Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Xandrakala
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dc. feb. 01, 2017 12:34 pm

Re: Preinscripció Infantil (P3) a Sant Cugat 2017-2018

dc. març 15, 2017 9:22 am

Bon dia,

Moltes gràcies Ele! I tant que m'has ajudat, res com comptar amb opinions directes de famílies.

Salutacions.
sarabenetton
Entrades: 16
Membre des de: dl. feb. 20, 2017 1:56 pm

dc. març 15, 2017 5:48 pm

Hola familias, os paso link del Diario Ara.Cat que podría ser de interés sobre las pre inscripciones para el curso que viene.

http://interactius.ara.cat/escoles/calendari

Saludos,

Sara
noiasi
Entrades: 10
Membre des de: dl. feb. 27, 2017 8:29 am

dt. març 21, 2017 9:01 am

Bon dia. Com ho porteu? Ja ho teniu clar? Jo després de visitar varies escoles he arribat a la conclusió que no hi ha escola perfecta, unes m'agraden per unes coses i unes per altres. I que tot dependrà d'un sorteig i hem sembla MOLT INJUST.
Tauroblanc
Entrades: 2
Membre des de: dt. març 21, 2017 7:50 pm

dt. març 21, 2017 8:46 pm

Hola veïns, és el meu primer post i és que a casa tenim un dilema: pi d'en xandri, collserola, gerbert o joan maragall, tenim bessonada i encara que tenim la sort de que no els poden separar, no tenim clar quin agafar com a primera opció. Hem anat a les JPO d'aquests 4 centres, els veiem tots molt bons.

Teniu referencies?. Moltes gràcies.

David
Mercuri
Entrades: 7
Membre des de: dc. abr. 08, 2015 9:44 pm

dt. març 21, 2017 9:24 pm

Hola, per si pot aportar informacio a alguna familia, dir-vos que porto el meu fill al Gerbert i n'estic molt contenta. Tenim una direccio molt compromesa i il.lusionada per tirar endavant el projecte educatiu del centre. Almenys la part d'infantil que es la que conec treballen molt el tema emocional i aprenen els conceptes mitjançant el joc. Tambe molta importancia a la lectura i la musica.
ElPequeDeCasa
Entrades: 3
Membre des de: dc. març 22, 2017 9:53 am

dc. març 22, 2017 10:06 am

Hola, gràcies a tots per les vostres entrades. Ara que ja hem vist totes les escoles, ens hem decidit per l'Avenç. Però m'agradaria sentir les opinions de families que ja hi portin els seus fills. Algú té fills més grans que ja portin uns quants anys a l'Avenç? Hi van contents i amb ganes? Han introduit el treball per projectes? Tenen molts deures i examens? Treballen la part emocional? i a infantil sobretot, juguen molt? Agrairem qualsevol comentari.
Gràcies
sarabenetton
Entrades: 16
Membre des de: dl. feb. 20, 2017 1:56 pm

dc. març 22, 2017 10:12 am

Hola, agradeceríamos también alguna opinión de familias que lleven a sus peques a la Escola Catalunya, ya que no hemos podido asistir a las JPO y quisiéramos saber que tal es.

La idea es poder considerar este cole como una de las opciones del listado que hay que colocar en la pre inscripción.

Gracias de antemano,
melela
:: cèrvol
Ubicació: Sant Cugat
Entrades: 553
Membre des de: dc. ago. 12, 2009 12:30 pm

dc. març 22, 2017 1:58 pm

ElPequeDeCasa ha escrit:Hola, gràcies a tots per les vostres entrades. Ara que ja hem vist totes les escoles, ens hem decidit per l'Avenç. Però m'agradaria sentir les opinions de families que ja hi portin els seus fills. Algú té fills més grans que ja portin uns quants anys a l'Avenç? Hi van contents i amb ganes? Han introduit el treball per projectes? Tenen molts deures i examens? Treballen la part emocional? i a infantil sobretot, juguen molt? Agrairem qualsevol comentari.
Gràcies

Hola!

Com ja vaig comentar, els meus fills porten pocs anyets a l'Avenç (fan 1er i P5), però igualment puc contestar algunes de les teves preguntes, per si no passa per aquí cap altre mare/pare amb fills més grans.

Joc a infantil.
Si juguen molt? El que toca a infantil és jugar i fan poca cosa més : ) Fan algunes fitxes, però sempre en plan joc; passen llargues estones a l'aire lliure; fan un munt de plàstica i activitats creatives; fan música, anglés, castellà, però tot basat en el joc, cançons, contes... Deixen que els nens siguin nens.

Projectes.
L'escola ha introduit el treball per projectes: no tot es fa per projectes, però cada vegada més. A vegades a partir d'una inquietud dels nens decideixen muntar un projecte sencer per investigar junts, satisfer curiositats i "aprendre a aprendre". Per exemple, aquest any han introduit el ParvuLab: un cop al mes cada classe de parvulari passa un matí jugant amb esperit investigador sobre un determinat tema (una vegada era llum, ombres i colors; una altra vegada rodes, equilibri, pes; etc). El ParvuLab es fa a la sala de motricitat on reparteixen "estacions" de material i estructures pensades per estimular els nens, que poden anar donant voltes per la sala i jugar i experimentar amb el que més els atregui, de la manera que els vingui de gust. Alguns passen el matí amb una cosa concreta, uns altres ho proven tot; juguen sols, juguen junts, cadascú al seu aire. A partir d'una d'aquestes sessions, la classe de P5 del meu fill va mostrar especial curiositat pels imants: què són, com funcionen, què permeten fer... i la mestra va muntar tot un projecte per descobrir tots plegats els imants i les seves propietats durant unes quantes setmanes. El meu fill s'ho va passar bomba!!

Emocions.
Des de P3 es treballa moltíssim la part emocional en tots els seus aspectes, sempre a partir de petites vivències, contes, jocs... L'escola fomenta el companyerisme, el respecte, la comprensió, l'ajuda mútua. Es una escola que forma persones, no només estudiants. Hi ha diversos programes on els més grans ajuden els més petits, per ex. els de 1er tenen un amic lector de 5è o 6è i un cop al mes es troben per xerrar, conèixer-se millor i llegir junts, els de 1er ajuden els petits de P3 a posar-se les sabates després de la migdiada, etc. La meva filla a 1er fins i tot té "valors" com a matèria pròpia, on treballen les emocions, les relacions amb els altres, la gestió dels conflictes... evidentment això ho fan en cada moment (inclòs al pati) aprofitant cada situació, però utilitzen aquesta hora dedicada per reflexionar junts, fent servir també contes, cançons...

Deures.
La meva filla a 1er de moment no té deures, fins ara només ha hagut de fer un arbre genealògic i va tenir unes setmanes per realitzar-lo. A partir de 2on comencen a donar deures un dia per setmana i d'una setmana per l'altra. Una mare que conec té el fill gran que anava a una escola pública i va entrar a l'Avenç fa dos anys a 3er o 4rt, no recordo; bé, al principi ella estava preocupada perquè comparat amb l'any anterior el nen casi no estudiava a la tarda, casi no feia deures, fins que es va adonar que senzillament el nen té pocs deures, molt menys que a l'escola anterior, i l'escola fomenta que els deures es facin a l'escola mateixa, sense carregar els nens a casa.

En conclusió, des de dins jo puc dir que l'Avenç és una escola que no té por d'innovar, compromesa amb les famílies, que segueix aportant canvis i millorant. Els meus fills gaudeixen molt i jo no podria estar més contenta de la nostra decisió.

Si tens més preguntes, endavant! Intentaré resoldre els teus dubtes.
Imatge
Imatge
noiasi

dj. març 23, 2017 5:46 am

Jo tinc un dubte referent al sorteig. Jo se que s'asigna un número a la teva sol.licitud i q després surt al sorteig un número de tall. Comença a comptar a partir d'aquest número o és cap enrere? Qui tria aquest num de tall? Que es millor tenir un num de referència alt o baix? Aquest num de tall és el mateix per totes les escoles? O cada escola té el seu propi sorteig?
melela

dj. març 23, 2017 8:06 am

noiasi ha escrit:Jo tinc un dubte referent al sorteig. Jo se que s'asigna un número a la teva sol.licitud i q després surt al sorteig un número de tall. Comença a comptar a partir d'aquest número o és cap enrere? Qui tria aquest num de tall? Que es millor tenir un num de referència alt o baix? Aquest num de tall és el mateix per totes les escoles? O cada escola té el seu propi sorteig?

El número de tall el sorteja i publica la Generalitat. Es conta a partir d'aquest número cap endavant. Per exemple, si el número de tall és el 12.564, s'assigna plaça en primera opció al nen/a que té aquest número, després al nen/a que té al 12.565 etc. (menys els nens que ja tinguin plaça per tenir més punts).

El número és únic per totes les escoles a tot Catalunya. Tothom té les mateixes possibilitats, és igual que tinguis un número assignat alt o baix: depèn de la sort i del número de tall.

Espero haver aclarit els teus dubtes!
Imatge
Imatge
noiasi

dj. març 23, 2017 8:25 am

Sí!!! Gràcies. Ara ho entenc.
O sigui que quan surtin les llistes amb la puntuació puc fer una foto per així fer el mateix dia que surti el num de tall els meus números i no haver d'esperar tants dies pero saber-ho, no?
Perque entenc que a les llistes que publiquen a l'escola deu sortir a cada nen el núm de referència no?
melela

dj. març 23, 2017 8:30 am

noiasi ha escrit:Sí!!! Gràcies. Ara ho entenc.
O sigui que quan surtin les llistes amb la puntuació puc fer una foto per així fer el mateix dia que surti el num de tall els meus números i no haver d'esperar tants dies pero saber-ho, no?
Perque entenc que a les llistes que publiquen a l'escola deu sortir a cada nen el núm de referència no?

Jo vaig fer exactament això ; ) Per no haver d'esperar, quan l'escola va penjar la llista amb la puntuació vaig fer una foto. A casa vaig fer un Excel amb tots els nens que tenien 30 punts pelats com nosaltres, ordenant-los per número assignat. Quan va sortir el n. de tall vaig saber de seguida on es trobava la meva filla (concretament fora, a llista d'espera).
Imatge
Imatge
noiasi

dj. març 23, 2017 8:37 am

jeje pillina....
aleshores si passa aixó pasem a la segona opció i si hi ha sorteig és el mateix núm de tall....crec que ho he entes per fi!
Tinc insomni per culpa d'aquest tema
ElPequeDeCasa
Entrades: 3
Membre des de: dc. març 22, 2017 9:53 am

dj. març 23, 2017 12:44 pm

Moltes gràcies per tots els comentaris sobre l'Avenç. Molt útil. Amb ganes de començar aquesta nova etape del nostre fill.
virgule
Entrades: 26
Membre des de: ds. feb. 21, 2015 3:02 pm

dj. març 23, 2017 1:05 pm

Hola mamis

Yo sigo con la duda. Como ya me esperaba en la oferta defintiva de plazas no han ofertado niguna plaza en P5 para ningun cole publico o corcertado laico de mi zona, con lo que me arriesgo inscriber a la de P3 y tener a cada una en un cole...

Os pongo aqui mis impresiones del Gerbert basadas en la jornada y en lo que me conto una mama que lleva a sus dos hijos alli, que la verdad es que es mi preferido.
Respecto a lo que comentaba una mama sobre el Avec puedo confirmar que en Ramon Fuster (donde va mi hija mayor) la dynamica es exactamente igual que la que describe.

- En infantil trabajan por proyectos y sin fichas, y a partir de primaria van introduciendo libros y una pedagogía mas tradicional pero siempre manteniendo una parte por proyectos
- Hacen ingles desde P3 desdoblando las clases desde P3. Castellano empiezan solo en primaria y hacen las horas estrictas que marca la generalitad (lo comento porque el cole donde va mi hija mayor ahora hace también 2 horas de castellano desde P3 y una de las asignaturas de primaria en ingles y otra en castellano)
- A partir de este año los de P3 comen en su aula para facilitar la adaptación
- Los espacios en general me gustaron muchos son amplios y agradables y con luz: el patio de infantil, la ludoteca, las aulas, la biblioteca, etc...
- Este año hay puesto pantalla digitales on todas las aulas
- Tienen un aula de informática equipada con ordenadores y tablets
- La acogida de mañana para infantil se hace en la ludoteca y la de tarde en el comedor a cargo de la empresa Padios.
- En general me gustaron las profesoras que nos acompañaron por el recorrido de la escuela, parecían implicadas y entusiastas con el Projecto
- El alumnado está compuesto fundamentalmente por niños del entorno de coll Fava y alrededores, siendo un cole ‘de barrio’ (para mi este es uno de los puntos positivos, respecto al Ramón Fuster donde va mi hija mayor, que al estar lejos esta desconectado del barrio y tiene alumnos de diferentes cuidadades de alrededor y todo el mundo va en coche )
- El comedor hoy en dia parece que funciona muy bien con comida en su mayoria ecológica y de buena calidad pero me comento una madre el AMPA que la generalitat tiene un proyecto para imponer las empresas que gestionan los comedores en todos los coles públicos (no solo en este). Por lo visto en Sant Cugat está habiendo mucha oposición a la medida por parte de todos los coles pero no saben lo que pasará en el futuro.
- Es un cole bastante inclusivo: respeta intenta integrar las diferentes culturas presentes en el colegio. A mi particularmente me gusta que tengan un discurso mas abierto que otros coles que he visitado que hacen demasiado incapie para mi gusto en potenciar la catalinidad (esto va a gustos, pero mi marido a vivido en 7 comuniades autónomas, yo en 2 y en el extranjero y peferimos una educacion mas global que tan centrada en lo catalán)
- Son un cole especilazado y con un presupuesto adicional para acoger niños con trastornos de espectro autista que por lo general están el aula con los demás, salvo unas horas que tiene un aula y un profesor con seguimiento especial. Este punto integrador también me gustó

Espero que os ayude
rccasgar
Entrades: 21
Membre des de: dg. abr. 24, 2016 6:56 am

dv. març 24, 2017 7:28 am

Pregunta per als pares que hagin pogut anar a les JPO del Catalunya i del Clua...

- quina ha estat la vostra impressio d'aquests coles?
- quines diferencies heu vist?
- creieu que un destaca sobre l'altre?

Experiencies de pares que portin els seus fills a aquests coles?

Gracies.
noiasi

dj. març 30, 2017 7:16 am

Algu te informació de com estàn anant les preinscripcions?
Tortugueta02
Entrades: 5
Membre des de: dt. gen. 17, 2017 4:56 pm

dg. abr. 02, 2017 9:15 pm

A l'escola Avenç m'han dit que amb 30 punts es va a sorteig. Que hi ha una classe i pico només de germans...

Opinions d'en Pi d'en Xandri....
Moltes gràcies
paprika
Entrades: 1
Membre des de: dt. abr. 04, 2017 9:50 am

dt. abr. 04, 2017 10:00 am

Hola a tothom

Pues parece que este año como en los pasados, los coles del centro Avenç, Collserola, Pi d´en xandri, irán a sorteo los de 30 puntos.
También Can Mates y alguno más pero como no son de mi zona no los estoy siguiendo tanto.

Desde luego, esta lotería me parece un tanto injusta, pero parece ser que año tras año es lo que hay. Y si, estoy de acuerdo que en cualquier cole en Sant Cugat el niño estaría bien, pero claro la "logística" de cada uno, solo uno la sabe....¿que hago si me envían a la Floresta por ejemplo?

en fin, suerte a todos!
virgule
Entrades: 26
Membre des de: ds. feb. 21, 2015 3:02 pm

dt. abr. 04, 2017 3:32 pm

Nosotros hemos dudado literamente hasta el ultimo minuto. Al final nos hemos decido por el Gerbert. Cuando hicimos la inscripcion quedaban 3 plazas en P3 (2 despues de la nuestra) asi que en principio la de P3 entra. La de P5 no tenia plaza en ninguno de nuestra zona y no queda otro que esperar y reclamar una ampliacio de ratio en Gerbert para que puedan ir juntas, pero aun nos queda un largo proceso de reclamacion por delante hasta saber que pasara... Pero si no lo intentabamos ahora nunca podriamos traerlas a Sant Cugat....

Ahora la suerte esta echada. Espero que nos vaya bien a todas

Torna a “Educació Infantil”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: