Escoles Sant Martí

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Pimpampum
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: dl. feb. 23, 2015 10:42 am

Escoles Sant Martí

EntradaAutor: Pimpampum » dl. gen. 22, 2018 8:26 pm

Hola!
La meva filla al setembre comença P3 i estem començant a mirar escoles per la zona de Sant Martí.
Tenim Escola Dovella, Miralletes, Antoni Balmanya, La Rambleta del Clot, La Farigola del Clot, Tàbor, Pàlcam, ...

Teniu informació d'alguna d'elles?

Moltes gràcies!
mandarina777
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 94
Membre des de: dl. feb. 20, 2017 10:47 am

Re: Escoles Sant Martí

EntradaAutor: mandarina777 » dl. feb. 12, 2018 5:17 pm

De totes.

Nosaltres anem a la Dovella. Ens encanta. Projecte tot (i fa molts anys que ho fan aixó va ser el que més varem valorar) parteixen de interessos dels infants i aixi van fent. Ara a p3 el meu fill em planteja preguntes diverses sobre les coses i noto que es pel cole. 1 linia. Catalana. Molt activa en sortides. Ampa molt implicada. Ara bé les instala.lacions son justetes. Tot í que tenim pati nou i aules noves!!!

Miralletes. Em va agradar. 1 linia. Projecte. Moltes ganes d treballar pero porten poc no se..molta immigració aixó sembla que ha estat un fet que fins ara les feïa estar enrere pero em sembla que això canviarà.

Balmanya no em va agradar. El pati dels petits em va semblar perillosa la valla. Les portes obertes van ser un caos. Crec que aixó va ser determinant per a nosaltres que no vam percebre res de res. A més estaba lluny. Pero la gent dona bones referencies. Fan un mix de projecte y classes. Robótica. Etc.

Rambleta a mi en va agradar molt. Fan projecte pero el tema el proposa l'escola í no l'infant (aixó no em va fer el pes) pero les instal.lacions son brutals. Extraescolars també. Una cosa que el va cridar l'atenció es que tots els nens eres castellano parlants entre ells. Tenen projecte tandem amb el british Council. No omplien pero arrel de fer projectes ja omplen. 2 linies

Farigola. Diuen que fan projecte pero veient les classes etc no m'ho va semblar. Molt integrada al barri. Participen molt en tot. Les instal.lacions espectaculars. Pero era lluny i un dia varem passar a l'hora de recollida i no ens va agradar l'ambient no no sabría explicar....Omplen places. 2 linies

Tabor. Espectacular instal.lacions í extraescolars al gimnas Claror. Tradicional tot i que volen anar canviant pero professorat antiqüat. Ens agradava i el tinc a un Carrer pero no vaig saber quin projecte de futur tenien. Si anirien més a sense libres o no...no se...vaig estar a punt per la proximitat pero al final no la vaig triar. Sempre omple. 2

Palcam es concertada. Jo volia pública. Pero coneixo gent que diu que es molt dura í molts deures pero....no se

Casas 1 linia. Tradicional. Omple.
Gem74
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dj. juny 22, 2017 9:11 pm

Re: Escoles Sant Martí

EntradaAutor: Gem74 » dl. feb. 12, 2018 6:03 pm

Tenim Escola Dovella, Miralletes, Antoni Balmanya, La Rambleta del Clot, La Farigola del Clot, Tàbor, Pàlcam, ...

Te cuento mis impresiones:
- La rambleta: me pareció que había demasiado niños para las instalaciones. No me gustó que las instlaciones son muy verticalesy que el proyecto tandem que han empezado está muy verde.
- La Farigola: tiene cosas buenas y cosas malas. A favor que hacen mucha vida extraescolar en contra en la puerta he visto cosas poco deseables...
- Pàlcam: demasiado duros con los niños. Tengo una compañera sacó a su hijo de allí. Al primcipio todo muy bie pero cuando descubrieron que era dislexico todo eran problemas y falta de comprensiön.
- Casas: buena escuela pero con un nivel de contaminación ambiental altísimo. Tradicional, familias muy implicadas pero muy dificil entrar al ser una sola linea.
El resto no las conozco a fondo.
ignatius
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dt. set. 19, 2017 5:34 pm

Re: Escoles Sant Martí

EntradaAutor: ignatius » dg. feb. 25, 2018 10:50 am

Vaig estar a les portes obertes dels Jesuites Clot i em va agradar molt tot i que estan adaptant l'escola a l'horitzó 2020 (nou projecte educatiu de tots els centres jesuites basat en l'educació que es fa en països del nord d'europa com finlàndia o alemanya) i ho vaig veure tot una mica caòtic en el sentit que les noves aules contrasten molt amb les velles. Diria sense ser-ne expert que fan una barreja entre projectes i classes més convencionals per donar pautes més concretes als alumnes. Les instal·lacions estan bé tenint en compte la zona però potser sí que hi ha una mica de massificació. Al presentar-nos el primer cicle d'infantil van fer grups de deu persones i ens van ficar en una aula de p4 on en un dia lectiu hi havien 25 alumnes i, sincerament, em vaig agobiar bastant pel reduit espai de l'aula que no arribava als 20m2, i tot i que sortien al pati, també dinaven dins l'aula. Tot i així a les portes obertes percebo que són més actes d propaganda que no pas sessions serioses per informar sobre el projecte educatiu, etc. Acostumat a l'escola grandiosa on vaig estudiar a Sarrià, totes les escoles de la zona em semblen presons perquè són totes plenes de reixes per totes bandes, clar que això és més una tara pròpia que no problema dels centres en si, però si li sumes la contaminació de determinades vies com carrer mallorca, meridiana, etc, sumat a la massificació d'alguns centres, t'acabes preguntant com poden sortir persones equilibrades de llocs com aquests?

També vam estar al Virolai. La diferència aquí és que la visita te la fan alumnes del centre i després hi ha una exposició informativa amb més pares en aquest cas feta per la directora del centre. Més del mateix, un discurs molt bonic que es podria copiar del que ens van fer a Jesuites, molt de valors, molta modernitat, molt adaptar-nos als temps que corren, etc, etc, però després a l'hora de fer preguntes, corre corre fora que no tenim temps. També ens van dir que tots els alumnes de la ESO (això els mateixos alumnes q ens van ensenyar l'escola) sortien al pati en un espai que és més petit que el que té actualment el meu fill a la llar d'infants. Vaig fer càlculs, 4 linies a 25 alumnes per linia en un espai tan reduit, i em va venir la imatge del pati d'una presó, sincerament. Per altra banda la part vella de l'escola tot i tenir vistes excepcionals etc es veu una mica antiqüada mentre que la part nova on són les classes de batxillerat es van estrenar el 2014 i són tot espais oberts molt lluminosos i moderns. Tampoc ens va servir la visita per copsar quina mena d'educació s'hi fa més enllà de que es treballa molt en grups, els aparells electrònics hi estan batant incorporats en el dia a dia en forma d'ipads i portàtils des de ben aviat tot i que els horaris de classes són molt rígids, com els de tota la vida cosa que s'oposa al mètode Montessori que diuen aplicar. Quan li vaig preguntar a una de les nenes de 13 anys que ens feien el recorregut per les instal·lacions què era el que menys els agradava del centre, em va dir que les llenties :)

Al final es té la sensació que triar escola és més una rifa per la dificultat de tenir informació veraç dels diferents centres.
SandraSP
Entrades: 3
Membre des de: dg. març 04, 2018 2:16 pm

Re: Escoles Sant Martí

EntradaAutor: SandraSP » dg. març 04, 2018 3:19 pm

Hola!
El nostre fill també començarà P3 el curs vinent i la veritat estem fets un embolic. Hem realitzat ja vàries visites a diferents escoles del barri pero ens manca una mica d'informació sobre dues en concret, Escolàpies Sant Martí i Joan Roca Guipúscoa.
D'Escolàpies ens han agradat les istal•lacions però ens manca saber si el mètode educatiu és tradicional o més innovador, com treballen les llèngües, si integren la metodologia de projectes en algun punt etc. Encara ens falta anar a la reunió informativa però agrairïem opinions de primera mà.
Del Joan Roca ens ha agradat la proposta educativa, sobretot pel que fa als idiomes i les noves tecnologies. Utilitzen un sistema més tradicional pero respectant el ritme d cada nen i realitzen un projecte global per aula y un transversal a tota l'escola. El que ens preocupa del centre és que tot i la bona impressió q ens ha fet, hem vist moltes opinions negatives d'aquesta escola, especialment del centre de Meridiana on té continuitat. Teniu referències de pares que hi portin els seus fills?
Gràcies!
lrodera
Entrades: 1
Membre des de: dc. març 21, 2018 1:11 pm

Re: Escoles Sant Martí

EntradaAutor: lrodera » dc. març 21, 2018 2:10 pm

Hola! A las que habéis dado una opinión soble La Farigola diciendo q habéis visto cosas no deseables, podrías ser mas explicitas? A qué os referís?
Y alguna opinión sobre la escuela Octavio Paz? Nadie la menciona en ningún lado!
Avatar de l’usuari
LyD
:: tigre
:: tigre
Entrades: 707
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 3:08 pm

Re: Escoles Sant Martí

EntradaAutor: LyD » dc. març 21, 2018 2:33 pm

De l'escola Octavio Paz m'han dit que ha fet un canvi espectacular en els darrers 3 anys, van canviar el director i han canviat tot el seu model educatiu de dalt abaix. Tinc varies famílies amigues que els hi entra i han anat a les ports obertes i van quedar molt impressionats per el projecte i l'estan valorant com a primera opció. Però jo personalment no l'he vist així que no puc opinar-ne.
vermut
Entrades: 3
Membre des de: dt. feb. 05, 2019 11:43 am

Re: Escoles Sant Martí

EntradaAutor: vermut » dt. feb. 05, 2019 12:09 pm

Arribo una mica tard a les respostes però espero que serveixi...
Eviteu el Pàlcam, no entenc la "bona fama" que té i us ho dic des de dins.
Professors fòssils que segueixen ensenyant a l'antiga perquè no volen canviar, obligant a nens de primària a seure en filera i a llegir tots alhora i al mateix ritme. Nen o nena que no segueix el ritme que vol el professor/a se l'aparta del grup i va a un "reforç". I el concepte reforç en aquesta escola és ser pitjor, tant a Primària com a Secundària.

Hi ha molta mobilitat de professorat perquè els fan contracte de pràctiques a llicenciats que han acabat el Màster de Professorat en els últim tres anys per no renovar-los després de dos cursos, temps límit a partir del qual hauria de ser contracte "normal".
Qui diu llicenciats, diu Graduats, tant és, la finalitat, òbviament és econòmica, res més. No els importa que aquest professor sigui bo, anirà fora si l'empresa així ho decideix en termes econòmics.

Mai m'he trobat un claustre de professors on s'insultés l'alumnat a les reunions d'avaluació, mai, i ara estic a l'Ensenyament Públic.

Professors bons hi ha, clar que si, però una absoluta minoria i bé o marxen cap a l'Ensenyament Públic o es jubilen...

El sistema educatiu és molt rígid i selectiu, només hi ha un tipus d'alumnat Pàlcam, la inclusió no existeix, i fora d'aquest model d'alumne que ells volen, els "diferents" no rebran cap atenció positiva. Per tipus em refereixo a aquells alumnes que volen estudiar una enginyeria, res més. Menyspreen els alumnes de Cicles, d'Humanitats i d'Arts.

No vull allargar-me més però de veritat que des de dins és veu tot bastant més clar.
Si aneu a Google, les opinions positives són de professors que actualment treballen a l'Escola, amb això ja ho tic tot.

Estem al segle XXI però segueixen ensenyant com fa 40 anys.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::