ramon Fuster ubicado en Bellaterra,

Cualquier información / duda que tengáis sobre alguno de estos colegios con gusto os podré comentar de mi experiencia,

Tras leer el foro agradezco las opiniones que podáis tener de la Escola La Mirada a quienes ya han iniciado el primer año en esta escuela ya que a pesar de ser una escola nova considero que tiene un proyecto fantástico.

Un gran saludo,

Sara
sarabenetton l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. feb. 22, 2017 8:53 am, en total s’ha editat 1 vegada.
kimtux
Entrades: 3
Membre des de: dl. gen. 30, 2017 11:10 am

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: kimtux » dt. feb. 21, 2017 2:35 pm

Hola Sara! Gracias por tu aportación! Ya me he leído las entradas de tu Blog y felicidades por compartirlas!

Tanto mi mujer como yo, fuimos el pasado viernes a las Puertas Abiertas del Montserrat y bien....
descartado totalmente ya que nos comentaron que el pasado año tuvieron que ir a concurso aquellos que tenían 30 puntos. Imagina, nosotros no tenemos ninguno jajaja porque vivimos fuera de la Zona del colegio,
no tenemos ningún hijo que ya esté cursando allá y, por suerte, no tenemos ninguno de los puntos por necesidades o situaciones sociales específicas.

Por ahora hemos visitado: Avenç, Thau, Montserrat, Agora, Europa, LaFarga y Viaró. Descartamos los públicos por sus horarios, un tanto incompatibles con nuestros trabajos. Si no te es mucha molestia, actualmente, ¿a qué guardería está yendo tu hij@?. Muchas gracias!

sarabenetton ha escrit:Hola familias, en mi interés por el tema de la educación y siendo madre de una nena que en octubre hará los 3 años , que vivimos en Sant Cugat y que hemos iniciado ,como mucho de ustedes, la búsqueda de coles para nuestros nenes, os dejo link donde podrán encontrar información de interés sobre las pre inscripciones de este año, jornadas de puertas abiertas y otros temas de interés,

http://sarabenetton.blogspot.es/


Deciros que personalmente, inicié con las visitas a los coles el pasado año, entre los que hemos visitado se encuentran:

PÚBLICOS:
* TURÓ DE CAN MATES
* ESCOLA NOVA ( LA MIRADA)

CONCERTADOS:
* THAU
* AVENÇ
* PUREZA DE MARÍA
* MONTSERRAT ( excepción- escuela concertada ubicada en Av. de Vallvidrera, 68 Barcelona)

PRIVADOS:
* ÁGORA
* COLEGI CREA NOVA

Próximamente iremos a las JPO de la Escuela La Olivera y el Ramon Fuster ubicado en Bellaterra,

Cualquier información / duda que tengáis sobre alguno de estos colegios con gusto os podré comentar de mi experiencia,

Tras leer el foro agradezco las opiniones que podáis tener de la Escola La Mirada a quienes ya han iniciado el primer año en esta escuela ya que a pesar de ser una escola nova considero que tiene un proyecto fantástico.

Un gran saludo,

Sara
sarabenetton
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dl. feb. 20, 2017 1:56 pm

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: sarabenetton » dc. feb. 22, 2017 8:51 am

Hola kimtux, en primer lugar gracias por visitar mi blog, comentarte que mi nena va una guardería privada ubicada en Sant Quirze del Valles, ya que es donde trabajo, se llama "Picarol Blau" y estoy muy contenta por la extraordinaria labor que hacen, mi nena va super contenta cada día.

En cuanto al colegio Montserrat que me resulta un colegio fantástico, nosotros iniciamos en la escuela de padres con los ejercicios de estimulación temprana y nos comentaban que ya por el hecho de pertenecer a la escuela había altas posibilidades de tener un cupo en el cole, nosotros al final por temas de desplazamientos no pudimos continuar con el programa, pero la experiencia fue genial, continuamos con ejercicios en casa y muy bien.

A manera informativa comentarte que en cuanto a los horarios en las escuelas públicas, la mayoría tienen servicios de acogida desde las 08:00 am y en las tardes incluso hasta las 18:00pm.


Saludos
kimtux
Entrades: 3
Membre des de: dl. gen. 30, 2017 11:10 am

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: kimtux » dc. feb. 22, 2017 1:07 pm

Hola, muchas gracias por tu respuesta... de nuevo! Pues lo que comentas del Montserrat, justo en la Jornada de Puertas Abiertas salió la pregunta y, la Directora, comentó que si está en P1 o P2 y no tiene puntos, ya sea por zona, etc... etc.. pues nada, que no tiene casi ninguna posibilidad; en cambio, si se tiene un hermano ya dentro del colegio, entonces si, ya que eso creo que son 40 puntos de salida. Igualmente, pregúntalo porque todos los colegios concertados siguen o deben seguir la normativa del Departament d'Ensenyament y en Barcelona, dónde pertenece la escuela, se sigue la documentación del Consorci:
http://www.edubcn.cat/ca/alumnat_i_familia/informacio_general_matriculacio/preinscripcio_i_matricula

sarabenetton ha escrit:Hola kimtux, en primer lugar gracias por visitar mi blog, comentarte que mi nena va una guardería privada ubicada en Sant Quirze del Valles, ya que es donde trabajo, se llama "Picarol Blau" y estoy muy contenta por la extraordinaria labor que hacen, mi nena va super contenta cada día.

En cuanto al colegio Montserrat que me resulta un colegio fantástico, nosotros iniciamos en la escuela de padres con los ejercicios de estimulación temprana y nos comentaban que ya por el hecho de pertenecer a la escuela había altas posibilidades de tener un cupo en el cole, nosotros al final por temas de desplazamientos no pudimos continuar con el programa, pero la experiencia fue genial, continuamos con ejercicios en casa y muy bien.

A manera informativa comentarte que en cuanto a los horarios en las escuelas públicas, la mayoría tienen servicios de acogida desde las 08:00 am y en las tardes incluso hasta las 18:00pm.


Saludos
karok
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dl. abr. 04, 2016 8:31 pm

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: karok » dj. feb. 23, 2017 11:21 pm

Bona nit.
Com a pare de l'escola La Mirada, dir-vos què és una gran oportunitat poder viure el procés de creació d'una escola.
La implicació de les families en aquest procés fa que esdevingui una gran experiencia, fins i tot els que, per motius d'horaris, no ho podem fer tant.
Si us plantegeu escola pública, no descarteu "La Mirada" per ser una escola nova i en barracons. L'energia de l'equip és enorme i molt positiva i es transmet en les reunions de pares i en les de l'AFA (AMPA).

Salut!!
sarabenetton
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dl. feb. 20, 2017 1:56 pm

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: sarabenetton » dv. feb. 24, 2017 9:47 am

Hola Karok, gracias por tu comentario, el año pasado fui a la charla donde la directora Clara y el equipo de la escuela explicaban el proyecto y me encantó.
Sin duda es actualmente mi primera opción. Gracias por tus comentarios , tú que eres parte de las familias que han inaugurado ésta escuela.
Estoy totalmente de acuerdo contigo que debe ser una gran experiencia formar parte de los inicios de un proyecto tan prometedor.
Saludos,
Sara
sarabenetton
:: puça
:: puça
Entrades: 16
Membre des de: dl. feb. 20, 2017 1:56 pm

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

EntradaAutor: sarabenetton » dv. feb. 24, 2017 9:51 am

Gracias por la actualización kimtux.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::