Escoles Sant Cugat

Ja estem a primària!
joancar
Entrades: 1
Membre des de: dj. jul. 28, 2016 8:50 am

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: joancar » dj. jul. 28, 2016 9:27 am

Hola bona tarda,

nosaltres l’any passat al mes d’Abril vàrem assistir a la reunió de Creanova per tal de conèixer el projecte.
Les sensacions nostres van ser molt similars a les de Vinicius.
A les preguntes que feien alguns pares a la responsable de Creanova sobre temes com; quines persones formaven part de la Fundació?, si sortirien els perfils amb el seu currículum a la web de l’escola, experiències anteriors viscudes pels responsables a altres llocs...les respostes eren confuses, incompletes i poc transparents, ens va donar la sensació com si es volgués passar ràpidament per sobre d’alguns d’aquests temes.
Fent una investigació per Internet no hi havia manera de trobar informació i només a través d’un foro es parlava d’ una experiència recent dels responsables de Creanova (del 2013, es a dir un parell d’anys enrere) a Sant Pere de Ribes. Professors que van treballar amb ells i pares de l’escola ens van explicar que la cosa va acabar de molt mala manera.
Nosaltres no hem portat els nostres fills al Projecte Creanova, encara que la seva filosofia és la que perseguim a nivell educatiu.
El que ens van explicar del anterior projecte ens va deixar dubtes profunds respecte de la capacitat per passar de la filosofia a la realitat educativa.


Salutacions a tots
safo
Entrades: 1
Membre des de: dl. juny 11, 2018 11:03 am

Escoles Sant Cugat - CREANOVA

EntradaAutor: safo » dl. juny 11, 2018 11:09 am

Buenas Tardes,

He visto estas opiniones sobre el colegio Creanova de Sant Cugat de hace un par de años, me podríais indicar como esta la situación actualmente? se ha acabado de implementar bien el método de educación, son los mismos responsables que entonces, fue a más la situación que se denunciaba o solo fue el golpe de efecto de unos padres descontentos?
Alguién que actualmente pueda opinar sobre la educion en etapa infantil actuamente? Alguna experiencia actual de este curso escolar sobretodo en etapa de Infantil por favor, estoy valorando la matricuacion este próximo curso escolar y al ver estas opiniones me he asustado un poco y quisiera más información al respecto,

Gracias
Sunyer
:: puça
:: puça
Entrades: 31
Membre des de: dc. maig 23, 2018 8:44 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: Sunyer » dl. juny 11, 2018 6:24 pm

Estaría bien saber quién tiene razón en la comentado en los anteriores comentarios. Si el tema ha acabado al final en los tribunales y si ha actuado inspección. Si las acusaciones son ciertas, está claro que son gravísimas... También estoy de acuerdo que acusaciones así deben poderse demostrar y dar la cara. Es más, debería ser de dominio público y con el Departament d'Ensenyament actuando. Si son falsas, obviamente es un ataque a la escuela inadmisible, porque daña su prestigio e imagen absolutamente y para muchos años.

El debate siempre es positivo, y lamentablemente la educación se ha convertido en un negocio por encima de todo, y aquí tenemos el problema, la educación debería ser vocacional, de mejora de la sociedad y de adquirir competencias que tengamos buenas personas en la sociedad, que cada vez adolece más de características positivas y más de falta de moral.

Quizás lo que ha pasado en la escuela Creanova sea algo parecido. ¿Alguien tiene alguna actualización 2 años después?
Annand
Entrades: 1
Membre des de: dt. des. 25, 2018 7:07 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: Annand » dj. des. 27, 2018 8:45 am

Seguint el fil de Vinicius i Joancar, amb qui comparteixo absolutament totes i cadascuna de les seves observacions i inquietuds:
-La meva predisposició era total i absoluta per participar en un projecte d'ensenyament on l'infant sigui el centre, on hi hagi acompanyament al seu aprenentatge, a la seva maduració,...
-El currículum dels participants en el projecte no consta enlloc; si els ho preguntes, responen de manera confusa; el problema és que la directora no és mestra ni pedagoga i això em va desconcertar, i en comptes d'assumir-ho amb normalitat (si és que legalment és possible, almenys ho trobo "sorprenent" si més no), no donava respostes clares ni concises. Sembla que tota referència a la història d'aquestes persones hagi estat esborrada de la xarxa
-El discurs de la xerrada de portes obertes va ser molt pobre, per dir quelcom; de fet, no hi havia discurs, o el que vaig escoltar em va semblar de vergonya aliena. I en aquell moment representa que t'estan oferint la seva millor imatge!
-Alerta, quan els fas preguntes: diuen que preguntes massa i et diuen que pel que han pogut observar no estàs preparat per formar part d'un projecte com aquest; per tant, abans d'entrar ja t'han expulsat. Algú amb dos dits de seny gosaria apostar per un projecte educatiu sense tenir informació fefaent del programa, de les intencions, del currículum dels participants,...i més sabent el preu que cal pagar? De debò? El perfil de públic que busquen és: gent que pagui i que no pregunti res; de fet, que no s'hi impliqui. Si decideixes formar-ne part, entenc que en qualsevol moment et podran fer fora (ja sigui perquè les criatures que hi portis no s'acabin d'integrar al seu mètode, no sàpiguen com gestionar situacions acadèmiques sobrevingudes,...) i l'actitud que vaig observar és de mala educació absoluta. "Curiós" que en una escola els interessi que els pares/mares no en formin part perquè tan sols són una nosa
-Tot és opac, confús, poc entenedor
-Resum: una llàstima que el projecte que pensava que hi podia haver en aquesta escola sigui del tot menys existent o possible per qüestions que res tenen a veure amb el mètode sinó amb les persones que el porten a terme. De totes totes no duria mai les meves criatures a Creanova
Avatar de l’usuari
VespresVerds
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 565
Membre des de: ds. gen. 18, 2014 11:13 am

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: VespresVerds » dj. des. 27, 2018 3:08 pm

Annand ha escrit:Seguint el fil de Vinicius i Joancar, amb qui comparteixo absolutament totes i cadascuna de les seves observacions i inquietuds:
-La meva predisposició era total i absoluta per participar en un projecte d'ensenyament on l'infant sigui el centre, on hi hagi acompanyament al seu aprenentatge, a la seva maduració,...
-El currículum dels participants en el projecte no consta enlloc; si els ho preguntes, responen de manera confusa; el problema és que la directora no és mestra ni pedagoga i això em va desconcertar, i en comptes d'assumir-ho amb normalitat (si és que legalment és possible, almenys ho trobo "sorprenent" si més no), no donava respostes clares ni concises. Sembla que tota referència a la història d'aquestes persones hagi estat esborrada de la xarxa
-El discurs de la xerrada de portes obertes va ser molt pobre, per dir quelcom; de fet, no hi havia discurs, o el que vaig escoltar em va semblar de vergonya aliena. I en aquell moment representa que t'estan oferint la seva millor imatge!
-Alerta, quan els fas preguntes: diuen que preguntes massa i et diuen que pel que han pogut observar no estàs preparat per formar part d'un projecte com aquest; per tant, abans d'entrar ja t'han expulsat. Algú amb dos dits de seny gosaria apostar per un projecte educatiu sense tenir informació fefaent del programa, de les intencions, del currículum dels participants,...i més sabent el preu que cal pagar? De debò? El perfil de públic que busquen és: gent que pagui i que no pregunti res; de fet, que no s'hi impliqui. Si decideixes formar-ne part, entenc que en qualsevol moment et podran fer fora (ja sigui perquè les criatures que hi portis no s'acabin d'integrar al seu mètode, no sàpiguen com gestionar situacions acadèmiques sobrevingudes,...) i l'actitud que vaig observar és de mala educació absoluta. "Curiós" que en una escola els interessi que els pares/mares no en formin part perquè tan sols són una nosa
-Tot és opac, confús, poc entenedor
-Resum: una llàstima que el projecte que pensava que hi podia haver en aquesta escola sigui del tot menys existent o possible per qüestions que res tenen a veure amb el mètode sinó amb les persones que el porten a terme. De totes totes no duria mai les meves criatures a Creanova


Deu n'hi do... Què fort, si és així..
jfaraudo
Entrades: 1
Membre des de: dv. feb. 03, 2017 11:52 am

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: jfaraudo » dv. gen. 18, 2019 2:25 pm

Com he vist molts comentaris sobre Creanova en aquest fòrum , voldria aportar la nostra experiència de primera mà. Aquest és el nostre segon curs a Creanova (1r ESO i 2n ESO) amb el meu fill gran, i pensem dur-hi també el seu germà quan comenci la ESO el curs vinent. Fins ara estem molt satisfets, tot i les problemàtiques lògiques que té un projecte que tot just està engegant (obres, professorat nou que va arribant, aspectes del model que van canviant i ajustant). En general l'escola escolta la opinió de les famílies i hi ha famílies molt implicades i una AFA molt activa.
Al nostre fill el veiem marxar content cada matí i amb ganes d'aprendre i fer coses noves. Se sent estimat, valorat i acollit a l'escola.
Veníem d'una escola de primària pública que funcionava per projectes, sense examens ni llibres de text ni pressió però treballant i aprenent molt i volíem continuar així i a l'ESO... i això és complicat.
El sistema a l'ESO a Creanova és també molt diferent, ni és tradicional, ni és ben bé "per projectes". No hi ha horaris definits ni "classes" propiament dites (vull dir, no tothom de 2n d'ESO fa el mateix al mateix lloc en cada moment, al contrari). Organitzen el seu horari personal cadascú escollint en cada moment com treballen les diferents matèries als espais de treball, a partir de tallers en grup, projectes individuals i presentacions que es preparen per presentar en públic a alumnat i professorat. De tallers en poden optar a diferents nivells i tipus i poden ser activitats molt concretes (exs. reals: morfemes i lexemes, nomenclatura de química orgànica, piano) o transversals (per ex. fotografia matemàtica, construcció d' una maqueta de les plaques tectòniques, art digital en anglès) amb moltes optatives originals (cinema, ràdio, xinès,..). Els projectes poden estar lligats o no als tallers o ser proposats per alumnes i no són "copy/paste" de dades, impliquen sempre una part d'interpretació, reflexió, elaboració o aplicació important. Els examens són d'autoavaluació i no són un "càstic" o un "ranking" sino una eina que alumne i tutor usen per veure què cal donar per sabut i què cal reforçar. El nivell acadèmic dels tallers i treballs en general és molt bo. El sistema és exigent amb l'alumnat: s'espera que treballin molt, si és necessari posant-hi hores a casa, i que s'impliquin en tot el procès, no que s'asseguin esperant que vingui algú a parlar d'alguna matèria i reproduir-ho a un examen. Cada tutor coneix molt bé a l'alumnat i en cas d'incidències personals (que en l'adolescència n'hi ha moltes) actua molt ràpidament, hi ha una gran cura per les persones. Igual que un vestit pot quedar genial a algú i horrible a algú altre, penso que aquest sistema (i qualsevol altre tb) no té perquè agradar a tothom. Jo personalment el recomanaria per joves amb un grau rellevant d'autonomia. Té moltes idees noves realment molt interessants. Com a part feble també té punts que cal anar ajustant i madurar, i de fet al llarg dels cursos així s'ha anat fent. L'altra part que cal de forma prioritària és fixar una plantilla estable i prou àmplia de professorat a mesura que l'escola es consolida en projecte i en volum d'alumnat, ja que ha anat variant molt des de l'inici a ara (aquest és el seu 4rt any d'existència). Desitjo veure com aquest projecte es va perfeccionant, va avançant i va creixent, a l'ESO li fan molta falta idees fresques.

Torna a “L'escola”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: