Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Marta18
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dj. feb. 28, 2019 4:48 am

Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Marta18 » dj. feb. 28, 2019 5:02 am

Hola,
Estem en el procés de triar escola per l’any que ve pel barri de la Sagrada Familia i estem dubtant entre Les Dominiques, Maristes Inmaculada i Marillac (potser també Vedruna Inmaculada).
Les Dominiques ens va agradar força a les portes obertes però ahir vam anar als Maristes i el tema dels ambients a infantil em va encantar, pero primària no ho vam veure. Em falta veure Marillac, que em sembla que és només d’un linia, i és el que tinc més a prop de casa.
M’intessa una escola activa, amb ambients i racons ben estudiats, pero no al 100% com Encants. Però vaig trobar que a Dominiques era una mica superficial aquest tema, no sé.

Algú té més opinions?? Moltes gràcies!!!
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: VespresVerds » dl. març 04, 2019 2:28 pm

Jo només conec ceip Sagrada Família
petipe
:: granota
:: granota
Entrades: 241
Membre des de: dj. set. 27, 2012 11:10 am

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: petipe » dt. març 05, 2019 9:38 am

Cap de les escoles que comentes són com Encants, però totes són escoles que inclouen ambients i metodologies "noves" i també tenen una part d'aprenentatge més dirigit . En algunes aquest aprenentatge dirigit pot partir també de l'interès del nen i per tant es fa un acompanyament i en d'altres, és més imposat. Això a les portes obertes ho pots detectar "a mitges". Si pots parlar amb pares o nens (alguns fan visites a les escoles a portes obertes) és més fàcil de veure. Si els ambients només els fan a infantil és una pista que potser no hi creuen massa. Si fan projectes cal veure si el tema el decideixen els nens o l'imposen des de l'escola, per exemple.

Marillac (1 línia) i Vedruna Immaculada (2 línies) són escoles més familiars que Dominiques i Maristes. I diria que d'aquestes dues, Maristes és la més "exigent" amb els nens, però són impressions meves per comentaris dels pares.

Decidir l'escola és una barreja de factors, però en la meva opinió, al final el més important és el tracte dels mestres amb els nens, la flexibilitat / adaptabilitat de l'escola envers les famílies i la gestió que fan quan hi ha conflictes. Quan tot va bé, la majoria d'escoles són genials. El problema ve quan hi ha un nen amb dificultats, quan les famílies demanden coses... aquí és on cal veure com respon l'escola. I l'actitud i tracte dels mestres en el dia a dia amb els nens. Això t'ho diran les famílies que ja hi portin els nens, les ampes...

Molta sort en la cerca!
Marta18
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dj. feb. 28, 2019 4:48 am

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Marta18 » dt. març 12, 2019 10:02 am

Moltes gràcies Petipe!
Al final ens decidirem entre Dominiques o Maristes, tot i que crec que finalment serà Dominiques. Però és difícil, perquè cadascuna té coses bones que potser l'altra no té.
Si algú té alguna informació més sobre aquestes dues escoles sera benvinguda!
Montse12
Entrades: 2
Membre des de: dv. març 22, 2019 3:32 pm

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Montse12 » dv. març 22, 2019 3:43 pm

Hola Marta,
Nosaltres portem els nostres fills a les Dominiques. El petit a P3 i la gran a 1r. Ens hi sentim com a casa.
Quan vam arribar a Barcelona fa tres anys, la nostra filla la vam apuntar a Maristes, però a P4 la vam canviar. Els ambients són pura imatge, ja que els nens no gaudeixen com els haurien de gaudir. En el nostre cas, la nostra filla va patir un problema d'adaptació, i no es van preocupar per solucionar-ho, fins que parlant amb coneguts del barri vam decidir conèixer les dominiques i ens vam enamorar.
En canvi, a dominiques hi creuen amb les noves metodologies d'aprenentatge. fan ambients dos tardes per setmana, i hauries de veure com de contents hi surten! Els ambients també els fan a tota la primària. I fan molts projectes durant tot el curs, des de P3 fins a 2n de Batxillerat. La nostra filla es va adaptar des del principi, i ens sentim part de la família escolar des del primer dia.

Nosaltres hem quedat encantats amb les Dominiques, i la recomanem a tothom que coneixem del barri i la feina.
Mimayu
Entrades: 2
Membre des de: ds. març 23, 2019 9:12 pm

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Mimayu » ds. març 23, 2019 9:38 pm

Coneixeu l'escola Tabor?
Vam anar a les portes obertes i no ens va quedar gaire clar el model educatiu.A la directora li vam preguntar si treballàven per projectes i va dir que no però que ja veurien més endavant. Entenc que totes les escoles tiraran cap allà però si la directora no ho té clar.....Sabeu quantes preinscripcions va tenir Tabor l'any any passat?
Quin embolic!
Gràcies!!!!
Marta18
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dj. feb. 28, 2019 4:48 am

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Marta18 » ds. març 23, 2019 10:07 pm

Gràcies Montse12, però què vols dir que els ambients són pura imatge i que els nens no els gaudeixen com haurien?
Els ambients de Dominiques els vaig veure bé, però molt de “plasticote”, no sé si m’explico, amb poc joc desestructurat i de fusta. Tot i aixi ens va agradar bastant aquest escola. Però seguim amb el dubte entre aquesta o Maristes.

Del Tabor no en sé res lá veritat, no vaig anar a les portes obertes. Crec que recordar que hi ha un fil de l’any passat on van indicar la gent que el posar en primera opció, em sembla que algú quedava fora però no gaires.
Montse12
Entrades: 2
Membre des de: dv. març 22, 2019 3:32 pm

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Montse12 » dg. març 24, 2019 7:33 pm

En el cas de la meva filla, i en d'altres nens i nenes que veia, mai sortien amb activitats fetes als ambients, els hi preguntaves que havia fet i sempre era un "res". no li agradava anar a l'escola.
Amb el canvi a dominiques tot ha sigut diferent. Portava els quadres que havia pintant en l'ambient artístic, o collars en el que fan coses pels dits, la cara pintada en el d'expressió i disfresses, globus... practicament cada dia ens portava coses a casa. Li preguntaves com li havia anat el dia i t'ho explicava tot... i sempre amb un somriure i amb ganes cada matí de tornar a l'escola, i això com a mare et tranquilitza molt. Amb el petit que ara fa p3 també ho hem notat, i ens posa molt contents que els nostres fills vagin feliços a l'escola.

Pel que fa a la gran, també a primària fan ambients, de musica, tecnològic, de cuina... i ella s'ho passa molt i molt be.

Amb la nostra experiència, no canviariem dominiques per maristes mai. d'altra banda, es preocupen molt per si un alumne te alguna dificultat o passa per un malt moment, ja que de seguida t'avisen i es posen en marxa amb les pedagogues per tal de solucionar-ho. i a nosaltres, abm la nostra filla gran, ens va anar molt bé, ja que l'adaptació a P4 va ser genial.

Espero haver-te ajudat i resoldre una mica els teus dubtes. Nosaltres no dubtaríem en tornar a escollir dominiques.
Si tens alguna pregunta més i et puc ajudar diga'm-ho!
Martanina
Entrades: 2
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 8:51 am

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Martanina » dl. abr. 01, 2019 9:26 am

Hola,

Nosaltres també tenim la gran a Dominiques i ara entrarà el petit a P3, i també estem encantats. Tot i ser una escola gran és molt propera, i és veritat que en surten i entren molt contents sempre. La gran tot i que està encara a infantil ja fan projectes i veig que aprèn molt. L’altre dia anant pel carrer va veure un quadre en una botiga i em va dir que era d’Andy Warhol, em va sorprendre.

De Maristes no en sé molt la veritat. Personalment no el vaig ni anar a veure per 2 raons, pels casos d’abusos (que ja imagino que ara ho tenen més controlat, però igualment no m’agrada el fet que no fossin capaços de veure-ho abans) i perque he sentit molts conentaris de que a Maristes si el nen pel que sigui té problemes per seguir bé el curs passen d’ell. Per altra banda segur que hi ha gent que n’estàn molt contents, és només la meva opinió...
Marta18
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dj. feb. 28, 2019 4:48 am

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Marta18 » dl. abr. 01, 2019 10:19 am

Moltes gràcies per les opinions! Finalment hem decidit Dominiques, de fet ara vaig a fer la preinscripció.
PereLlull
:: peixet
:: peixet
Entrades: 298
Membre des de: dl. feb. 06, 2017 12:26 pm

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: PereLlull » dl. abr. 01, 2019 5:42 pm

El tema dels Maristes és molt heavy. Inadmissible el que ha passat i és molt important es depurin responsabilitats. Un escàndol que es vol passar de puntetes i ara que hi ha judici obert, cal treure totes les catifes, i es faci net.
ignatius
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dt. set. 19, 2017 5:34 pm

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: ignatius » dt. abr. 02, 2019 9:08 pm

Hola!

Algú sap què tal son les instal·lacions de dominiques? Tenen molt pati?

Malhauradament no vaig poguer assistir a les portes obertes però he sentit bons comentaris arreu i coincideixo berenant amb adolescents de dominiques i semblen bastant sanots.

Apurant els últims dies per confeccionar la llista! Aviam si hi ha sort i en sortim tots contents!
Martanina
Entrades: 2
Membre des de: dl. abr. 01, 2019 8:51 am

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Martanina » dc. abr. 03, 2019 1:30 pm

Hola!
Els de P3 crec que van a un pati més petit amb tobogans etc per estar més recollits i a partir de p4 ja van al pati gran, que és bastant gran, té crec 3 o 4 pistes de basquet, un gimnàs interior que crec que han reformat últimament...
Marta18
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dj. feb. 28, 2019 4:48 am

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Marta18 » dc. abr. 03, 2019 1:44 pm

Si, és com diu la Martanina. El pati de P3 jo el trobo molt petit, però molt cuqui, té tobogan, bicis, motos, minirocòdrom i varies coses més. Després ja van al pati gran.
ignatius
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dt. set. 19, 2017 5:34 pm

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: ignatius » dc. abr. 03, 2019 7:09 pm

Moltes gràcies! El posarem a la llista! Ja he estat fent un tour virtual per google i tot i que es veu que té els seus anys s'aprecia un esforç per adaptar-se als nous temps excepció feta de la façana dels patis que dona una mica de grima. No sé q els costaria pintar-ho, q semblen les parets d'un presidi! Can brians té millor pinta jaja però evidentment mai jutjarem el contingut pel continent. Si ens toqués segur q la directora ens permetrà fer una entrevista per informar-nos del projecte en més profunditat. Com a escola comodí sempre ens quedarà el Frederic Mistral, q ens torna locus però està molt lluny i hauria d'anar en autocar i no baixa dels 500 ecos mensuals. :-:)
ignatius
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dt. set. 19, 2017 5:34 pm

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: ignatius » dj. juny 13, 2019 7:17 am

Algú sap quant es paga a Dominiques? Tinc un profund dilema entre aquest centre i un altre.
ignatius
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dt. set. 19, 2017 5:34 pm

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: ignatius » dc. juny 19, 2019 3:22 pm

Ja m'ho contesto jo sol, per les generacions futures. Es paga 150 més 8.5 per apat, es a dir, uns 320€ mensuals, extraescolars i acollida a banda.

Avui l'amable directora ens ha fet un tour personalitzat però he de dir que és com l'infern de Dante però a l'inrevés, comences per p3 i entusiasma, p4 tb però una mica menys, fins q vas pujant pisos i arribes a la eso passant per primària i se t'exhaureix l'entusiasme al veure la grisor de les aules i els adolescents, q semblaven compungits per algun motiu tot i fer un dia radiant i estar a dos dies de les vacances. Tot i així hem gaudit l'honor de conèixer el Drac per casualitat, l'estrella de l'escola ::upi: un gosset molt maco el qual entrenen al centre per acompanyar nens amb fòbies i altres patologies.
Aneta_80
:: puça
:: puça
Entrades: 5
Membre des de: dl. nov. 02, 2015 9:01 pm

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Aneta_80 » dt. juny 25, 2019 9:36 am

Hola Ignatius, i al final que heu agafat? A mi em va passar el mateix, P3 era tot maquíssim, amb la sala de dormir.. etc.. Quan vaig arribar a primaria i els vaig veure amb taules separades, fent una espècie d' examen... ja no em va agradar tant..

T' inclouen l' acollida del matí. Piscina es fa al Claror Cartagena en autocar, només a P3, per lo que a P4 la mensualitat baixa a 115-120 aprox.
ignatius
:: puça
:: puça
Entrades: 22
Membre des de: dt. set. 19, 2017 5:34 pm

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: ignatius » dv. jul. 05, 2019 1:37 am

Hola aneta,

Finalment ens van trucar de la nostra primera opció informant que havien renunciat a una plaça i estem en tràmits per fer el canvi ja que ja teníem la matrícula feta a Dominiques.

Tot i així tot i ser la nostra primera opció ens va costar perquè ja ens havíem fet a la idea amb les dominiques. La zona de P3 és fantàstica!
Marta18
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dj. feb. 28, 2019 4:48 am

Re: Escoles barri Sagrada Familia de Barcelona

EntradaAutor: Marta18 » dv. jul. 05, 2019 9:12 am

Ignatius, per curiositat, quina és l’escola que vai posar en primera opció?
Jo vaig posar Dominiques, però ara tinc molts dubtes, tot i que ja no s’hi pot fer res.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::