Nens "Zombies" i el paper del pare.

ja no som tant petits!!
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Nens "Zombies" i el paper del pare.

EntradaAutor: kabbisa » dv. març 11, 2016 11:26 am

No vull treure-li la importància que té.
Em vaig sentir identificada perque el meu fill és un nen que te bastanta por a bastantes coses, encara té molta "mamitis", quan em despedeixo si surto a sopar no sé si tindré drama o no, és molt poc àgil i busca ajuda per superar obstàcles,... i per la meva banda, estic molt per ell, l'ajudo (potser massa), quan intento que faci coses que li fan por l'ajudo a fer-les, intento enterar-me del que fa a l'escola (com que ell no me'n parla imagino coses -això ho porto fatal-),... em sento un pèl "pare helicòpter" o "guardaespatlles".

Però hi he estat pensant. I crec que ho hauré de vigilar per no caure-hi de quatre grapes, però no crec que haguem convertit al nen. El Marcel, ja de molt petit tenia pors, buscava ajuda,... Vaja, que no crec que siguem hiperpares, però vigilarem.

Sí, hauré de deixar-lo fer més sovint, de creure que podrà i deixar-lo provar més abans d'oferir-li ajuda.
També hauré d'incorporar el perseguir-lo per fer coses (perque es vesteixi, perque reculli o posi la taula,...) fins ara, molt sovint acabo fent-ho jo perquè, al no perseguir-lo, se'ns fa tard i acabo no tenint temps. Però si el xinxo més, potser sí que ho faría ell.
Lo de les pors ja ho fem "bé", perquè sempre he intentat que s'hi encari. Però més que por molt sovint és un "vol i dol" o perquè te vergonya de fer les coses. Crec que és bastant crític amb ell mateix i això ja ho estem treballant (no li agrada dibuixar perquè veu que no li surt tal com ell voldria que sortís, per exemple). El "veus com no em surt?" ho he sentit moltíssim! i ara ens toca demostrar-li que a nosaltres tampoc ens surt tot taaan bé.

En el nostre cas, com que el nen és dels que s'arrepenja, hem d'incorporar nosaltres el fer passos enrera per donar-li més espai per crèixer.

Com li va passar al iPare, val la pena llegir coses ja que sempre t'ajuden a raonar sobre com ho estas fent i per veure si ho pots fer millor pel nen. Això si, sense obsessionar-nos-hi massa!
merci
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::