Llibres psicoeducatius, per tractar temes difícils

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Llibres psicoeducatius, per tractar temes difícils

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. maig 03, 2017 12:33 am

Hola!

Obro el fil aqui perquè segurament per nens menors de 3 anys aquests llibres són complicats. Navegant acabo de descobrir un llibre que pinta molt bé que es diu "Para siempre" de la Camino García. És un llibre que ajuda a explicar la mort als nens. No l'he vist físicament, però sembla xulo i útil. Us deixo un enllaç on en parlen. Crec que fa poc que ha sortit i que ja va per la tercera edició, així que bo ha de ser.

http://www.pequefelicidad.com/2017/02/p ... a-los.html

Quan l'he vist m'ha recordat a un altre llibre, "El Monstre de colors" que vaig pensar que el compraria segur per a la nena (ara té 2 anys, així que encara esperaré una mica). Aquest vol explicar les emocions, perquè els nens aprenguin a identificar-les i suposo també gestionar-les.

Els teniu? Què us semblen?

En teniu d'altres d'aquest estil que tractin temes com aquests o altres també difícils (explicar d'on venen els nens, el bulling, abusos, divorcis...). Què us sembla si entre totes fem una llista de llibres que puguin resultar interessants? Sí us animeu prometo fer un resum de tots indicant quin tema tracten perquè sigui una guia fàcil!

Gràcies!!
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Llibres psicoeducatius, per tractar temes difícils

EntradaAutor: charito » dc. maig 03, 2017 7:25 am

Em sembla un fil molt interessant, jo aporto aquest conte que intenta tractar el tema per prevenir els abusos sexuals, es diu la Regla de Kiko i es pot descarregar aqui:

http://www.underwearrule.org/default_cat.asp
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Llibres psicoeducatius, per tractar temes difícils

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dc. maig 03, 2017 3:53 pm

Si la teva nena té 2 anys, ja pots tenir el del "monstre de colors". El tenim en pop-up desde els 21 mesos i abans de la setmana ja m'indincava les coses que li feien por.
Altres llibres xulos que expliquen temes diversos són: orelles de papallona (diferències) i Nuna sap llegir la ment (diferències). Elmer, , el cazo de Lorenzo, Monstre Rosa...
N'hi han molt i alguns els copsen de seguida, com
"Por 4 esquinitas de nada".
Tot i que, personalment, no m'agraden llibres per "treballar" sobre alguna cosa, simplement, a casa ens agraden molt els llibres (sobretot a mi!) i llegim el que ens vingui de gust.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Llibres psicoeducatius, per tractar temes difícils

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. maig 04, 2017 12:35 am

Hola noies!

Gràcies Charito, desconeixia aquest conte "La regla de kiko" sembla interessant.

Petitprincep, gràcies també per les teves aportacions, ja els aniré mirant un per un. Estic d'acord amb tu que els llibres han de ser per disfrutar-los i no sempre per aprendre,... Segurament la paraula "psicoeducatius" sona molt a lliço d'escola... Jo més aviat em referia a llibres que puguin facilitar que expliquem certes coses als nens que potser no sabriem com explicar-los. Per exemple a la meva nena li encanten els animals, i a la meva família hi ha alguna mascota ja gran... Penso en quan morin, com li puc explicar, i no sé quina és la millor manera. Per exemple, dir que s'han adormit per sempre he llegit en algun lloc que pot causar angoixa a alguns nens perquè pensen que els pares, o ells mateixos poden anar a dormir i no despertar-se més. Potser hi ha gent amb molta mà esquerre per explicar les coses però una ajuda sempre és útil.

Sobre el monstre de colors ja el buscaré doncs de cares a l'aniversari, que no falta gaire jiji Llàstima que a ella li agraden molt els contes, els agafa, se'ls mira,... però quan m'assec amb ella per explicar-li el conte, o mirar el que hi ha no té gens de paciència, passa els fulls súper ràpid, i els deixa i va a buscar-ne un altre, o una altre joguina perquè juguem. A mi m'encantaria seure amb ella i mirar/explicar contes, però de moment no es concentra gens...

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 6 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::