Intolerància a la lactosa

Alimentació, amistats, dubtes, consells...
Avatar de l’usuari
Alexandra82
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dl. oct. 31, 2016 3:23 pm

Intolerància a la lactosa

EntradaAutor: Alexandra82 » dv. nov. 04, 2016 9:49 am

Hola,
sóc nova al forum encara que ha vegades he consultat alguns dubtes que tenia i que vosaltres comentàveu per tant ja fa temps que us segueixo. Volia explicar-vos un dubte que tinc ara mateix. Resulta que fa un parell de mesos que m'han detectat intolerància a la lactosa (ara, amb 34) i com he de canviar el tipus de llet, m'estava plantejant canviar la llet de tota la familia i punt, però no sé com li afectarà als nens ni si és recomenable. Tinc un noi de 7 i una nena de 4. Fins ara beviem la Puleva Calcio (nosaltres) i ells la Max. És recomenable que ens passem tots a una llet vegetal? O els hi continuo amb la Max i després a vegetal o em recomeneu les versiones sense lactosa?
Moltes gràcies.
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: Intolerància a la lactosa

EntradaAutor: MarionCole » dv. nov. 04, 2016 12:38 pm

Hola Alexandra,

primer de tot, aclarir que no sóc metge. Sóc sòcia de la Organització de Consumidors i Usuaris, i justament aquest mes la revista que rebem incloïa un article bastant ampli que parlava del tema de la lactosa. He mirat per adjuntar-te'l en PDF (com que no ets sòcia, tu no pots veure'l on-line). Es diu "Sin lactosa. Leches, qué gran negocio" (octubre 2016).

Però vaja, t'ho resumeixo. Venia a dir que molta gent es pensa que és intolerant a la lactosa, però que per saber-ho del cert se't poden fer unes proves (que ja s'entén, pel que escrius, que a tu t'han fet). En aquests casos el mercat t'ofereix una llet sense lactosa per a tu. Tot correcte.

Però l'article també diu que molta gent confón "sense lactosa" amb "més sa", però que si no ets intolerant no et serveix de res que te la treguin. És més: si et poses a prendre llet i altres productes sense lactosa sense ser intolerant, podries perdre la capacitat de digerir-la (la lactosa es digereix amb la lactasa), i aleshores sí que t'acabaries tornant, per tant, intolerant a la lactosa. És el que podria passar als teus nens.

Com a conclusió, pel que entenc (i si alguna companya professional del tema troba que m'equivoco, que em corregeixi) no seria adequat que li donguis llet sense lactosa als membres de la teva família que no són intolerants.

L'article de la OCU no te'l puc enviar, però he trobat aquest de El País que va en la línia del que t'he escrit: http://elpais.com/elpais/2015/09/01/bue ... 97506.html

Una abraçada
Avatar de l’usuari
charito
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2409
Membre des de: dv. jul. 03, 2009 10:11 pm

Re: Intolerància a la lactosa

EntradaAutor: charito » dv. nov. 04, 2016 1:13 pm

Hola, doncs t'explico la meva experiencia, fa uns mesos vaig tenir una gastroenteritis i el metge em va dir que deixes la llet uns dies. El cas es que quan vaig tornar al cafe amb llet del mati em vaig adonar que em sentava malament, ja feia temps que no em sentava be i ho notava pero no me n'havia convençut fins que vaig fer "neteja".

Total que fa uns mesos que m'he passat a la llet d'arros, i estic molt contenta, m'he desinflat bastant i tinc molt millor digestions. Tambe esta molt bona la llet d'avena, avellana... es divertit anar provant. Compro la marca Yosoy que esta a tots els supers i es barata.

Tinc dos nens de 2 i 6 anys, el gran no pren llet de vaca fa molt de temps pq no li agrada, he provat de donar-li d'arros i d'avena pero no li agrada gens tampoc i la meva filla fa fastics... aixi que et diria que provis i si els agrada endavant, pero es possible que no.

Per altra banda, la Puleva Max no es recomanable perque te mes afegits que llet de vaca, busca informació al respecte, es millor una bona llet de qualitat sense additius.
Avatar de l’usuari
dolly
:: rateta
:: rateta
Entrades: 159
Membre des de: dl. març 24, 2014 6:25 pm

Re: Intolerància a la lactosa

EntradaAutor: dolly » dv. nov. 04, 2016 1:33 pm

Hola!

jo tambe tinc problems d'intolerancia a la lactosa.

No tothom te el mateix tious de intolerancia o sensibilitat a la lactosa, en teoria el que ens passa als intolerants es que el nostre intesti no te prou lactasa per a poder digerir els lactics.

No se com pot afectar el creixement o desenvolupament si canvies la llet al teus fills, nomes et volia comentar que tan a farmacies com a parafarmacies venen lactasa en pastilles per si algun dia vols menjar algun lactic o plat que conte lactosa, a mi em funciona prou be, et prens una pastilla d'aquestes just abans de lápat o durant el dinar i t'ajuda a digerir-ho millor.

No es un complement alimentari, sino una cosa que pots fer servir per exemple quan surts fora de casa a dinar..
A mi m'ha simplificat molt la vida quan surts de restaurants! La lactosa esta a moltes mes coses que no nomes la llet!
Espero que et serveixi la sugerencia!
Avatar de l’usuari
Alexandra82
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dl. oct. 31, 2016 3:23 pm

Re: Intolerància a la lactosa

EntradaAutor: Alexandra82 » dv. nov. 04, 2016 4:34 pm

Moltíssimes gràcies per les vostres respostes, m'han ajudat molt per entendre millor com plantejar-me el tema de la lactosa de cara a la familia. Crec que miraré de buscar-li una alternativa més sana als nens ja que no em recomeneu la Puleva Max. Pel que fa a la meva llet... també en tinc dubtes. M'agrada la llet sense lactosa però he mirat les llets vegetals i de totes les que més m'agraden són la d'ametlles i la de soja. No obstant, una amiga m´ha dit que la llet de soja és transgènica i no és força sana, que el seu ginecòleg li va recomenar deixar-la quan es va quedar embarassada perque a la llarga pot produir càncer. No sé si era un metge molt alarmista però la veritat és que fa una mica de por.
Per cert, he vist que també em comentàveu la llet d'arròs, tot i que faig servir la nata d'arròs per cuinar, en llet no m'agrada gens... així que no està dins de les meves opcions. Però moltes gràcies.
Una abraçada!!!
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Intolerància a la lactosa

EntradaAutor: capseta » dv. nov. 04, 2016 4:46 pm

Hola!

La informació que jo tinc coincideix força amb el que et diuen les altres: a molta gent adulta li detecten intolerància a la lactosa. Perquè no li havien vist abans? Probavlement no tenien cap problema, però amb X anys se'ls han acabat les reserves de lactassa (la proteïna o enzim que digereix la lactosa). Per tant ja no els va bé.

Com et diu la dolly, venen unes pastilles que poden anar bé per a situacions ocasionals (una amiga meva també en fa aquest us i li va perfecte, també la van diagnosticar passats els 30).

I per últim vull afegir que el que et deia la MarionCole em sembla súper possible, a part de que ho ha llegit en articles, saps que passa a,b tots aquests productes "sense lactosa"?? Siguin llet, iogurts, formatges....
que no és que siguin sense lactosa, és que els afegeixen lactassa!! Si mires a la composició ho posa.

Per tant si vols prendre algun tipus de llet alternativa que no sigui de les "sense lactosa", sino alguna de vegetal, pots provar fins que trobis amb la que més t'agrada, als súpers cada cop hi ha més opcions: coco, ametlla, arros, avena... i barrejes entre diverses.
A mi la de soja tampoc em crida l'atenció, perquè també he lelgit tot de coses dolentes (que si son trangenics, que si contenen massa progesterona o no se qué....).


:-()-)
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
gusiluz
:: conillet
:: conillet
Entrades: 375
Membre des de: dt. juny 25, 2013 11:39 am

Re: Intolerància a la lactosa

EntradaAutor: gusiluz » dg. nov. 06, 2016 4:08 pm

Hola, sobre la llet de soja, n'he vist alguna que no és transgènica, o almenys això diu l'envàs.
Sobre donar-li als nens, falta també que els agradi, jo fa temps que intento passar-me a llets vegetals i sempre torno a beure la de vaca, i això que sóc adulta i m'obligo una mica, però clar als nens els costa més això. Últimament hem descobert la llet de cabra, molt bona de gust i diuen que és la mes semblant de composició a la humana, que en cas de beure llet animal, és millor de cabra que de vaca. Amb el tema de la lactosa suposo que no et serveix de res.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: Intolerància a la lactosa

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dg. nov. 06, 2016 6:15 pm

Jo vaig debutar amb la intolerancia a la lactosa ara fa un any que em va sortir la prova positiva.
En el meu cas, al principi si vaig comprar coses "sense lactosa" però finalment he preferit no comprar-ne ja que no és cert, com ja han dit, són productes amb lactasa afegida. I a mi la digestòloga em va dir que no abusés de prendre les pastilles de lactasa (nutira i similars) així que ja no en compro.
A casa sempre tenim llet de civada perque li agrada a la meva filla, i si jo algun dia vull fer-me café amb llet al matí tinc d'arrós i coco i d'arrós i avellanes. Això si, amb les llets vegetals cal vigilar molt el tema de sucres afegits, perque és una auténtica vergonya!

Jo tinc un nivell d'intolerància baix, encara em prenc el luxe de menjar algun iogurt o formatge curat (poc, que si em passo... Uff! :-:) )

Si als teus fills els hi agrada la llet de vaca, que continuin prenent, és un aliment més com qualsevol altre(ni millor, pitjor o imprescindible). Si no els hi agrada, doncs que no en prenguin.

Sobre llets de soja, si utilitzen transgènics cal que aparegui a la etiqueta.

I això si, hi ha molts productes, moltíssims amb lactosa afegida. A mi personalment és la que em senta pitjor...
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
Avatar de l’usuari
Bila
:: rateta
:: rateta
Entrades: 176
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 7:13 pm

Re: Intolerància a la lactosa

EntradaAutor: Bila » dl. nov. 07, 2016 10:02 pm

Hola Alexandra,

Abans de decidir treure la llet als teus fills, et recomano que et miris aquest article:

http://www.ara.cat/societat/perills-ret ... 32162.html

Amb el tema de la llet, com amb el de la criança, hi ha moltes escoles i moltes modes. Però crec que la opinió majoritàtia dels pediatres és que els nens necessiten la llet.

Bila

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::