Escoles Sant Cugat

Ja estem a primària!
Nuria V
Entrades: 1
Membre des de: dt. jul. 05, 2016 3:40 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: Nuria V » dt. jul. 05, 2016 4:07 pm

Hola,

som una família que aquest curs hem apostat per Creanova i el proper (i esperem que molts més) hi seguirem. Hi tenim tres fills i el balanç d'aquest primer curs no podia ser més positiu.

És un esforç econòmic, sí, i ho és per a la majoria de famílies que hi som. No diria que l'ambient sigui elitista, ben al contrari.

Pel que fa al mail anònim que ha rebut molta gent, només dir-vos que diverses famílies que l'hem rebut ens hi hem intentat posar en contacte, sense obtenir resposta.

Si voleu informació sobre l'escola, us animo a anar a alguna de les portes obertes que organitzen i també a contactar amb l'AFA de l'escola.

També respondré encantada els missatges que m'envieu.

Bon estiu,
Núria Ventosa
MarianaCast
Entrades: 3
Membre des de: dc. jul. 06, 2016 1:09 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: MarianaCast » dc. jul. 06, 2016 1:27 pm

Hola, mi nombre es Mariana y mis dos hijos han ido al Creanova este año, ha sido una experiencia muy intensa !!!
Si bien el principio tenia mis dudas sobre si hacia bien o no al elegir esta educación para mis hijos, ha sido el espectacular cambio (para bien) en mis hijos lo que me ha dado la respuesta. En mi hijo mayor (de 3 primaria) es donde he podido notar con mayor evidencia la experiencia y el saber hacer de esta escuela tan respetuosa con los niños, mi hijo que es super tímido e introvertido, ahora se anima a expresar su opinión, contarme lo que hace cada día, cantar, es un niño mas feliz y seguro.
Mis hijos han pasado de quejarse cada día de tener que ir al colegio ( en el anterior) a que cada mañana sea tranquila, relajada y sin quejas.
Entiendo que la cuota es alta pero los animo a acercarse a la escuela a jornadas de puertas abiertas.
El ambiente no es nada elitista, hay muchas familias que hacen un enorme esfuerzo para poder ofrecerles esta escuela a sis hijos.

saludos
mariana
RafaBofarull
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dc. jul. 06, 2016 1:58 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: RafaBofarull » dc. jul. 06, 2016 2:10 pm

Dani,

Aquesta adreça 3s la d'una persona anònima que parla malament del col.legi, tindrà les seves raons, però no dona el nom i per exemple a mi no m'ha contestat cap email.

Si voleu opinions d'algú que ha marxat del col.legi rebotat y amb mala sang, escriviu allà, a veure si teniu sort.

Si voleu opinions i fets, i voleu visitar el col.legi i parlar amb pares que com jo repetim amb tres nens (paguem molt, sí, tant de bo pogues ser public, però un ratio 1:10 de mitjana (conferències a 60 nens, reuions de curs de 15, tallers de 4-10) i aquelles instal.lacions no es paguen soles...

Aneu al col.legi i demaneu una visita amb algú de l'Associacio de families d'alumnes (AFA).

Avui mateix han estat de cisita 30 professors d'Espanya i sudamerica convidats a un simpoium sobre educació de la Blanquerna, cisitant Creanova i altres coles de tota la província.

Hi ha coses encara per acabar (ha estat el primer any!) I hi ha coses a canviar i a millorar, pero els nens estan feliços i l'atenció és fantàstica.

Pregunteu a gent amb noms i cognoms, i feu-vos una opinió amb una visita si voleu. No crec que quedin gaires places ja per l'any que ve, però podeu informar-vos, no?
dani
Entrades: 4
Membre des de: dl. jul. 04, 2016 10:11 am

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: dani » dc. jul. 06, 2016 2:30 pm

Està clar que cadascú veu les coses segons la seva experiència però això que m'ha arribat d'aquest mail nomes que sigui cert en un 20 per cent...
Es un document que està treballat per unes quantes persones, no és una sola.
Per altre banda com vosaltres esteu dient les instal.lacions no es paguen soles i sembla ser que per aquí també pot haver problemes.
RafaBofarull
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dc. jul. 06, 2016 1:58 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: RafaBofarull » dc. jul. 06, 2016 3:02 pm

Dani,

I tant que tots tenim opinions!
Però suposo que coïncidirem que enviar comentaris negatius des de l'anonimat no ajuda a res.

Al document es parla de moltes coses. Si només un 20% de les coses que hi diu fossin certes! Això voldria jo!

El col.legi ha trencat relacions amb alguns partners, cert.
A alguns nens no se'ls ha deixat dinar algun dia, cert (hi ha normes al menjador, si te les saltes, no hi pots estar)
No s'han complert algunes coses que havien promés, encara.

És un projecte en construcció. En qualsevol cas jo dono la cara i el meu nom, i la AFA està oberta a discutir-ho tot, com s'ha fet la setmana passada amb l'assistència de tots els membres de l'associació de famílies qu ho han volgut.

Tu dius saber moltes coses d'aquesta gent: potser ets un d'ells? M'alegraria que ho fossis, per que vull realment poder discutir amb ells amb noms i cognoms. Han anat a enverinar relacions del col.legi, intentant malbaratar imatge pública i intentant enfonsar el projecte, conscients que nosaltres (les més de 100 families que hi som i hi creiem, en el projecte) encara hi som i estem lluitant.

Que donin la cara i exposin raons. I que diguin quin motiu hi ha per allargar aquesta campanya tot i marxar del col.legi.

Si tota la energia que hi estan posant l'haguessin emprat en ajudar a arreglar i construïr en comptes d'atacar gratuïtament...

Quantes families són? 15? Nosaltres ens som molts més. I més implicats. I contents. I no obliguem ningú. I tenim nens feliços i satisfets. Ells suposem qui són: nens expulsats per vendre marihuana al col.legi, amb faltes disciplinàries, amb ànim de revenja.

Totes les opinions son respectables si s'argumenten, I ES DONA LA CARA.

Vols entrar al col.legi, o hi estas interessat per entrar-hi? O simplement fas publicitat com jo per que qualsevol pugui informar-se lliurement? El meu interés és per que el projecte creixi i es consolidi, i més pares convençuts puguin tenir la oportunitat d'educar els nens d'una manera nova que per mí és l'encertada.

Una abraçada.
Esther Carrasco
Entrades: 1
Membre des de: dc. jul. 06, 2016 2:34 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: Esther Carrasco » dc. jul. 06, 2016 3:11 pm

Hola!!! Tengo a mis dos hijos en CreaNova, nuestra experiencia ha sido super buena este primer año, mi hija mayor era una niña introvertida, con un continuo estrés increíble (a causa de ello se le caía el pelo, tenía problemas de piel incluso se le diagnóstico lateralidad cruzada,) desde que esta en CreaNova ha florecido esta relajada, incluso en la última revisión con su optometrista, la lateralidad cruzada había desaparecido (las palabras textuales de su doc "si no lo veo con mis propios ojos no lo creo".......) el pequeño cuando se pone enfermo llora si no puede ir al cole (algo impensable en el.....).
El correo de experienciasCreaNova @gmail. Com es de familias que se fueron descontentas del colegio y por lo que he podido leer, muy enfadados........ La verdad es como si hubieran estado en un colegio diferente al que han estado mis hijos, pues mi experiencia ha sido super positiva, si queréis información, en su web hay todo lo que necesitáis saber, el precio es casi igual que el Thau, es privado pero más barato que Europa o Ágora que también son privados............ Espero haber podido ayudar a vuestras dudas, mi correo es esther.idoia@hotmail.es si tenéis algo que preguntar os responderé con muchísimo gusto........gracias CreaNova por enseñar a mis hijos a aprender siendo felices.
marcos.otero-garcia-tornel
Entrades: 2
Membre des de: dc. jul. 06, 2016 9:16 am

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: marcos.otero-garcia-tornel » dc. jul. 06, 2016 3:30 pm

Hola a tots,

Jo, com pare d'una nena de 13 anys, recomano Creanova sense cap mena de dubte. És una escola on l'alumne és el centre de tot. On s'intenta formar a nens autònoms i preparats pel futur immediat. És una escola on els nens treballen molt i molt però són feliços i es troben rodejats de professionals que els guien per assolir per ells mateixos els objectius curriculars. Són nens que aprenen a organitzar-se i a organitzar el seu cap. Que aprenen a prendre decisions i a col·laborar. A arribar a consensos i a ser conseqüents amb aquests. Realment la immensa majoria dels pares de l'escola estem força satisfets. Evidentment, hem de tenir en compte que és un projecte nou, que tot just acaba de començar i com tal, imperfecte. Però són imperfeccions que mai afecten temes troncals, de pedagogia ni de mètode. Poden ser problemes que afecten allò que és accessori. Per mi i per la majoria és una escola que cal cuidar i que cal conèixer. No és una escola elitista. Val una mica més que l'escola Thau sent totalment privada. Això no és una escola elitista en absolut.
marcos.otero-garcia-tornel
Entrades: 2
Membre des de: dc. jul. 06, 2016 9:16 am

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: marcos.otero-garcia-tornel » dc. jul. 06, 2016 3:35 pm

per cert, si algú vol fer-me alguna consulta pot escriure a otero.marcos@gmail.com
RafaBofarull
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dc. jul. 06, 2016 1:58 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: RafaBofarull » dc. jul. 06, 2016 3:42 pm

Marcos, gran idea!
El meu email: rafa@eltallerdiminuto.com

Informeu-vos i formeu-vos una opinió.
dani
Entrades: 4
Membre des de: dl. jul. 04, 2016 10:11 am

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: dani » dc. jul. 06, 2016 5:16 pm

Et noto una mica esvarat Rafa

Crec que hi ha parts del teu escrit que són una mica agressives. Com quan dius;

“Tu dius saber moltes coses d'aquesta gent: potser ets un d'ells? M'alegraria que ho fossis, per que vull realment poder discutir amb ells amb noms i cognoms”.

No tinc cap mena d’interès en discutir ni he dit que sàpiga res d’aquesta gent com tu comentes.

He rebut informació com l’ha rebut tanta gent. Les persones que hi ha darrera d’aquest escrit per mi són anònimes. No en tinc cap coneixement de qui són. No dono més crèdit al que diu la carta que el fet de que un grup de pares s’ha preocupat de fer un escrit de moltes fulles i per això has d’estar molt rebotat amb una escola.
Res més.

Penso que una família que pensi on portar als seus fills està agraïda de sentir diferents versions i llegir diferents opinions.
Aquí es te la sort de llegir sobre pares que estan totalment satisfets, més que satisfets diria jo, totalment identificats amb l’escola i això és molt útil per pares que volen prendre una decisió. I a l’informe dels pares aquests que comentem, pots veure coses que et fan tenir mes elements per prendre una decisió.
RafaBofarull
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dc. jul. 06, 2016 1:58 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: RafaBofarull » dc. jul. 06, 2016 6:05 pm

Dani,

Oh, no, esverat no. Nomes tantejava. No entenc com es pot donar credit a una comunicació anònima... dues vegades. I no entenc el motiu. Només això.

Estem en aquest projecte més de 100 families. Hi ha dificultats de tota mena, però es van superant, és un projecte en construcció. Insinuar coses no ajuda a permetre que la gent es faci una opinió.

El que m'esvera es no entendre com pares que ja no porten els seus fills al cole segueixen emprant energia en difamar i acusar, en comptes de construïr sense donar la cara, tot i que sabem qui són. És una actitud covarda i bruta, i quan li dediques il.lusió a alguna cosa i trobes estratègies d'aquesta mena, esverar-se és el mínim que s'ha de fer.

Celebro que no els coneguis i espero que puguis tenir la sort de poder refiar-te d'alguna postura més com la dels pares que encara hi som, perque difondre una adreça d'email que esquitxa informació sense contrastar em sembla irresponsable. I sento si això et sembla "agressiu", però és el lloc a on educo els meus fills el que ataquen (no critiquen, sino que ataquen) i per tant em defenso.

Gràcies per contestar i dialogar i conversar: potser algun dia podem ensenyar-te el col.legi i compartir experiències plegats.
dani
Entrades: 4
Membre des de: dl. jul. 04, 2016 10:11 am

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: dani » dj. jul. 07, 2016 8:49 am

Rafa,

Puc comprendre que el fet de tenir els fills dintre et faci ser mes vehement en les teves afirmacions. Tornes a dir que sóc un irresponsable per donar una adreça de mail. L’escrit pot haver estat fet per pares dolguts però no és normal (jo no ho he vist mai a l’escola a la que estem) que es faci un escrit com aquest desprès que marxi un grup de famílies important (15 sobre poques més de 100). Això va cridar la meva atenció.

Aquesta serà la última vegada que intervingui perquè no vull entrar en aquest joc. No tinc cap interès per l’escola Creanova que no sigui formar-me una opinió, jo no hi tinc els fills a dintre.

A l’escola ja he estat i he anat a la reunió informativa. Però abans de fer un canvi d’escola t’informes també on pots.

El informe dels pares descontents és una informació més, com les teves opinions. Es per això que ho vaig voler aportar. El que ha d’entrar a l’escola, contra més informació tingui millor. A mi m’ha agradat poder contar amb diferents punts de vista. Els de l’escola, els que he llegit aquí i en alguns foros més i el manuscrit de pares que han deixat l’escola.

Salutacions
RafaBofarull
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dc. jul. 06, 2016 1:58 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: RafaBofarull » dj. jul. 07, 2016 9:28 am

Dani,
Gràcies per la teva aportació. El que volia posar sobre la taula (i crec que ens hem entés) és la forma en la qual es dona aquesta informació. No podria estar més d'acord en que les crítiques han de ser-hi presents, però és que no n'he vist, de crítiques, sino només atacs anònims. El tema de l'anonimat és molt important! Els permet de barrejar opinions i informacions sense fer-se responsable de les mateixes.

Només això. Tant com això. Creiem en el projecte (200 families matriculades pel curs 2016-2017!) I volem que tiri endavant. Pels nostres fills. Criticant i proposant canvis i vigilant que els compromisos es compleixin, i arribat el cas de descontent i de desconfiança, marxant si cal.

Gràcies per la teva aportació i per haver-me donat la oportunitat de discutir-la.
saul
Entrades: 4
Membre des de: dv. jul. 08, 2016 3:24 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: saul » dv. jul. 08, 2016 3:36 pm

Hola viendo que se está
saul
Entrades: 4
Membre des de: dv. jul. 08, 2016 3:24 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: saul » dv. jul. 08, 2016 3:47 pm

Perdón se ha escapado el tramitar.

Sobre la escuela Creanova Dani si tienes deseos de informarte tienes también la posibilidad de contactar con el Espai Obert La Serra de Sant Pere de Ribes que es el lugar en el que los actuales gestores llevaron a cabo su último proyecto anterior a Creanova.
gemma.
Entrades: 1
Membre des de: dj. jul. 07, 2016 7:49 am

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: gemma. » dl. jul. 11, 2016 9:08 am

"Fortune honours the brave" o lo que es lo mismo "quien nada arriesga nada gana". Gràcies CreaNova per aquest primer any... i per molts més!!
agscje96a
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dt. jul. 12, 2016 5:12 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: agscje96a » dt. jul. 12, 2016 5:35 pm

A tots aquells que heu apostat per aquesta escola,sabeu perfectament que hi han hagut , i continua , irregularitats....tant academiques com administratives.

