possible fer mitja jornada a P3?

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
idun
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. feb. 17, 2018 12:22 pm

possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: idun » ds. feb. 17, 2018 1:13 pm

Bona tarda a tothom!

M'encantaria saber de pares i mares que hagin portat els seus fills només mitja jornada al cole a p3 o fins i tot p4 i p5.
És possible i a quins coles? Molts coles es neguen? Et poden legalment treure la plaça?

Jo tinc el meu nen a casa encara i no necessito que vagi jornada completa l'any que ve (estaré a casa amb un nen d'un any) i em semblen moltes hores per un nen tan petit.

Em sobta que es pot portar el nen a dinar a casa i ausentar-se 2-3 hores a migdia, però que després sigui un problema si no está les 60-90 minuts que queden de classe a la tarda.

Molt agraida per qualsevol informació!!
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: capseta » ds. feb. 17, 2018 6:01 pm

Ones,

En l’escola on teeballo sé que s’ha fet una vegada de forma “oficial” per dir-ho d’alguna manera. La família ho va parlar amb la tutora i es va plantejar, sobretot ho van “vendre” com que era sobretot perquè vivien lluny de l’escola (logística) i també perquè ho veien innecessari.
A les avaluacions del curs es feia constar i mo va tenir més repercussió. Abans d’acabar educació infantil van canviar de centre a un que feien jornada intensiva i ja està.

En altres casos on els pares no porten el fill repetidament a les tardes però sense “parlar-ho” amb la mestra (anar posant excuses, anar-hi algunes tardes sí i altres no....) es fa constar també a les avaluacions.

I de fet des del departament des de fa uns anys que es demana que comptabilitzem certs absentismes. No tant per penalitzar o jutjar les famílies, sinó per fer un estudi de l’absentisme escolar i això.

De totes maneres tenim molt clar que infantil és no obligatori i per tant moltes mestres no estan d’acord amb haver de facilitar aquestes dades al departament.

D’altra banda, el problema el veig més amb que al final els alumnes es perden coses, i sovint a les tardes es fan les activitats més xules. Estar tot el dia al cole em sembla un horror i penso que hauria d’haver-hi jornada continua a tots els centres que ho demanin, però ja veieu que el departament va a la seva....

Sempre podeu mirar si prop d’on viviu hi a centres dels que fan intensiva. Tot i que també hi ha qui no li sembla bé perquè al cap i a la fi les hores són les mateixes, però concentrades al matí (però ja et dic que tinc amigues mestres a centres amb intensiva i diuen que moooooolt millor).

Sort!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: Shasha » ds. feb. 17, 2018 9:13 pm

La rigidesa de si es possible o no dependra de l'escola.
On va la meva filla som tres o quatre families de la classe que no portem els nens a la tarda, en el meu cas si que hi va els dies que es queda a dinar a l'escola per iniciativa de ma filla (si fos per ella es quedaria a permanencies fins les cinc i mitja) pero si anem a casa ja no hi tornem perque entre arribar dinar i tot se'ns fa tard i ella ja se sent a casa i no vol tornar.
A la reunio abans de nadal van informar-nos que a partir de gener estaven obligades a informar al consorci les absencies per la tarda i que dues tardes compten com un dia d'absencia, en cap moment ens han fet pressio perque els portem simplement ens han informat.
Pero se d'altres escoles que es neguen rotundament aquest tipus de falta.
Avatar de l’usuari
Inda
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: ds. gen. 08, 2011 11:02 pm

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: Inda » ds. feb. 17, 2018 11:41 pm

Hola!

Quan ell feia P3 jo treballava de 9 a 15h al costat del cole i vam decidir que es quedaria a dinar i a les 15h l'aniria a recollir. Com era l'hora d'entrar a la tarda i jo l'anava a buscar (fer lo contrari en aquest horari) vaig decidir comentar-ho amb direcció. La seva postura va ser taaaant tancada i em va faltar tant al respecte que vaig pensar que m'havia equivocat d'escola i tot! Però estava decidida a fer-ho, per motius personals.
Per sort, quan li vaig comentar a la tutora em va dir que cap problema, que tant de bo més pares/mares poguessin dedicar més hores als petits i que molts els tenim a escola perquè treballem. També va comentar que, a la pràctica, a P3 molts nens no van a la tarda perquè fan migdiada a casa i ja no tornen.

L'adaptació del nen va ser molt bona, vam gaudir les tardes junts i poc abans de Nadal una tarda que anàvem a casa a les 15h em va dir que es volia quedar a classe amb la resta i vam tornar. I ja cada dia es va voler quedar. I ens alegrem d'haver pogut respectar el seu ritme.

Personalment em sembla bé que es tingui en compte l'absentisme per detectar certs problemes. Però considerar absentista un nen on els seus pares han vingut a explicar-te les raons ( i a sobre insuktar-me com van fer) em sembla horrorós!

Així que si ho teniu clar, t'animo a regalar-li el temps que li pugueu dedicar! Ara ja no tinc tant de temps i ara no tenim més remei que deixar-ho més hores. Però ara ho pot entendre una mica més!
Imatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
idun
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. feb. 17, 2018 12:22 pm

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: idun » dg. feb. 18, 2018 11:50 am

Moltes gràcies per les vostres respostes!!

Em sento una mica millor, veient que hi més nens que está fent mitja jornada i que en principi no es penalitza.

Jo evidentment vull anar de cara i parlaré amb els mestres i la direcció, intentant trobar una bona formula tots junts. Però sincerament em costa entendre el perqué tenir un nen menys a la tarda (en una classe ja a petar) seria un problema per ningú..
Jo no li portaré jornada sencera a P3, si no es pot solucionar prefereixo deixar el cole i anar a una escola bressol.
A Barcelona, que jo sapiga, només hi ha jornada intensiva a un parell de coles a montjuic, que ens queda molt lluny.

Però he llegit que s'esta plantejant fer horaris intensius, al menys a primaria, a Catalunya properament. Igual d'aqui uns anys ha canviat tot.

Jo vinc d'un altre entorn (Suecia) on els nens començen al cole amb 7 anys i fan només 8-13h casi tota la primaria (dinant a les 11h!), llavors per mi és un xoc cultural bastant fort tot el tema del P3..

A mi no em preocupa tant el tema d'adaptació (tinc un nen molt extrovertit i sociable) però sí el tema de cansament a llarg plaç i anar tants anys al mateix cole. Sé d'estudis que diuen que els nens espanyols están ja molts farts del cole amb 11 anys pel fet de portar tants anys anant-hi!
Jo vull que el meu fill es trobi tant content al cole com hi vaig anar jo.

Jo vaig fer cole 7-18 anys i a 3 coles differents, en canvi el meu marit (a Barcelona) va fer 3-18 anys a un mateix cole..!
Ell diu que li va agradar, o sigui que, segur que pot sortir bé, però a mi em xoca bastant.
Shasha
:: papallona
:: papallona
Entrades: 107
Membre des de: dv. feb. 26, 2016 10:01 pm

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: Shasha » dg. feb. 18, 2018 12:11 pm

Idun, a quina zona de barcelona vius??
idun
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. feb. 17, 2018 12:22 pm

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: idun » dg. feb. 18, 2018 12:21 pm

Estem a ciutat vella, al costat de arc de triomf. Tenim molts coles amb bona pinta a prop, però no tenim els 30 punts a gairebé cap.
Avatar de l’usuari
Sumsi
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dc. oct. 23, 2013 9:58 am

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: Sumsi » dg. feb. 18, 2018 4:30 pm

Hola Idum!!

A quin cole teniu pensat fer la primera opció?

Explico una mica la nostra història, nosaltres a P3 el primer trimestre no el vem portar a les tardes, ho vem parlar amb la mestre i ens va dir que posarien com a falta d’assistència (i completa OJO), en aquell moment anàvem al Ramón Llull, després com anava al menjador ja va fer tot el dia.

Ara anem al Fort Pienc i suposo que deu anar com la Ramon Llull.

Si pots a les portes obertes, si pot parlar amb direcció i plantejar-ho i sinó un cop comenceu el que diuen les companyes, parlar amb la tutora.

Pensa que el coles que pot ser vols estan molt sol•licituts i no sé ara si hi ha un mínim d'assistència, perquè a nosaltres ens contava con una falta completa.

Jo tenia el neguit que són massa petits i són masses hores per ells però s'adapten, P3 va ser molt dur pel Biel i nosaltres però ara és una passada la mar de bé que va.

Si necessites referències de cole, em pots consultar.

Pels punts mira el radi que agafa el cole pot ser els teniu.

Ànims!!
Imatge
idun
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. feb. 17, 2018 12:22 pm

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: idun » dl. feb. 19, 2018 8:55 am

Gràcies Sumsi!

Doncs ja tinc mirat l'area d'influencia i l'unic cole que ens plantegem de l'area es Jesuites de Casp.
Tenim uns quants coles publics que ens agraden que estan a pocs minuts caminant a Eixample i Sant Marti, però clar, anirem amb 10 punts.

Molt fort aixó de posar falta d'asistencia de tot el dia!
Em pregunto si realment hi ha un minim d'asistencia i si els coles mateixos poden posar les regles que vulguin, o no en aquest aspecte.
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: Mara17 » dl. feb. 19, 2018 10:22 am

Nosaltres ho vam fer sense problema amb els bessons, i si cal ho tornarem a fer amb la petita (si li cal migdiada). Ho anirem veient. Ens van fer fer un paper que digués que, per motius de logística familiar, no ens era possible portar els nens a la tarda i ja va estar. Sí que demanaven que hi hagués una continuïtat al matí (que no fos un dia sí, i quatre no), però que amb això de la tarda, no hi havia problema.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: beren » dl. feb. 19, 2018 1:39 pm

Hola Idun,

et queda fora de la teva zona però l'escola Turó Blau a Sant Andreu també fa jornada intensiva de 9 a 2. El dia 24 de febrer fan la jornada de portes obertes per si vols aprpar-te a demanar informació. No sé com estan de demanda, ni si es pot entrar sense els 30 punts
idun
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. feb. 17, 2018 12:22 pm

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: idun » dl. feb. 19, 2018 7:28 pm

Gràcies Mara, et puc preguntar a quina escola va ser?

I gràcies per la info Beren, encara que ens queda molt lluny..
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: Mara17 » dt. feb. 20, 2018 8:25 am

És a Mataró, Idun.
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
idun
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: ds. feb. 17, 2018 12:22 pm

Re: possible fer mitja jornada a P3?

EntradaAutor: idun » dc. feb. 21, 2018 7:58 am

Ah, d'acord, Mara, gràcies.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::