Escola La Maquinista - moviment educatiu sistèmic

P3 P4 i P5 educació a l'escola i a casa.
Odesa
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dl. oct. 23, 2017 8:00 pm

Escola La Maquinista - moviment educatiu sistèmic

EntradaAutor: Odesa » dl. març 04, 2024 4:15 pm

Bona tarda,

Busco una mica de llum sobre què és exactament el moviment educatiu sistèmic. Havíem triat l'escola La Maquinista com a primera opció per al curs vinent (al barri de Sant Andreu) i justament ara he topat amb una informació que m'ha generat molts dubtes.

Resulta que aquesta escola forma part de la xarxa d'escoles sistèmiques de Catalunya, dins del moviment educatiu sistèmic (MES), i pel que he llegit al web és un moviment que parteix de diverses teories que inclouen aspectes com les constel·lacions familiars.

Després he trobat alguns comentaris d'un mestre que alertava del caràcter sectari i jeràrquic d'aquest tipus d'escoles, i posava l'accent en el risc de confiar en centres que construeixen les seves bases en temes que es consideren pseudo-científics, com les constel·lacions familiars que deia.

Ara tot això m'ha generat un neguit que no sé si és fundat o no, i si algú pot aportar una mica de claredat a tot això, ho agrairia.

Gràcies,
Pilipili
:: puça
:: puça
Entrades: 20
Membre des de: ds. jul. 08, 2023 12:58 pm

Re: Escola La Maquinista - moviment educatiu sistèmic

EntradaAutor: Pilipili » dt. març 05, 2024 12:57 pm

Hola Odesa,

Moltes gràcies per escriure el post. Les preinscripcions ja són de per si complicades com per a sobre afegir-hi més preocupacions.

M'ho he estat mirant una mica...

Jo estic fent un curset on fa uns mesos també es va tocar el tema de les famílies sistèmiques. Suposo que és moda,... (o si és de veritat una secta, està guanyant terreny). A mi, la ponència de les famílies sistèmiques em va agradar. Però 1, era un curset on jo hi tinc interés, 2 era un tema apartat, 3 era per obrir la ment no per adoctrinar (suposadament ...).
Algunes de les meves companyes del curset van dir que ja es volien constel·lar i més. Jo, tot i haver-hi assistit encara no entenc exactament què és això de constel·lar-se. Entenc que la teoria de les relacions personals, familiars i més pot ser bonica. Ara, la pràctica pot ser delicada.

He vist l'escola de la Maquinista és pública i està dins del grup que tu dius d'educació sistèmica, a Barcelona n’hi ha quatre. Pel que vaig poder veure en la dinàmica del taller, la persona pot quedar exposada i molt vulnerable (i més grupalment) i l'expert que duu la sessió és el que condueix o el que regula la situació. No és com anar al psicòleg que és de tu a tu i prou, t'exposes a un grup de persones.
Parlant amb la meva parella que va llegir fa temps un de llibre sobre sectes diu que això d'exposar-se és un dels seus principals mètodes de captació.

Jo preguntaria a l'escola com ho treballen. Que t'ho expliquin amb pèls i senyals. Potser són del grup però ningú ho sap treballar, potser perquè volen ser "guais" i captar pares "guais". No ho sé, a algunes portes obertes crec que es diuen coses que no tenen gaire sentit. Potser en comptes de presentar-se com són i prou, es presenten dedicats al públic que els falta per tenir.
Jo he arribat a sentir “NO FEM EXAMENS”, “ però sí fem proves i tests” (amb la veueta petita) o “NO POSEM DEURES” i després dir amb veu casi indescriptible “però posem tasques”.

També dir que les escoles religioses de nom han de marcar i recalcar que no fan un adoctrinament, que no resen, que no van a missa, que toquen totes les religions i no només la cristiana... perquè suposo que a moltes famílies els tira enrere la religió com la vam entendre de petits. Però això, el moviment educatiu sistèmic, si fa o no fa és el mateix, és una creença més.

Espero que pugueu resoldre els dubtes i que trobeu/us toqui una escola que us faci el pes.

Qualsevol cosa m'escrius :)

Una abraçada!

Pili
Odesa
:: puça
:: puça
Entrades: 11
Membre des de: dl. oct. 23, 2017 8:00 pm

Re: Escola La Maquinista - moviment educatiu sistèmic

EntradaAutor: Odesa » dt. març 05, 2024 1:59 pm

Moltes gràcies, Pili. Això faré. Em fa l'efecte que és més una manera de veure la comunitat com interconnectada i molt implicada, sense entrar en qüestions com les constel·lacions familiars i demés, però clar, de cop veure això que ni tan sols saps què és m'ha generat molta incertesa. De nou, gràcies.

Torna a “Educació Infantil”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::