Vacans a primer de primaria

Ja estem a primària!
iana
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dl. gen. 25, 2016 7:49 pm

Vacans a primer de primaria

EntradaAutor: iana » dc. març 23, 2016 7:38 pm

una pregunta a veure si hem podeu ajudar si a l' escola que volem portar el nen a primer de primaria, en la llista que publica gencat no hi possa res vol dir que no ni ha places o que s' ha de trucar el centre per saber- ho? Potser que ho modifiquin o ja es el resultat final. Gracies.
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Vacans a primer de primaria

EntradaAutor: Essuca » dc. març 23, 2016 9:08 pm

En principi és que no hi ha places, en l'aplicació surten les defintives. Sempre pots trucar al centre per si pots negociar una ampliació de ratio, però normalment no estan molt oberts a aquestes opció. Em sap greu dir-t'ho, però crec que ho tens molt difícil.
lauradm
Entrades: 3
Membre des de: dc. maig 20, 2015 8:03 pm

Re: Vacans a primer de primaria

EntradaAutor: lauradm » ds. març 26, 2016 3:47 pm

Bona tarda! No sé si és que tinc un día espès o què però no se veure on puc consultar places ofertades, estic mirant web Departament i quan faig consulta de centres en surten tots els de la población però sense cap llistat amb informació, només dades escola, etc. Potser ho estic mirant malament, té fa res passar-me link del que has consultat tu? O si algú sap dir-me com ho he de fer... Gràcies!!!
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Vacans a primer de primaria

EntradaAutor: Essuca » ds. març 26, 2016 6:25 pm

lauradm els passos són:
1) anar a http://aplitic.xtec.cat/mapapreinscripcio/
allà pots buscar per nom del centre, o per zona, o per públic... un cop poses el criteri que vols, et surt el llistat d'escoles

2) RESULTAT DE LA CERCA
et surt un llistat d'escoles que coincideixen amb la cerca (codi, nom i municipi) i unes icones davant. Has de clicar l'icona de la caseta de l'escola que t'interessi

3) S'OBRE UNA NOVA PESTANYA AMB DADES MÉS CONCRETES DEL CENTRE
hi ha tres pestanyes blaves: dades generals, preinscripció oferta i vacants resultants

4) CLICAR SOBRE PREINSCRIPCIÓ OFERTA
surt el llistat per cursos de places vacants.

Espero haver-te ajuda't
iana
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dl. gen. 25, 2016 7:49 pm

Re: Vacans a primer de primaria

EntradaAutor: iana » dg. març 27, 2016 8:09 pm

Moltes gracies, igualment ho probare a veure si tinc sort, ja que tambe he de fer la preincripcio en el mateix centre de la petita.
lauradm
Entrades: 3
Membre des de: dc. maig 20, 2015 8:03 pm

Re: Vacans a primer de primaria

EntradaAutor: lauradm » dt. març 29, 2016 9:10 pm

Ostres moltíssimes gràcies per l'explicació Essuca! Mare meva, en tot Cardedeu només queden 3 places a 1r de primària... :(
Realment és així? Ostres es que no m'ho esperava... He mirat a escola actual per estar al cas i tampoc ofereixen places tot i que els grups no estan complets, o sigui ara a P5 son dos linies de 19 nens, si ara han de dir les places ofertades haurien de ser les que restarien fins a 25 no?
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Vacans a primer de primaria

EntradaAutor: Essuca » dt. març 29, 2016 10:06 pm

En aquest llistat de places vacants hi ha dos columnes, una amb places vacants i una altra columna amb les places reservades per a alumnes amb nee (solen ser dues per aula). Has de sumar les dues xifres, ja que estan reservades si ho sol.liciten, pero si ningu les demanen passen a ser places per a tothom. Si apareixen aquestes dues que et dic a la columna, fes la preinscripció i a creuar els dits pq. ningú les sol.liciti.
Del tema ratio. No sé si en el teu poble la ratio (per algun motiu) és diferent. Pero a banda d'aixó hi ha dos explicacions. Mira aixó que et dic de les places de nee, ja que potser allà si que surten les places que falten de 19 a 25. A més, si algú s'ha matriculat i llavors durant el curs ha marxat del poble, del país... i no ha formalitzat la baixa, en principi aquesta encara està ocupada i no surt a les dades oficials.
Si tens més dubtes, al millor és trucar a les escoles directament. Et diran la situació real i les possibilitats.
lauradm
Entrades: 3
Membre des de: dc. maig 20, 2015 8:03 pm

Re: Vacans a primer de primaria

EntradaAutor: lauradm » dc. març 30, 2016 5:49 pm

Moltíssimes gràcies Essuca, de tot cor ;)
Avatar de l’usuari
Essuca
:: tigre
:: tigre
Entrades: 714
Membre des de: dv. març 08, 2013 12:47 pm

Re: Vacans a primer de primaria

EntradaAutor: Essuca » dg. abr. 03, 2016 8:14 am

Ei Iana, en un altre post ( viewtopic.php?f=73&t=49867 ) han posat aixó, jo no ho sabia i és interessant pel teu cas (que no s'oferten places al curs que vols).

Gargots ha escrit:Sí que pots fer sol·licitud a un centre encara que ara no oferti cap plaça. Si és així, quan surtin les llistes sortirà que no t'han assignat aquesta escola i, depèn pel curs que sigui, de si has posat més d'una escola i de si has marcat d'ofici o no, te n'assignaran una altra o no.

En aquest enllaç veuràs que es genera una llista d'espera, enguany vàlida fins el 8 de setembre de 2016, a l'escola que has posat en primera opció, per ordre de puntuació. Això vol dir que fins el 8 de setembre, si es genera una vacant a l'escola escollida, perquè no es matricula tothom, o perquè hi ha alguna baixa... l'escola té l'obligació de trucar-te i oferir-te la plaça, que pots acceptar o no.
Fins i tot si haguessis matriculat el nen@ a una altra escola, pots renunciar a la matrícula i fer-la de nou a l'escola que vas posar en primera opció en el cas que et truquin.

Això sí, només hi ha llista d'espera a l'escola posada en primera opció, no a les altres. I la gestió d'aquesta llista d'espera la porta directament l'escola.

http://queestudiar.gencat.cat/ca/preins ... matricula/

Espero haver-te ajudat.

Molta sort!!!


O sigui que pots provar... potser hi ha sort :ok:
iana
:: puça
:: puça
Entrades: 19
Membre des de: dl. gen. 25, 2016 7:49 pm

Re: Vacans a primer de primaria

EntradaAutor: iana » dg. abr. 03, 2016 1:26 pm

Gracies essuca, dema porto les preincripcions a l' escola a veure que hem diuen.... jo ho veig molt negre pero no tenim gaires opcions ja que el poble on estem no tenim cole. Creuem els dits!!!!

Torna a “L'escola”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::