Els Pilars de la Terra

Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: Takita » dv. ago. 27, 2010 11:20 am

Hola!
He llegit que al setembre estrenaran una mini-sèrie de 8 capítols basada en el llibre de Ken Follet "Els Pilars de la Terra". És un dels meus llibres preferits i, tot i que segurament la sèrie no li farà justícia, tinc curiositat per veure-la.
Per si us interessa, l'emetran primer a Canal+ i desprès a Cuatro.
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: Julyet » dv. ago. 27, 2010 11:59 am

Jo n'he vist ja 4 capítols, i estic super enganxada!!

No vaig llegir el llibre, però el meu company sí, i diu que no li està decebent (de fet quan el llegia ell em deia que donava per fer una série).

Està molt ben feta, de debó, us la recomano!!
Avatar de l’usuari
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: Pukeko » dv. ago. 27, 2010 12:07 pm

Siii, Julyet????
Ostres, doncs aquest vespre la busco de pet. A mi em va encantar el llibre i ja havia llegit això de la sèrie; estava dubtant de si mirar-me-la o no però ja sabent que val la pena, m'hi tiro de cap!!!!
Avatar de l’usuari
bipa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1636
Membre des de: dg. abr. 06, 2008 7:21 pm
Ubicació: Maresme
Contacta:

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: bipa » dv. ago. 27, 2010 12:31 pm

Jo també els he vist... ahir vaig veure l'últim que ha sortit (no sé si era el 5...). El problema és que jo fa molt de temps que vaig llegir el llibre i no me'n recordo de la meitat (passen tantes coses) però a mi també m'està agradant moooolt !!!! tot i que en Jack jo me l'havia imaginat més guapo :-D :-D :-D i que dolents que son els dolents !!!

Això si, si te la baixes haurà de ser subtitulada de moment....
Imatge
Imatge

Les meves cosetes.... http://qzetes.blogspot.com/
Avatar de l’usuari
Laure
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3416
Membre des de: dv. març 07, 2008 12:35 pm
Ubicació: El Maresme

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: Laure » dv. ago. 27, 2010 2:40 pm

Jo just m'he començat el llibre fa poc i m'està agradant molt! Hauré d'estar al cas per la sèrie, però primer m'hauria d'haver acabat el llibre! :miko:
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: neuetes » dv. ago. 27, 2010 3:27 pm

Aqui una altra que li encanta el llibre!!

Me l'he llegit com unes 10 vegades i mai me'n canso, és un dels meus llibres preferits!. La notícia que feien la sèrie a EEUU ja l'havia sentida a principis d'estiu, però no m'he atrevit a veure-la per por a decebre'm, però em sembla que al final ho hauré de fer perquè no m'aguantaré!! El que em sorprén és que els anuncis i els trailers que volten pel Youtube, facin més èmfasi a personatges secundaris al llibre que als principals (apareixen molt poc el Jack, la Aliena, el William o el prior Philip), no sé...
neuetes l’ha editat per darrera vegada el dia: dv. ago. 27, 2010 3:36 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: Takita » dv. ago. 27, 2010 3:34 pm

Julyet, bipa, m'animeu molt a veure-la si dieu que està bé :ok: .
Avatar de l’usuari
LaLau
:: papallona
:: papallona
Entrades: 103
Membre des de: dl. març 22, 2010 2:20 pm

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: LaLau » dv. ago. 27, 2010 8:36 pm

La veritat és que ho vaig sentir per Rac1 i ja no hi havia pensat més! El llibre em va encantar, i la segona part "Un món sense fi" també...a veure si trobo una estoneta per poder mirar la sèrie doncs!
Imatge
abart
:: peixet
:: peixet
Entrades: 287
Membre des de: ds. jul. 17, 2010 11:39 am

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: abart » dv. ago. 27, 2010 9:40 pm

A mi també em va agradar molt el llibre, i la segona part també (extranny perquè allò de "segundas partes nunca fureon buenas" acostuma a ser cert). Jo miraré la sèrie quan l'emetin a Cuatro però em fa por que realment no faci justicia, ja que el llibre és molt dens per només vuit capítols, no? De tota manera, veig bones opinions entre les que ja heu vist alguns capítols... a veure què tal!
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: neuetes » ds. ago. 28, 2010 9:17 am

ei!
Ahir em vaig baixar els tres primers capítols i la primera impresió és molt bona. Han variat una mica l'història: no comença com el llibre, amb l'execució del pare del Jack i la maledicció de la Helen. Va molt ràpid la trama, de fet és normal, és un llibre molt dens. Però hi ha escenes que et posen la pell de gallina perquè són molt i molt semblants al llibre (la mort de l'Agnes, l'escena de la cantera, ...). I en quan als personatges... m'agrada molt els actors del Prior Philip, en Jack, la Aliena. Trobo una mica fluix el William, me l'imaginava més cepat i amb més mala baba (al llibre és sàdic de veritat).
I l'ambientació està molt ben aconseguida.

A veure els altres capítols.
abart
:: peixet
:: peixet
Entrades: 287
Membre des de: ds. jul. 17, 2010 11:39 am

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: abart » ds. ago. 28, 2010 2:13 pm

Jo fa uns quants anys que m'el vaig llegir i veig que cvosaltres ho teniu tot molt present. Espero no perdre'm quan miri la sèrie!
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: Takita » ds. ago. 28, 2010 4:11 pm

Abart, a mi em passa el mateix, fa tants anys que el vaig llegir (uns 15) que no recordo detalls. A veure què tal. Tenia la idea de veure-la a la tele, però ara tinc molta curiositat pel que dieu i potser també me la baixo... jajaja.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: neuetes » ds. ago. 28, 2010 5:16 pm

No ho hem pogut aguantar i amb el meu marit (no s'ha llegit el llibre però li està agradant la serie) mentre la nena dormia la migdiada hem vist els tres capítols següents i estic impressionada! hi ha escenes molt fidels al llibre (a més d'una m'he emocionat i tot, tal i com m'havia passat al llegir el llibre). L'única pega que trobo és que no menciona ni ensenya en cap moment el gremi de constructors, ni els aspectes tècnics de la construcció de la catedral :ufs: es centra més en les conspiracions, les traïcions, les manipulacions i les històries d'amor (que ja m'està bè :love: ). És com si la Catedral es construís sola. Suposo que deurien pensar que avorririen el personal si comencessin a parlar de claus de volta, d'arcs de mig punt, de bòvedes, planta de tres naus...
I continuo trobant el William molt fluix. Al llibre, el tio fa por de veritat per lo sàdic que és però a la serie té més mala baba sa mare que ell (que tela amb la senyora).

Ara m'hauré d'aguantar a que surtin els dos capítols que falten. ?-)
Julyet
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2955
Membre des de: ds. oct. 03, 2009 3:28 pm

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: Julyet » dl. ago. 30, 2010 7:02 pm

Aiii, a mi només em falta el capítol final, que ja el tenim baixat!!! A veure si avui la patufeta ens ho permet.

Neuetes, jo sóc al revés: el meu company és el que va llegir el llibre fa anys i jo no el vaig llegir perquè la novel·la massa descriptiva no em va, i al dir-me el tema de la catedral em va tirar enrere. Agraeixo molt que la sèrie passi força del tema i es centri en els temes "relacions humanes", que és el que m'agrada a mi. Ara, quin fart de patir.

M'encanta el personatge de l'Ellen molt i molt, m'encanta que una dona prengui aquestes iniciatives, aquesta força, la intel·ligència, que no es deixa enredar... i l'actriu ho fa molt bé.

És cert, el William fa ràbia perquè tot el que fa tela... però a mi em donava la sensació que era "tonto", insegur... el meu company em va dir que al llibre és mil cops més dolent i que encara fa més ràbia i que el tema de la "relació" amb la mare al llibre no surt, o que no ho recorda.
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: neuetes » dl. ago. 30, 2010 7:58 pm

Ja he vist els últims dos capítols i estic impressionada! Jo que m'he empapat d'aquest llibre estic molt satisfeta. I no em sap gens de greu que hagin variat algunes coses de la trama (el final sobretot, l'han canviat per complet, no vull fer spoiler per si hi ha algú que no s'hagi llegit el llibre, però tela!), la serie està terriblement ben feta, ben ambientada, ben adaptada... un 10! I al meu home li ha encantat! i mireu que no és gens de tele ni de series, eh?!.

Julyet, jo al estudiar Història de l'Art i l'edat mitjana és la meva època preferida, tot aquest tema de les catedrals i de la societat feudal em fascina. Per això trobo a faltar un dels gremis que surt més ben reflectit al llibre: el dels constructors, sobretot com és la seva organització interna. A la sèrie sembla que siguin quatre pagesos del poble de Kingsbridge que estan fent la catedral, però hi ha tota una jerarquia, on s'engloben diversos mestres i totes les decisions es prenen en comú. Evidentment, surten molt més gremis també: els mercaders de llana, els comerciants, els ferrers,... Però és el que diem, no es pot mostrar tot en una sèrie de tv, s'ha de prescindir de coses que poden avorrir a la gent, sinó no hi ha audiència. És millor apostar per les relacions humanes. Tot i així, m'agrada que hi hagin pinzellades petites sobre la construcció de la catedral.
I tens raó, el William es veu més com un titella en mans de sa mare i del bisbe, sembla que si no fos per ells, no seria tant dolent. Però al llibre té tela, és dolent per naturalesa i fa por de veritat. Si no recordo malament, aquesta relació semi-incestuosa amb sa mare surt al llibre, almenys s'insinua. Per cert, l'actriu que fa de la mare del William: impresionant! encara que l'han caracteritzat més "guapa" que al llibre, on la descriu com un autèntic adefesio, amb la cicatriu molt més lletja a la cara de la que es veu.

I sabeu el que m'ha passat? cada vegada em semblava més guapo el Jack! m'ha encantat l'actor que fa de Jack: dolç, tímid, reservat però decidit, brillant, tossut i apassionat. És un dels personatges que més bé han reflexat. I molt ben trobat l'actor que l'interpreta. :love:

Ah! i fixeu-vos que hi ha una escena de l'últim capítol on l'autor, en Ken Follet, fa un petit però vital paper!! res, quatre frases! jajaja em va fer molta gràcia veure'l allà. Estigueu atents: quan el Jack troba la família del seu pare, estan tots reunits en una taula i en Ken Follet li explica l'origen de l'anell que tenia el Jack. ;-)
Avatar de l’usuari
taxiwoman
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 545
Membre des de: dj. nov. 12, 2009 7:45 pm
Ubicació: La ciutat del Micaco i els badius

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: taxiwoman » dj. set. 02, 2010 9:45 pm

Estic desitjan que la fagin per la tele!!!! >.-<:
El llibre ja em va agradar molt i si dieu que es fidel al relat m'encantarà!!! >.-<:
No sé si tornar a llegir-la per refrescar la memoria :-:)
Havera si algun productor d'aqui s'animes a fer "La Catedral del Mar" aquest llibre encara em va agradar mes i tot. :ok:
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: neuetes » dt. set. 07, 2010 2:09 pm

Pitisu, jo també l'he vist amb VOSE, de fet des que tinc adsl mirem sempre les pelis o les series amb VOSE, hi ha unes quantes pàgines web que t'ofereixen aquesta possibilitat. És cert que la veu de l'actor que fa de Jack és molt fonda, ja veurem la gran diferència que trobarem quan la veguem doblada al espanyol quan la facin a cuatro. HOOLIGAN! aquesta és la paraula que descriu perfectament com m'imaginava en William quan llegia el llibre.
Jo vaig llegir el llibre per primer cop abans de fer la carrera, tenia unes quantes nocions d'història de l'art del que estudiavam a BUP o COU, però era bastant "verge" amb el tema. I em va encantar la recreació que fa de l'edat mitjana. Al llarg de tots els anys me l'he anat rellegint i sempre hi he trobat una cosa nova que m'ha fascinat.
La serie acaba completament diferent al llibre, han canviat per complet la trama, suposo per donar més espectacle. No diré res, no vull xafar els plans de qui no s'hagi llegit el llibre i vulgui acabar de veure la serie, però no et sonarà res de res.
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: Takita » dj. set. 09, 2010 7:51 pm

Noies, per les que no l'heu vist, l'estrenen dimarts 14 a les 22:30h a Cuatro. Nosaltres, com que al final no l'hem pogut veure, potser ens enganxem a Cuatro.
Avatar de l’usuari
ardid
:: rateta
:: rateta
Entrades: 163
Membre des de: dc. set. 24, 2008 11:19 pm

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: ardid » dv. set. 10, 2010 12:25 am

A veure si la puc mirar per cuatro, tot i que em resulta difícil seguir una sèrie per tv des de que hi ha la peque.
Imatge
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Els Pilars de la Terra

EntradaAutor: Takita » dg. set. 12, 2010 7:37 am

Ardid, a mi em passa el mateix, però crec que a Cuatro, després que emeten un programa, el pots veure pel seu web quan vulguis.

Torna a “Sèries de TV”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 17 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::