Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Avatar de l’usuari
nela81
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dv. oct. 12, 2012 9:58 pm

Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: nela81 » dv. feb. 09, 2018 2:06 pm

Hola!!!

He vist que altres anys hi ha hagut molta participació al voltant d'aquest tema i m'he animat a obrir el fil d'aquest any perquè poguem comentar les nostres inquietuts, dubtes, observacions, visites i el que volgueu en aquest procés que ens toca iniciar a les mares i pares que hem d'escollir escola pel curs vinent a Sant Cugat.

Començaré posant-vos una sèrie d'enllaços que poden ser útils:

Info del Ajuntament amb horaris de les PJO: https://www.santcugat.cat/programa/jorn ... -educatius

info amb l'oferta de places que va haver al darrer curs: https://www.santcugat.cat/web/oferta-de ... secundaria

Enllaç de com va quedar en primera instància les sol.licituts rebudes per les escoles en relació a l'oferta: http://www.totsantcugat.cat/actualitat/ ... 91102.html

També us he penjat un document amb la relació de places obertes que va haver-hi l'any passat en els centres públics i concertats per si us pot servir d'orientació.

Salut!!!
No teniu els permisos necessaris per veure els fitxers adjunts d’aquesta entrada.
nela81 l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. abr. 12, 2018 3:23 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
ImatgeImatge
Cliar_02
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dt. feb. 13, 2018 11:06 am

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: Cliar_02 » dt. feb. 13, 2018 11:17 am

Moltes gràcies per crear el debat.
Estem interessats en conèixer opinions sobre les escoles de P3. Aquest setembre entrarà la nostre peque i som "novatos" en tot això. No ens decidim entre pública o concertada i ens ajudaria molt saber experiències i detalls de més d'una. De totes maneres, no ens perdrem les portes obertes de cap de les que estem interessats.

Espero que s'activi una mica més aquest debat, així tindrem una ajuda més per aquesta difícil decisió.

Salutacions,
Avatar de l’usuari
nela81
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dv. oct. 12, 2012 9:58 pm

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: nela81 » dc. feb. 14, 2018 7:26 am

Bon dia i benvinguda!!!

A veure si és veritat que s'anima el tema que d'altres anys hi hagut força participació.

Jo també dubto entre concertada i pública i de moment ja he visitat les concertades que em podien interessar i ara estic a l'espera de fer la ronda amb les públiques.

N'hi ha de les que he sentit parlar molt i bé: com Pi d'en Xandri i Collserola però, de la resta de la meva zona no en trobo gaire cosa (Gerbert, Joan Maragall i Pins del Vallés). O sigui que agrairé tota la informació que pares que portin els seus nens a aquestes escoles ens poguin donar.
ImatgeImatge
Cliar_02
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dt. feb. 13, 2018 11:06 am

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: Cliar_02 » dv. feb. 16, 2018 12:11 pm

Nosaltres igual. Hem visitat les concertades i ens falta anar a les JPO de les públiques. En el nostre cas seran La Mirada i l'Olivera. Diria que el Pins del Vallès no ens entra per zona.

Què en penseu d'aquestes dues públiques? Sembla que van fluixos a l'anglès oi? la metodologia ens agrada, però vull anar-hi a veure què en pensem. I el canvi després de la pública a l'institut? em fa por... i el Leonardo Da vinci com estarà al nostre barri?

Creieu que La Mirada estarà instal·lada al 2018-19?

Aiiix quants dubtes....

Salutacions,
PUCK3
Entrades: 3
Membre des de: dv. gen. 12, 2018 3:23 pm

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: PUCK3 » dv. feb. 16, 2018 11:13 pm

Bones! Nosaltres també tenim vista la concertada que ens agrada en primera opció i ara toca visitar La Mirada a veure que tal. A l'Olivera ja ni ens ho plantegem, atès que normalment s'ompla en primera opció.
Tinc sospites que enguany la demanda serà menor, almenys això desitjo.

Ens veurem doncs a les ppoo de la Mirada!
Avatar de l’usuari
nela81
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dv. oct. 12, 2012 9:58 pm

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: nela81 » dc. feb. 21, 2018 1:27 pm

Benvinguda Puck3!!!!

Us heu enterat que al final volen unificar les 2 zones en una de sola?

Sembla que és una decisió que es farà oficial en breu.

Tot i que augmenta l’oferta disponible jo crec que al final no és una bona opció perquè dificultarà l’entrada als coles més demanats com Collserola, Turó de Can Mates, Avenç o Thau :ufs:
ImatgeImatge
Cliar_02
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dt. feb. 13, 2018 11:06 am

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: Cliar_02 » dc. feb. 21, 2018 2:08 pm

Si. Em van comentar ahir aquesta possible opció. Però em van dir que no em refiés, que eren temes que els hi havien arribat i sense confirmar.

També em van dir una cosa que em va deixar sorpresa. A veure si sé explicar-me... Suposem que continués en dues zones i m'agradessin dos coles de diferent zona. Jo poso el primer amb 30 punts (em toquen per zona) i el de l'altre zona en segona opció (que jo en teoria en tindria 10 per municipi). Doncs em deia la noia que les segones opcions, encara sent d'una zona diferent, tu optaves al lloc amb 30 punts ( sempre que la teva primera també l'hagis posat amb 30). Ho sabíeu? És així?

No sé si ho aconseguireu entendre perquè per aquí costa d'explicar.

Suposo que conexieu que hi ha hagut canvis en algunes JPO com La Mirada oi? Com han enderrerit un mes les preinscripcions, han decidit canvar-ho també. L'actualitzo per si de cas:

https://www.santcugat.cat/files/651-137 ... 180216.pdf

Anem parlant. SAlutacions,
karok
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dl. abr. 04, 2016 8:31 pm

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: karok » dj. feb. 22, 2018 12:13 am

Hola families.

Aquest any el nostre petit entrarà a La Mirada ja que el gran forma part de la primera promoció de l’escola.
No puc dir-vos res dolent. Ni tan sols les instal·lacions, ja que tot i ser barracons, per dins no els falta de res! Ni aire condicionat per quan fa calor!

Sóc professor en una escola a L’Hospitalet i també he treballat molts anys vinculat al Thau (sobretot al de Bcn). Tampoc tinc res dolent a dir del Thau, pero es que em temo que costa molt trobar coses negatives de les escoles a Sant Cugat.
Tothom amb qui puc parlar està encantat amb la seva escola i és que tenim una oferta envejable.
Si valoreu tenir unes instal·lacions espaioses, de gran qualitat, amb molts recursos, amb una bona oferta extraescolar... la millor opció és una concertada.
Si valoreu fer barri, proximitat, logística, escola familiar i propera... trieu les escoles que us quedin a prop de casa.
Estic quasi convençut que encertareu en la vostra elecció.

Per cert. Sembla ser que tot està en marxa per tenir l’edifici nou a punt pel curs 19-20. Pero ja se sap. Las cosas de palacio...

Cliar_02. No sé si t’acabo d’entendre ni si sabré ajudar-te. Crec que et calculen els punts segons la primera opció. Si en quedes fora després del sorteig, saltaries a la segona opció. Si aquesta té places lliures i sou 10 que us la disputeu (per exemple) en segona opció, us compten els punts que us havien assignat per la primera. Crec que va així. Tot i que a Sant Cugat, poques places queden lliures en 2a opció i han d’anar a ampliació de linees o als famosos cursos bolets (Can Mates i Collserola tenen curs bolet a P3 enguany).

Si teniu qualsevol pregunta en general, o concretament sobre La Mirada, m’encantarà respondre-la!!

Salutacions! ☺️
Avatar de l’usuari
nela81
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dv. oct. 12, 2012 9:58 pm

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: nela81 » dj. feb. 22, 2018 7:00 am

Karok, moltes gràcies per passar-te per aquí i deixar la teva opinió.

A mí (si es conserven les dues zones), la Mirada no em pertoca però si que la vull anar a veure perquè com a treballar vaig en cotxe tampoc m'aniria molt malament. Crec que d'altres anys han sobrat places oi? Com definiries el seu projecte educatiu? Una barrella tradicional-per projectes, o 100% per projectes?

Cliar_02, gràcies per la actualització del calendari de JPO, no en tenia ni idea!!!

Encara que com afectada pel canvi no em sembla gens bé que un cop publicades les dates comencin a canviar-les perquè jo ja m'havia organitzat per poder fer les visites i resulta que amb el canvi no podré anar a la del Pi d'en Xandri perquè tinc un viatge per feina... De vegades semblen no adonar-se'n que la majoria treballem i hem de fer esforços per poder anar-hi (que els fem de bon grat però continua sent un esforç...)

Sabeu si hi ha possibilitat de visitar les públiques fora de les jornades de portes obertes?

Salut!!!
ImatgeImatge
Cliar_02
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dt. feb. 13, 2018 11:06 am

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: Cliar_02 » dj. feb. 22, 2018 10:28 am

Doncs no en tinc ni idea nela81, però segur que si estàs interessada en una escola i parles amb la directora, et farà una visitia no?

Moltes gràcies karok per la teva explicació. Nosaltres si que optem a La Mirada o L'Olivera. Com ho veus per entrar? Si posem la mirada de primeres, creus que entrem directes? I l'Olivera, saps com està en això?

El tema de l'edifici m'importa i no. M'explico: no em ve de que estigui un any més, però no vull que passi com molts altres coles on prometen i prometen i al cap de 10 anys els nens segueixen en barracons.
I un altre tema que em preocupa és que si la meva filla entra al Sept. a La Mirada, només tindrà referència de dos cursos més grans. Mai hi haurà nens molt més grans. Si, pot ser una cosa genial, però és bo realment? No sé si és millor que vegi també als "grans", que sàpiga conviure a les festes de l'escola, que tingui les vergonyes i experiències de canvi important d'edats...

Què us sembla?

En parlem!
PUCK3
Entrades: 3
Membre des de: dv. gen. 12, 2018 3:23 pm

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: PUCK3 » dj. feb. 22, 2018 10:25 pm

Hola de nou! Que fort això d'unificar les zones !! Primera notícia! Pot ser una avantatge, però també dificulta la decissió, sobre tot perquè aquest canvi por fer variar molt la demanda i no tenim referències d'anys anteriors per poder valorar les opcions.
De fet també ens agrada molt l'Avenç però com no era de zona el teníem descartat!!

Pel que sembla enguany reduiran el període de preinscripcions cosa que crec és favorable, menys patiment.

Genial la info de la Mirada i Thau >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
nela81
:: conillet
:: conillet
Entrades: 393
Membre des de: dv. oct. 12, 2012 9:58 pm

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: nela81 » ds. feb. 24, 2018 1:11 pm

Bones,

Doncs afortunadament la directora del Pi d’en Xandri m’ha concedit donades les circumstàncies una visita fora de la JPO.

Avui, he anat a les del Thau i la veritat que també m’ha agradat molt el que he vist, i com les fonts que tinc (ja dintre de l’Ajuntament) semblen confirmar la unificació de zones, el tindré també en compte a la meva quiniela.

Bon cap de setmana!!!
ImatgeImatge
karok
:: puça
:: puça
Entrades: 13
Membre des de: dl. abr. 04, 2016 8:31 pm

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: karok » dg. feb. 25, 2018 11:19 pm

Hola de nou.

Sí nela81, a La Mirada, durant els dos anys que han ofert places, no han omplert en primera opció. Es a dir que, de moment, ha estat aposta segura pels que l’hem posada en primera opció.
A més a més, els germans encara no acaparen moltes places, com passa a la majoria d’escoles que, sovint, només amb els germans ja quasi omplen una línea.

Respecte el projecte. No sóc jo qui millor te l’explicarà, però intentaré donar-te la meva visió. No es pot parlar d’un enfoc tradicional. Tot i que encara no hi ha experiència en primaria, la línea que estan seguint no va per aquí.
A infantil treballen molt per espais d’aprenentatge, on a més, es barregen alumnes de P3 i P4 (espai de Joc simbòlic, científic, d’expressió, d’art, d’arquitecutura…).
Treballen anglès i castellà desde P3 i a les JPO del primer any, van explicar la voluntat d’introduir el francès durant la primaria (no recordo si a tercer o quart).

Cliar_02, els dos últims anys a L’Olivera, si la memòria no em falla, han deixat alguns alumnes fora en primera opció, però sempre han estat molt poquets, com un o dos.
Respecte l’edifici, després que l’any passat, al voltant d’uns 50 nens i nenes es van quedar sense plaça a Sant Cugat, l’ajuntament va decidir que posaria els diners per dur a terme l’escola i que la generalitat ja els retornaria més endavant. Això, sembla ser, que està absolutament aprovat i que està seguint el seu curs i que hi ha l’intenció que l’edifici nou inicïi el seu funcionament pel curs 19-20.
Personalment, amb tot l’embolic polític actual, pensava que això s’encallaría, però sembla ser que de moment està tirant endavant.

