escoles de pedagogia lliure a partir de 6 anys

Ja estem a primària!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

escoles de pedagogia lliure a partir de 6 anys

EntradaAutor: ada_bcn » ds. feb. 07, 2015 6:58 am

Hola,

Em sabrieu dir escoles de pedagogía lliure a partir de 6 anys a Barcelona (a la web de XELL no trobo prou información)

Sino, quines escoles coneixeu que treballin amb projectes també a partir de primaria, Congrés-Indians, Mediterreni ¿?

Gràcies.
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: escoles de pedagogia lliure a partir de 6 anys

EntradaAutor: Ponioleta » dl. feb. 09, 2015 10:14 am

A Barcelona actualment no hi ha cap escola lliure de primària. L'única que hi ha és a Premià (Liberi).

Em sona que hi ha un projecte de crear-me una a curt termini. Escriu a la Xell que segurament tenen mes informació.


Tema treballar per projectes: Fructuós Gelabert, que és on va el meu fill (i no té res d'escola lliure però com a mínim no és una escola tradicional). Diria que n'hi ha més, algunes de recent creació per Poble Nou, St Andreu... però no et sabria dir el nom. De totes maneres et condiciona motl el districte on visquis. Per exemple al Fructuós si vius fora de districte és impossible, ni a Congrés ni a Encants. :ufs: (quan dic districte vull dir zona d'influència, que no sé si coincideixen)

Congrés-Indians i Encants treballen per racons/espais, que és menys directiu que projectes. Quan treballen per projectes es treballa un tema a classe, tots els nens alhora. No hi ha assignatures, ni llibres, però tots fan el mateix. Quan treballen en racons o espais hi ha diverses propostes i els infants volten per l'escola i van fent el que els interessa en aquell moment. Et recomano anar a portes obertes de Congrés i d'Encants perquè són projectes molt xulos.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
sugar
:: papallona
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dc. oct. 22, 2008 12:00 pm

Re: escoles de pedagogia lliure a partir de 6 anys

EntradaAutor: sugar » dl. feb. 09, 2015 12:18 pm

Mira't l'escola Martinet a Ripollet, es escola lliure però de la Generalitat
sugar
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: escoles de pedagogia lliure a partir de 6 anys

EntradaAutor: ada_bcn » dc. feb. 11, 2015 11:02 am

Ara no vivim a Barcelona, estem pensant en tornar però per zona no ens entra cap de les escoles i ja sé que és imposible entrar-hi, la opció seria llogar un pis a una zona que on hi hagués una escola que ens interessés.
El que m'interessa sobretot é suqe treballin en grups reduïts, en el cas d'escoles més tradicionals que parteixin les clases o que treballin en racons o grups i hi hagi Mestres de suport, encara que no sigui en totes les hores clar...
En principi mirariem per ciutat vella preferentment.
Hi ha l'escola Mediterrani a la Barceloneta que posa a la web que treballen en part per projectes, no sé si a al zona del Raval el ratio és més baix o hi ha més professors de suport ¿? En principi si és escola de tipus més tradicional mirem escola pública, no concertada... si fos una cosa molt diferent potser si que ens plantejariem concertada, però el que si que no voldria és uqe fos religiosa, pero vaja que si el projecte ens agrada molt ho puc suportar...
Fora de Barcelona no mirem ja que ara ja estem fora de Barcelona i ja tenim alguna opció a la comarca
Avatar de l’usuari
Mireia1977
:: granota
:: granota
Entrades: 203
Membre des de: dv. des. 23, 2011 8:41 pm

Re: escoles de pedagogia lliure a partir de 6 anys

EntradaAutor: Mireia1977 » dc. feb. 11, 2015 2:25 pm

http://ludus.org.es/ca/projects

Mia t aquest enllaç!
Imatge
Imatge
victòria
:: formigueta
:: formigueta
Entrades: 79
Membre des de: dl. març 09, 2015 11:17 am

Re: escoles de pedagogia lliure a partir de 6 anys

EntradaAutor: victòria » dt. març 17, 2015 10:31 am

A Ciutat Vella està bé l'escola Angel Baixeres. Fan un aprenentatge bastant actiu (dintre de línia tradicional). És a dir, experimenten, viuen, fan projectes... Jo d'aquella zona és el que conec. En altres districtes de la ciutat hi ha més coses.
Ara, que jo sàpiga a Ciutat Vella tenen les mateixes ràtios que a la resta d'escoles de la ciutat. Grups partits en fan a determinades assignatures i determinats moments, depenent dels mestres de suport que tinguin, com a tot arreu.

Torna a “L'escola”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::