El escrit que ens ha arribat està ple de veritats, fins el punt que avui s,ha presentat a la Regidora d,Ensenyament amb la qual s,han exposat obertament molts temes, alguns d,ells preocupants , pel procedir dels dos caps visibles d,aquest Centre.

Els que ho esteu valorant, millor us ho penseu o entrareu en una espiral d,enganys i desensisaments que no s,oblida fàcil.

No creieu les excuses de l,escola, culpabilitzant als nens.

Mireu mès enllà,mireu els partners que abandonan, mireu els mestres que marxen,alguns ens relatan detalls que esgarrifen,encara que no volen donar la cara per por....els pares no en tenim de por , i continuarem la nostra feina per que no passin situacions com les que s,han produit en aquesta escola i quedin en el oblit.

No volem que mès pares ès sentin enganyats ni fills frustrats per la nula capacitat d,afrontar l,ensenyament obligatori que han demostrat desde el Centre.

L,ànim de lucre i la fugida endevant ( per falta de recursos económics)ès l,únic que "presuntament" sustenta accions com les de cobrar al gener les matricules del proper curs ....en fi, aixó no acaba aqui.


La meva opiniò , desprès de tant desagradable experiencia, ès que busqueu bè la millor opciò escolar, perque a Sant Cugat n,hi han de molt bones ....sense ambiguetats


Tots som lliures d,opinar, fins i tot els que ens hem sentit maltractats per Creanova.
RafaBofarull
:: puça
:: puça
Entrades: 14
Membre des de: dc. jul. 06, 2016 1:58 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: RafaBofarull » dt. jul. 12, 2016 10:07 pm

Estimada agscje96a (sou la pera amb el tema identitats, eh),

Dius coses ben certes.

Que tothom pot opinar.
Que hi ha hagut problemes i fins i tot errors a Creanova durant el primer curs.
Que els pares no tenim por.

Gràcies a vosaltres l'AFA es va reunir amb qualsevol família que volgués dir la seva, i es va exigir una explicació al Col.legi sobre les coses que no enteniem. I el Col.legi ha contestat, en un document de moltes pàgines. I molts, moltíssims, repetim.

No us vam veure a la reunió, i aprofito ara que parleu (d'amagatotis, amb noms impronunciables) per donar-vos les gràcies per aquesta empenta, la única part de les vostres accions que es pot aprofitar per alguna cosa bona.

Deveu d'estar patint molt. Perque l'argument que val de debó no és quants marxen, sino quants es queden.

Dius que la cosa és tan greu que fins i tot us heu reunit amb la Regidora d'ensenyament de l'Ajuntament de Sant Cugat. És que la Regidora es reuneix amb qui demana visita amb ella: de fet li devia sonar el tema quan vau arribar, perquè pocs dies abans de veure-us va rebre a representants de l'AFA del col·legi que la van posar al corrent de tot.

Creanova és un experiment en construcció. I s'ha fallat en la comunicació, i el model econòmic és nou, i moltes coses no han sortit com l'equip promotor esperava: obres que no s'han executat segons acords inicials, costos diferents als esperats, famílies que no han entés el missatge, families a qui no s'ha trasmés bé el missatge, socis que han estat en desacord o s'han sentit enganyats.

Qualsevol que vegi els serveis dels quals han gaudit els poc més de 100 nens amb un col·legi per ells sols sabrà que hem pagat poc pel que hem rebut (i jo en tinc 3!) Afany de lucre? A on?

El que potser no veieu és que més enllà de tot això, fer acusacions en les que hi ha involucrats nens, i professionals de l'ensenyament, i col·legis oficialment reconeguts, en un moment donat us portarà a haver de defensar-les en entorns més exigents que un forum a Internet. Crítiques, totes. Acusacions, les que pogueu demostrar.