Respecte als alumnes grans, ja és un tema molt personal. Jo també ho vaig pensar i en el nostre cas, encara hi havia un punt més curiós. Quasi tots els alumnes de la classe són els germans grans. Pot semblar una tontería, però sempre he pensat que hi ha moltes actituds i dinàmiques diferents entre germans grans i petits. Acostumem a ser més protectors amb els grans. Es a dir, que tots els pares i mares erem “primerizos” en començar a l’escola. Bé, tots no, hi ha alguns companys que sí que tenen german grans.
Sí que penso que és una característica, pero també crec que probablement queda compensat en que, de moment, és una escola molt propera i molt familiar. Encara som poquets alumnes i això no tindrem oportunitat de trobar-ho en gaires llocs. Personalment no ho vec com millor o pitjor, sinó diferent.


I si que us animo a demanar visita concertada si no podeu anar a JPO i us ve de gust coneixer l’escola.

Salutacions i bona setmana!
Patri--dv17
Entrades: 4
Membre des de: dl. feb. 26, 2018 10:22 am

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: Patri--dv17 » dl. feb. 26, 2018 10:56 am

Buenos días,

Si no os importa escribiré en castellano que en catalán tengo muchas faltas.
Nosotros también estamos mirando colegios, vivimos en Valldoreix y estamos asistiendo a las JPO de nuestra zona, aunque también un poco a la expectativa de si finalmente se unifican las zonas o no. Nos han hablado muy bien del Avenç, y si al final resulta ser zona única nos planteamos solicitar una visita. ¿Alguien que haya ido sabe si tardan mucho en dártela? Tengo miedo de que se me eche el tiempo encima.
Tengo algunas preguntas sobre el Avenç que quizás me podríais responder:
¿El precio incluye extraescolares, autobús, acollida, salidas...? ¿ O solo comedor y cole?
¿Dónde hacen la piscina? Creo q no tienen piscina propia, ¿Verdad?
¿Qué es lo que más os gusta y lo que menos del colegio?

Por mí parte de momento solo he ido a la JPO del Catalunya, os explico un poco x si a alguien le interesa:

Siguen una metodología de trabajo más o menos tradicional, aunq el apoyo en los libros de texto es puntual y no los utilizan como guión. Esporádicamente realizan proyectos.
Puntos fuertes: la parte de infantil me encantó, los jardines no están nada mal, un polideportivo muy chulo.
Puntos flacos: el inglés, desde primero y poco... Espero q algún otro público esté mejor en este sentido xq me parece un punto importante.
eripa
Entrades: 4
Membre des de: dl. feb. 26, 2018 11:41 am

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: eripa » dl. feb. 26, 2018 12:12 pm

Bon dia!

Jo també estic immersa en la recerca d'escola!

De moment les aportacions que puc fer son les següents:

- Unificació de zones: Jo també tinc info de que serà tot 1 zona. En prcinpi aquesta setmana s'hauria de fer oficial.

- Sobre la Mirada, conec un parell de famílies que hi van i estan molt contents però poca cosa més en sé. El que si em va comentar una mare de l'escola Jaume Ferran i Clua és que la directora i gran part del equip docent de la Mirada venen d'aquesta escola i és una escola que tira més per la metodologia tradicional i com el projecte educatiu el marca l'equip directiu de l'escola no sé si seguiran aquesta línia a la Mirada també en els cursos de Primaria.

- Avenç: vaig anar a la entrevista personal fa un parell de setmanes. La vaig demanar amb unes 2-3 setmanes d'antelació i la senyora que ens va fer la explicació ens va dir que aquest any hi havien menys entrevistes que altres anys, però tot i així jo l'aniria demanant perquè crec que amb ho de la unificació una escola com aquesta tindrà més demanda.
Tinc a casa el document amb tots els preus, aquesta nit enganxo aquí la informació.

Ens llegim!
eripa
Entrades: 4
Membre des de: dl. feb. 26, 2018 11:41 am

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: eripa » dl. feb. 26, 2018 6:33 pm

Hola de nou,

Com he dit abans poso aquí la info dels preus de l’Avenç (Educació Infantil):

234€ Quota mensual
152,11€ Menjador
De 90,02€ a 111,62€ Autocar

Aquestes quotes es paguen de Setembre a Juny.

