Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: mireiafor » dv. abr. 15, 2011 1:24 pm

Lupita si fas servir el programa delicat de la rentadora no encongeixen tant però triga més en secar-ho, però si poses les boles aquelles que serveixen per estalviar energia (les poses a l'assecadora i disminueixen el temps d'assecat) compenses la diferència :ok: . O sinó el que faig tambés és comprar la roba que posaré a l'assecadora una talla més gran ;-) .
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
tombarella
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2036
Membre des de: dc. gen. 20, 2010 10:48 pm

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: tombarella » dv. abr. 15, 2011 1:55 pm

Doncs nosaltres som 3 (dos adults i la nena de 2 anys) i normalment, a la setmana, cauen aquestes rentadores:

- 1 o 2 de roba de la nena (incloent els seus llençols de casa i l'escoleta)
- 2 o 3 de roba nostra
- 1 de roba de casa (llençols i tovalloles)
- 1 de draps de cuina

O sigui, entre 5 i 7 a la setmana!

Els llençols, si no hi ha hagut cap accident, els canviem cada 15 dies a l'hivern i almenys un cop a la setmana quan comença a fer més caloreta i suem més (segons com, els canviem més sovint i tot!). I sí, el dia clau sol ser el dissabte o el diumenge, hehe! :r)

Per cert, cada quant renteu la nòrdica? Em refereixo al farcit, no a la funda, eh? És que a nosaltres no ens hi cap a la rentadora (5kg) i la broma, a la bugaderia, surt careta... :-:)
Imatge Imatge

||*||
lupitafriend
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1685
Membre des de: dg. març 01, 2009 12:03 pm

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: lupitafriend » dv. abr. 15, 2011 7:21 pm

mireiafor ha escrit:Lupita si fas servir el programa delicat de la rentadora no encongeixen tant però triga més en secar-ho, però si poses les boles aquelles que serveixen per estalviar energia (les poses a l'assecadora i disminueixen el temps d'assecat) compenses la diferència :ok: . O sinó el que faig tambés és comprar la roba que posaré a l'assecadora una talla més gran ;-) .


es q faig servir el programa de la secadora de delicats, pero no em surt sec, per aixo preguntava en temps. merci!
Imatge

Imatge



Imatge
Avatar de l’usuari
Eva_
:: poltre
:: poltre
Entrades: 616
Membre des de: dj. oct. 29, 2009 9:43 pm
Ubicació: Muntanyola

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: Eva_ » dv. abr. 15, 2011 8:44 pm

A casa en fem una diària també, i sinó 2....!
els nens s'embruten molt i de rebot a nosaltres. Ara que anem molt al parc, quedem fets uns marranots!
Eva_ l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. abr. 17, 2011 7:34 am, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
monseta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 522
Membre des de: dc. set. 24, 2008 11:18 am

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: monseta » ds. abr. 16, 2011 11:32 pm

A casa la marató de rentadores i secadores comença el divendres (el dia que ve la sra de la neteja i canviar els llençols). I durant la setmana no n'acostumo a fer cap, abans no ho tenia tant planificat i era un descontrol.

Per tant acostumo a fer el següent:

Divendres tarda
- 1 ó 2 Rentadores de roba de casa i de color: llençols, tovalloles, pijames, roba de batalla
- Rentadora de la nena: acumulo tota la roba de la setmana i els llençols de casa i de la llar. Si hi ha algún accident durant la setmana ho rento a má

Dissabte: aquestes rentadores no són setmanals. Acumulo fins que tinc la roba suficient per una rentada, que acostuma a ser cada 15 dies aprox.
- Roba delicada o llana: hi poso tot el que no sigui roba de batalla. És a dir,la roba per anar a treballar, que només em poso als matins, doncs a la tarda vaig amb texans
- Draps de cuina: els canvio cada dos o tres dies, però no m'agrada barrejar-los amb res més perqué sempre els rento amb una mica de lleixiu
- Camises del meu marit: les acumulo i així les planxo totes de cop el mateix dia
- Extras: de tant en en cau alguna de sabatilles, fundes del cotxet/trona de la nena, mantes, etc..

Diumenge vespre
- Rentadora de negre: hi poso tota la roba fosca, inclosos els texans

I la planxa sempre está per fer...
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: Takita » dg. abr. 17, 2011 9:25 am

Doncs nosaltrem som 3 i fem, normalment, entre 4 i 5 rentadores a la setmana. Alguna setmana potser alguna més. Els llençols els canvio cada setmana (divendres o dissabte), així que una rentadora ja és de llençols i tovalloles, una o dues del nen i un parell de roba nostra.
Avatar de l’usuari
xuxe
:: peixet
:: peixet
Entrades: 258
Membre des de: dt. juny 08, 2010 6:44 pm

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: xuxe » dg. abr. 17, 2011 11:18 am

nosaltres som dos... els llençols els canviem cada setmana (a mi em fa cosa)... i de rentadores en fem 2 a la setmana...
també depèn dels quilos que hi poden cabre a la rentadora (ni ha de 5,6,7 i 8) jo la tinc de 7.
Fotopacte de panxulina

la gràfica del + http://www.fertilityfriend.com/home/2ff3ae
27-5-11- TE+

24-8-13 TE+
Avatar de l’usuari
Nam
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 530
Membre des de: dc. set. 19, 2007 2:30 pm
Ubicació: Bages

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: Nam » dt. abr. 19, 2011 1:01 pm

Això és tant relatiu!!!!
Primer de tot per això, per la capacitat de la rentadora. L'altra, pq potser unes hi posen més roba o menys (per exemple, la meva cunyada té una mega rentadora de 8kg desde fa dos mesos i renta cada dia, els set dies de la setmana... té dos fills, però sincerament, li vaig dir que no sabia què hi posava a dins, hi diu que no li agrada posar-la plena... ahhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! evidentment, jo em vaig quedar a quadros).
La meva és de 6 kilos, i faig segur 4 rentades "complertes", i de vegades si veig que tinc temps i em vé un rampell doncs arreplego "cosetes" que penso que s'han posat una estona, alguna jaqueta, fundes de coixí, etc... i faig la cinquena. També cal dir que si només es de suor, poso programa de 30 minuts, i ale... cada casa és un món!!!
També afegiré que això dels colors clars i foscos, a no ser que sogui molt dràstic, passo una mica... i no m'ha passat mai res (suposo pq rento amb aigua freda, o com a molt a 40º).

I quan surt la maquinada de pet a l'assecadora, i just aquesta es para plego la roba ràpida com un llamp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Res d'acumulacions, abans de néixer la meva filla ho aparcava tot a la seva habitació i era un caos.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Riu
:: papallona
:: papallona
Entrades: 144
Membre des de: dt. gen. 18, 2011 4:41 pm

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: Riu » dc. abr. 20, 2011 7:56 am

Nam, molt bé les reflexions que fas. Com dius cada casa és un món.
Una pregunta per les que teniu secadora. Es veritat que la roba surt casi sense haber de planxar? Com es veu en la majoria de respostes s'acumula i s'acumula la roba de planxar i no agrada gaire. Jo no en tinc i a casa de ma mare tampoc n'han tingut mai així que no tinc experiencia en aquest sentit. I després, es veritat que espatlla la roba?
http://www.fertilityfriend.com/home/38c2df
La meva petita es fa gran
30-11-15.TE+
8-12-15. Te n'has anat.
19-02-16. TE+
Avatar de l’usuari
Nam
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 530
Membre des de: dc. set. 19, 2007 2:30 pm
Ubicació: Bages

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: Nam » dc. abr. 20, 2011 8:21 am

Riu!!!!!!!!!!!
Per a mi la secadora és molt bon invent!!!! també cal dir que les secadores que van fer agafar mala fama són les de fa 10 o 15 anys... La meva mare en tenia una d'aquestes i et juro que més d'una mala passada ens havia fet... com ficar-hi un jersei nou i quedar màniga tres quarts!!!! Ara, com a molt, que depèn quina o depèn com la facis anar (a tota metxa, a secado máximo) que t'estrenyi una mica, però res. De fet fa 4 anys que la tinc i només m'ha fet petites les samarretes de sota d'ara de l'hivern de la Mireia o meves, i també pq ja les vaig comprar molt justes.
Les secadores d'ara porten un sensor, són electròniques, i quan detecten que està eixut es paren. Jo ho trec tot inmediatament, ho tombo tot al sofà i plego, però si algún dia s'hi queda a dins, cada X minuts va donant voltes pq no s'arrugui... I sé que hi ha un programa de 20 minuts en fred que no sé ni per què és, potser per si l'has deixat molta estona a dins i s'airegi... ni idea. No sé, a mi em va molt bé, hi ha gent que diu que gasta (hi és cert), però jo prefereixo això que no haver d'estendre, plegar... a part de la bona olor que queda del sabó i les tovalloles, tant suaus...
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Takita
:: dinosaure
Entrades: 5344
Membre des de: dl. feb. 22, 2010 11:58 am
Ubicació: L'Anoia

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: Takita » dc. abr. 20, 2011 10:26 am

Riu, la meva assecadora és de les més antigues (deu tenir uns 11 o 12 anys) i, tot i així, deixa la roba força bé i, les d'ara ja són la bomba, perquè tenen més programes i encara la deixen millor, però ja dic, a mi no m'ha fet malbé mai cap peça.
Avatar de l’usuari
xuxe
:: peixet
:: peixet
Entrades: 258
Membre des de: dt. juny 08, 2010 6:44 pm

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: xuxe » dj. abr. 21, 2011 9:29 am

riu!
doncs jo tinc la scadora que té un any... és de condnsació (d'aquelles que poden portar un dipòsit per treure l'aigua) de totes maneres jo el calaixó de l'aigua el tinc buit pq vam instalar per darrera un tub que la buida d'aigua a mesura que va fent. a casa el meus pares tenen aquella que surt a fora un tub que treu aire... també van bé!
realmnet és genial la scadora tampoc és el que m gasta... i la veritat si que si quan acaba i la roba encara és calantona l'estires sobre la taula i la plegues (moltes peces no els cal passar-hi la planxa) tret d'algu que sempre s'arruga! jo hi he conegut moltíssim!

:ok: :ok: :ok: :ok:
Fotopacte de panxulina

la gràfica del + http://www.fertilityfriend.com/home/2ff3ae
27-5-11- TE+

24-8-13 TE+
Avatar de l’usuari
NyiNyi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: NyiNyi » dj. abr. 21, 2011 10:24 am

Xuxe, tenim les mateixes idees de roomba-renadores-asecadores! :love: Totalment d'acord amb tú amb el que dius de l'asecadora!
Jo tinc l'asecadora des de principis d'any i des de que la tinc casi es pot dir que "s'ha acabat planxar"
Algunes coses si que les planxo, com les camises del meu home, estovalles, mocadors.. però són coses que em sembla que encara que sortíssin bé les planxaria igualment.
Normalment posso l'asecadora quan sóc a casa, així quan està la puc treure deseguida, la plego ven calentona i ja no s'arruga. :ok:

Jo en poso un parell o 3 a la setmana, i la factura d'electricitat m'ha pujat uns 20 € al mes. Però val la pena, no em fan gens de mal, de fet encara no sé com he pogut viure 4 anys sense ella! :love:
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
Avatar de l’usuari
Nam
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 530
Membre des de: dc. set. 19, 2007 2:30 pm
Ubicació: Bages

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: Nam » dj. abr. 21, 2011 10:35 am

totes a comprar secadoressssssssssss!!!!!!!!!!!!!!!! jejeje!!!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
DRACO
:: peixet
:: peixet
Entrades: 268
Membre des de: dt. maig 03, 2011 9:08 pm

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: DRACO » dv. maig 20, 2011 9:42 am

Nosaltres sóm dos però per la feina, el meu home canvia cada dia de roba i posem unes 3 rentadores a la setmana i una més amb els llençols que els canvio cada setmana.
Avatar de l’usuari
Irinna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2053
Membre des de: dt. gen. 01, 2008 7:36 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: Irinna » dt. ago. 16, 2011 3:14 pm

Hola! interessant el tema! jeje

Jo en dec de posar unes 4 o 5...

Perquè entre rentar els llançols nostres i la de la peque (1 cop setmana), tovalloles i el play del sofà que s'enbruta molt amb la nena(també 1 cop per setmana),... la nostra roba (una de color, una de blanca).. vaja que no paro! i a vegades en cau rentadora més sobretot ara a l'estiu!!

el que rento molt dovint a mà és la roba de la nena.. pràcticament cada dia li rento la robeta que ha portat.. quan ella marxa a dormir ho faig en un moment i així ja la té neta... i ara que vindrà la germaneta doncs encara amb més motiu! les rento en un momentet i llestos! perquè si no veia que no donava a bast amb les rentadores! i si omples molt la rentadora la roba no surt igual de neta!
Avatar de l’usuari
Sibil·la
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3875
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: Sibil·la » dc. ago. 17, 2011 12:02 pm

Nosaltres som 4: parella i bitxos de 5 i 2 anys i poso unes 3 rentadores de mitjana a la setmana:
1 per la roba blanca: roba interior, llençols, tovalloles, pitets, tot el que sigui quasi blanc
1 per la roba de color a 40: roba interior i molta dels nens, que quan compro ja miro que minim pugui rentar a 40. De fet, molta de l'H&M i C&A va a 60
1 per roba de color a 30 o fred: samarretes meu home i coses meves

Canvio llençols cada setmana, tot i que a l'hivern de vegades em repenjo i allargo.
Tovalloles cada setmana.
Segons com estan les rentadores de plenes i quines tovalloles i llençols he gastat, els afegeixo o no a les altres bugades. Sinó, en faig una d'específica.

Llavors alguna o altra sol caure i més a l'estiu, que sol esbandir en programa curt les tovalloles de platja.

Assecadora la tinc i només la faig anar a l'hivern per llençols i tovalloles i molt ocasionalment per roba interior i nens.

edito per aclarir que fa 2 mesos m'he comprat una rentadora de 8kg i noto la diferència

NO planxo RES de RES. A excepció d'alguna camisa que ocasionalment es posi el meu marit, i encara pq en té de coll mao i si les estenc de seguida al penjador queden molt acceptables. Igualment dp s'asseu al cotxe i la planxada se'n va al trasto. La meu roba i nens no planxo mai. Ni llençols. Totes les rentadores les poso pq les pugui treure quan sóc a casa i penjo la roba amb molta cura i desseguida i queda super-bé.
I utilitzo suavitzant del mercadona plancha-fácil
Avatar de l’usuari
aral
:: peixet
:: peixet
Entrades: 262
Membre des de: dg. març 06, 2011 7:20 am
Ubicació: VIC

Re: Quantes rentadores a la setmana? Canvi de llençols?

EntradaAutor: aral » dc. ago. 17, 2011 2:14 pm

Nosaltres som 4, la parella i dos nens de 5 i 3anys, i poso normalment entre 4 i 5 rentadores. Els llençols els canvio cada setmana, normalment el divendres o el dissabte.
I després la major part de la roba va a la secadora.
ImatgeImatgeImatgeImatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge
Imatge

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::