Escoleta fins als 6 anys

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Escoleta fins als 6 anys

EntradaAutor: Beikost » dt. jul. 04, 2017 8:41 am

Hola,

Fa un parell de dies xerrant a la fruiteria i en veure que la meva petita no va a la guarderia em van parlar d'una escoleta d'educació lliure que té un projecte pensat no només fins als 3 anys sinó fins als 6. A mí, com que encara ens queden un parell d'anys fins que pugui entrar a P3 i desconeixent com va tot el procés, em va intrigar com s'ho fan els pares per entrar directament a primària (en una escola que interessi i del mateix barri, s'entén). Algú que hagi passat per aquesta situació i vulgui compartir-ho?

PD: suposo que a cada ciutat i barri és diferent, a mi em preocuparia perquè sóc del Poblenou i el poc que sé de la situació escolar és una manca de places brutal. Si la gent es queixa del que costa accedir a P3, com deu ser intentar accedir a primària...?
shyla
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1360
Membre des de: dl. abr. 07, 2008 9:11 am

Re: Escoleta fins als 6 anys

EntradaAutor: shyla » dt. jul. 04, 2017 11:00 pm

L'eduacio obligatoria comença a primaria, ningu podría dir-te res per tenir el teu fill fins als 6 a casa si es que ho tens be per fer-ho aixi. El tema d'entrar a p3, no es que manquin places, sino que si tothom demana una escola concreta pel motiu que sigui d'altres es queden amb places lliures i llavors si estas fora de la que havies triat t'assignen aquella. Sempre pots informar-te de les escoles de la teva zona, mirar quina t'agrada i saber com ho gestionen, en principi el procediment seria el mateix.
Imatge Imatge
mamade3bcn
Entrades: 2
Membre des de: dv. gen. 26, 2018 9:35 am

Re: Escoleta fins als 6 anys

EntradaAutor: mamade3bcn » dv. gen. 26, 2018 10:55 am

Hola,

Les escoles que tenen fins als 6 anys tenen una adscripció a una escola en concret que crec que no té infantil. Per exemple a Poblenou, Mafalda té adscripció amb l'escola Casp, si no t'interesa aquella escola, es una mica "raro" deixar-los a l'EI.
De totes maneres, si tu vols que vagi a una escola d'EP en concret et recomano que intentis entrar des de P3 perquè després pot ser molt difícil. Pregunta si omplen en primera opció i si es queden nens fora, quants. Et faràs una idea de si és factible entrar a primària per la demanda que tinguin.

A Poblenou Sí QUE HI HA MANCA DE PLACES!!! Així que ja et dic que és molt difícil entrar després. Jo ho he intentat any rere any i no he pogut, també a Poblenou.

Pensa també que els bolets(ampliació forçada de línies) les fan a P3 només, per tant és més probable trobar plaça a p3 que a primària si no marxa cap nen, ja que la ràtio és la mateixa.
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: Escoleta fins als 6 anys

EntradaAutor: Shasha » dv. gen. 26, 2018 11:30 am

El que has de pensar es a quina escola vols matricular-lo per fer la primaria. Si no t'importa la escola o saps que es una on tenen places, aprofita l'escoleta fins als sis anys, la ratio d'aquestes escoletes acostuma a ser 1-7 molt diferent del 1-25 de p3... Tambe son escoletes molt respectuoses amb els ritmes dels nens no t'exigiran que li treguis el panyal quan encara no esta preparat per exemple.
Ara be, has de tenir en compte que son diferents a la resta de escoles d'infantil, demanen implicacio de les families, el seu horari esta pensat en els nens no en la conciliacio dels pares per tant el seu horari es de 9 a 15 la que fa mes hores, i despres que normalment no accepten nens menors de 2 anys, perque han de ser autonoms
La meva filla va anar-hi el curs passat i estem molt contents, aquest any esta en una escola publica perque vam aconseguir entrar a una escola no directiva, pero sino hagues entrat aqui continuariem a l'escoleta.
Com a ultim punt si et decidisis per l'escoleta, si vols hi ha escoles de primaria que segueixen la linia d'educacio lliure, ara be no n'hi ha moltes i per tant has de fer desplaçaments, continuen tenint horari nomes de mati.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::