Homeschooling a Primària

Ja estem a primària!
Avatar de l’usuari
Danu
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1893
Membre des de: dv. set. 10, 2010 4:49 pm

Homeschooling a Primària

EntradaAutor: Danu » dl. set. 25, 2017 6:05 pm

Hola!
Algú que faci Homeschooling a partir dels 6 anys em pot dir què tal porta el tema legal?
I com socialitza el seu fill? Són els dos temes que més em preocupen...
Gràcies!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Homeschooling a Primària

EntradaAutor: ada_bcn » dj. nov. 23, 2017 9:55 am

Hola.

Saps que hi ha assossiacions oi? Fan trobades a diferents llocs de catalunya, grups de projectes i més coses... És una forma de socialitzar-se. També a les extraescolars, al parc, fent esport...
aiguablava
:: papallona
:: papallona
Entrades: 128
Membre des de: dc. ago. 15, 2012 7:22 am

Re: Homeschooling a Primària

EntradaAutor: aiguablava » dg. març 18, 2018 7:13 am

No practiquem el Homeschooling però trobo que és un tipus d'escolarització molt interessant.

Actualment no és una escolarització regulada al nostre país, la qual cosa no vol dir que sigui il.legal, més aviat és al.legal.

Penso que és una escolarització que comporta una implicació, responsabilitat i organització màxima, però també té avantatges.

Si optés per aquesta escolarització preferiria fer-la amb algun grupet de famílies i apuntar els nens a extraescolars diverses. Tinc molt clar que (tret que sigueu uns experts en determinades àrees) des d'almenys als 6 anys portaria els fills a extraescolar de música, d'anglès, d'arts (a la meva ciutat a La Mercè es fan molts tallers, suposo que a molts centres passa) i d'alguna disciplina física o multiesport. Això mínim, per socialització i per formació ben fonamentada.

Però pensa que a molts pobles, hi ha alumnes que van en escoles unitàries o en aules de poquíssims alumnes, o sigui, que tampoc tenen molts companys i de la mateixa edat.

Et passo uns enllaços:

https://www.educarenfamilia.org/

http://www.homeschoolingspain.com/p/sobre-hs.html
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: Homeschooling a Primària

EntradaAutor: ada_bcn » dv. març 23, 2018 11:06 am

Jo penso que no es al·legal i que és bastant clar que no ho és... la llei diu clarament que "la escolarització és obligatoria dels 6 als 16 anys" (no diu educació obligatoria) i que la "escolarització s'ha de fer en un centre homologat", no crec que hi hagi un buit legal. Ara, tampoc deu ser il·legal perquè no hi ha lleis contra el homeschooling, pero vaja, s'aplica el mateix que en el cas d'absentisme i hi ha protocols d'actuació..

Torna a “L'escola”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::