Netejar-se sols després del WC a l'escola

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Jomateixa82
:: gosset
:: gosset
Entrades: 464
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Netejar-se sols després del WC a l'escola

EntradaAutor: Jomateixa82 » dj. ago. 30, 2018 3:51 pm

Hola!

Amb l'arribada del nou curs escolar, i inici a P3 em vé al cap una nova preocupació. Fa poc que hem tret el bolquer a la nena (´últimament per gelos, crides d'atenció o el que sigui té forces escapes...) i per si això no fos prou crec que no sap aixugar-se bé la vulva i molt menys el cul deprés d'anar al WC.

Últimament intento afavorir que s'ho faci sola, perquè no és fins ara que "m'he recordat" que allà no l'ajudaràn... però la meitat de vegades no ho vol fer sola, diu que li faci jo, i l'altre meitat veu que total jo li repasso...

Com ho heu plantejat això? S'aixuguen bé els vostres als tres anys? Potser els nens no és tan complicat, almenys amb el pipi, però les nenes pot ser un problema, no?
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 879
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Re: Netejar-se sols després del WC a l'escola

EntradaAutor: jaruma » dj. ago. 30, 2018 4:28 pm

Hola!

Jo he treballat sempre amb nens, primer a activitats extraescolars i ara a escoles, i a P3 el més habitual és que els ajudin. Suposo que dependrà del mestre (i del moment, perquè de vegades en un moment de "caos" ni veus que algú ha anat a fer caca al lavabo, i per tant no pots ajudar-lo perquè ja s'ha pujat els pantalons). En general, però, si fan caca, i sobretot si el nen demana ajuda per netejar-lo, l'ajudes i t'assegures que estigui net. El pipi sí que, si no ho fa ella, ningú la vigilarà que ho faci. però és més fàcil, no? L'únic important és ensenyar-la que ho faci de davant a darrera i no a l'inrevés.

El meu té 4 anys i encara no s'eixuga ell sol, ni ho intenta. Però en tot P3 no va fer caca ni un sol cop a escola, així que no sabem què hagués passat. Jo crec que no t'has d'amoïnar, si fa caca i veu que no es pot eixugar demanarà ajuda. En tot cas sí que podeu anar animant-la a fer-ho ella soleta i després repassar vosaltres, si ella vol. Si no vol ja no puc ajudar-te, ja has llegit en un altre entrada que el meu no vol fer res de res solet :-:)

I pels escapes, és el més normal del món a P3, i durant tot el curs! Les mestres estan més que acostumades a canviar roba constantment, i els nens a veure com canvien els companys, així que no pateixis.

Començar P3 és un món, a mi l'any passat se'm va fer una muntanya que em va durar tot el curs! Aquest any intento prendre-m'ho amb més filosofia.

Ànims! :-()-)

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 5 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: