Escola Verda i Alternativa

Ja estem a primària!
Toni
:: dinosaure
Entrades: 6550
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

Escola Verda i Alternativa

EntradaAutor: Toni » dv. gen. 22, 2010 4:23 pm

L'Arnau (7anys) -2on primaria- i té la sort d'estar en una escola verda i alternativa.. que vol dir aixó?
Tema verda vol dir que no poden portar l'esmorzar en "papel de plata" sino que ha d'anar en un tupper.. i tema alternativa que no tenen llibres, no tenen examens, no tenen notes.. tot ho treballen per objectius, per propostes de treball i tal.. Vosaltres també teniu la sort de tenir els nens en escoles verdes i alternatives ???

:love: :love:
lila
:: zebra
Entrades: 1388
Membre des de: dj. nov. 16, 2006 10:40 pm

Re: Escola Verda i Alternativa

EntradaAutor: lila » dv. gen. 22, 2010 5:14 pm

Doncs la veritat és que no... i per aquí a la meva zona no en conec cap... a quina escola va l'Arnau???

De verdes, a altres zones, sí que n'he vist, però "d'alternatives" no en conec cap... i trobo que és una llàstima perquè sona molt bé
Redescobrint-me a mi mateixa gràcies a les meves TRES filles!
taduol
:: gosset
:: gosset
Entrades: 447
Membre des de: dt. jul. 07, 2009 9:19 am

EntradaAutor: taduol » dv. gen. 22, 2010 5:33 pm

La meva va a una escola que no poden portar paper d'alumini :love: :love:
L'ajuntament va fer una mena de tuppers per posar l'esmorzar, i la porten totes les escoles del pobles que deuen ser unes 12 escoles mes o menys...
Bravo per l'ajuntament >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
La vida no se mide por las veces que respiras, sino por los momentos que dejan sin aliento
Imatge
Imatge
Carla2006
:: pantera
:: pantera
Entrades: 827
Membre des de: dl. juny 12, 2006 6:56 am

EntradaAutor: Carla2006 » dv. gen. 22, 2010 8:38 pm

Molt interessant això de les escoles alternatives.
Toni, fins a quina edat hi anirà l'Arnau? la "titulació" equival a l'escola convencional o s'han de fer examens d'accés a l'escola convencional??? com funciona?
Imatge
Imatge
marta9
:: poltre
Entrades: 657
Membre des de: dj. oct. 23, 2008 3:01 pm
Ubicació: Rubí (Vallès Occidental)

EntradaAutor: marta9 » dv. gen. 22, 2010 9:12 pm

Ostres, sí Toni, a quina escola va? Sabeu si n'hi ha més... De fa un temps ençà que pensava que l'escola convencional no em feia el pes... m'agradaria saber-ne més coses de l'educació alternativa...
Imatge
Imatge
Imatge
Pukeko
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

EntradaAutor: Pukeko » dv. gen. 22, 2010 9:35 pm

L'escola on vull que vagi l'Elna és així!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Bé, de fet és una comunitat educativa i pel que veig ve a ser com la de l'Arnau. I a més fa poc que m'han dit que han aprovat de fer-la 3-16 anys, o sigui que si entra hi serà fins a acabar la ESO.
La pega és que com que és tan nova encara estan en barracons :ufs: :ufs: :ufs: :ufs: :ufs:
festuc
Entrades: 659
Membre des de: dv. gen. 15, 2010 10:21 pm

EntradaAutor: festuc » ds. gen. 23, 2010 8:10 am

És el primer cop que sento a parlar d'escoles verdes i alternatives...m'hauré d'informar quan arribi.-..de moment a pensar en escoles bressols...també n'hi ha amb aquesta política que comentes?
Imatge

Imatge
Toni
Entrades: 6550
Membre des de: dc. abr. 23, 2003 12:23 pm
Ubicació: Bcn
Contacta:

EntradaAutor: Toni » ds. gen. 23, 2010 9:25 am

L'Arnau va a una escola pública: La Llacuna del Poblenou,
i sí, està molt bé.. però sempre et queda el dubte de si de veritat estan aprenent.. de si desprès els anirà bé quan començin a tenir examens a la ESO..

El Pau (5 anys) va a la mateixa escola però encara està fent P5..

Jo crec que aquest tipus d'educació va molt bé si el nen és actiu, emprenedor i té ganes de fer coses, i també va bé si el nen és tot el contrari, així el motiven i té ganes de fer coses.. el que està clar és que les coses han d'anar canviant.. :ok:
lamatanova
Entrades: 1
Membre des de: dt. feb. 02, 2010 5:02 pm

EntradaAutor: lamatanova » dt. feb. 02, 2010 5:22 pm

Nosaltres entenem que 'alternativa' defineix només aquella escola que es diferencia de les 'ordinàries' i per tant, n'hi ha de tendències ben diferents. L'escola 'verda' és aquella fortament conscienciada pels temes mediambientals, 'lliure' aquella que segueix uns mètodes educatius basats en deixar que el nen trii el que vol aprendre...però cada escola marca els seus objectius i mètodes i són molt diversos.
Nosaltres comencem un projecte educatiu al Penedès (8-12 anys) el curs que ve i ens considerem 'verds' però alhora convençuts que els nens/es han d'assolir els coneixements i habilitats que els proporcionaran la base per al futur aprenentatge. També és fonametal per a nosaltres treballar en petits grups per a fomentar la integració de tots.
rela
:: dragona
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

EntradaAutor: rela » dc. març 17, 2010 8:44 pm

El distintiu d'escola verda s'aconsegueix mooolt fàcilment, només has de reunir uns requisits molt simples que entren dins el sentit comú, la veritat...

Alternativa?? bé.. què vol dir ser alternatiu? totes les escoles i a tots els nivells vols aconseguir uns objectius (evidentment, has de seguir la llei), hi ha plans de treballs (te'ls demana inspecció a l'inici de curs) i projectes, sí, d'aquests que són super guais i que no hi ha llibres!! (també és obligació durant aquest curs...)

Només us vull dir que no us deixeu endur pels qualificatius que ténen les escoles... és molt fàcil posar adjectius i voler semblar una escola super moderna...
rela l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. gen. 13, 2011 7:02 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
smile! ;)

★ Glinda, Mara17 i Rela ★
istar82
Entrades: 1305
Membre des de: dt. març 30, 2010 10:11 am
Ubicació: Alcarràs - Lleida-

EntradaAutor: istar82 » dt. març 30, 2010 1:55 pm

Hola ! doncs jo tinc una filla de 6 anys , la Marta, i a part que a Lleida no hi ha escoles verdes, dubto que li portés. Per mi l'educació és crucial i està molt bé lo del medi ambient i tal però.el que no els avaluin i no portin un control de nivell que voleu que us digui...després crec que la feina seria fer-los estudiar quan fesin batxillerat , universitat,graus o el que sigui...ja els hi costa de per si només fa falta que no se'ls acostumi de petits a tenir una mica de responsabilitats...ella fa 1er de primària i estic encantada amb les qualificacions que em porta,etc...cada dilluns,dimecres i divendres tenen deures per acostumar-los de petits a ser responsables, tenen l'assignatura coneixement del medi i respectem el nostre medi i ma filla té una consciència de la natura i del respecte al medi ambient que no tenen molts adults :ok:
És més jo no em considero catòlica ni res, sóc cristiana però no catòlica, crec a la meva manera i va a una escola de cures...jejeje, no duen uniforme ni res per l'estil ,però els fomenten moltíssim el respecte als demés i al medi...això està molt bé,la vaig ficar en un de cures perquè a les ciutats els públics ( i jo hi vaig anar però era diferent ) s'han degradat molt amb tanta immigració,i això que ni sóc racista ni res, m'he criat amb gent de totes les cultures, però si que fan endarrerir als demés.
Ara ens hem anat a viure a un poble a 8km de Lleida i ens em comprat un pis allí, l'he apuntat a l'escola pública del poble perquè a mi m'agraden més, i allí hi ha nens de tot i ja està bé que es relacioni amb més cultures. Però a mi lo de l'escola verda no m'acaba de convencer.... :ufs: , hi ha d'haver opinions per a tot,no? >.-<:
ImatgeImatge
ImatgeImatge
isa
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3178
Membre des de: dj. oct. 11, 2007 1:56 pm
Ubicació: Al poble del meu cor!

EntradaAutor: isa » dt. març 30, 2010 2:20 pm

Istar82 doncs jo penso que a les escoles alternatives també avaluen el desenvolupament dels nens, avaluar no vol dir posar una nota numèrica a un aprenentatge concret, hi ha mooltes maneres d'avaluar com es desenvolupa un nen en un sentit concret. :ok: De fet, pel que comentes d' universitat, graus i demés, la manera d'avaluar va cada vegada més cap a treballar obertament un àmbit i no pas cap a fer deures o qualificar amb notes.
Ei jo també vaig anar a una escola de monges, i una de "cures"! I més que religió, ens educàven en el respecte cap als altres. :ok:
Passeu pel post de la Pao viewtopic.php?f=35&t=6220
Imatge
Imatge
xasevi09
Entrades: 1075
Membre des de: dl. ago. 24, 2009 10:56 am

EntradaAutor: xasevi09 » dt. març 30, 2010 2:25 pm

Hola noies,

i com podem saber quines escoles públiques són escoles verdes??
Imatge

Imatge

Imatge
rela
Entrades: 4266
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:40 am

EntradaAutor: rela » dt. març 30, 2010 8:36 pm

xasevi09 ha escrit:Hola noies,

i com podem saber quines escoles públiques són escoles verdes??

ho pots preguntar a l'escola mateixa, però ja et dic que és un distintiu molt fàcil d'aconseguir, cla fer un projecte i un curset i poca cosa més!!
smile! ;)

★ Glinda, Mara17 i Rela ★
jul
Entrades: 1
Membre des de: dl. gen. 10, 2011 6:37 pm

EntradaAutor: jul » dl. gen. 10, 2011 6:52 pm

[b]sóc estudiant, estic fent un projecte d'escola verda, estic fent una enquesta per tirar cap a qui o cap allà, el que més m'interessa és si realment creieu que és important que l'educació d'abui en dia dediqui un apartat al medi ambient i la seva sostenibilitat, i si aportariau alguna manera de com fer-ho... metodologia, activitats concretes, més informació...
Iang
:: puça
Entrades: 49
Membre des de: dg. gen. 30, 2011 9:13 pm

EntradaAutor: Iang » dl. gen. 31, 2011 8:33 am

Jo vaig a una escola rural,son verds si,no donen notes al examens si....i el meu fill de 6 anys esta aburrit i fastiguexat hasta el punt de ir que "aquet cole es per bebés" hi han pocs nens i en contes de millorar la cualitat del tracte als nens y de la convivencia ,encara es pitjor ....jo soc molt alternativa i molt verda , pero la eucacio i la convivencia es algo molt serios que tenim que treballar dese algo tan simple com tindre uns mestres motivats i am vocacio, cosa que sembla algo "raro" no entenc per que ..no se ,el sitema educatiu en si no funciona esta clar....
"Tu no te comes a mis hijos,asi que yo ya no volvere a comerme a los tuyos "
ullganxo
Entrades: 17
Membre des de: dc. nov. 30, 2011 6:45 pm

EntradaAutor: ullganxo » dv. des. 02, 2011 11:16 pm

No estava al corrent de les escoles "verdes i alternatives", el que si conec son la XELL (Xarxa de Escoles Lliures), pero em sembla que se esta barrejant tot una mica, una escola Rural no te per que ser "moderna" (alternativa o Lliure), en el meu cas, el meu fill va a una escola Rural (menys de 20 alumnes en total), que es de lo mes "carca" que es pugui imaginar, tenen normes per tot, estan agrupats amb tres escoles mes en una ZER (Zona Educació Rural) i em sembla que existeixen mes càrrecs, comissions i mestres que nens a l'escola.
Per sort existeixen aquestes escoles "noves o modernes", que no es que es tracti de uns cumbaias que deixen que els nens facin el que vulguin, si no que tracten els nens com lo que son, persones a las que se ha de respectar, amb els límits evidents que un adult (mestre) ha de posar. Prou ja de fer que que un nen de tres anys tingui que estudiar amb unes fitxes, que no se si les heu vist, però li estan dient al mestre que si la ha de aixecar, que quina pregunta a de fer, etc. Jo crec que un mestre ha de sortir molt mes preparat de la Universitat, que per fer això. Però com deia gracies a aquestes escoles es podrà deixar enrrere l'ensenyament post-franquista i apropar-nos (espero que sigui ràpid) a altres països molt més avançats. Ens i juguem el futur.
Reme
Entrades: 25
Membre des de: dl. gen. 26, 2009 11:24 pm

EntradaAutor: Reme » dt. feb. 28, 2012 12:47 am

Hola,
coneixeu algua escola pública "alternativa" a la zona del Tarragonès, ja sigui a Tarragona capital o a algun poble.
Gracies!
ullganxo
Entrades: 17
Membre des de: dc. nov. 30, 2011 6:45 pm

EntradaAutor: ullganxo » dj. març 15, 2012 6:00 pm

A Castellvell del Camp tens el Submarí Lila, jo visc lluny d'aquesta població i no puc portar-hi el meu fill, pero coneixo els adults acompanyants (mestres), i son realment genials, estan a un altre galàxia en referència al respecte cap els infants i també cap els pares, estan en expansió i em sembla que tenen matrícula oberta. L'adreça de Email es submarilila@gmail.com. Encara que només sigui per tenir una experiència absolutament fora de lo normal es interessant posar-se en contacte amb ells. Molta sort Reme.
pucpuc
Entrades: 1394
Membre des de: dc. maig 21, 2008 6:51 pm
Ubicació: catalunya

EntradaAutor: pucpuc » dt. abr. 10, 2012 6:07 pm

Toni el problema pot venir quan la secundaria, batxillerat, cicles formatius o universitat no segueixen el sistema "alternatiu" (que es el gran problema) el nen s'haura d'acostumar a una altre manera d'apendre i suposo que desde casa us tocara donar un bon cop de ma, es el que jo penso.

Torna a “L'escola”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::