Escoles a Terrassa

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Musina15
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dj. maig 17, 2018 4:30 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Musina15 » dt. juny 12, 2018 9:04 am

hola!!! encara no he rebut el mail, però entrant per la web posant el DNI i el número de preinscripció ha surt on ha estat designada!!!
XavioM
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dg. març 04, 2018 3:02 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: XavioM » dt. juny 12, 2018 9:09 am

Si ja es pot veure a la web.
Nosaltres estem contents, dins del que cap.

Espero que estigueu tots contents amb els resultats.
Barby84
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dl. abr. 23, 2018 9:06 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Barby84 » dt. juny 12, 2018 9:20 am

Bon dia, on us ha tocat al final?
Barby84
:: puça
:: puça
Entrades: 32
Membre des de: dl. abr. 23, 2018 9:06 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Barby84 » dt. juny 12, 2018 9:21 am

XavioM ha escrit:Si ja es pot veure a la web.
Nosaltres estem contents, dins del que cap.

Espero que estigueu tots contents amb els resultats.

On aneu al final?
XavioM
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dg. març 04, 2018 3:02 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: XavioM » dt. juny 19, 2018 7:32 am

M’han arribat veus que hi va haver un error al moment de fer les llistes definitives i a algunes persones se’ls va assignar una plaça que no els hi tocava, però com que era un error de l’administració es va decidir ampliar ratio perquè hi poguessin entrar. De les escoles afectades n’hi ha algunes de Terrassa com ara La Roda i l’Enxaneta.

En sabeu alguna cosa d’això?
Si és veritat és molt greu. Portem mesos de patiment perquè a l’hora de la veritat hi hagi aquest tipus d’”errors”.
Avatar de l’usuari
sika
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dc. ago. 27, 2014 7:45 pm
Ubicació: Terrassa

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: sika » dl. ago. 13, 2018 2:51 pm

Hola! (M'afegeixo al fil, doncs som de Terrassa i comencem P3 al setembre).

Autor: XavioM » dt. juny 19, 2018 8:32 am

M’han arribat veus que hi va haver un error al moment de fer les llistes definitives i a algunes persones se’ls va assignar una plaça que no els hi tocava, però com que era un error de l’administració es va decidir ampliar ratio perquè hi poguessin entrar. De les escoles afectades n’hi ha algunes de Terrassa com ara La Roda i l’Enxaneta.

En sabeu alguna cosa d’això?
Si és veritat és molt greu. Portem mesos de patiment perquè a l’hora de la veritat hi hagi aquest tipus d’”errors”.


Ostres, això que dius és greu. Nosaltres volíem l'Enxaneta, però quan vam trucar per veure com anaven les preinscripcions (no som de la zona, però ho serem en un any), ja ens van dir que ni de conya, que no la presentèssim.

Ara estem contents amb l'escola que anirà però tot i així sempre et queda aquell... "i si..."
Estela87
Entrades: 1
Membre des de: ds. set. 29, 2018 6:12 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Estela87 » dg. set. 30, 2018 6:52 am

Hola,

Me toca la zona 3 y me gustaría saber precios y opiniones del Goya, Vedruna y el Sant Llorenç de Calassany.
miriam.roura
:: puça
:: puça
Entrades: 9
Membre des de: dt. gen. 03, 2017 5:46 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: miriam.roura » dc. oct. 24, 2018 12:34 pm

Hola Estela87, no te sé decir los precios de las escuelas que comentas. Lo que sí he visto que la Escola Pia ya está abriendo para que vayamos a visitarla. Este viernes hacen un acto solidario a partir de las 5 de la tarde. Siempre es bueno ir a mirar!
Suerte :-)
CriST1983
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dl. feb. 11, 2019 11:37 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: CriST1983 » dl. feb. 18, 2019 2:58 pm

Bona tarda,
Aquest any ens toca triar escola (P3). No som de Terrassa. Fa 3 anys que vivim aquí i anem ben perduts. Per domicili ens toquen les escoles de la zona 2, però
Per feina podem accedir a la zona 1. No tenim clar si escola pública o concertada i tampoc si val la pena que mirem escoles de la zona 1 o anem directament a zona 2, on tindrem més punts.
Hem rebut opinions de tot tipus, bones i dolentes. En breu comencen les jornades de portes obertes. No ens volem tornar bojos i anar a visitar totes les escoles de les zones 2 i 1, perquè creiem que només ens servirà per acabar amb una bona “empanada mental”.
Tot i que aquest fòrum és de fa 1 any, ens podríeu ajudar?
Moltes gràcies!
Avatar de l’usuari
Clara13
:: gosset
:: gosset
Entrades: 436
Membre des de: dc. nov. 20, 2013 11:40 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Clara13 » dv. març 08, 2019 8:01 am

CriST1983 ha escrit:Bona tarda,
Aquest any ens toca triar escola (P3). No som de Terrassa. Fa 3 anys que vivim aquí i anem ben perduts. Per domicili ens toquen les escoles de la zona 2, però
Per feina podem accedir a la zona 1. No tenim clar si escola pública o concertada i tampoc si val la pena que mirem escoles de la zona 1 o anem directament a zona 2, on tindrem més punts.
Hem rebut opinions de tot tipus, bones i dolentes. En breu comencen les jornades de portes obertes. No ens volem tornar bojos i anar a visitar totes les escoles de les zones 2 i 1, perquè creiem que només ens servirà per acabar amb una bona “empanada mental”.
Tot i que aquest fòrum és de fa 1 any, ens podríeu ajudar?
Moltes gràcies!



Hola!

Bé, no sé molt bé si et podré ajudar del tot. El meu menut va al Vedruna Vall, al centre, n'estem encantats. Escola familiar i seriosa que treballa per projectes educatius basats molt en els valors. Conec molta gent que hi ha anar de ben petit i sempre m'han donat molt bones opinions. Al principi pensava que era una escola religiosa però res més lluny de la realitat, toquen la religió molt per damunt. Això si, l'escola té capella per aquells que si desitgen apropar-se més a aquest tema.

D'altra banda teniu el Bisbat d'Egara, escola pública amb molt bona reputació que també ens rondava pel cap. El que passa que al veure el Vedruna primer i després el Bisbat vem tenir clar que triavem la primera opció perquè, tot i que és concertada, ens va semblar que els nens disposen de materials individualizats i de més qualitat (és una opinió eh, segur que al Bisbat també ho fan de conya).

D'altres escoles et puc dir poca cosa. El Petit Estel també té molt bona fama però segons tinc entès és bastant més religiosa. No obstant, treballen molt l'anglès des de ben petits, per exemple. També hi ha la Tecnos, molt sol·licitada per què solen apretar bastant els nens. Com a punt negatiu sempre m'han dit que aquesta escola "exclou" una mica als nens que no destaquen acadèmicament, fet que no puc contrastar del tot perquè m'ho han explicat terceres persones, però vaja, que amb exactitud no ho puc corroborar.

I no sé, com a opinió personal crec que en general totes les escoles ofereixen molt bones opcions educatives i que actualment, excepte contades ocasions, és difícil trobar una escola que sigui un desastre a nivell educatiu.

De la teva zona si no m'equivoco teniu opcions a l'Anxeneta, la Naspa (costa molt entrar..), l'Abat Marcet, la Roda...totes són bones escoles. Haig de dir que La Roda és una de les que més bona fama té (tinc familiars a educació que em van dir que és la millor escola pública de Terrassa amb diferència però clar, però tot són opinions).

Espero haver-te ajudat :ok:
Avatar de l’usuari
Mila
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dl. nov. 17, 2008 9:07 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Mila » ds. març 09, 2019 3:36 pm

Bona tarda,

Em sembla que aquest any no hi ha punts per exalumne, crec serà millor.


Us explico una mica des de la nostra experiència:

- Veig que cada any apareixen les mateixes "llegendes urbanes" de certes escoles. Disfruteu de les visites, aneu amb la ment oberta i pregunteu. Un dia vaig llegir un comentari, molt cert, que deia l'important és com gestiona l'escola un problema aqui és on radica la diferència.

- S'ha de tenir en compte la oferta i la demanda i el nº sorteig, ja que visitar o els punts a vegades no garateixen que et toqui l'escola que has posat a la llista. Encara hi han empadronaments falsos i procesos opacs.

- Les portes obertes no et donen molta informació ja que totes les escoles ofereixen pràcticament el mateix. Hi ha escoles que tenen més recursos i tiren del Marketing que altres, però en el fons, i per llei l'oferta educacional ha de ser la mateixa.

- Hi ha punts diferencials: el/ la directora de l'escola, si és publica o concertada (no ho dic pels professors si no pel personal auxiliar funcionarial), la implicació de l'AMPA, si l'escola té serveis complementaris per les families i els alumnes (no parlo de les extraescolars que tothom en té), per si l'escola s'implica amb les families o les vol lluny (d'aquestes encara n'hi ha).

- Feu una llista del que és important per vosaltres com a familia i qué és el més important pel vostre fill i pel seu futur


- A tenir en compte si l'escola és pública quins instituts té adscrits, és a dir, que de primaria a la ESO van directe. També existeixen escoles concertades sense ESO que tenen escoles concertades amb ESO adscrites (aquesta informació no surt a la web de l'Ajuntament).

- Penseu que els punts de la 1º opció arrastren a la resta d'opcions. Igualment, no estic molt d'acord en la zonificació de Terrassa,


Us puc dir, que en aquests moments estem al Petit Estel-La Nova, i ens ha sorprès positivament, demà hi ha les portes obertes!!. Es una escola confessional però és molt menys religiosa que Vedruna-Vall o Escola Pia. La Tecnos o Cultura Pràctica per exemple és aconfessional. Ho dic pel que comentava la Clara13.

Està clar que hi ha escoles que es fixen, en els alumnes, més pels resultats que no pas per les seves possibilitats, cada nen/nena és diferent i l'escola ha de saber treballar tant amb l'equilibri acadèmic com artistic-emocional. Opinió personal...

Espero que us hagi ajudat, és un moment dificil i sé que l'any passat i com cada any no s'aconsegueix entrar en la 1º opció en molts casos (més dels que surten per la premsa).
CriST1983
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dl. feb. 11, 2019 11:37 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: CriST1983 » ds. març 09, 2019 9:49 pm

Moltíssimes gràcies Clara13 i Mila. Hem fet entrevistes a algunes escoles concertades i ara falta anar a les portes obertes de les escoles públiques.
Confirmo que han eliminat els punts per exalumne.
Sanax2016
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dl. març 11, 2019 7:04 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Sanax2016 » dl. març 11, 2019 7:13 am

Hola! Nosaltres de moment hem anat a la Tecnos i ens ha agradat molt, tot i que és una mica cara...volem anara veure el CIM i Bisbat.
Algú sap preus de CIM?
Tecnos amb menjador se'n va a 380...
mar81
Entrades: 1
Membre des de: dt. març 19, 2019 1:29 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: mar81 » dt. març 19, 2019 1:51 am

Bon dia!

Coincideixo en part amb el que dius. A les portes obertes les escoles generalment es venen, però és important tenir present quines són les nostres prioritats (resultats acadèmics, anglès, metodologia, extraescolars, espai, proxiimitat,...) i resoldre qualsevol dubte. Tingueu en compte que moltes escoles parlen únicament d'infantil, quan l'escolarització dura molt més que això.

En el meu cas tenia molt clara l'escola a la que volia que anés el meu fill per metodologia, i vaig acabar de convèncer-me quan vaig veure com de feliços estaven els nens a les classes, però ens la vam jugar força ja que només teníem els 30 punts de proximitat. Vam entrar-hi i n'estic contentíssima. Ara: cap escola és perfecta, tingueu-ho present.

Jo vaig estudiar a una concertada del centre i tenia clar que volia una pública pel meu fill. Tinc amigues que van estudiar a la Tecnos i ni es plantegen portar-hi els fills, i amics del Vedruna que en parlaven molt bé, de la seva escola. Jo acadèmicament vaig obtenir molt bons resultats, però mirant-ho ara amb perspectiva, tinc clar que no vull ni aquest ambient ni aquest tipus d'escola pel meu fill.


Mila ha escrit:Bona tarda,

Em sembla que aquest any no hi ha punts per exalumne, crec serà millor.


Us explico una mica des de la nostra experiència:

- Veig que cada any apareixen les mateixes "llegendes urbanes" de certes escoles. Disfruteu de les visites, aneu amb la ment oberta i pregunteu. Un dia vaig llegir un comentari, molt cert, que deia l'important és com gestiona l'escola un problema aqui és on radica la diferència.

- S'ha de tenir en compte la oferta i la demanda i el nº sorteig, ja que visitar o els punts a vegades no garateixen que et toqui l'escola que has posat a la llista. Encara hi han empadronaments falsos i procesos opacs.

- Les portes obertes no et donen molta informació ja que totes les escoles ofereixen pràcticament el mateix. Hi ha escoles que tenen més recursos i tiren del Marketing que altres, però en el fons, i per llei l'oferta educacional ha de ser la mateixa.

- Hi ha punts diferencials: el/ la directora de l'escola, si és publica o concertada (no ho dic pels professors si no pel personal auxiliar funcionarial), la implicació de l'AMPA, si l'escola té serveis complementaris per les families i els alumnes (no parlo de les extraescolars que tothom en té), per si l'escola s'implica amb les families o les vol lluny (d'aquestes encara n'hi ha).

- Feu una llista del que és important per vosaltres com a familia i qué és el més important pel vostre fill i pel seu futur


- A tenir en compte si l'escola és pública quins instituts té adscrits, és a dir, que de primaria a la ESO van directe. També existeixen escoles concertades sense ESO que tenen escoles concertades amb ESO adscrites (aquesta informació no surt a la web de l'Ajuntament).

- Penseu que els punts de la 1º opció arrastren a la resta d'opcions. Igualment, no estic molt d'acord en la zonificació de Terrassa,


Us puc dir, que en aquests moments estem al Petit Estel-La Nova, i ens ha sorprès positivament, demà hi ha les portes obertes!!. Es una escola confessional però és molt menys religiosa que Vedruna-Vall o Escola Pia. La Tecnos o Cultura Pràctica per exemple és aconfessional. Ho dic pel que comentava la Clara13.

Està clar que hi ha escoles que es fixen, en els alumnes, més pels resultats que no pas per les seves possibilitats, cada nen/nena és diferent i l'escola ha de saber treballar tant amb l'equilibri acadèmic com artistic-emocional. Opinió personal...

Espero que us hagi ajudat, és un moment dificil i sé que l'any passat i com cada any no s'aconsegueix entrar en la 1º opció en molts casos (més dels que surten per la premsa).
Sanax2016
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dl. març 11, 2019 7:04 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Sanax2016 » dc. març 27, 2019 8:41 pm

Hola! Nosaltres estem dubtant molt, ens agradaría posar Bisbat Egara de primera opció, però no sé si aniriem a sorteig tot i tenint els 30 punts ... algú sap com va anar l'any passat?
CriST1983
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dl. feb. 11, 2019 11:37 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: CriST1983 » dj. març 28, 2019 8:31 am

Bon dia,
Nosaltres tenim més clar quines escoles no volem, que no pas l’ordre de les que sí volem.
Portem dies pensant-hi, però no acabem de treure el llistat de preferència.
De les escoles de la zona 2, algú sap si Serra de l’Obac, Enxaneta o Vapor són escoles que s’omplen en primeea opció?
Ànims a tot@s!
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Aly84 » ds. març 30, 2019 7:39 am

Hola Crist 1983, pel que conec d'altres anys. Vapor, Enxaneta i Serra de l'obac sí s'omplen en primera opció. Són molt demandades. El Pere Viver no us va agradar?
CriST1983
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dl. feb. 11, 2019 11:37 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: CriST1983 » ds. març 30, 2019 8:06 am

Bon dia Aly84,

No, el Pere Viver no ens va acabar de convèncer. La veritat és que està complicat xq la majoria d’escoles que ens han agradat s’omplen en primera opció i tot i que diuen que aquest any hi ha menys nens, la majoria d’escoles tenen 1 línia o més de 1 línia ocupada per germans. A part les 4 places per línia que es guarden per necessitats especials i que aquest any no s’alliberen fins al final de tot. És a dir, el 12 de juny, quan surtin les llistes, encara no s’hauran alliberat, en el cas de no necessitar-les, si no ho vaig entendre malament.
De zona 2:
1. El Vapor i Serra de l’Obac: ens van agradar les instal•lacions, el projecte educatiu i que tenen AMPAS moltbimolicades, sobretot al Serra
2. Enxaneta: ens van agradar les instal•lacions i el projecte, però hi ha alguna cosa que ens “xirria”, com per exemple el fet que potser no és viable fer colònies a cada final de cicle.
3. Karmel: tenen un bon projecte educatiu, però per nosaltres massa clàssic. Fan projectes, però no s’amaguen que la base segueix sent el mètode tradicional. De fet des de P3 tenen quadernets de mates, religió i les emocions

De la zona 1 (a la que podem accedir per feina):
1. Cim: ens va agradar que són familiars i propers, però tot just comencen ara a implantar metodologia per projectes i només ho tenen a infantil. Pot ser que quan a la nostra filla li toqui fer primària ja hagi arribat aquesta metodologia, però estarà poc testejada. Tenen instal•lacions petites i el pati de P3 és molt petit. Però per un altre costat, normalment entra tothom.
2. Teknos: ens va agradar molt, tant el projecte educatiu com les instal•lacions. Potser és el centre on el tema projectes està implantant al llarg de més cursos, tot i que no s’amaguen que utilitzen altres mètodes, entre ells el tradicional. Però ens va semblar que hi ha molta col•laboració entre escola, alumnes i famílies.

Comparteixo les nostres impressions, per si us poden ser d’ajuda. Si algú més vol fer el mateix, encantada de tenir més informació.

Ànims amb la tria!
Avatar de l’usuari
Mila
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 69
Membre des de: dl. nov. 17, 2008 9:07 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: Mila » ds. març 30, 2019 8:24 am

Bon dia

Les instalacions poden ser un punt diferencial, però atenció, no és el mateix nou-vell, que gran-petit.[url]Es a dir, que una escola tingui instal-lacions noves, no vol dir res, només que són noves[/url]. Potser és més important si els espais són grans, si hi ha aules extres grans, si les classes són amplies i no estan tots apinyats... Quina és l'equipació? Pot ser una escola vella però l'equipació és totalment renovada.

En el meu cas, és important el servei de biblioteca que tingui l'escola, si treballen molt la lectura, el prestec de llibres... Passen moltes hores allà i és un complement a tenir en compte. Això no treu que com a families, disposem d'unes biblioteques municipals fantàstiques.

Respecte a les AMPES, us hauria d'estranyar si quan aneu a les visites no hi hagi una representació dels pares de l'AMPA i que ells mateixos expliquin el projecte AMPA.

El Vapor no té una AMPA gaire activa, en comparació amb altres escoles públiques que són més actives. Que sigui més activa o menys també depen de si la pròpia escola li interessa. Això no vol dir que el futur no està mai escrit.

Pel que fa a les ratios, aquest any a l'igual que l'any passat no deixaran obrir ampliació de 1 rati per aula en cas mooolt necessari. 2 ampliacions IMPOSSIBLE.

Atentament
CriST1983
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dl. feb. 11, 2019 11:37 am

Re: Escoles a Terrassa

EntradaAutor: CriST1983 » ds. març 30, 2019 9:47 am

Bon dia Mila,

Em podries explicar què vol dir això de la ratio? No ho he acabat d’entendre.

Gràcies!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::