Trucs per aprofitar les portes obertes dels coles

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Trucs per aprofitar les portes obertes dels coles

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 18, 2019 9:44 am

Arran de la meva inteeeeeeensa experiencia anant a unes 20-25 portes obertes de coles , enguany se m'ha acudit escriure un post de 'consells' per als q us toca enguany. Aquí els teniu! :p-)
http://maternidades.es/escoger-escuela


Molta sort a totes!
cositina l’ha editat per darrera vegada el dia: dl. feb. 18, 2019 6:25 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Avatar de l’usuari
LyD
:: tigre
:: tigre
Entrades: 707
Membre des de: dc. oct. 10, 2012 3:08 pm

Re: Trucs per aprofitar les portes obertes dels coles

EntradaAutor: LyD » dl. feb. 18, 2019 10:23 am

Uau!, Súper bon article, molt útil, us recomano a tothom que tingui que passar ara per l'experiència se'l miri. M'he trobat molt identificada, sobretot en la importància que se li dona a P3, tant de cara a les xerrades de les escoles com per part de moltes famílies, quan és la primaria el que marca la diferència al meu parer.

Cositina veig que tot genial, molts petons :love:
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Trucs per aprofitar les portes obertes dels coles

EntradaAutor: Beikost » dl. feb. 18, 2019 10:36 am

MOLT bon article, Cositina, gràcies!
cositina
:: dinosaure
Entrades: 5603
Membre des de: dc. set. 26, 2012 3:58 pm

Re: Trucs per aprofitar les portes obertes dels coles

EntradaAutor: cositina » dl. feb. 18, 2019 6:27 pm

Gràcies! Si coneixeu algú q li toqui enguany passar per l agonia compartiu!

Lyd :love: espero q tot bé bonica!
Darrere de cada mare hi ha una història que mereix ser explicada: www.maternidades.es
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Trucs per aprofitar les portes obertes dels coles

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. feb. 18, 2019 10:41 pm

Bones recomanacions!!

Deixo l'enllaç d'un fil amb el mateix propòsit que es va fer l'any passat o fa dos anys. En aquell moment a mi em faltava encara per pensar en escoles, però quan va arribar el moment el vaig rellegir i la veritat és que em va servir per fixar-me en detalls que no m'hagués plantejat.

viewtopic.php?f=73&t=52569&hilit=portes+obertes+que+fixar+se

Jo sóc d'un poble petit i ens movíem entre dues opcions. Totes dues es presentaven com innovadores, fent tallers, etc. De fet a les portes obertes a una d'elles feien un taller d'emocions que em va semblar interessant, però alguna cosa em grinyolava... I vaig arribar a la conclusió que era una "posada en escena" i que en el dia a dia habitual no es feien aquelles activitats... Coses que vaig veure? Taules i cadires des de p3 amb el nom de cada nen enganxat. A mi això em deia que els nens passaven moltes hores allà asseguts, al mateix lloc i la meva filla a dia d'avui li costa mantenir el cul a la cadira gaire estona seguida i ho hagués passat malament. L'aula estava plena de papers, cartolines, i coses enganxades a la paret. No hi havia ni 5cm lliures a les parets. Em va semblar un ambient massa carregat de coses. En un dels tallers jugaven a un joc de taula que consistia a comprar fruites i verdures (no sé exactament la mecànica) i vaig pensar si realment era tan difícil escenificar que els nens compraven i venien coses entre ells...

Llavors l'altre opció (que és la que finalment vam escollir) tenia el punt negatiu que els petits estan en barracons. Això em tirava enrerre... però resulta que en els barracons hi ha calefacció per l'hivern i aire acondicionat per l'estiu, cosa que no hi ha a les altres aules (ni a l'altre escola). Allà les parets estaven més lliures de coses, la sensació era més agradable. Hi ha taules i cadires, sí, però a una zona de l'aula i a la resta hi ha alfombres, una cuineta, unes estanteries amb llibres (això em va encantar!), no sé, moltes altres coses que em van transmetre una sensació completament diferent i allà sí tenia la sensació que no havien interrumput/canviat les activitats que haguéssin fet aquell dia en cas que no hi hagués hagut la visita dels pares a l'escola.

Total, jo recomano anar-hi tenint clar 4 coses en les que us heu de fixar perquè en aquell moment no "us distraieu" i acabeu la visita sense haver-hi parat atenció. i també fer cas del vostre instint sobre la comoditat/confort que transmet l'aula, escola, etc.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Trucs per aprofitar les portes obertes dels coles

EntradaAutor: crunchi » dt. feb. 19, 2019 12:53 pm

:r) a nosaltres ens toca decidirho l'any que ve pero aquest any anirem a portes obertes igualment... aviam que tal. Merci per la info noies. :-()-)
Imatge

Imatge
Ganga
:: conillet
:: conillet
Entrades: 383
Membre des de: dv. nov. 18, 2011 8:47 am

Re: Trucs per aprofitar les portes obertes dels coles

EntradaAutor: Ganga » dc. feb. 20, 2019 1:21 pm

Bones!
Jo el que faria és parlar amb els pares de nens que ja anaven a l'escola i preguntar què els hi agrada i que no de l'escola on els duen, això també et dóna molta info de l'ambient que hi ha per part dels pares i com que vivim en un poble petit et trobes amb pares a la plaça, parc, piscina, extraescolars molt sovint i s'encarta per parlar-ne..no sé si en grans ciutats seria tant fàcil.

També et trobes inclús a gent que n'és antic alumne i t'explica els canvis i el que recorda de l'escola...i fins hi tot mestres que hi treballen..

Jo no em fixaria tant en l'espai en sí, en el sentit que tingui no se quantes mils de sales polivalents o no se quants patis...si deprés no tenen personal per desdoblar grurps doncs aquest espai tampoc els aprofiten. El pati realment son 30 minuts...tampoc dóna per tant...vull dir que tingui unes mínimes condicions i així està bé pel meu parer. A vegades molta instal.lació i el que s'ensenya a dins....ja m'enteneu...

Com i on fan l'educació física/o psico a infantil i si per exemple fan natació o altres tipus d'esports dins l'horari. En les concertades molts cops es fa i en les públiques hi ha municipis on l'ajuntament paga uns cursos de natació pels nens de l'escola i cal aprofitar-ho.

Jo miraria classes més enllà dels tres cursos d'infantil pq quedes emmirallat i després passen més anys a primària que a infantil...el nostre és per exemple fins a 4t ESO.

Si estan adaptades les aules, informatitzades, pantalles...un mínim de material dotat i necessari i si els mestres són els que fan anar-ho tot o els alumnes també els fan servir. Tot i que a nosaltres ens està molt bé que treballin de totes maneres: per grups, individualment, parelles etc..i aprenguin a fer-ho així perquè la vida és llarga i han de saber consultar un llibre i escriure a mà com navegar per internet o preparar un power point..per mi no hi ha cap metodologia renyida amb un altra. ( però aixó és el meu parer)..penso que és bo el aprenentatge significatiu però tampoc fa mal si s'han d'aprendre cançons, poesies o coses puntualment estudiar-les de memòria, és més, tenen el cerevell "súper elàstic" i és bo que el treballin de totes les maneres pel meu parer..per tant..mirar si la [i]línea pedagògica[/i] és de : tot com els nens volen, sense pautes, sense dirigir...o tot acotat, tot marcat...o buscar un entremig...ja m'enteneu...heu d'estar còmodes amb com voleu que ensenyin als vostres fills.

També per nosaltres era bàsic una escola que transmeti un tipus de valors, una educació diària i de respecte als companys a ell mateix i als mestres i alhora un ambient doncs agradable on tothom és respectat. El valor de la pluralitat i fer-los crèixer individualmet i com agrup classe ja que passaran molta anys junts...si l'escola treballa respecte a quins valors i on posa l'èmfasi.
Tot i que l'educació comença a casa i és, per mi, a casa o s'ha de donar, a mi m'agrada que es digui un bon dia quan els reben a l'entrada i valorar unes gràcies i un adeú bon cap de setmana i que es transmeti mol respecte i aixó costa molt si no es treballa a diari a l'aula i si es treballa es nota moltissim. A veure quina línia d'escola en quant a valors trenen/treballen...si us interessa preguntar-ho.

Preguntaria a infantil com es fa l'adaptació: per exemple nosaltres entravem a les 9 i a les 15 i els deixavem a dins tot el curs de p3. això allarga lentrada però si que va molt bé pel contacte directe amb la mestra cada dia...avui no ha dormit bé..avui no ha esmorzat..també pots veure els treballs que van fen perquè els anaven penjant..murals, fotos..
Per mi era important que els pares puguessim entrar i formar part del les activitats de l'escola i si hi ha moments en que pots fer-ho.( setmana del protagonista, acompanyants a excursions, a piscina per canviar nens/es, a explicar i presentar el naixement del nou germà que ha tingut, si es treballa un tema de nosé de menjar doncs que puguis entrar un dia a fer galetes amb ells, pares voluntaris per carnestoltes o altres festes... aquest son uns exemples de la nostra escola) en definitiva si els pares, mares, avis, tiets, cangurs.. tenen les portes obertes o no. I si t'interessa que sigui així o no.

Com treballen l'ensenyament de nous idiomes..si és des de infantil o començen a primàra...si tenen auxiliars de conversa..

L'estabilitat de la plantilla del professorat, una escola amb molt interinatge sempre té molt moviment de mestres cada curs i cal una ràpida adaptació de treball de molts de mestres nous que entren i plantilla estable doncs ja coneixen com es treballa. Si canvien cada any de mestre. ( per exemple els meus fan: p3 p4 i p5 amb una mestra ( pot haver-hi alguna excepció) 1r i 2n una altra, 3r i 4t una altra i 5è i 6è una altra..tot i que lògicament com són classes A i B també es barrejen i es desdoblen doncs no vol dir que sempre tinguin la tutora..Això no és bo ni dolent però són coses a valorar tal i com les veieu sota el vostre punt de vista.

El menjar si és catering o no JO no li donaria importància. Ja escoles amb cuina pròpia que el menjar és bastant..regular i d'altres que és càtering i és bo, i viceversa...ho heu de mirar si és important per vosaltres.

Si és concertada , el preu base i saber quins extres hi pot haver: xandalls, sortides, colònies, extrescolars, material...si es pot pagar o no..

Bé hi ha tantes coses que poden ser importants o no depenent quina importància té un determinat tema per a la vostra família. Jo faria una llista de les coses en que us interessara fixar-vos i preguntar.


Jo vaig anar a les tres escoles que tenim on vivim i a les tres xerrades i a les tres portes obertes i en base això vam decidir. Entenc que en una gran ciutat en comptes de tres potser haureu d'anar a 6, 8..però bé és interessant dedicar el temps en això...
Naltrus aquest any evidentment no ens tocarà perquè la peque ja té dos germans a dins i anirem nomès a la reunió directe de p3 per veure els nous canvis que potser faran, ja que cada any hi ha coses noves però diguem-ne que aquest "mal de cap" de recórrer escola no ens toca.

Jo crec que quan acabeu les portes obertes, un cop a casa passats un parell de dies n'hi haurà que ja les haureu descartat perquè pel que us van dir aquell dia, pel que vau veure o el feeling ja no us feia...per tant la tria serà entre 2-3 escoles com a molt. Ja veureu.

Al final no sé si he aportat alguna idea o no :-:) espero haver ajudat enalguna cosa...! :ok:
El rei de la casa 7anys i mig!
El nostre príncep quasi 6!
La patufa quasi 3!

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 7 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::