Sistema de retenció japonès

Alimentació, amistats, dubtes, consells...
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Sistema de retenció japonès

EntradaAutor: Maroa » dg. gen. 11, 2015 8:55 pm

Hola!
M'agradaria saber si algú té una cadireta del cotxe amb el sistema de retenció japonès i on l'ha comprada.
Gràcies.
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Sistema de retenció japonès

EntradaAutor: garota » dl. gen. 12, 2015 6:29 am

Hola!
Per curiositat, en què es diferencia amb el sistema europeu? Són diferents les cadires?
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Sistema de retenció japonès

EntradaAutor: kabbisa » dl. gen. 12, 2015 5:31 pm

A veure si algú diu algo...

Al fil de cadires a contramarxa de la izascun, ho explica una mica , que son
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Sistema de retenció japonès

EntradaAutor: kabbisa » dt. gen. 13, 2015 3:07 pm

el fil de cadires de la izascun és aquest: viewtopic.php?f=11&t=38484#p1645749 aqui dona raons de molt de pès per fer o deixar de fer certes coses que asumim correctes

Aqui va la part dedicada al grup 2/3 (deixo la del grup 1 perquè és important per entendre la següent etapa:

izascun79 ha escrit:
Grup 1: des dels 9 kg fins els 18 kg

Per encarar correctament aquest grup 1 us faré una breu presentació d’un tema que és totalment desconegut per molta gent:

Les cadiretes a contramarxa més enllà dels 13kg

Potser algú de vosaltres haurà sentit que fa uns mesos es va anunciar una nova proposició de llei espanyola per a que els pares duguin els nens en contra de la marxa fins als 4 anys.

De fet, a la web que us he posat anteriorment de la DGT això ja és una recomanació.
http://aplch.dgt.es/PEVI/contenidos/Ext ... e_oro.html

Encara no està aprovada, perquè ha de passar pels tràmits necessaris, i a més un cop aprovada trigarà entre 2 i 5 anys a ser d'obligat compliment per a tots (fabricants de cadiretes i usuaris).
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... acion.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... gt-ii.html

Però aquesta no és la qüestió. La qüestió és la seguretat dels nostres fills, i està més que demostrat que dur els nens a contramarxa és cinc cops més segur que dur-los a favor de la marxa. Per 4 motius, bàsicament morfològics:

- El cap d’un recent nascut representa el 25% del pes total del seu cos. Aquesta proporció es manté així d’alta durant els dos primers anys de vida. Per a igualar aquestes proporcions, els adults hauríem de tenir al cap un pes aproximat de 20 quilos. Us imagineu el que suposaria per a les nostres cervicals suportar 20 quilos de cap a una frenada? Això és el que li passa a un nadó.

- El coll és fràgil perquè és curt i les vèrtebres estan separades entre sí.

- Els ossos del crani són tous, fent-lo molt vulnerable davant de qualsevol cop, per petit que sigui. Existeix, a més a més, una separació important entre el crani i el cervell, així que, encara que l’estructura cranial no pateixi danys aparents, el cervell sí pot fer-ho. Aquest és el motiu pel qual els pediatres desaconsellen jugar amb el bebè a llençar-lo a l’aire, un acte que podria ocasionar una lesió irreversible al nadó coneguda com a Síndrome del Bebè Sacsejat.

- Els ossos del tòrax són igualment flexibles, de forma que davant d’una pressió excessiva no es trenquen sinó que es dobleguen, podent-se clavar en els òrgans que es troben a l’interior.

Per tot això, des de que neix, el nen s’ha de col•locar en una cadira instal•lada d’esquenes a la marxa. Només així evitem un cop al cap, la pressió excessiva sobre el tòrax i la distensió cervical del coll, en cas d’impacte. I això és vàlid per a tota la vida. Els adults també aniríem més segurs viatjant a contramarxa, però els nens tenen la sort de ser els que realment poden fer-ho, gràcies als SRI que poden col•locar-se en aquesta posició.

Amb totes aquestes dades, només cal veure el següent vídeo per ser conscients del que pot significar un xoc frontal per a un nen. Jo només de pensar el mal que em faria a mi...
http://www.youtube.com/watch?v=8Sgpeg-oTOA

Aquí teniu alguns links que expliquen el que us he explicat:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... eguro.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... -o-le.html
Web acontramarcha.com - ¿Por qué ACM?

Als països nòrdics (suècia principalment) porten des de sempre portant els nens a contramarxa fins, com a mínim els 4 anys, allargant fins als 6 o 7 anys en la majoria dels casos, i tenen unes estadístiques de mortaldat infantil en carretera envejables. Tenint en compte que, als països del primer món, els accidents de trànsit suposen la primera causa de mortalitat infantil, no estem parlant de tonteries:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... -pais.html
http://www.seguridadvialinfantil.org/fi ... ccidentes/

I cal tenir en compte que, tal i com surt publicat cada any, un 60% dels nens morts en accident de trànsit ANAVEN asseguts en Sistemes de Retenció Infantils!!!!!!
http://www.dgt.es/was6/portal/contenido ... adl014.pdf

El principal problema és que aquests SRI no s’estan utilitzant correctament en aquest país. Això se’ns fa evident quan s’observen les principals causes de mortalitat infantil en accidents de trànsit en aquest país:

Imatge

No ens hauria de sorprendre que el principal motiu de mort en infants de menys de dos anys sigui la fractura o dislocació de cervicals. En aquest país portem deu anys utilitzant incorrectament els SRI per sota dels 2 anys. Creiem que pel fet de portar als nostres fills en una bona cadireta de grup 1 (a favor de la marxa) els estem protegint. Ens tenen enganyats, és totalment innegable davant les dades, i s’ha de fer conèixer aquest problema!!!!! :sogra: :sogra: :sogra:
Si mireu el principal motiu de lesions en els infants de 2 a 4 anys ens trobem amb el mateix, el problema a partir dels 2 anys ja hem dit que no és el coll, és el cap, i aquí és on es produeixen les lesions. Lesions que també es poden evitar viatjant a contramarxa.

Us deixo alguns enllaços d’altres webs amb gent que parla del tema de viatjar a contramarxa, per a que no penseu que sóc una freaky i em mireu raro:
http://creciendoenlajungla.blogspot.com ... archa.html
http://comounamanada.blogspot.com.es/20 ... archa.html
http://quevienemamapata.blogspot.com.es ... iajen.html
http://amaesmama.blogspot.com.es/2013/0 ... po-01.html
http://www.acontramarcha.com/foro/showt ... ociaci%F3n
http://www.tupartoymaternidad.com/2013/ ... nueva.html
http://mimatronayyo.blogspot.com.es/201 ... archa.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... lidad.html


Amb aquesta idea al cap, encarem de ple el tema que ens ocupa:

Què hem d’esperar de la cadireta de grup 1 pel nostre nadó:

La definició que tots hauríem de tenir al cap de les cadiretes de grup 1 és: “SRI dissenyada per als menors de 4 anys”, i és que així és com es va dissenyar i crear la classificació originalment (tot i que, com he, dit abans, avui dia l’edat a la que els nens assoleixen els 18 quilos en mitjana és força inferior a aquests 4 anys).

Els grups 1 que existeixen al mercat, en la seva majoria, són cadiretes dissenyades per anar a favor de la marxa, de manera que molta gent relaciona el grup 1 amb “la primera cadireta pel nen per anar mirant cap endavant”. Això és un error de concepte, i porta a l’errònia conclusió que la cadireta de grup 0+ en contra de la marxa, és només una cadireta de transició per als primers mesos de vida, i que arribats als nou mesos el nen JA pot anar assegut normal. Els adults estem tan acostumats a anar mirant endavant que pensem que els nens que ploren viatjant en cotxe deixaran de fer-ho si els girem “d’una vegada” per a que puguin veure el món. El principal problema en aquests casos és que els grups 0+ són cadiretes que queden molt ensorrades al seient i no permeten al nen veure l’exterior, res a veure amb viatjar a favor o en contra de la marxa.

El que la immensa majoria de la gent d’aquest país no sap és que existeixen cadiretes de grup 1 per a viatjar en contra de la marxa i aquesta hauria de ser la forma de viatjar del nen fins, com a mínim, els dos anys de vida. Aquestes cadiretes de grup 1 haurien de ser les utilitzades quan el nostre nadó, que amb 9 o 10 mesos ja no cap al grup 0+ que hem comprat, hagi de passar a un grup 1. Però les cadiretes de grup 1 a contramarxa són poques, més cares i no es troben tan fàcilment com les que es col•loquen a favor de la marxa (tot i que es poden trobar, us ho asseguro, i tinc un estudi de mercat sobre les botigues on us podeu adreçar, només cal que m’ho pregunteu!!!!).

Què passa, aleshores? Els fabricants de cadiretes ens enganyen? Sí i no. Les cadiretes de grup 1 a favor de la marxa que existeixen al mercat estan pensades per a nens a partir de 2 anys, que ja han arribat als 13 quilos i que fins aquell moment han viatjat al grup 0+ (un grup 0+ com cal, dels que s’haurien de fer, per aguantar fins els 13 quilos). Però això ningú ens ho explica, els pares només veiem que aquest grup 1 es pot utilitzar a partir dels 9 quilos. I si els pares no demandem un producte que arribi als 13 quilos sinó un producte que s’acobli a la carrosseria del cotxet, que sigui lleuger,... ells no l’ofereixen. Ni més ni menys.

Quin és el problema realment? A banda dels pares que creuen que als 9 quilos el nen ha de passar al grup 1 (que són la majoria), els que voldrien allargar l’ús del grup 0+ (i no han disposat de la informació adient) difícilment disposan d’un grup 0+ que realment es pugui allargar fins els 13 quilos, perquè es queden petites abans (per tots els motius que hem explicat anteriorment quan hem parlat del grup 0+ i que al final és el que demanden els pares, o les botigues ens fan demandar). En realitat, si mirem l’oferta de SRI existent actualment al mercat, ens trobem amb un buit important en el període que va dels 9-10 mesos (edat aproximada en que molts nadons deixen de cabre als grups 0+ que comprem) i els dos anys d’edat (edat a la que ja no es considera tan perillós que el nen viatgi a favor de la marxa).

Com es resol això? Tenim tres opcions:

- Adquirir una bona cadireta multigrup de 0 a 18 quilos (un grup 0+/1) que s’instal•li a contramarxa fins els 13 quilos i a partir d’aquell moment s’instal•li a favor de la marxa. L’important d’aquest dispositiu és que al tractar-se d’una cadireta pensada fins els 18 quilos el nen hi cabrà sense problemes, i s’haurà de dur a contramarxa fins que el nen pesi 13 quilos, i a partir d’aquell moment girar-la (perquè el disseny de la cadireta així ho indica, i les proves que s’han realitzat a la cadira no garanteixen la seguretat del nen amb la cadira instal•lada a contramarxa més enllà dels 13 quilos).
- Adquirir una bona cadireta multigrup de 0 a 18 quilos que s’instal•li a contramarxa fins els 18 quilos. Ja estan dissenyades i assajades per aquest fi.
- Adquirir una cadireta de grup 1 per a viatjar a contramarxa quan el nostre nadó ja no cap al grup 0+ que hem adquirit en primer terme. En aquesta cadireta sí que podrem seure el nadó quan arribi als 9 quilos, límit inferior per a utilitzar-la, perquè al tractar-se d’una cadireta a contramarxa, no posa en perill el coll del nadó.

Què us recomano jo? Posats a comprar un grup 0+ com cal, el més gran possible, que es pugui allargar fins els 13 quilos, i amb la idea que dur els nens a contramarxa és el més recomanable, feu una única compra. Adquiriu un grup 0+/1 per viatjar a contramarxa fins els 18 quilos i us estalvieu problemes i la compra de dos dispositius. Si no, l’opció d’un grup 0+/1 que s’instal•la d’esquenes fins els 13 quilos i a favor de la marxa a partir d’aleshores és també una bona opció, però tingueu clar que, depèn de l’edat a la que el vostre nadó assoleixi els 13 quilos, potser l’heu de col•locar a favor de la marxa abans del que desitjaríeu. Però no ens precipitem, pq encara no sabem què hem de mirar en la compra d’un grup 2, i potser canvieu d’opinió. Jo, per exemple, he optat per la tercera opció (bé, no ben bé, jo tinc una cadireta de grup 1/2 que s’instal•la a contramarxa fins els 25kg! Però bé, jo tinc un màster en la matèria i n’estic plenament convençuda... tan de bo aconsegueixi convèncer-vos. Però per això hem de passar a l’explicació del següent grup). També és cert que jo no vaig rebre el Pau amb tota la informació de la que ara disposo i no faré el mateix amb aquest segon nadó que vaig fer amb el Pau, que va viatjar fins els 10 mesos en un SRI que ara no utilitzaria ni pel fill del meu pitjor enemic.

Al següent enllaç podeu completar la informació sobre altres aspectes importants a tenir en compte sobre els grups 1:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... de-re.html


Grup 2/3: des dels 15 kg fins els 36 kg

Veureu que he agrupat els grups 2 (dels 15 als 25kg) i 3 (dels 22 als 36kg), i no ho he fet per error.

La cadireta de grup 2/3 (o elevador) és el SRI per als nens que ja han esgotat les etapes anteriors. A diferència dels altres dos sistemes (grup 0+ i grup 1), l’elevador interactua necessàriament amb el propi cinturó de seguretat del cotxe. És, en essència, un adaptador del cinturó per als peques, ni més ni menys. La seva finalitat és, a més a més de subjectar el nen, garantir que el cinturó recolzi sobre les parts del cos que poden suportar una major pressió, amb l’objectiu de minimitzar la possibilitat de lesions.

Al mercat es poden trobar dos tipus de cadireta de grup 2/3: les que porten respatller i capçal regulable en alçada i les que no el duen i són únicament una banqueta.

Imatge

Existeix la creença generalitzada que les cadiretes que porten respatller pertanyen al grup 2/3 i les que no el duen pertanyen al grup 3. Això és totalment fals. Qualsevol cadira pensada per a instal•lar-se en combinació amb el cinturó de seguretat, porti respatller o no, pertany al grup 2/3. Jo he arribat a veure botigues on venen les banquetes sense respatller com a grups 3 (així indicat al cartellet que posen) però si mireu l’etiqueta d’homologació veureu que està homologat a partir dels 15 quilos, com a grup 2/3 que és.

Això és important tenir-ho present perquè molts pares, amb això al cap, arribat el nen als 25 quilos (o als 22, límit inferior del grup 3) decideixen treure el respatller al nen, deixant-lo pràcticament desprotegit. Una mostra més de que un producte homologat no significa que sigui necessàriament segur.

Què cal tenir en compte a l’hora de triar un grup 2/3:

Per a valorar la idoneïtat de la cadireta a triar cal mirar dos aspectes claus: la protecció lateral i la guia del cinturó.

Protecció lateral:

Només es pot considerar la protecció lateral d’una cadira 2/3 quan porta respatller, d’aquí la seva importància. Sense ell, el cos del nen tindrà un alt percentatge de risc de colpejar amb elements rígids del vehicle.
Imatge
Font: retensioninfantil

Les cadires amb respatller tenen dos elements bàsics de protecció: capçal amb orelleres (a major profunditat, major protecció), proteccions laterals addicionals (augmenta la distància entre la posició del nen i la porta del cotxe). Com majors siguin aquests elements, major protecció li estem oferint al nen.


Guia del cinturó:

Com hem dit, amb la utilització d’aquesta cadireta, el cinturó de seguretat del cotxe entra en contacte amb el cos del nen. La clau de la cadira, doncs, és aconseguir que en cas d’impacte, el cinturó es mantingui en una bona posició en tot moment. El fet que el cinturó vagi ben recolzat sobre la clavícula i la pelvis és de vital importància. Qualsevol pressió sobre les parts toves (coll o panxa) podrien causar lesions al nen (vegeu a la taula que us he presentat anteriorment, el principal motiu de lesions en el grup d’edat dels 4 als 10 anys). Per això és important que la subjecció del cinturó no deixi marge per al desplaçament. Hi ha cadiretes on aquesta guia s’assegura amb un sistema de tancament o bloqueig sota el capçal, de manera que el moviment del nen no permet al cinturó sortir-se de la posició correcta:
Imatge
Font: retensioninfantil

Pel que fa a la pelvis, a les cadires que duen recolza-braços s’haurà de mirar que existeixi una distància prou curta entre la base de la cadira i l’inici del recolza-braços, però a que el cinturó no tingui marge per a lliscar i pujar cap a munt.
Imatge
Font: retensioninfantil


Pel que fa a les cadiretes 2/3 existeix una cadireta, diguem-ne, Formula 1, amb una capacitat de subjecció i absorció d’impacte superior a la resta. Són les cadiretes amb el poc conegut sistema d’absorció japonès. No tinc gaire coneixements sobre aquest tema perquè no m’ha arribat el moment de triar encara un grup 2/3, però us deixo aquest enllaç al blog de retensioninfantil on en parlen extensament, per si a algú li interessa:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... pones.html


En quin moment s’ha de canviar al nen a la cadira 2/3:

Ja hem dit que el pes mínim per a utilitzar aquest SRI són els 15 quilos, però ja sabem que el pes no pot ser l’únic factor a considerar en el moment de triar quin sistema necessita el nostre fill. De manera general direm que cap nen menor de 4 anys o amb pes inferior als 18 quilos hauria de viatjar en una cadireta tipus elevador. Per alguna cosa la cadireta de grup 1 és la cadireta indicada per als nens per sota dels 4 anys. Com més tard posem el nen en contacte amb el cinturó del cotxe (sistema de retenció pensat per adults) millor que millor.

Per saber en quin moment podem fer el canvi hem de mirar amb quin SRI està viatjant el nen:
- Si el nen viatja en un grup 1 de cara a la marxa haurà de passar al grup 2/3 quan
o 1) l’arnès de la cadira quedi per sota de les espatlles o
o 2) el cap sobresurti en bona mida del respatller o
o 3) superi els 18 quilos

- Si el nen viatja en un grup 1 a contramarxa haurà de passar al grup 2/3 quan
o 1) el cap sobresurti el més mínim del respatller o
o 2) superi els 18 quilos

- Si el nen viatja en un grup 1/2 a contramarxa haurà de passar al grup 2/3 quan
o 1) el cap sobresurti el més mínim del respatller o
o 2) superi els 25 quilos

Això és important tenir-ho en compte a l’hora de triar la cadireta de grup 1 pel nostre fill, perquè aquesta tria condicionarà, posteriorment, en quin moment caldrà passar-lo a una cadireta elevador que el posarà en contacte amb el cinturó del cotxe.

Cal tenir en compte que existeixen cadiretes multigrup. Si ens centrem en els grups 1/2 a favor de la marxa, cal tenir en compte que aquestes cadires es podran utilitzar amb l’arnés només fins els 18 quilos. A partir d’aquest moment s’hauran d’utilitzar en combinació amb el cinturó de seguretat del cotxe sí o sí.


Per acabar, alguns enllaços que us poden ser útils:

Per a saber més sobre models i tipus de cadiretes a contramarxa:

http://www.acontramarcha.com/foro/content.php
http://www.acontramarcha.com/foro/conte ... los-sillas

En els següents enllaços teniu un resum bàsic de tot el que us he explicat. No ho he volgut posar abans per a que no us saltéssiu el meu rotllet, que m’ha quedat molt maco! Jejejejjeje

http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... meras.html
http://www.dgt.es/was6/portal/contenido ... nicio.html
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... rores.html


Queden encara molts temes per comentar, i segur que alguns/es tindreu mil dubtes, però ja no puc allargar-me més o em fareu/faran fora del fòrum!!!! Alguns dels punts que queden a l’aire són importants, però: com realitzar una correcta instal•lació de la cadira i una correcta fixació del nen a la mateixa, l’isofix, l’arnés de les cadires, la data de caducitat,...


entre tota aquesta informació, trobem aquest paràgraf que parla del SRI japonés:
Pel que fa a les cadiretes 2/3 existeix una cadireta, diguem-ne, Formula 1, amb una capacitat de subjecció i absorció d’impacte superior a la resta. Són les cadiretes amb el poc conegut sistema d’absorció japonès. No tinc gaire coneixements sobre aquest tema perquè no m’ha arribat el moment de triar encara un grup 2/3, però us deixo aquest enllaç al blog de retensioninfantil on en parlen extensament, per si a algú li interessa:
http://retensioninfantil.blogspot.com.e ... pones.html
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Sistema de retenció japonès

EntradaAutor: garota » dt. gen. 13, 2015 7:17 pm

Ostres molt interessant. No en tenia ni idea d'aquest sistema...
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Sistema de retenció japonès

EntradaAutor: kabbisa » dc. gen. 14, 2015 7:45 am

Per lo vist aqui a Espanya només es pot trobar amb dos marques:
Audi youngster (o similar)
Bmw junior ii-iii
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
Maroa
:: peixet
:: peixet
Entrades: 259
Membre des de: dv. gen. 08, 2010 8:28 am

Re: Sistema de retenció japonès

EntradaAutor: Maroa » ds. gen. 17, 2015 7:44 am

Estic intentant trobar-ne alguna de segona mà....

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::