En fi. La cosa va be! Ja som prop de 200 famílies matriculades, i es reben més i més sol·licituds. Gràcies a vosaltres, l'AFA està més involucrada que mai transmetent això que potser no se us va explicar prou bé a vosaltres, que això que es fa a Creanova no és com la forma d'educar fins ara, que es tracta d'innovar (innovar = fer coses NOVES), i que hi ha el risc que no agradi i que ens hem d'informar com a pares de la metodologia, que per altra part no és precissament nova.

La setmana passada van visitar el col·legi Creanova tres grups de professors (quasi 100 en total, d'Espanya i Amèrica del Sud) d'un simposium internacional organitzat per la Universitat Blanquerna, i tots van marxar emocionats.

Avui l'han visitat equips directius d'altres col·legis de Sant Cugat, alguns esperonats per conéixer Creanova després de llegir el vostre email viral, i noves famílies interessades han visitat el centre, acompanyats de membres de l'AFA parlant entre d'altres coses, del vostre email.

Reclameu el diners que creieu que se us deuen, tot haver signat al seu temps tots els papers, i tant de bó aconseguiu el que volgueu, per que us perdrem de vista per fi.

Una abraçada, no us feu mala sang, va :D

Postdata:
Jo dono el meu nom i cognoms, i el meu email per parlar amb qui tingui dubtes. Per cert, no heu contestat els nostres reiterats emails a la vostra adreça d'Experiencias Creanova...

Rafa de Bofarull, membre de la secta "nens-feliços-que-aprenen-perque-volen"
Pare de 3 nens a primària a Creanova del curs 2015-2016 i pel proper curs, també! :D
rafa@eltallerdiminuto.com
MarianaCast
Entrades: 3
Membre des de: dc. jul. 06, 2016 1:09 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: MarianaCast » dt. jul. 12, 2016 10:59 pm

Estimada agscje96a , a mi si quieres, puedes llamarme Mariana Castellano ( a que tengo un nombre mas sencillo que el tuyo ??).
Lamento profundamente que quieras destruir el proyecto educativo que he elegido para mis hijos , me duele que pongas tanto empeño en ello, porque mis dos hijos han sido felices este primer año en Creanova, y mi marido y yo con ellos, lamento profundamente que este proyecto no haya funcionado ni servido para tu o tus hijo@s.

Te pido por favor que pares de hacer daño a las familias que si queremos quedarnos, que si queremos que funcione este proyecto (no tengo interés mas que el de madre, no soy dueña, ni profesora, SOLO madre), que por favor no dañes a las familias que si estamos felices y concientes de estar allí (no es necedad, ni miopía, vemos que hay fallos, que el camino es largo y con tropiezos, pero nosotros si queremos recorrerlo ... simplemente porque mis hijos han sido felices.

Tu dices que hay otras escuelas .... pero es que yo quiero esta!!!!!!, quiero CREAN0VA, porque hay un equipo docente maravilloso (también el no docente) cálido, respetuoso, super formado y amoroso, porque hay un grupo de familias que es hermoso, con ganas de trabajar y apoyar para esto funcione, porque es un proyecto que nos ilusiona, y porque yo si he visto que funciona en mis hijos.

desde ya gracias

mariana

si alguien quiere escribirme ... marianacastellan@gmail.com
agscje96a
:: puça
:: puça
Entrades: 8
Membre des de: dt. jul. 12, 2016 5:12 pm

Re: Escoles Sant Cugat

EntradaAutor: agscje96a » dc. jul. 13, 2016 8:36 am

Sort Rafa!!...la necesitaras

Les mateixes respostes , excuses i amenaces que ja s,han rebut per part dels "responsables" (i)...

Estem d,acord en una cosa , la Regidora reb a quasi tots els que ho demanen,cert....pero no dubtis que escota, s,informa i s,interesa, sobre tot devant situacions i actuacions que per molt que volgueu passar per alt , son greus.



En quant a la Sra Castellano , mès sort encara.


Tingueu un Bon Dia.

Torna a “L'escola”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::