Canvi d’escola després de les preinscripcions

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Minta
:: formigueta
Entrades: 67
Membre des de: dc. set. 16, 2015 3:55 pm

Canvi d’escola després de les preinscripcions

dj. maig 30, 2019 1:05 am

Hola!

Us explico, a veure si podeu ajudar-me:

El meu petit entrará a P3 aquest proper setembre. Varem fer la preinscripció i ens han assignat la primera opció que vam posar. (Escola publica)

La questió es que durant aquest temps no ho he tingut gaire clar. Sempre he tingut dubtes entre la primera i segona opció d’escoles que vam posar.
Donant-li voltes al tema hem decidit que ens agradaria la escola que cam posar en segona opció... clar que ara ja es tard per que les dates de preinscripció ja estan tancades.

He trucat a l’escola on ens agradaría fer el canvi (escola concertada), i m’han dit que els hi han quedan 5 places vacants, pero que fins el 13 de juny no es segur.
El dia 14 de juny tinc una entrevista amb ells per que em diguin quines possibilitats podria tenir d’inscriure’l.
Lo que si que m’han adelantat, es que, en cas de que hi hagues alguna possibilitat, hauria de renunciar a la plaça assignada en primera opció i solicitar l’escola de nou, pero q probablement no sabriem quelcom fins el setembre.

Algú/na em podria orientar i dir-me si realment es així?
Penseu que tinc possibilitats de fer el canvi, o es una bogeria lo que volem fer tot plegat?

La veritat que em fa por renunciar a la plaça assignada i desprès quedarme sense plaça a cap de les dues....

Quina ràbia no haver-nos decidit correctament en el seu moment!!

Mil gràcies i perdó per el totxo...
popa_pap
:: puça
Entrades: 42
Membre des de: dt. abr. 16, 2013 12:13 pm

Re: Canvi d’escola després de les preinscripcions

dj. maig 30, 2019 9:14 am

Hola,

Efectivament és tal com et diuen, però corres un gran risc de perdre les dues places i que t'assignin una d'ofici.
Si t'han assignat una de les demanades i demanes canvi, passes al final de la llista. Primer s'assignen els canvis demanats per les famílies a les que se li ha assignat una plaça d'ofici (cap de les escoles demanades). Per aquest motiu, fins a setembre no se sap res, ja que durant el juny i principis de setembre encara es poden produir canvis de famílies amb escola d'ofici, que tenen prioritat sobre la resta.
De totes formes, suposo que a l'escola et podran informar millor i potser tenen més dades que et puguin fer decidir.

Sort!
Mar i muntanya
:: papallona
:: papallona
Entrades: 118
Membre des de: dg. gen. 13, 2019 3:33 pm

dj. maig 30, 2019 9:55 am

Bon dia,

Com bé t'han dit et pots quedar sense plaça. T'han dit que els en queden 5, però hi ha moltes famílies que s'han quedat fora... Pots ser que tinguis sort, però hi ha el perill que et quedis sense cap de les dues i té n'assignin una d'ofici...
Lluneta20
Entrades: 15
Membre des de: dj. abr. 11, 2019 4:14 pm

dj. maig 30, 2019 7:31 pm

De quina zona ets Minta? Barcelona? Barri?
Minta
Entrades: 67
Membre des de: dc. set. 16, 2015 3:55 pm

dj. maig 30, 2019 11:06 pm

Moltes gràcies a totes.
La veritat que encara no se que farem. De moment esperaré a parlar el dia 14 amb l’escola. A veure en la seva experiencia que em poden aconsellar.

No soc de bcn ciutat. Soc de santa perpetua de la mogoda. Per lo que he pogut esbrinar, aquest any la natalitat al poble es bastant baixa i en general les classes no están plenes... de fet l’escola que haviem triat tenia una ratio de 25, i finalment inscrits som 18...

No se, rizando el rizo, penso: podria renunciar a la plaça assignada, demanar a l’escola que ens agradaria i si finalment al setembre no me l’agafan per que aquestes 5 places ja estan plenas... dificil sería que tambè estigués plena l’escola que vaig agafar en primera opció, oi?

En fin, quin cacao. Sorry pel toston i sobretot moltes gràcies x l’ajuda <:-)
ClaraO.
:: zebra
:: zebra
Ubicació: Barcelona, Zona Diagonal Mar
Entrades: 1872
Membre des de: dg. nov. 08, 2009 7:06 pm

dt. juny 18, 2019 9:56 am

Minta com ha anat?
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
El post d'en Quique viewtopic.php?f=91&t=25606
ignatius
Entrades: 21
Membre des de: dt. set. 19, 2017 5:34 pm

dc. juny 19, 2019 2:57 pm

Jo em trobo en la mateixa situació, perquè m'ha tocat les dominiques de Barcelona però tinc por que el nivell sigui baix i al frederic mistral, q vam posar en 4a opció em van dir q tenien places però per fer el canvi no és fàcil i tampoc ho tinc tan tan clar pq normalment les escoles de barri tenen millor ambient i és una barreja de pros i contres molt i molt renyida. Ens hem donat tres dies per decidir-ho.

Tu almenys ho tens clar, només q set complica pel fet d'haver-hi poques places i arriscar-te a perdre totes dues...
Marta18
Entrades: 8
Membre des de: dj. feb. 28, 2019 4:48 am

dg. juny 30, 2019 10:02 pm

Ignatius, perquè tens por que el nivell de Dominiques sigui baix? Crec que vaig veure que algun alumne de Batxillerat havia tret més d’un 9 a la electivitat.
Marta18
Entrades: 8
Membre des de: dj. feb. 28, 2019 4:48 am

dg. juny 30, 2019 10:04 pm

Ignatius, perquè tens por que el nivell de Dominiques sigui baix? Crec que vaig veure que algun alumne de Batxillerat havia tret més d’un 9 a la electivitat.
ignatius
Entrades: 21
Membre des de: dt. set. 19, 2017 5:34 pm

dv. jul. 05, 2019 12:57 am

hola marta18,

Tinc por que el nivell sigui baix per experiència pròpia d'haver-me criat a Barcelona i haver rondat bastant per col·legis sent un nen distret. Si tens una filla probablement treurà bones notes vagi on vagi, pero amb els nens acostuma a ser diferent ja que es distreuen bastant.

Jo personalment vaig anar a escoles on suspendre moltes assignatures era la norma, inclús totes les assignatures, i fer-ho et feia sentir integrat i feliç perquè tots els teus amics i companys feien el mateix jajaja

Després vaig anar a una altra escola on era justament el contrari, tots els alumnes competien entre si per veure qui treia millors notes i en aquest ambient vaig passar de susprendre-ho tot a aprovar-ho tot en qüestió d'un curs i amb el nivell molt més alt. La conclusió és que l'ambient escolar i l'estimulació dels nens és un fet bastant important, i no importa que un o dos treguin un nou a la selectivitat, sinó que l'ambient en general sigui bo i se sapiga estimular l'alumnat.

Evidentment no puc prejutjar el nivell d'aquesta escola, va ser simplement una impressió que em vaig endur i segurament serà errònea.

Torna a “Educació Infantil”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: