nena de 10 anys problemes estudis

ja no som tant petits!!
martaclara
Entrades: 3
Membre des de: dg. ago. 12, 2012 12:08 pm

nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: martaclara » dj. oct. 11, 2012 2:27 pm

Hola,soc la Marta i tinc una nena de 10 anys que també es diu Marta,soc nova en aquest espai que hem sembla molt interesant i veien que la gent ajuda moltisim amb els comentaris voltria demanar una mica de consells.
Bé la nena ultimament no es concentra gens,es imposible que es posi a fer deures abans que no la crides 100mil vegades,cuan comença a estudiar plora perque diu que es molta cosa i no l´hi entra al cap,últimament ja ni es fixa i séquivoca a l´hora de restar,etc...
Aiggg. ja empipo massa,bé mágradaria si hem podeu ajudar ,no se si portar-la a un psicolag,a un mestre de reforç,al metge ..
NO SE QUE FER!!!!!!!
Lesmansdelapètal
:: conillet
:: conillet
Entrades: 365
Membre des de: dt. oct. 04, 2011 1:09 pm

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: Lesmansdelapètal » dj. oct. 11, 2012 3:10 pm

Joooo t'acabo de contestar i no s'ha publicat.
Bé, et deia que primer parlaria amb la mestre per preguntar-li què tal va a l'escola i quin és el seu comportament. I depenent del que et diguin, intentaria averiguar si és un problema de passotis-me o de que realment no arriba i s'agobia. Si és que s'agobia, li faria fer els deures a poc a poc, per exemple, un dia mates i estar tu amb ella per ensenyar-li com ho ha de fer. També li faria fer primer el que millor se li dona per a que agafi confiança.

Aquesta edat ja comença a ser un rotllo els estudis.
Imatge

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
gemma
Site Admin
Entrades: 341
Membre des de: dl. març 31, 2003 2:36 pm
Ubicació: bcn
Contacta:

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: gemma » dj. oct. 11, 2012 3:16 pm

Hola Marta,
Jo no sóc cap psicòloga, només una mare amb dos nens de 9 i 8 anys. És complicat donar-te consell, però jo puc explicar-te la meva experiència...Tot dependrà del ritme de l'escola, de com els ensenyen i si motiven als nens a saber. Els meus van a una escola sense llibres, treballen en grups, fan racons de coneixements i projectes dels temes. Pel que fa a l'edat imagino que la teva farà 5è com el meu Arnau. Ara bé, a la seva escola li donen només unes 3 fulles de deures a la setmana, 2 de mates i 1 comprensió lectura. Sempre sol ser així ...i jo pel meu compte de vegades treballem algunes cosetes a casa per repassar anglès, càlcul mental o redacció.

Cada escola és diferent i fins i tot aquí motiven als nens a ser responsables dels seus deures, agenda...Cada nen té un ritme i intenten no forçar-lo...fins a cert punt. No tenen exàmens i de vegades els més grans fan projectes i feines que expliquen i comparteixen amb els més petits. La idea és aprendre tots junts!! Però això no és habitual a l'ensenyament i molts nens s'agobien. Els meus tampoc es que tinguim molt l'habit de l'estudi però si tenen deures...els mateixos m'ho diuen i si els fan divendres tarda, ja saben que el cap de setmana el tindran lliure. Podriem dir que dediquen un parell d'hores o tres.

Cal valorar si la teva filla ha fet un canvi o ja li costava abans.
Si potser ara està més agobiada del normal...tenen notes i molts exàmens?.
Fa activitats extraescolars que li agraden?

Segons els professors que nosaltres tenim de vegades cal no estar tant pendent dels nens.
Pots calcular el temps que li pot dedicar a fer-lo i quan s'acabi el temps ja està.
No cal recordar-li que té deures sempre...si s'oblida ja li diran a l'escola i potser ell/ella canviarà el xip.

Això li va passar una vegada al meu petit i mai més. Plorava a les 22:00h. de la nit del diumenge quan es va recordar que tenia deures i volia que el despertés a les 07:00 del matí per fer-los però naturalment no el vaig despertar.

Jo la veritat hi ha dies que acabo també molt nerviosa...però no perquè no volgui fer els deures sino xq el meu gran quan no enten una cosa a la primera comença a bloquejar-se i es possa molt nerviós. Cal carregar-se de paciència!!! I ja sabem que cada nen és un món i mai fer comparatives ...encara que és molt dificil. Alguna vegada quan el veig molt capficat li dono uns minuts per descansar i relaxar-se i després torna a la feina molt millor.

No se noia si tota aquesta història et servirà de res però és part de la meva experiència.
Molt sort i si vols tinc entés que hi ha tractaments amb flors de bach que tracten alguns temes de concretació, nervis i altres coses.

Que vagi molt bé!!
Avatar de l’usuari
gemma
Site Admin
Entrades: 341
Membre des de: dl. març 31, 2003 2:36 pm
Ubicació: bcn
Contacta:

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: gemma » dj. oct. 11, 2012 3:20 pm

Mira això : http://www.socpetit.cat/bloc/col%C2%B7l ... 2.html?f=1

Uns quants consells més!!
Avatar de l’usuari
mamavi
:: poltre
:: poltre
Entrades: 633
Membre des de: dv. feb. 29, 2008 9:03 am

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: mamavi » dj. oct. 11, 2012 6:54 pm

També pots parlar amb el psicòleg de l'escola (si en teniu) per tal que l'observi o l'explori.
Igual li costa concentrar-se i això pot perjudicar-la molt a l'hora de fer deures. No vull dir que tingui un TDA però si més no val la pensa saber-ho i conèixer pautes de com ajudar-la a concentrar-se.
El post que t'han posat a dalt és d'ajuda i si es tractés d'algun trastorn hi ha moltes maneres de millorar la concentració i memòria. No parlo de medicacions sinó de pautes de conducta que si no calen la gent per norma no les fem però si calen ajuden als nens. No sóc psicòloga però veig molts nois i noies cada dia.
Jo no la cridaria tan i pautaria l'hora de fer els deures, de fet la pactaria amb ella..... arribar a casa, berenar i fer els deures. O mirar una mica la tele i després fer-los. O després del bany diari. Cada casa és un món i vosaltres heu de trobar el millor moment.
soclamarga
:: pantera
:: pantera
Entrades: 843
Membre des de: dc. març 10, 2010 9:46 pm
Ubicació: Lleida

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: soclamarga » dj. oct. 11, 2012 10:06 pm

Hola, potser no és el cas, però et dic una altra cosa que podria influir-hi.

Conec a una dona que quan la seva filla tenia uns 9 anys tenia molts problemes a l'escola: quan sortia a la pissarra es posava moooolt nerviosa, es quedava bloquejada i era incapaç de fer res. Li costava molt retenir les coses, concentrar-se... i un dia un professor li va dir a la mare que la portessin a un optometrista, perquè no era normal la reacció que tenia, i la nena no tenia cap problema "intel·lectual" diguem. També li costava molt concentrar-se quan feia activitatas de "precisió", es frustava de seguida. Doncs resulta que van descobrir que la nena mirava amb un ull només, i l'altre "l'ometia", de manera que quan es cansava l'ull, l'altre "no hi veia", i per això es bloquejava tant a la pissarra, etc, etc. Va estar 1 any fent uns exercicis molt senzills per fer treballar tots dos ulls, i es veu que la concentració i la retentiva li va millorar moltíiiiissim.

Jo he portat el meu fill amb la mateixa optometrista (per altres temes, té estrabisme i hipermetropia), i a la consulta hi tenia un poster de la Pilarin on es veien tot de nens que "deien" què els passava a l'escola o a casa i que podien ser símptomes de problemes visuals: girar el cap en comptes de girar els ulls, llegir amb el cap molt enganxat al llibre, llegir utilitzant el dit, saltar-se línies quan llegeix o bé repetir-ne alguna, escriure tort i "desorganitzat", fregar-se els ulls al cap d'una estona d'estar fent alguna activitat de concentració, etc

No ho sé, segurament no és el cas de la teva nena, però no està de més fixar-s'hi i potser que li facin una revisió. Amb el nostre nen s'hi van estar ben bé 1 hora l'altre dia (va ser la primera visita) per privat això sí, perquè per la SS diuen que fan visites de 5 minuts i encara gràcies... Et passo una web per si de cas pot interessar a algú: http://www.siodec.com/index.php?option=com_sobi2&Itemid=57 (és el directori d'Optometristes Comportamentals a Espanya, que estan especialitzats amb aquests i altres "transtorns" de la visió).
mdemare
:: conillet
:: conillet
Entrades: 399
Membre des de: ds. ago. 25, 2012 4:14 pm

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: mdemare » dv. oct. 12, 2012 12:31 pm

S'ha de mirar si és només és un tema de desmotivació o si hi ha alguna cosa més. Potser només es que no vol fer-los i ja està. Les nenes es desenvolupen més aviat i mostren rebeldia amb edat de 10 i 11 anys. Parla amb la mestra, a veure si ha canviat alguna cosa.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: Maria V. » dv. oct. 12, 2012 4:02 pm

Voldria insistir en dues coses que ja t'han dit Maretameua i Mamavi. Però és que em semblen molt i molt útils.
1a.: Acordar amb la nena un horari de deures. Si ella s'hi ha compromès, li serà més fàcil fer l'esforç; només cal recordar-li en què havíeu quedat. Jo hi afegiria que no n'hi ha prou amb acordar una hora d'inici; cal fixar una hora d'acabament. Si ella hi posa voluntat, encara que no hagi enllestit la feina, quan sigui l'hora ha de plegar i anar a jugar. Fer els deures no és treballar a preu fet i jugar és una necessitat.
2a.: Fer-li companyia i que ella vegi que t'interesses pels continguts, ja que vols que s'hi interessi ella. Si pots, aniria bé fer-la adonar d'algun aspecte divertit que se t'acudeixi sobre algun exercici. Però el que és important és que se senti acompanyada afectuosament. A classe la nena és una de tantes; són molta colla i la mestra, per carinyosa que sigui, no ho pot demostrar a cada alumne individualment cada dia. Però tu sí que pots. Ens creiem que deu anys són molts i que no necessiten gaire tendresa i la veritat és que, d'una banda, encara són quitxalla, i de l'altra, d'afecte tots en necessitem, grans i petits, i lligar l'afecte amb els deures escolars és estimulant.
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: Maria V. » dv. oct. 12, 2012 4:06 pm


Els consells d'aquest link són excel·lents!
Avatar de l’usuari
Maria V.
:: conillet
:: conillet
Entrades: 363
Membre des de: dl. des. 05, 2011 12:22 pm

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: Maria V. » dv. oct. 12, 2012 5:45 pm

En relació a l'horari: un cop acabi els deures, si la nena ha treballat mirant-s'hi (i no de manera deixada), ha de tenir permís per plegar encara que no en sigui l'hora. No fer-la treballar fins que s'acabi l'estona prefixada. Potser ja s'entenia.
Per determinar quanta estona hauria de dedicar als deures potser el millor és parlar-ne amb els mestres.
martaclara
Entrades: 3
Membre des de: dg. ago. 12, 2012 12:08 pm

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: martaclara » dg. oct. 14, 2012 2:11 pm

Gràcies pels consells,ja he demanat hora per parlar amb el profe dimarts abeure que hem comenta i després ja mirare que faig.
De moment he comenzat a organitzar l'hora dels deures.
Moltes gràcies ja us comentaré que tal.
Avatar de l’usuari
Kepler
Entrades: 1
Membre des de: dc. nov. 21, 2012 6:56 pm

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: Kepler » dc. nov. 21, 2012 7:27 pm

Hola Marta,
és la primera vegada que escric en aquest fòrum i m'agradaria afegir el meu granet de sorra a contestar aquesta pregunta.
Sóc psicòloga, i tot i que potser la meva opinió està massa influida per l'experiència clínica volia comentar-te que moltes vegades les situacions com les que comentes tenen a veure amb una manca de tècniques d'estudi, no només d'hàbits d'estudi. És a dir, sí que és molt important que dediqui un horari concret a estudiar i es planifiqui les sessions de treball però de vegades la causa d'aquestes dificultats de concentració és una manca de sistema d'estudi. Aprendre a fer resums i esquemes, lectura ràpida, tècniques de memòria, mètodes per concentrar-se... són factors que poden ajudar-la a estudiar de forma més eficient i, sobretot, sense desesperar-se (ni tu ni ella!).
Cal que aprengui a identificar quins són els ingredients d'una sessió d'estudi profitosa i quins fan que es desconcentri. Per això, pot anar bé que comenteu plegades què ha anat bé i malament de estona d'estudi i què podria fer per millorar-ho.
SaraIslaGarcia
Entrades: 2
Membre des de: dg. gen. 15, 2017 11:51 am

Re: nena de 10 anys problemes estudis

EntradaAutor: SaraIslaGarcia » dg. gen. 15, 2017 12:17 pm

Hola Marta! Per si t'interessa jo sóc la Sara i estic estudiant magisteri. Faig de cangur i classes de repàs. Estic fent de voluntària a una escola de Tarragona on ajudo a una nena de 5é de primària amb dificultats similars. Si algú estigués interessat que es posi en contacte amb mi: 633879088 :--/)

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::