Estudiar

ja no som tant petits!!
sugar
:: papallona
Entrades: 137
Membre des de: dc. oct. 22, 2008 12:00 pm

Estudiar

dt. maig 19, 2015 11:31 am

Hola, començo a estar una mica preocupada amb la nena, a veure si em podeu ajudar. us explico:

la meva filla té 12 anys i ha començat l'ESO. És una nena intel·ligent que no ha necessitat mai estudiar gaire. El problema és que ara necessita estudiar més, tot i que continua traient bones notes (7-8), ja comença a treure algun 5-6 però es posa molt molt molt nerviosa si ha d'estudiar, comença a cridar, etc. vamos, que perd els nervis completament, encara que si ha d'estar 2 hores fent deures no l'importa, és el fet de estudiar, llegir. Llegir llibres tampoc no li agrada gaire. Ella només arribar a casa es posa a veure la tele i a jugar amb el mòvil, també és cert que fa extraescolars tots els dies (que va perquè li agraden molt), marxa a les 17.30 h. i no torna a casa fins les 20-21h., però al migdia arriba a casa cap allà les 14.30h.

He intentat que estudii cada dia una miqueta, li he promés un mòbil nou (el seu va fatal) si s'esforça més durant 15 dies, el dijous acaba el plaç i no hi ha manera. L'altre dia em va "avisar" de que aniria traient pitjors notes, perquè cada vegada és més difícil i ella no estudiarà més... i ens recrimina que només veiem les males notes i no les bones, que és cert però és que les bones les aconsegueix sense esforç

La veritat és que es posa tan neguitosa que ja no sé si te cap problema de concentració o físic que l'impedeix llegir molta estona i, a més, té molt poca memòria, sempre s'oblida de tot...

Alguna s'ha trobat?

Gràcies per escoltar-me
sugar
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: Estudiar

dt. maig 19, 2015 12:13 pm

Hola, sugar!

A mi em passava el mateix quan estudiava, per això puc entendre força la teva filla. Sempre he sigut treballadora i no m'ha importat haver-me de passar hores fent deures o treballs. Però a l'hora d'estudiar... No tinc gens de memòria! Havia de deixar-m'ho tot pel dia abans i fins i tot pel mateix matí (de vegades em passava la nit davant del llibre) perquè si m'ho mirava abans, després no recordava res. Em feia una ràbia que hi hagués gent que només d'escoltar-ho un cop a classe ja s'ho sapigués tot!!! La veritat és que jo també ho passava malament.

A mi el que em va anar molt bé va ser que m'ajudessin. Una noia força més gran que jo es posava amb mi al costat, m'ajudava a fer resums, esquemes, em preguntava la lliçó... No et dic que amb això es solucionés el tema, però sí que jo em sentia més tranquil·la.

Espero haver-te ajudat, encara que només sigui una mica. Ànims!
Imatge

Imatge
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5120
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

dt. maig 19, 2015 3:47 pm

potser estudiar llegint i memoritzant no li va (és un mètode passiu) i el que ha de trobar és un sistema que la motivi més, si dius que fent deures no té problema potser podria provar d'estudiar intentant fer resums i/o esquemes a la vegada que va llegint (és un mètode més actiu) pot fer servir fulls de colors, retoladors, post-its... qualsevol cosa que li agradi i faci que l'activitat en sí sigui més interessant... si cada dia fa un mini-resum del que han fet pel matí a l'assignatura en qüestió que "li costa" més, després només s'ho haurà de repassar (llegint directament els esquemes, o subratllant amb fluorescents els resums...)

parla amb ella i que vagi investigant quin sistema li va millor! :ok:
Imatge

Imatge
al CLUB DE LECTURA del SOCPETIT el mes de setembre llegim:
Els Llops, de Francesc Puigpelat
T'apuntes?
sugar
Entrades: 137
Membre des de: dc. oct. 22, 2008 12:00 pm

dv. maig 29, 2015 9:01 am

Gràcies per respondre!!

La veritat és que ella no te problemes per memoritzar d'oïdes, el que passa és que no vol seure a estudiar. Ja li he proposat de fer cada dia un mini resum o estudiar cada dia una miqueta però es nega, qualsevol cosa que no li hagi manat directament un professor no ho vol fer.

Ara, sembla, que li he proposat seure amb ella a estudiar i que així es queda més tranquil·la, però llegeix un minut i ja vol que li pregunti i és impossible que s'aprengui la lliçó tan ràpid i llavors s'enfada i san tornemi...
sugar

Torna a “General”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: