Esmorzars saludables per l'escola

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Esmorzars saludables per l'escola

EntradaAutor: Jomateixa82 » dt. set. 11, 2018 11:12 pm

Hola!

Demà ja s'inicia el curs. Quins nervis! L'escola on anirà la meva filla es una escola verda on es promouen els esmorzars sans. A mi em sembla més que perfecte, però a una reunió ens van dir que això descartava com a opció els sucs i les galetes. La veritat no ho esperava! Ja sabem que porten sucre (sobretot els sucs comercials), però un suc de taronja casolà, o unes galetes "baixes en sucre" tipus "Nuria"...

No sé... No hi havia pensat més fins que em veig rumiant esmorzars sans i alhora variats... D'entrada la meva filla ha sigut sempre d'esmorzar més aviat poc, i a sobre si la deixo triar és de "pa amb mantega" (la meva mare fa més de 30 anys que esmorza el mateix, i apa,... ja ho ha aprés). Entre que m'amoïna que no vulgui menjar a casa abans de marxar (avui ja m'ha dit que demà ja esmorzarà a escola) i que possiblement les opcions que porti a l'escola no siguin les que espera...

A veure, coses que no sol voler per esmorzar, però si que accepta per berenar són: pa amb paté (li agraden de diferents tipus, però possiblement tampoc entren en opcions prou sanes), fruita variada (menys mal), llet, iogurt amb cerals (cereals es podrien portar? perquè vaja, serà que no porten sucre!), pa amb tomata i embotit (li ha de venir bé o tenir molta gana, sino per esmorzar no en vol mai).

Quines altres coses els hi oferiu? Em veig posant-li llet amb pa amb tomata i algun embotit, o bé iogurt amb alguna fruita a diari, sense més opcions.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Esmorzars saludables per l'escola

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 12, 2018 8:55 am

Bones!
Doncs a la nostra escola mengen 3 dies fruita, un dia ve de casa, l'altra la posa el departament d'ensenyament i l'altre l'ajuntament. Doncs segurament li posaré cada dia fruita. Anar variant, a trossets. L'Isaac això del pa amb tomàquet ho anem trampejant, en fem algun dia a la nit, normalment els diumenges, no hi vol tomàquet, li poso oli i li tallo a trossets amb l'embotit. Si vas variant la fruita jo crec que es pot anar fent. De totes maneres, has preguntat si li poses un suc de taronja natural en algun pot d'aquests que no cau el contingut (o fins i tot amb una ampolla d'aquelles tipus "biberó")? Ho dic perquè el suc de pot, a part dels sucres, és el residu de l'envàs i si dius que és una escola verda potser també ho fan per això? Si veu
I algun tipus de cereal, natural, de botiga bio, que puguis posar al iogurt?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Esmorzars saludables per l'escola

EntradaAutor: beren » dc. set. 12, 2018 10:26 am

A l'escola de la meva filla també demanen esmorzars sans. Jo havia pensat anar alternant fruita ja trossejada amb entrepans. A casa abans de sortir ja pren un iogurt o llet així que els láctics estarien coberts. Si no iogurt podria ser una opció.
Els cereals no m'ho havia plantejat perquè a ella no li fan gaire gràcia. Si no vols que portin molt sucre pot portar muesli, alguns porten sucre però altres són només els cereals amb alguna fruita dessecada o panses ... És més sà que els cereals tipus Kellogs i similars i estan molt bons
Avatar de l’usuari
ner
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 575
Membre des de: dt. abr. 17, 2012 4:15 pm
Ubicació: Girona

Re: Esmorzars saludables per l'escola

EntradaAutor: ner » dc. set. 12, 2018 4:26 pm

Hola,

Jo et recomano fer una ullada al post de "Con S de Salud":

http://www.conesedesalud.com/category/e ... -de-maria/

No tinc cap comissió ni la conec però la vaig seguint des de fa un temps. M'agrada la seva filosofia i a més crec que la seva filla és bastant semblant d'edat que la meva gran (que ara ha començat P4) i a vegades m'aporta idees, tot i que no sempre aconsegueixo convèncer a la meva filla per menjar-s'ho.
Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Esmorzars saludables per l'escola

EntradaAutor: Anna Maria » dc. set. 12, 2018 8:30 pm

Gràcies Ner, per l'enllaç!
HI he fet una ullada i a part de les ametlles que encara em fa por dona'ls-hi (fins i tot aquest estiu si l'Isaac demanava cucurucho tipus frigo em menjava les ametlletes de damunt jo) hi ha molt bones idees! Pel que fa als batuts, és cert, a casa els meus pares tenim una liquadora nova (no licua sinó que aixafa, diuen que les propietats de les fruites i verdures es conserven més bé) i els dissabtes quan hi anem fem un suc que hi ha: poma, pera, préssec, pastanaga, cogombre (a vegades pruna, o meló,...) i se'n beu un vas ben gros!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Esmorzars saludables per l'escola

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. set. 12, 2018 11:16 pm

Ostres Ner,

moltes gràcies per l'enllaç, hi he fet una ullada ràpida i pinta molt bé, tot i que algunes de les coses que he llegit d'entrada no les comprem, així que serà "difcil" incorporar-les, però escolta, potser si ho provem ens agraden prou a tots! jejeje

I a la resta gràcies pels vostres consells també! Ja preguntaré això de fer galetes casolanes, podriem aprofitar els caps de setmana com a activitat mare-filla (tot i que no es concentra gaire i sempre acabo fent les coques jo sola) i que ho portés el dilluns.

Em preocupa perquè el matí és mooolt lenta menjant (bé a tots els àpats) i o bé la llevo súper aviat, o bé marxa sense acabar... I jo "enfadada" des de primera hora perquè veig que anem tard i no hi ha manera que acceleri... Però bé, fent comptes si menja a quarts d'onze tampoc ha d'esperar tan, i així potser agafa l'esmorzar d'allà amb més ganes. Potser provaré que faci fruita a casa i entrepà a l'escola (excepte el dia de fruita que tenen establert a l'escola).

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Google [Bot] i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::