Canvi d'escola per canvi de domicili

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Rossella13
:: puça
:: puça
Entrades: 17
Membre des de: dj. set. 29, 2016 4:03 pm

Canvi d'escola per canvi de domicili

EntradaAutor: Rossella13 » dv. feb. 19, 2021 10:38 am

Hola a totes i tots,

No he escrit gaire per aquí però es que no sé massa com gestionar-ho. Aquest estiu canviarem de residència per anar a viure a Tarragona a prop de la família, així tindrem més suport. Tenim un nen que el curs que vé li toca fer P4. Porto des que vam prendre la decisió mirant escoles, pisos, preguntant a la OME...etc. El cas es que no hem avançat gens, ni hem trobat pis, ni sabem ben bé quina escola perquè no coneixem les places existents per al proper curs. Pel que fa el pis, tenim la sort que podrem anar a viure a un pis que tenen els meus sogres, però no podrem empadronar-nos fins que hi anem a viure a l'estiu així que potser fem la preinscripció amb 0 punts. Hi ha una concertada que ens va dir que no hi havia problema per entrar, però fent números, si tenim un altre fill anirem ofegats. Aleshores, si posem a la preiscripció com a primera i segona opció 2 públiques que ens agraden i que segurament estan sense plaça i de 3a opció posem la concertada, ens podem esperar a veure si s'obre plaça a les públiques encara que ens donin plaça a la concertada? o directament si la hem posat a la llista de preinscripció l'hem d'acceptar? De veritat que estic feta un embolic, ens fa molta il·lusió poder tornar a la nostra terra amb la família, però tot això de l'escola ens té marejats.

Si algú sap una mica com funciona exactament això de les llistes i m'ho pot explicar... si no tenim punts potser serà força dificil entrar a p4...però a alguna escola ha d'anar, no? i si no ens agrada no ens poden obligar a portar-lo, oi?
Una de les públiques que ens agrada va baixar el ratio pel covid però diuen que pel curs que vé de moment es manté així i que no hi han places... creieu que hi ha possiblitats de que es pugi el ratio?

Moltes gràcies, a veure si em podeu ajudar, si més no m'he desfogat una miqueta ;)
Rosella :***:

1 fill natural (2017) desde 2018 buscant germanet
2 avorts diferits 7 setmanes (2019 i 2021)
Ovo gener 22 +
popa_pap
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 50
Membre des de: dt. abr. 16, 2013 12:13 pm

Re: Canvi d'escola per canvi de domicili

EntradaAutor: popa_pap » dv. feb. 26, 2021 10:35 am

Hola,
Si la poses a la llista i entres, l'has d'acceptar. Si no l'acceptes, passes al final de la llista i tindràs només opcions a aquelles escoles on queden places un cop tothom hagi entrat (qui ho hagi demanat i aquelles famílies que no han entrat en cap de les opcions demanades).
Per una altra banda, recordeu que l'escolaritat de p3 a p5 no és obligatòria. Per tant, no estan obligats a donar-te plaça. Això gairebé mai passa ja que sempre hi ha places disponibles, però si ells t'ofereixen una plaça i no l'acceptes, no faran cap pressió per donar-te una plaça que t'agradi ja que l'escolaritat no és obligatòria. Si no l'agafes, és opció vostra escolaritzar-la o no. L'administració aquí no farà res ja que si decidiu no agafar l'opció que us donen, donaran per suposat que no voleu escolaritzar el nen/a i ja està. Això és diferent a partir de primer de primària, on si que és obligatòria i aquí sí que es pot fer més pressió per part dels pares. Però de p3 a p5 no es pot fer cap tipus de pressió.
Noa78
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. gen. 01, 2018 11:08 pm

Re: Canvi d'escola per canvi de domicili

EntradaAutor: Noa78 » dl. març 14, 2022 10:36 am

Hola, em trobo en una situació similar.

El meu fill començarà P3 al setembre i ara son les preinscripcions.

Jo ara visc a una població, però estic en tràmits de comprar una vivenda a una població veïna. No sé que trigaré en fer les escriptures, potser 1 mes ó 2. El que està clar que a l'estiu ja hi serem visquent en la nova vivenda i em podré empadronar.

El cas és que m'agradaria que el meu fill comencés P3 a la població de la nova vivenda i no sé com fer-ho ara per inscriure'l.
Si la demano ara no tindré cap punt perquè no estic empadronada encara i potser la perdo.
I de segona opció he posat l'escola que aniaria en cas que ens quedessim a viure a la població on estem ara. Però no m'agradaria anar a aquesta visquent fora i haver d'agafar el cotxe cada dia...

Sabeu alguna manera d'aconseguir plaça sense empadronament?
Podria servir un document d'arras de compraventa de vivenda?

Perquè ja l'altra opció que em queda és empadronar-me a casa d'un amic que viu allà amb la seva familia, però no som familiars i potser s'ho miren amb lupa.
Imatge

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::