infants superdotats o altes capacitats

ja no som tant petits!!
mireiabg
Entrades: 3
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 10:15 am

infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: mireiabg » dv. feb. 10, 2017 11:24 am

Hola a tot@s,
Sóc mare d'un infant de 9 anys diagnosticat fa tres mesos de superdotació.
Ara mateix va a una escola privada, on, si bé hi ha eines i bons professionals, el sistema de treball (entren i surten de la classe molts cops al dia per canviar d'assignatura), la ratio (25nens), i la rigidesa dels continguts ens fan plantejar si és la millor escola per a ell.
Ara mateix assisteix a una Fundació de Bcn on li fan classe, terapia... i ells també creuen que el millor seria buscar una escola amb metodología més lliure, natura, Montessori.... i on la ratio fos més reduïda i SOBRETOT el tracte més individualitzat, respectant el ritme d'aprenentatge i les necessitats emocionals de cada infant.
Algú coneix algun centre que reuneixi aquestes característiques? ens és igual si és públic, concertat o privat.
M'agradaria molt saber d'altres famílies que s'hagin trobat amb un fill@ amb Altes Capacitats o Superdotació, estem bastant preocupats...
Moltíssimes gràcies!!!
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: kabbisa » dv. feb. 10, 2017 1:26 pm

Haver-n'hi, hi ha bastants. Per quina zona busqueu?
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
mireiabg
Entrades: 3
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 10:15 am

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: mireiabg » dv. feb. 10, 2017 3:33 pm

Hola! mil gràcies per respondre.
Busquem pel Vallès, (en primer lloc), però tb pot ser al maresme, terrassa i/o Sabadell, Rubí, St. Cugat., Bellaterra, bcn...
gràcies!!!
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: garota » dv. feb. 10, 2017 5:30 pm

Holaa! A Bellaterra hi ha el Til·ler, amb metodologia Waldorf, no sé si us quadraria..!
No sé si hi ha escola a Barcelona amb pedagogia Montessori... A Girona sí, però clar.. Jeje
També hi han escoles públiques pel Vallès amb pedagogies actives, però entrar-hi costa molt... I a Bcn tb..
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: PetitPrincep79 » dv. feb. 10, 2017 10:22 pm

D'entrada et diria que et possessis amb contacte amb la FANJAC, que és una agrupació de families d'infants AACC per a tot Catalunya i et poden orientar. Sé que fan cursos, tallers...
Des de l'escola, l'EAP ha de donar pautes als professors i fer-li si s'escau el PI específic.
Malauradament, són pocs els centres i professionals que tinguin coneixements sobre aquest tipus d'infants.
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: neuetes » ds. feb. 11, 2017 12:51 pm

Bones,

No et puc ajudar amb la búsqueda de l'escola, però a part del que t'ha dit la petitprincep, jo hi tinc un interés especial per el tema de les AACC i et puc recomanar llibres:

​¿Demasiado inteligente para ser feliz? ---Jeanne Siaud Facchin
Las necesidades emocionales en niños con altas capacidades --- Montserrat Romagosa
¿Qué sabemos de las altas capacidades?​--- Angel Guirado Serrat
Niños superdotados. La inteligencia reconciliada--- Arielle Adda ​ i​ Héléne Catroux
Niños superdotados ---Amparo Acereda
El niño superdotado ---Coks Feenstra
L'enfant surdoué --- Jeanne Siaud Facchin
101 giftedness --- Linda Silverman
Enriqueciendo el currículo para todo el alumnado --- Joseph S. Renzulli ​i Sally M. Reis
Altas capacidades intelectuales: La asignatura pendiente --- Leopold Carreras, Flavio Castiglione i Milagros Valera
Manual internacional de superdotados --- Juan A. Alonso, Joseph S. Renzulli i Yolanda Benito
Les altes capacitats a l'escola inclusiva. Animalem ---Maria S. Dauder
​​Les altes capacitats a l'escola inclusiva. Dan i Nica. Els viatges de la boleta mundis --- Maria S. Dauder
​Les altes capacitats a l'escola inclusiva. ​Màgic Mundis --- Maria S. Dauder​
A mí no me parece. Casos prácticos para comprender la alta capacidad --- Eva Rodríguez-Alegría Cifuentes, José Luís Pérez, Félix Ruiz Mahamud

El món de les AACC al nostre país està molt abandonat i silenciat, però la informació és poder. Bona lectura.
Avatar de l’usuari
PetitPrincep79
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2004
Membre des de: dt. nov. 29, 2011 3:09 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: PetitPrincep79 » ds. feb. 11, 2017 4:33 pm

Gràcies Neuetes!!! Quin munt de bibliografia!!
http://www.fertilityfriend.com/home/395bd9

http://deaquialamaternidad.blogspot.com.es/

Inici de cerca Setembre 2011
Gener 2012: TE+ Abort espontani
Gener 2013: 1a IA Positiva!!
Setembre 2013: Neix la petita.
Juliol 2015: TE+ Abort espontani
Desembre 2015: 1a ICSI 2 òvuls/1 fecunda i s'atura.
Juliol 2016: 2a ICSI 1 òvul/fecunda i s'atura.
mireiabg
Entrades: 3
Membre des de: dv. feb. 10, 2017 10:15 am

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: mireiabg » ds. feb. 11, 2017 5:36 pm

mmoltísses gràcies neuetes i petitprincep79.
Tindré en compte les lectures, segur que ens aniran b!!!
A veure si tenim sort i trobem una escola que pugui ser bona per ell....
O potser es conecta al tema alguna mare que estigui com jo...
La veritat és que és un tema que no es tracta gaire, tot i que aquesta setmana a Catradio la Mònica Tarribes va fer l'entrevista a dos nois i una pedagoga sobre les Altes Capacitats...Caig trucar per fer aquesta mateixa pregunta, però per temps no la van poder fer...
Es veu que molts oients agraïen que es parlés d'aquest tema...
Gràcies a tots!!!
Rossinyola
:: pantera
:: pantera
Entrades: 806
Membre des de: ds. maig 21, 2011 11:05 am

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: Rossinyola » dt. feb. 14, 2017 8:29 pm

Jo també t'anava a dir El Til.ler de Bellaterra, el tracte és individualitzat i es respecte el ritme de cada infant ;-)

A Sant Cugat hi ha el Creanova que potser et podria encaixar, però no el conec personalment.

Sort!
Imatge

Imatge

Imatge
nurieta77
Entrades: 1
Membre des de: ds. feb. 25, 2017 1:01 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: nurieta77 » ds. feb. 25, 2017 2:01 pm

Hola! Sóc mare d'un nen de 13 anys amb superdotació. Entenc la desesperació dels pares . Els vols ajudar però costa Pk és un tema en que escoles i instituts manca molta informació. Jo tinc el tema més agravat ja que està a la preadolescència i tot es magnifica. A l'Institut m'ha costat molt que li puguin fer un pla individualitzat, no he tingut massa cooperació ja que ell no té bona actitud i ganes de treballar. Estic bastant desesperada la veritat. No sé si hi ha mares/pares que estiguin en la meva situació? No trobo la manera de motivar-lo i s'esforci i es responsabilitzi amb els estudis. En fi, seguirem lluitant!!!!!!!
Gràcies
maremeva
Entrades: 4
Membre des de: dc. ago. 17, 2011 11:06 am

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: maremeva » dv. jul. 28, 2017 11:39 pm

Hola, nosaltres acabem d'aterrar avui al món de les altes capacitats. Tot i que des dels 18 mesos veiem que hi havia coses que se'ns escapaven i fa cosa d'un any i mig que ja ho veiem més clar, avui ens han donat el resultat dels tests. El nostre fill de 4 anys té altes capacitats - precocitat intel•lectual i, pel que ens han dit un coeficient i una creativitat que encaixa amb els perfils de superdotació.

Sincerament, veient les proves que li han fet no sé com dedueixen tot això i, tot i que buscava una resposta, ara que la tinc estic més tranquil•la, però em pregunto si el mètode és fiable...

En tot cas, el que em neguiteja més és la gestió del dia a dia amb les coses rutinàries que li costen molt de fer, i que quan se li fica algo a la ceba necessito un jurista i un notari per estar al nivell i poder negociar.

I amb la relació amb l'escola, com ho heu fet vosaltres? Heu ensenyat l'informe de seguida? En el nostre cas no hi ha cap conflicte tret que a P3 alguna vegada s'ha resistit a fer alguna activitat perquè no la troba interessant.

La relació amb els companys és bona i amb els mestres també.

Qualsevol opinió i ajuda serà benvinguda!

Gràcies!
UnaMareComAltres
Entrades: 1
Membre des de: dv. oct. 06, 2017 11:16 am

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: UnaMareComAltres » dv. oct. 06, 2017 11:49 am

Bon dia,

Després de llegir els comentaris anteriors, només dir-vos que ens sentim identificats com a pares. Nosaltres sabiem ja des dels 6 mesos que el nostre fill era diferent. Cap als dos anys, ja no en teniem cap dubte i ara als 5,5 anys li vam fer les proves i es van confirmar les nostres sospites. El nostre fill és superdotat.

Des d'aleshores, al nostre fill el tracten en un centre psicològic des d'on ens han recomenat una adaptació curricular. Tot i això, no saben si aquesta seria la millor solució. Ens estem plantejant cambiar-lo d'escola a una escola més oberta i més activa (Montessori, Waldorf, etc.).
Nosaltres som de Terrassa. Al final algú de vosaltres vàreu cambiar els nens d'escola? Heu arribat a provar el Til.ler? Algú més sap de més escoles o centres espcialitzats en AACC del vallès?

Moltes gràcies!
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: ada_bcn » dt. nov. 21, 2017 8:38 pm

Hola.
No sé qui pregunta per les proves, és que ara no ho veig. En teoria les proves no són fiables fins els 6 anys, però vaja... no desapareix de la nit al dia...
Quina experiència teniu la resta amb la EAP que us toca? Algú ha tingut una bona experiència? Heu aconseguit PI? Quants anys us ha costat? Us han acceptat informes privats?
Sobre els canvis d'escola... Jo penso que sempre que es decideix fer un canvi és a millor i que sempre és millor buscar una escola més receptiva, més flexible per poder adaptar-se a les necessitats del/a nen/a, i que escolti les recomanacions que es donen (i que a més les puguin aplicar)... Bé, molt difícil tot plegat.
A Barcelona hi ha un parell d'escoles públiques amb pedagogies més actives, però no en tinc ni idea pq no visc a Barcelona ara
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: ada_bcn » dt. nov. 21, 2017 8:41 pm

Ah, sí... La meva filla ha canviat d'escola 4 cops desde P3... la última amb un ratio més baix (que ha acabat essent el mateix que a la resta d'escoles), treball amb projectes interdisciplinars, un dia treballen en grups de diferents edats per inteligencies... No sé exactament què vols saber, pq cada nen/a és un mon i cada criatura amb altes capacitats té les seves coses...
ada_bcn
:: lleona
:: lleona
Entrades: 919
Membre des de: ds. gen. 01, 2011 7:51 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: ada_bcn » dt. nov. 21, 2017 8:46 pm

Jo ara ho estic dient de memòria i no voldria equivocar-me, per algú que ho rpegunta i ara no em surt el nom... Les escoles públiques no acepten informes privats, l'ha de fer la EAP (o sigui repetir les proves, segurament us diran o bé que com acaba de fer les proves, que deu ser el WISC, no li poden fer pq han de passar 2 ays, o bé que us diguin que com no té 6 anys no li poden passar les proves pq és massa petit...). A la concertada ni idea, potser allà si accepten informes privats però segur que ha de passar per al EAP també...
magda.pla
Entrades: 3
Membre des de: dt. gen. 09, 2018 12:12 am

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: magda.pla » dj. gen. 18, 2018 10:53 pm

Hola, el nostre gran tb té aacc. A p3 sabiem q tenia aacc, la mestre ho va dir sense probes i el gestionava sent-ne conscient. A 2n el seu tutor va creure convenient fer les probes i així tenim un número que ho confirma. Ens ha ajudat a ser-ne més conscients.

De sempre ha anat a una escola pública lliure, activa..... Treballen en espais o racons, per projectes, amb aprenentages montessori.... I des de 4rt (ara fa 6è) els grups classe estan formas per nens d'edats diferents. Estan agrupats p3,p4 i p5 (petits)- 1r,2n i 3r (mitjans) i els grans són nens de 4rt, 5è i 6è.

Per una banda la dinàmica de l'escola li ha anat molt bé pel respecte a la velocitat de cada nen. Intelectual i emocional. Ha pogut iniciar aprenenentatges q són habitualment per a nens més grans sense trencar la dinàmica de classe.
Des q varen barrejar definitivament les edats en un mateix grup classe va millorar encara més doncs es va apropAr més a nens més grans i així emocionalment està més satisfet. En una escola convencional penso q hauríem tingut problemes doncs és molt inquiet i si s'aborreix encara li costa gestionar-ho.

Hem anat a alguna activitat de aacc però no ens ha emocionat massa. Ell està intelectualment satisfet amb el dia dia de l'escola i activitats q fem en familia. No necessariament per nens de aacc. Emocionalment fa la impressió q en alguns llocs es tendeix a l'aïllament o excessiva diferenciació de nens amb aacc. En el nostre cas aquesta alienació era contraproduent. Ell vol sentir-se com la resta de companys.

Sobre si donar la info a mestres penso q sí pot ser important si hi ha el risc q el nen sigui mal gestionat (etiquetat de mogut, distret, ....) doncs malauradament hi ha mestres q no tenen les sufucients habilitats per a detectar-ho i la molt mala costum d'etiquetar i menysprear....això pot minar l'autoestima del nen. Potser en aquests casos és necessari explicar i mostrar els informes. Però si els mestres són competents ho haurien de detectar fàcilment. I actuar en conseqüència.

SAlut!!!!
Avatar de l’usuari
begins
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 301
Membre des de: dv. maig 21, 2010 9:56 am

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: begins » dj. feb. 08, 2018 4:28 pm

Bona tarda!

Aquest matí hem tingut entrevista d'escola amb EAP recomanant-nos fer proves per a saber si el nostre fill ( fa 1r de primària) té AACC o talent en alguns àreas per tal de fer-li un PI...és una escola concertada....ens han dit que busquem algun lloc a on li facin les proves....ara us llegeixo i entenc que l'EAP les pot fer???

No entenc res,...em podrieu orientar?

Moltes gràcies!!
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: neuetes » ds. feb. 10, 2018 10:18 am

I tant que les pot fer! Una altra cosa és que us hagin despatxat per falta de recursos i de temps (a nosaltres ens ha passat igual).

No sé com és a les escoles concertades, però a les públiques costa molt que l'equip EAP accepti proves de centres privats per valorar l'adaptació curricular d'un alumne amb AACC. Conec a varis casos que han trobat rebuig i resistències en aquest aspecte.
RosaBCN
Entrades: 1
Membre des de: dj. feb. 15, 2018 2:32 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: RosaBCN » dj. feb. 15, 2018 2:48 pm

Bona tarda,

Estic en la mateixa situació que heu comentat, que a l'escola m'han dit que "busqui on ens facin un diagnòstic". M'agradaria saber què heu fet quan l'EAP no us ho ha fet, on heu anat per que he vist que no pots refiar-te de tots els centres privats que l'ofereixen.

Salutacions
Girafa
Entrades: 2
Membre des de: dl. feb. 19, 2018 6:34 pm

Re: infants superdotats o altes capacitats

EntradaAutor: Girafa » dl. feb. 19, 2018 7:07 pm

Hola,
Sóc mare de tres nens, un nen de 9 anys amb altes capacitats (diagnosticat amb totes les proves), una nena, i un altra de petita q també apunta maneres amb les aacc.
Tema proves és a partir dels 6 anys que són concluents, abans pel q tinc entès pot haver-hi alguna precocitat i q a mesura q arriben als 4-5-6 anys es can equiparant amb la resta de nens....almenys a mi m'ho van explicar així
A nosaltres ens van orientar molt bé a través de la fanjac: psicòlegs, col.legis, etc
El meu nen va a una escola concertada, l'any passat va ser molt dur, descomposició i mal de panxa cada dia i plorant q es trobava malament i no volia anar a l'escola, en fi, resulta q a l'escola s'avorria soberanament i la mestra q tenia llavors l'humiliava bastant ....ara treballa per projectes, no tenen matèries, treballen alguns dies amb nens de diferents edats (tant més grans com més petits dins drl mateix grup) i aquest any va content. De fet arrel de lo malament q ho passava a classe l'any passat aquest any l'escola ens van proposar fer una acceleració, però ho vam descartar ja que per sort té molts amics, es fa amb tothom de la classe i s'avé molt amb tots...i ell no volia anar amb nens més grans i li feia vergonya, així q ho vam descartar.
Ara va content al cole, però hi ha coses q em preucupen:
-no ha d'estudiar mai res, no té cap mena d'hàbit d'estudi....i em fa por que li fotin un zasca amb els estudis quan sigui més gran....
-ara té 9 anys, i està amb adolescència precoç...la psicòloga ja ens va dir q era normal, però clar, segons quin dia comença a tenir una actitut "difícil"

.. .i bé, em deixo un milió de coses per comentar, escric amb el mòbil

Torna a “General”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::