Menú i compra, estalvi?

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: kabbisa » dg. set. 09, 2012 11:00 am

Merci, mireiaflor. M'ho faré, llavors!!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: mireiafor » dg. set. 09, 2012 2:39 pm

Ara t'ho dic una mica de memòria perquè sinó ho hauria de buscar però més o més o menys va així:

Entre dinars i sopars:
- 2 cops per setmana peix blau
- 3 cops per setmana peix blanc
- 2 cops per setmana llegums
- 2 cop per setmana carn blanca
- 1 cop per setmana carn vermella
- 1 cop per setmana ous
- 1 cop per setmana arròs
- 1 cop per setmana pasta
- 1 cop per setmana patates

Tot ben acompanyat de verdures, i com a mínim un cop al dia que siguin verdures crues. Jo intento seguir-ho bastant però adaptat als nens i la veritat és que costa bastant perquè per exemple al cole gairebé cada dia els hi donen carn :-:)
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: kabbisa » dg. set. 09, 2012 5:07 pm

Moltes gràcies, guapa!!!!
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: neuetes » dl. gen. 07, 2013 6:45 pm

neuetes ha escrit:Ja us he explicat la meva intenció de fer un excel amb tot l'inventari del que tenim a casa i a veure si ho puc lligar amb el que necessitem comprar. Doncs aquests dies que estic de vacances i mentre la nena és a l'escola, m'he dedicat a fer un inventari real del que tenim a casa, tant del rebost, com dels lavabos, de la nevera, del congelador, de la farmaciola... i tela marinera. Tot i vigilant, déu ni do les coses que es compren quan no són necessàries, per exemple, m'he trobat una bossa de pa ratllat que vés a saber quan la vaig comprar (per sort encara no està caducada) i en tinc un altra que la vaig comprar el passat dissabte pensant-me que no en tenia!! o el paper de wc o el paper de cuina...? les vegades que he comprat paper de wc pensant-me que no en tenia!!! veieu a on vull arribar?
Ara que sé el que tenim a casa, ho he passat a net i he imprés uns llistes que les penjaré a les portes del rebost (per la banda de dins) on hi ha tots els productes que tenim a casa ordenats alfabèticament amb dues caselles al costat. La primera indica quantes quantitats hi ha i hi he deixat espai perque cada vegada que agafem una cosa o la gastem hi apuntarem un -1, -2 o el que sigui. La segona casella és per apuntar el que fa falta comprar (sobretot quan es gasta la última de les unitats dels productes de la llista).
Al final de setmana repasaré les llistes penjades, les actualitzaré i les tornaré a penjar.
I tot aixó lligat amb el menú setmanal. Nosaltres fem la compra setmanal i si per aquella setmana no cal comprar una cosa que no tinc al menú (a no ser que sigui sabons o xampús) no la compraré i anirem al super o a les botigues tenint un llista de la compra real i no imaginària.


Recupero post perquè us vull comentar una cosa sobre aquest sistema que vaig montar l'any passat per aquestes dates... Ahir fent balanç amb el meu home de com havia anat el 2012 amb el tema calers ens vam endur una gran sorpresa... gràcies a aquest sistema i al menú setmanal, en definitiva, a la compra més racional del menjar... em rebaixat un 12% en despesa de menjar... amb diners, aixó es tradueix en que hem estalviat gairebé 600 euros/any en menjar. Estem molt contents perquè aquest sempre havia sigut com el nostre punt feble en despesa... i ara hem trobat el sistema per ser més racionals i responsables amb la compra i el consum del menjar.

Espero que us pugui ajudar la meva experiència.
Avatar de l’usuari
laurajuga
:: rateta
:: rateta
Entrades: 162
Membre des de: dj. abr. 12, 2012 3:33 pm

Re: Menú i compra, estalvi?

EntradaAutor: laurajuga » dl. feb. 11, 2013 1:22 pm

Ostres noies que organitzades que sou! Jo sóc un desastre en aquest aspecte! El que sí que intento és comprar quan se m'ha acabat un producte, comprar fruita i verdura de temporada, aprofitar ofertes, no acumular coses i no caure en temptacions (comprar coses que al final resulta que no en mengem mai, tipus mikado, crispetes, un cop vaig comprar olivada i s'ha quedat a la nevera eternament...etc.).

Això sí, m'agrada provar coses noves i experimentar amb el menjar!
ImatgeImatge

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::