RELIGIÓ - PRIMER DE PRIMÀRIA

Ja estem a primària!
Avatar de l’usuari
PETRA
:: conillet
:: conillet
Entrades: 390
Membre des de: dj. set. 11, 2008 7:57 pm

RELIGIÓ - PRIMER DE PRIMÀRIA

EntradaAutor: PETRA » ds. març 14, 2015 6:08 pm

Bona tarda,

La meva filla fa P5 i a l'escola ens diuen que han d'escollir si ètica o religió. Jo, vaig tenir una educació catòlica tot i anant a una escola pública, però vaig fer catequesi, la comunió i confirmació.

A la meva filla no l'he batejat però si que m'agradaria que conegués la historia i els principis bàsics.

Per això us voldria preguntar , si aneu a una escola pública i heu escollit religió. Quin és el temari que fan els primers anys ? Esteu contents/ tes de la vostra opció ??

Gràcies per la vostres opinions,
Aly84
:: conillet
:: conillet
Entrades: 396
Membre des de: dl. juny 13, 2011 3:10 pm

Re: RELIGIÓ - PRIMER DE PRIMÀRIA

EntradaAutor: Aly84 » dg. març 15, 2015 7:34 am

Hola Petra,

A la primària a Religió catòlica es treballen els personatges de la història Sagrada de l'Antic Testament i la figura de Jesús. S'explica molt els significat de les diferents festivitats litúrgiques cristianes (adaptat a cada edat) quan és celebra, què és, i com: l'època d'Advent, el Nadal, la quaresma, Setmana Santa...

I a partir de la figura de Jesús es treballen VALORS essencials de la persona amb un transfons cristià: Perdonar, ajudar als altres, compartir, dónar als necessitats, a tenir cura de la naturalesa...

I per descomptat sempre es respecten i dónen missatges de diàleg entre les altres creences religioses. (Són diferents, però ens podem entendre, totes busquen fer el bé, el sentit a la vida i respostes sobre allò que es pregunta la persona... això sempre adaptat a l'edat de cada infant, crec que es treballa més a cicle superior... però a cicle inicial ja es dóna el missatge que hi ha diferents creences religioses, però que tots hem de ser "amics" i com es veu a l'escola i al nostre voltant hi comvivim junts)

Cada curs té els seus matisos, però el gran fons és aquest.

I el grau de satisfacció depèn molt de cada família les seves visions personals i perspectives... fer religió a l'escola pública és tenir conèixença d'un llenguatge cultural més que és present a la nostra societat. De fet és treballar els Valors ètics però tenint com a referent la figura i els exemples de Jesús. A la vegada que s'introdueix al llenguatge cultural cristià (festivitats, el perquè d'escenes de pintures i escultures de la història de l'art, L'Església la seva organització i funció a la societat d'avui...)

Bé, espero haver-te ajudat en la vostra decisió! :ok:

Torna a “L'escola”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::