Colònies amb 7 anys??

Alimentació, amistats, dubtes, consells...
petitoneta
:: puça
:: puça
Entrades: 49
Membre des de: dl. set. 17, 2012 8:33 pm

Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: petitoneta » dj. feb. 22, 2018 9:11 pm

Hola mares!

La meva filla gran fa set anys a l'estiu, tot i que sempre ha sigut una nena molt madura.
Ens preguntavem amb el meu marit a quina edat és apropiat que els nens comencin a anar de colònies. Els vostres fills quan hi han anat? L'experiència ha sigut bona? Expliqueu-me les vostres experiències.

Moltes gràcies!

Petitoneta
iole
:: rateta
:: rateta
Entrades: 169
Membre des de: dj. set. 11, 2014 1:47 pm

Re: Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: iole » dj. feb. 22, 2018 10:16 pm

a la nostra escola a p3 ja marxen 1 nit, va anar super content i va tornar mes content encara. A p4 van 2 nits i igualment va anar contentissim i va tornar super encantat! desde principi de curs ara que fa p5 demana quan son les colonies k i s enrecorda molt!

t he de dir que gairebe mai ha dormit sense nosaltres, i alla diu que no te por pq esta amb tots els seus amics

aixi que jo t animo! aixo si a escola sempre ens ha dit que si el nen no vol anar mai l'obliguem. que el nen ha de voler anar.
Noname
:: papallona
:: papallona
Entrades: 101
Membre des de: dj. set. 25, 2008 10:57 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: Noname » dv. feb. 23, 2018 11:02 am

Hola Petitoneta!

Com molt bé dius, t'explico la nostra experiència ja que cada nen és un món.

Portem als nostres fills a una escola pública en la qual no van de colònies fins a primer; cap a l'octubre van 1 nit i cap el maig 3 nits). Així que el nostre gran va anar de colònies per primera vegada amb 6-7 anys al cole. I al juliol, una vegada acabat primer, va marxar una setmana sencera a una casa de colònies. I s'ho passa molt i molt bé!! I ara ho va cada any!!!
Malgrat és un nen tímid i no li agrada, per exemple anar a dormir a casa d'amics, l'experiència que ha tingut fins ara és totalment positiva. I això ho transmet quan l'anem a buscar i quan ens explica tot el que ha fet i les noves amistats que ha conegut! Sí que et recomano que si et planteges colònies fora de l'escola, aconsegueixis que hi vagi amb algun grupet de nens/-es que conegui, sempre ajuda!! Si li haguéssim plantejat anar sol, no hi hagués anat.
El petit (acaba de fer 5) l'any passat ja hi volia anar!!!

Personalment opino que és una gran experiència i que els forma com a persones (autònomes, independents, aprenent un altre tipus de convivència que no només és la familiar, etc). Però cada nen és un món.
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: VespresVerds » dv. feb. 23, 2018 12:55 pm

Hola!

Jo no tinc fills però sóc mestra.
Com et comenten, depèn de cada nen/a, però està bé animar-los (sense obligar) perquè és una experiència molt positiva per ells (i, per què no dir-ho, pels pares, que a vegades sembla que els costi més a ells hehe).

Jo he anat de colònies moltes vegades amb cicle infantil (de P3 a P5) i pràcticament cap nen/a ho passa malament, al contrari, els agrada sopar i dormir amb els amics.
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: crunchi » ds. feb. 24, 2018 12:29 pm

Hola jo també t'animo a que la deixis anar de colònies. La meva mare sempre m'explica que la 1a vegada que jo vaig anar de colonies era molt petita, 2 o 3 anys, amb la guarderia. Que ja en aquella època (fa 30 anys) la mestra els hi va dir que ens havien de deixar anar pq era molt positiu per nosaltres. :ok: :-()-)
Imatge

Imatge
petitoneta
:: puça
:: puça
Entrades: 49
Membre des de: dl. set. 17, 2012 8:33 pm

Re: Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: petitoneta » ds. feb. 24, 2018 8:26 pm

Hola!

Moltes gràcies per les vostres respostes! Però jo em referia a les colònies de l'estiu (aquestes d'una setmana o quinze dies). A la seva escola fan colònies des de P4 i ella sempre hi ha volgut anar i molt contenta, però, és clar, hi va amb tots els companys de la classe i les mestres i hi van només una nit. Em referia més a experiències en colònies fora de l'escola, perdó per no especificar-ho al primer missatge!

Petitoneta
crunchi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1349
Membre des de: dj. ago. 08, 2013 12:51 pm

Re: Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: crunchi » ds. feb. 24, 2018 10:05 pm

Ahhhhh!! Bé, et dic el mateix!!!! Jo sempre he anat de colonies i campaments: amb l'esplai, amb els de la coral, amb els de catequesis, amb els de música.... Ho trobo molt enriquidor i reforçarà la seva autonomia segur!!! :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 566
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: VespresVerds » dg. feb. 25, 2018 9:16 am

Jo vaig anar 10 dies de colònies d'estiu a 1r de primària amb l'escola (clar, tot i que eren d'estiu, els nens tots eren de l'escola i els monitors també, així que no era tot desconegut per mi). No recordo patir cap trauma haha
Això sí, li has d'explicar bé de què tracta: aniràs 7 dies fora de casa, amb uns nens que encara no coneixes, etc... i que llavors trii si realment hi vol anar o no. Si et diu que sí, fantàstic, tens un/a fill/a molt valent/a i sinó, fantàstic també, està ple de lleure variat a l'estiu! :love:
airuni
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 325
Membre des de: dl. gen. 11, 2016 6:02 pm

Re: Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: airuni » dg. feb. 25, 2018 12:52 pm

El meu hi va anar amb 8 anys i no hi ha volgut tornar més,depèn molt del caràcter del nen,els hi va molt bé i és una experiència molt bonica però en el meu cas tot i que ho va decidir ell no hi ha volgut tornar, ell als migdies dina a casa i no està acostumat a dinar fora i el tema dormir també ho va portar malament,ens va trobar a faltar molt i diu que per les nits tenia ganes de plorar, hi ha nens més apegats i nens més despegats això ho has de veure tu i si hi vol anar doncs que hi vagi per bé o per malament és una experiència
Imatge
Beikost
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dc. maig 31, 2017 8:58 am

Re: Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: Beikost » dv. març 02, 2018 9:55 am

Hola!

Jo recordo haver anat de colònies per primera vegada amb 6 anys i, si bé no fou cap trauma, en tinc un record molt viu, perquè era la primera vegada, era a la muntanya en un refugi, quinze dies i amb nens i nenes de moltes edats que no coneixia (jo era la més petita i els més grans teníen uns 12 anys). Fins i tot vam dormir una nit amb tendes després de tot el dia caminant! Recordo que em va marcar i, amb la perspectiva dels anys, crec que fou bo anar-hi i a mi m'agradaria, quan arribi el moment, que la meva filla també hi anés. Pots valorar si, malgrat no conegui els nens aquesta vegada, potser si repeteix l'any següent sí que en coneixerà algun, o coneixerà els monitors, i pensa també l'experiència que representa estar sense els pares tants dies, l'aprenentatge en autonomia sobretot i, no sé si és el cas, però el contacte amb la natura tants dies també es nota. Evidentment no hi ha pressa i si no hi vulgués anar doncs no la forçaria, però tampoc crec que amb 7 anys sigui massa petita.
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: aiguablava » dl. juny 25, 2018 2:58 pm

7 anys, no ho sé, el que no trobo gens apropiat és la "moda" (consumista, està clar) de portar de colònies a les criatures d'infantil. Als 7 dependrà sobretot de la maduresa de la criatura, el seu tarannà previsor, etc.

De divertir, si li agrada, naturalment que es pot divertir i també aprendre, però hi ha aspectes importants, com la consciència de què hi va fer i l'evitació de perills.

Recordo que nosaltres no hi vam anar fins a sisè amb l'escola i sí bé potser a partir de 4t les criatures sí que són ben conscients de què hi van a fer, tenen assumides unes mesures bàsiques d'autoprotecció, de seguretat, d'orientació... d'autonomia i sentit crític. Les ràtios ens poden semblar "bé", però nosaltres, com a adults, ens veiem en cor d'estar controlant 24 hores al dia a uns 10-12 criatures en tot moment? Pensem-ho. Naturalment no poden i no és el mateix tenir 3 anys, que 7, que 9 o 11.

Tampoc és el mateix unes colònies on hi ha els tutors de l'escola que una on només hi ha monitors d'estiu. Ni per formació, ni per maduresa, ni per implicació, en línies generals. Els monitors solen ser molt entusiastes, implicats, dinàmics... però en les colònies escolars els professors tenen molt clar que els han de supervisar, però a les colònies d'estiu, qui els supervisa? Naturalment hi ha monitors boníssims en la seva feina, però per altres és un joc, un joc en el qual hi ha els nostres fills, espais oberts, materials que s'han de supervisar, etc.

A casa en parlem també. No sé a quina edat començaran a fer colònies a l'escola que portem el nen, però almenys fins als 7 nosaltres no li deixarem pas anar. Per sort, sé que abans no en fan.
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 120
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: Colònies amb 7 anys??

EntradaAutor: MarionCole » ds. gen. 19, 2019 10:45 pm

Jo tinc una opinió més matisada.

En primer lloc tinc la meva propia experiencia. Tinc un record molt viu de les primeres colònies de la meva vida, dues nits fora de casa a primer d'EGB (6 anys). Ho vaig passar molt malament, em vaig enyorar molt. A més a més se'm va mullar tota la roba, recordo el fred, el desempar. Però l'any següent m'hi van fer tornar. L'hora d'anar a dormir per mí era bastant crítica. Recordo que les primeres on m'ho vaig passar molt bé i ja no em vaig enyorar jo ja tenia 10 anys (5è d'EGB).

La meva filla, en canvi, a P5 anaven de colònies amb l'escola. A mi això, no m'agradava massa, però ella volia anar-hi, de manera que realment no tenia arguments de pes per negar-m'hi. Només seure i esperar. Van anar bé, però a l'hora d'anar al llit es va enyorar una mica. A segon, en canvi, s'ho va passar tan bé que va tenir un autèntic trauma en tornar. Ella i jo no ens assemblem en res!

El meu fill hi va aquest curs (P5). Ell diu que hi vol anar i hem pagat la paga i senyal, però no sé què passarà. De tant en tant em pregunta què passarà amb el bolquer (per les nits encara en porta).

En canvi, anar de colònies amb 2 o 3 anys no veig què ha d'aportar de positiu. No entenen on van, no entenen quan tornaran... Ho veig una mica bèstia.

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::