Escola FREDERIC MISTRAL - TÈCNIC EULÀLIA

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
laurabernabeu
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dv. abr. 21, 2017 10:44 am

Escola FREDERIC MISTRAL - TÈCNIC EULÀLIA

EntradaAutor: laurabernabeu » dc. abr. 25, 2018 8:44 am

Bon dia!
Alguna mare que tingui referències em podria parlar de l'escola FREDERIC MISTRAL - TÈCNIC EULÀLIA?!?
Experiències, com són, com treballen amb els pekes, nivell de deures i treballs i si són molt exigents de cara a la secundària?!?

Estic feta un mar de dubtes: tothom ens fa veure que hauria de ser una escola propera per zona on vivim, però tot i que aquesta no ho és, és la que més ens agrada!!!!!!!
Així que....realment van nens de tota Barcelona com ens han explicat???

Moltíssimes gràcies mares!!!!!!!
VespresVerds
:: cèrvol
Entrades: 557
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Escola FREDERIC MISTRAL - TÈCNIC EULÀLIA

EntradaAutor: VespresVerds » dg. abr. 29, 2018 7:44 pm

No en tinc ni idea de com treballa l'escola, però que la gent no t'infli el cap amb la proximitat. Hi ha pares que la proximitat és una condició indispensable i per altres que no ho és.
La meva mare va anar a aquesta escola i vivia a Sants. Jo també vaig anar a una escola que queda prop del Tècnic Eulàlia i he viscut a Les Corts tota la vida; i a 5è ja tornava sola a casa i tinc amics que conservo de llavors, malgrat uns siguin de diferents barris de Barcelona (o fins i tot d'altres municipis!). La meva opinió és que l'escola s'ha de triar, primerament, pel projecte que fan i si aquesta és la que més t'agrada, endavant!!!
PereLlull
:: peixet
Entrades: 292
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

EntradaAutor: PereLlull » dl. abr. 30, 2018 11:03 am

Jo no estic d'acord amb l'opinió de VespresVerds, me n'alegro que la seva experiència fos positiva, però si parlem de temps pretèrits, si ella anava sola a 5è, tenint l'escola al costat de casa a 2on ja anava tot sol...

Avui dia la Direcció de l'Escola a cap dels dos ens deixaria anar sols... Els temps han canviat moltíssim! Massa.
Per això, agafar una escola que no es pugui arribar caminant... A mi em sembla un error. Si ets de Barcelona estic segur que a prop de casa segur que hi ha una escola de qualitat que comparteix els mateixos objectius que els pares i que com totes les escoles tindran els seus encerts i errors. No hi cap escola perfecte, cap, totes tenen coses positives i no positives. Recordar també que les properes restriccions de trànsit faran que la logística si és ara important, més important sigui després, a no ser que es contempli comprar un cotxe elèctric, veig força difícil durant els propers anys garantir la logística a una escola que no es pot accedir-hi caminant.

Bé, em direu que hi han transports escolars, autobusos que les escoles lloguen per recollir els alumnes, per mi això també ho trobo adient si no hi ha cap més remei per poder accedir, exemple als pobles de Pirineu o poble que no tenen escola. Però, ficar nens petits durant molts i molts anys en autobusos per anar i tornar de l'escola... Em sembla amb tots els respectes cap qui ho estigui fent, molt dur pels nens petits.

És una opinió personal. Espero haver ajudat.

Salutacions
VespresVerds
Entrades: 557
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

EntradaAutor: VespresVerds » dl. abr. 30, 2018 5:50 pm

Uns quants links que ajuden:

https://criatures.ara.cat/escola/Decaleg-triar-escola_0_1744025672.html

https://criatures.ara.cat/familia/Triar-escola-encerts-errors_0_1744625528.html

Evidentment que si dues escoles t'agraden, acabaràs triant la que et quedi més a prop, només dic que la proximitat no és una preferència per sobre d'altres coses, per mi. De fet, la pedagoga Buxarrais ho expressa molt bé "Si el centre respon a les necessitats encara que estigui una mica més lluny, és aconsellable sacrificar la comoditat que suposa la proximitat”. Si t'ho pots muntar, endavant!
PereLlull
Entrades: 292
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

EntradaAutor: PereLlull » dt. maig 01, 2018 11:15 am

VespresVerds, molt interessants els links que has deixat. Moltes gràcies!
laurabernabeu

EntradaAutor: laurabernabeu » dc. maig 02, 2018 1:35 pm

VespresVerds ha escrit:No en tinc ni idea de com treballa l'escola, però que la gent no t'infli el cap amb la proximitat. Hi ha pares que la proximitat és una condició indispensable i per altres que no ho és.
La meva mare va anar a aquesta escola i vivia a Sants. Jo també vaig anar a una escola que queda prop del Tècnic Eulàlia i he viscut a Les Corts tota la vida; i a 5è ja tornava sola a casa i tinc amics que conservo de llavors, malgrat uns siguin de diferents barris de Barcelona (o fins i tot d'altres municipis!). La meva opinió és que l'escola s'ha de triar, primerament, pel projecte que fan i si aquesta és la que més t'agrada, endavant!!!

Moltes gràcies!!!!! La teva visió m'ha ajudat moltíssim!!!!! Tothom em parla de la proximitat i com és d'important l'escola al costat de casa, i jo també trio el projecte...però em fa dubtar tot!
Merci!!!
laurabernabeu

EntradaAutor: laurabernabeu » dc. maig 02, 2018 1:38 pm

PereLlull ha escrit:Jo no estic d'acord amb l'opinió de VespresVerds, me n'alegro que la seva experiència fos positiva, però si parlem de temps pretèrits, si ella anava sola a 5è, tenint l'escola al costat de casa a 2on ja anava tot sol...

Avui dia la Direcció de l'Escola a cap dels dos ens deixaria anar sols... Els temps han canviat moltíssim! Massa.
Per això, agafar una escola que no es pugui arribar caminant... A mi em sembla un error. Si ets de Barcelona estic segur que a prop de casa segur que hi ha una escola de qualitat que comparteix els mateixos objectius que els pares i que com totes les escoles tindran els seus encerts i errors. No hi cap escola perfecte, cap, totes tenen coses positives i no positives. Recordar també que les properes restriccions de trànsit faran que la logística si és ara important, més important sigui després, a no ser que es contempli comprar un cotxe elèctric, veig força difícil durant els propers anys garantir la logística a una escola que no es pot accedir-hi caminant.

Bé, em direu que hi han transports escolars, autobusos que les escoles lloguen per recollir els alumnes, per mi això també ho trobo adient si no hi ha cap més remei per poder accedir, exemple als pobles de Pirineu o poble que no tenen escola. Però, ficar nens petits durant molts i molts anys en autobusos per anar i tornar de l'escola... Em sembla amb tots els respectes cap qui ho estigui fent, molt dur pels nens petits.

És una opinió personal. Espero haver ajudat.

Salutacions

Gràcies per la teva opinió! Valoro molt també el que em dius....!
Merci!!!
laurabernabeu

EntradaAutor: laurabernabeu » dc. maig 02, 2018 1:41 pm

VespresVerds ha escrit:Uns quants links que ajuden:

https://criatures.ara.cat/escola/Decaleg-triar-escola_0_1744025672.html

https://criatures.ara.cat/familia/Triar-escola-encerts-errors_0_1744625528.html

Evidentment que si dues escoles t'agraden, acabaràs triant la que et quedi més a prop, només dic que la proximitat no és una preferència per sobre d'altres coses, per mi. De fet, la pedagoga Buxarrais ho expressa molt bé "Si el centre respon a les necessitats encara que estigui una mica més lluny, és aconsellable sacrificar la comoditat que suposa la proximitat”. Si t'ho pots muntar, endavant!

Molt interessants els links!!!
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

EntradaAutor: Danu » dj. set. 13, 2018 12:15 pm

Hola!
Jo conec l'escola, he portat la meva filla i sé de molta gent que porta els seus i estan encantats.
A Infantil es dóna molta importància a l'art guiat i lliure i al joc; la lectoescriptura no es comença en sèrio fins als P5, i tot el que fan és experimentar, fer creacions artístiques... Treballen per projectes i de forma tradicional (ho barregen). A partir de P4 es fa piscina. Utilitzen noves tecnologies desde petits: pantalles, ordinadors...
A Primària es puja molt el nivell, i és quan apareixen els deures (no sé com són perquè vaig canviar la meva filla a P5 per varies raons, sobre tot logístiques). S'introdueix una quarta llengua a l'ESO (alemany o francès a escollir), i hi ha opció de fer el Batxillerat en francès.
Molts pares d'alumnes van ser alumnes de l'escola també, i això en diu molt...
laurabernabeu

EntradaAutor: laurabernabeu » dv. set. 28, 2018 6:08 am

Moles gràcies per la teva opinió!!!!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET