Preinscripcions: trucs i consells

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Preinscripcions: trucs i consells

EntradaAutor: Caterinamore » ds. març 02, 2024 3:01 pm

Hola a tots!

Com porteu els nervis per les inscripcions?

Nosaltres estem entre dues escoles:
La primera (concertada bastant tradicional) i la segona (pública de l'ajuntament i que va al seu rotllo).

La que més ens agrada però hi ha només 10 places aprox. Són una línia i entre germans i Nee doncs no queden gaires places, a més que no tenim més de 30 punts... i l'any passat es van quedar fora unes 30 famílies.

També pensem que si no entrem a la primera a la segona també ho tenim pelut.... i que ens assignin una escola d'ofici que no ens agrada gens ( on ningú vol anar) tampoc ajuda a passar bé els nervis.

No sé per això si té sentit fer una llista gaire extensa d'escoles... perquè per exemple si poso en 5è lloc una escola que té molta demanda no me la donaran per suposat.

La meva mare m'ha explicat que al final vam entrar a l'escola del costat de casa perquè els meus germans són bessons, que sinó encara haguéssim anat a l'escola de dos barris més enllà. Em fa una mica de por no entrar enlloc.

Teniu algun consell a l'hora de fer les llistes, algun truc, o alguna manera de passar els nervis?

Gràcies i ànims.
Odesa
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dl. oct. 23, 2017 8:00 pm

Re: Preinscripcions: trucs i consells

EntradaAutor: Odesa » dl. març 04, 2024 2:56 pm

Hola,

Doncs la meva recomanació és que posis de tercera opció una escola amb possibilitats reals d'entrar-hi. Tria "lo menos malo" i assegura't plaça en un lloc que tinguis controlat i que hagis triat tu. Suposo que ho heu fet, però mireu les escoles que a priori creieu que no us encaixen per si alguna trobeu que és un mal menor assumible. Ànims!
Avatar de l’usuari
Gustineta
:: gosset
:: gosset
Entrades: 427
Membre des de: dl. nov. 03, 2014 4:58 pm
Ubicació: Entre Barcelona, l'Alt Empordà i Andorra

Re: Preinscripcions: trucs i consells

EntradaAutor: Gustineta » dl. març 04, 2024 3:38 pm

Hola, Caterinamore!

Quant de temps! Espero que estiguis bé :)

Per mi la preinscripció va ser una període molt molt estressant i vist en perspectiva, no entenc com et poden dir que TRIES escola (almenys a Barcelona), quan en realitat no ho fas. És un sorteig. depèns totalment del número de tall.

No hi ha una bona o mala manera d'omplir la llista, però el que sí que et diria és: si vols evitar que t'assignin escola d'ofici, omple les 10 opcions. Realment, les 3 primeres sí que seran triades, la resta no, però si no les omples no tindràs dret a queixa si t'envien a una escola fora de la teva zona. Nosaltres vam entrar en cinquena opció, que no era ni tria, era per omplir. Hi ha d'altres família que coneixem que van entrar-hi en desena opció. Ja em diràs tu si era triada... Malgrat tot, al final, no estem gens descontents amb l'escola.

Tingues present una cosa: si poses només escoles públiques estan obligats a assignar-te una escola pública (si t'ofereixen una concertada, pots queixar-te i no pagar les mensualitats). Si tries una concertada, et poden assignar tant públiques com concertades si no entres en primera opció. Dins de les concertades, les laiques solen tenir més sol·licituds, almenys al meu barri.

Pots optar per diverses estratègies i cap no estarà malament:
- Fer la llista amb el cor, posant primer les escoles que us agradin.
- Posar una escola en primera opció que no sigui la vostra tria ideal, però que tingueu possibilitats d'obtenir plaça.
- Posar la primera opció que vulgueu i després "lo menos malo" com diu l'Odesa.

A Criar.cat tens aquests recursos:
-Guia útil per triar escola: https://www.criar.cat/noticia/280/escol ... o-educacio
-Taula per triar escola: https://www.criar.cat/noticia/291/desca ... iar-escola
-Test per triar escola: https://www.criar.cat/noticia/2227/resp ... fill-filla

Recorda: al final és un p*** sorteig, poca cosa hi pots fer. I també pot passar que una escola que tu creus que és genial, llavors no ho és per al teu fill.

Molta sort i que sigui al més lleu possible!
Nov de 2013: inici cerca
Gen-jun 2014: 2 TE+ i 2 avortaments espontanis
Set 2014-set 2017: proves, cerca natural, 2 IA -
Oct-des 2017: 1a FIV+DGP. Un sol embrió sa; bioquímic
Jul i set 2018: 2a i 3a FIV+DGP.
Nov 2018: Beta +
Ago 2019: Benvingut, Enric
Gen 2022: Trànsfer i bioquímic
Ago 2022: Emb. espontani
Mai 2023: Benvinguda, Elna
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Preinscripcions: trucs i consells

EntradaAutor: Caterinamore » dl. març 04, 2024 8:06 pm

Ohh Gustineta :content:
Com estàs?

Com sempre, merci per les explicacions ;)
Sí, és un calvari. Fent l'excel ahir em vaig adonar que amb la porqueria de punts que tenim no entrarem a enlloc, ni a les concertades que mitjanament ens poden fer gràcia.
A no ser que tinguem molta sort...

Ja explicaré com ha anat!

Petons!!! :love:
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Preinscripcions: trucs i consells

EntradaAutor: beren » dt. març 05, 2024 1:29 pm

Hola Caterinamore,

com t'han dit, no hi ha un mètode bo per fer la preinsciprició i que t'asseguri plaça on tu vols. Probablement amb el descens de natalitat sigui més senzill que altres anys on moltíssima gent quedava fora de les seves opcions.

El meu consell seria posar en primera opció l'escola que realment vols encara que tingui molta demanda, sempre pots ser tu qui entra. En segona i successives escoles que també t'agradin o no et desagradin però que no omplin en primera opció. No té gaire sentit posar en segona o tercera opció una escola on sempre queda fora gent de primera opció.

Pregunta tema germans a les escoles, perque pot variar molt d'un any a a un altre i suposa un num. important de places
Caterinamore
:: papallona
:: papallona
Entrades: 132
Membre des de: ds. des. 18, 2021 5:28 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Preinscripcions: trucs i consells

EntradaAutor: Caterinamore » dt. març 05, 2024 1:34 pm

Moltes gràcies Beren,

A veure si ens en sortim.
Hi ha escoles que et poden dir com van, quantes inscripcions estan tenint, però n'hi ha d'altres que diuen que ells no ho fan. Al final farem el que ens digui el cor i que sigui el que hagi de ser :)

A veure si tenim sort!

Gràcies!
Laura90
:: puça
:: puça
Entrades: 39
Membre des de: dl. set. 30, 2019 9:02 pm

Re: Preinscripcions: trucs i consells

EntradaAutor: Laura90 » dc. març 06, 2024 12:20 pm

Hola!

Nosaltres no vivim a Barcelona però sí que a un ciutat amb molta natalitat i on és difícil també el tema de les preinscripcions.

Personalment, posarem en segones i ulteriors opcions aquelles que no s'omplin en primera, i on creiem que tenim possibilitats reals.

De fet aquí les concertades religioses no solen omplir, i n'hi ha una relativament "light" que més o menys ens agrada i crec que tancarà la nostra llista. Almenys si ens envien allà és una escola que hem visitat i sabem on anem a parar...

Nosaltres no tenim encara decidida ni la primera, no ho tenim clar. Estem entre una concertada laica i una pública "de tota la vida".

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::