Al mes de Juliol es fa un pagament de 255,90€ en concepte de piscina (fan 1 hora a la setmana), convivències que es fan des de P4 i el viatge de fi de curs a Madrid que es fa a Batxillerat.

Qualsevol cosa em diueu a veure si us puc ajudar.

El Dijous anirem a les portes obertes del Turó de Can Mates i el divendres a les de l’Olivera.
Rubinenca
Entrades: 1
Membre des de: dt. feb. 27, 2018 10:42 am

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: Rubinenca » dt. feb. 27, 2018 10:46 am

Hola! Algú té referències del Col·legi Creanova? M'agradaria sentir la opinió de pares o gent que conegui d'aprop el projecte. He trobat la d'algun pare en altres fòrums però sempre de la mateixa persona i m'agradaria tenir altres fonts.
Moltes gràcies!
Patri--dv17
Entrades: 4
Membre des de: dl. feb. 26, 2018 10:22 am

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: Patri--dv17 » dt. feb. 27, 2018 12:07 pm

Gracias por la info eripa!
Ayer fuimos a las JPO de la Floresta, y he de decir que fue mejor de lo que esperaba.
Me encontré con un equipo directivo cargado de buenas intenciones y de ganas de hacer niños y familias felices. Nada más llegar nos encontramos un grupo de niños de 6° que nos entregaron un plano del colegio y un tríptico, y nos dijeron que por todo el colegio habría niños de 6° explicándonos todo. Y así fue, estaban muy orgullosos de contarnos todo lo que sabían sobre su colegio. Si sabías cómo hacer las preguntas te decían sin tapujos las cosas no tan buenas. La parte de infantil me encantó, así como el patio, integrado en el bosque. El polideportivo muy chulo también. En el patio tenían muchas cosas hechas a mano, bien por los padres por ellos mismos etcétera.
Me dio la impresión que al ser un cole de una sola línea disponían de menos medios que en otros colegios y que muchas de las cosas se las apañaban ellos mismos. Por otra parte tuve la sensación de que era un colegio muy familiar. Al ser una sola línea eran como una gran familia. La figura del director muy involucrada en el día a día de los niños. Parece ser que anteriormente tenían dos líneas y por ello disponen de muchas salas que han aprovechado para muchas otras cosas. En infantil por ejemplo tienen varias salas de ambiente, experimentación etcétera aparte de las propias aulas. Los mayores tienen varias salas de informática, inglés etcétera.
Como último punto a mencionar, que puede ser positivo o negativo según para quién, creo que de los coles de Sant Cugat es probablemente en el que más diversidad encontremos, teniendo en cuenta que de por sí en Sant Cugat hay poca diversidad social en colegios, guarderías etcétera.
Cliar_02
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dt. feb. 13, 2018 11:06 am

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: Cliar_02 » dj. març 01, 2018 9:12 am

Rubinenca ha escrit:Hola! Algú té referències del Col·legi Creanova? M'agradaria sentir la opinió de pares o gent que conegui d'aprop el projecte. He trobat la d'algun pare en altres fòrums però sempre de la mateixa persona i m'agradaria tenir altres fonts.
Moltes gràcies!



Rubinenca jo n'he sentit a parlar, tothom té bones referències però sempre hi ha un però. Sé que els preus són 570 aprox/ mes i per nen. I quan fas l'inscripcció, has de deixar 3.000€ de "fiança" que t'ho tornen quan has passat 3 anys a l'escola. (aquesta fiança és per familia, no per nen).

Ja ens explicaràs si vas a fer una ullada.

Nosaltres demà anirem a les JPO de l'Olivera a veure que tal.

Parlem!
eripa
Entrades: 4
Membre des de: dl. feb. 26, 2018 11:41 am

Re: Pre-inscripció infantil (P3) a Sant Cugat Curs 2018-2019

EntradaAutor: eripa » dj. març 01, 2018 9:32 am

Bon dia!

Jo del Creanova no conec gens tampoc...

Nosaltres avui anem a les del Turó de Can Mates que he sentit parlar molt bé i també alguna crítica (com sempre).

Algú la coneix?

Demà també anirem a l’Olivera.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::