infants superdotats o altes capacitats

ja no som tant petits!!
Girafa
Entrades: 2
Membre des de: dl. feb. 19, 2018 6:34 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: Girafa » dl. feb. 19, 2018 7:14 pm

Per cert, nosaltres les proves les vam fer amb un professional q ens van recomanar desde la fanjac, vam tenir després reunió amb l'EAP del centre concertat on estudia i van acceptar totes les proves, els plans d'adaptació q proposava la psicòloga, etc. Amb l'EAP no vam tenir cap problema, el problema realment és el total desconeixement q hi ha de les aacc per part dels mestres i educadors
MarionCole
:: papallona
:: papallona
Entrades: 110
Membre des de: dg. feb. 09, 2014 10:37 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: MarionCole » dj. jul. 12, 2018 9:42 am

Bon dia, he vist aquest fil d'aquí i voldria saber si algú s'ha trobat en la mateixa situació.

Tenim dos fills, una nena de 8 anys i un nen de 4 anys i 5 mesos. Des de que el nen tenia 2 anys justos que vam començar a veure coses puntuals que atribuïem a les genialitats que tots els nens tenen de tant en tant. A mesura que el nen va anar creixent vam veure que no eren casualitats i quan va començar P3 la mestra, el psicopedagog de l'escola i la tècnica de l'EAP ens van proposar de fer-li el test WPPSI i el BADyG.

Va fer el test quan tenia 4 anys justos i va sortir un resultat WPPSI de 90 (sabem que entra dins de la normalitat però coneixent el nen ens va sorprendre a tots per baix) i en canvi uns resultats del BADyG elevadíssims.

Com que eren uns resultats molt desequilibrats, l'EAP va dir que no podíem dir que estiguéssim davant d'un nen amb altes capacitats, però com que no era un resultat estrany en un nen de 4 anys ens van proposar d'instal·lar un racó amb jocs més avançats perquè ell pogués estar-s'hi estones amb altres nens de la classe que també hi estiguéssin interessats.

Parlant amb la mestra hem arribat a la conclusió que els jocs del racó estan molt bé però que tenen un aprofitament limitat si no hi ha un adult allà amb el nostre fill i els nens que s'hi acosten. La mestra, que té 16 nens més a l'aula amb necessitats diferents, no s'hi pot dedicar tot el que creiem que s'hi hauria de dedicar. A més a més, el nen em va demanar un quadernet d'estiu per fer-lo com la seva germana, li vaig comprar el dels nens que han acabat P5 i el va fer en tres dies (ell ha acabat P3).

Veiem que el nen va molt avançat respecte de la classe, i així ens ho diu la mestra. Llegeix com un nen de 8 anys, escriu gairebé perfecte, fa problemes molt bàsics de suma i resta mentalment... amb el seu pare tampoc veiem un ambient molt estimulant a la classe, ell és un nen juganer i feliç, però hi ha molt pocs nens amb els quals veiem que ell s'hi pugui entendre. Penseu que hi ha molts nens que van al CDIAP per poder parlar bé, i per poder-te relacionar sempre busques els que parlen com tu.

Total que volem proposar a l'escola una acceleració d'un curs i que en comptes de començar P4 que comenci P5. A favor, que el nen és de principis de febrer, que la pròpia escola reconeix que el nen va més avançat i que almenys els resultats del BADyG van sortir gairebé màxims en tots els ítems. En contra... que el WIPPSI no va sortir elevat.

Algú ho ha proposat i l'escola li ha posat problemes? Necessitaríem un dictamen alternatiu que confirmés les altes capacitats? Pel que fa a la part emocional del nen, que fa patir sempre quan es parla d'acceleracions, és un nen bastant madur, molt mogut i juganer, i no creiem que tingués grans problemes.

Gràcies per llegir-me
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5529
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: neuetes » dj. jul. 26, 2018 8:51 pm

Hola MarionCole,

Normalment les identificacions en altes capacitats es fan a partir dels 6 anys (alguns centres fins i tot als 8 o als 12) per descartar precocitat, m'explico:

Dins dels món de les altes capacitats n'hi pot haver de dos tipus.
-Superdotació: és quan tots els recursos intel.lectuals presenten un grau molt elevat d'execució.
o
-talents, que poden ser simples o compostos. És a dir, que hi ha una diferència quantitativa i qualitativa en un aspecte concret de la intel.ligència (capacitat lògica, verbal, matemàtica, etc...) o en varis que es convinen.

I també podem parlar de precocitat , que és evolutiu i correspon a les diferències individuals en quan al desenvolupament de cada nen comparat amb els seus iguals (cada nen té el seu ritme a caminar, menjar sol, controlar esfinters, etc, doncs igual en coses com la lateralitat, lectoescriptura, psicomotricitat, pensament lògic, matemàtic, visual etc). La precocitat no és un patró estable com els talents o la superdotació, sinò que a la llarga les capacitats individuals s'equilibren amb els seus iguals.

Per això, el CI és una dada empírica més de les moltes que s'han de valorar dins del món de les altes capacitats.

En quan a les acceleracions. L'acceleració pot ser una solució però no és la única, dependrà de cada infant i del que realment necessiti.
Jo he vist acceleracions de curs, no en nens i nenes d'infantil, sino en nens i nenes més grans, cap a segon i tercer de primària. I tots aquests nens i nenes estaven identificats en altes capacitats, tant per l'EAP de l'escola com per un centre privat i per aconseguir aquestes acceleracions els pares van lluitar molt per aconseguir-la (hi ha molt de desconeixement en AACC, inclús entre els professionals) i s'han trobat alguna resistència tant del professorat com inclús del propi EAP que gairebé ho engega tot a rodar. He viscut un parell de casos molt propers i les acceleracions es fan individualment i de forma paulatina, no un curs de cop: el primer trimestre es fa el curs que toca i dos assignatures del curs superior, el segon trimestre més assignatures i el tercer ja al curs i companys superior.

La teva filla gran és altes capacitats?

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: