Baietes netes i sense olor!

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Baietes netes i sense olor!

EntradaAutor: Anna Maria » dv. març 18, 2016 10:46 am

Bones,
avui vull compartir amb vosaltres el tema de les baietes de netejar i eixugar, les quadrades petites. He aconseguit que no facin pudor a humitat i que estiguin sempre a punt. Sabeu allò que entres a la cuina i notes una olor i saps perfectament que és la baieta dels c... nassos que no està mai neta, i que sembla que en comptes de netejar empudeguis? Doncs he aconseguit, de moment, eliminar-ho! I ho vull compartir amb vosaltres.
A veure, primer de tot la baieta. N'hi ha de moltes marques i textures, i que tot i que els hi va bé el que els hi faig de seguida es tornen ràncies i no donen tan bons resultats. Ara per ara i espero que no canviïn les que em van bé són les de l'Slecker, marca Slecker en un paquet de 10 unitats de tres colors.
Durant l’ús, l’esbandeixo abans i sobretot després, ben escorreguda i deixada a la pica de la cuina com estesa entremig de les dues piques. La canvio cada dia i si faig alguna cosa extra doncs altre cop. Les baietes de cuina per passar pel marbre i la taula són unes, quan netejo armaris en faig anar unes altres. Al rentar-les, separo les baietes pel marbre de les de neteja.
Com les netejo? Res de rentadora ni suavitzant, quan en tinc 4 0 5 les poso en un cosi/galleda amb aigua que les cobreixi, un raig de sabó de rentar els plats (bosque verde que no sigui concentrat) i un raig de lleixiu (bosque verde densa). Us he posat la marca perquè no ho he provat amb cap més, però la dona que m’ho va explicar treballa de cuinera i no crec que facin anar aquestes marques. Les deixo de mig dia a un (depèn de quan puc treure-les...), les esbandeixo, les deixo ben escorregudes i les estenc.
Oli en un llum!
Espero que us sigui d’utilitat la informació, guapes!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
mordor
:: granota
:: granota
Entrades: 237
Membre des de: ds. nov. 13, 2010 5:09 pm

Re: Baietes netes i sense olor!

EntradaAutor: mordor » dl. març 21, 2016 9:37 pm

Gràcies, ho provaré!
Avatar de l’usuari
lanina1981
:: papallona
:: papallona
Entrades: 133
Membre des de: dl. juny 29, 2015 2:52 pm

Re: Baietes netes i sense olor!

EntradaAutor: lanina1981 » dj. març 24, 2016 3:33 pm

Ostres Anna Maria, súper interessant i súper útil. Ho posaré en pràctica! Gràcies!!!!
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Baietes netes i sense olor!

EntradaAutor: capseta » dl. març 28, 2016 2:41 pm

Hola!!

Jo les que utilitzo són de les de microfibra. En general n'estic contenta perquè em duren molt de temps (primer havia comprat un pack de 10 al bauhaus i després un pack de vileda de 5 i encara en tinc 2 sense estrenar!! en 5 anys!!).

El problema és que primer estan molt espongoses i son molt gustoses, absorveixen molt.... pero amb el temps (poc) es queden primetes i gens espongoses. Continuen fent la seva funció i per això continuo fent-les servir un temps, però em fa ràbia!!

Algú té un truc per què no passi? Suposo que no n'hi ha... no?

Per cert, jo també les netejo posant-les en lleixiu, però només lleixiu amb aigua calenta, res de sabó rentavaixelles.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
melibea80
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 573
Membre des de: dv. oct. 19, 2012 9:11 am

Re: Baietes netes i sense olor!

EntradaAutor: melibea80 » dl. març 28, 2016 6:19 pm

Moltes gràcies! Jo també he aconseguit fa poc evitar que de seguida facin mala olor, i és que el problema és que abans mai s'acabava d'eixugar del tot. El que vaig comprar és això:

https://www.amazon.es/gp/product/B007X3 ... UTF8&psc=1

Per no haver de fer forats a casa. Ho tinc a una de les portes de baix de la pica, així quan acabo de passar la baieta, la rento, la escorro i la deixo estirada a la barra, queda molt discret. A la propera vegada que la necessito sempre està seca i amb això no fa gens de mala olor!

capseta, jo amb les de microfibra deixant-les eixugar així no he notat tanta pèrdua d'esponjositat... Ho notava molt més quan la deixava feta una piloteta i es quedava mullada... Perquè quan sí que s'eixugava es quedava com de cartró. Ara s'evapora l'aigua però la baieta queda més o menys igual de suau.
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Baietes netes i sense olor!

EntradaAutor: capseta » dc. març 30, 2016 3:30 pm

Melibea, jo també faig que s'assequi, així que no sé si això tindrà res a veure o no amb la pèrdua d'espongositat. Ultimament ho pengo diferent a abans, provaré si fent-ho diferent em va millor i també evitaré que passin per la rentadora, que potser el problema ha estat aquest (que per mi amb el lleixiu ja està, però el meu company les fot a la rentadora i ale, per ell és més còmode... :-o00m :-o00m :-o00m ).
Els suavitzants a vegades fan que determinades fibres i teixits perdin les seves propietats.
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Baietes netes i sense olor!

EntradaAutor: Anna Maria » dj. des. 21, 2017 9:18 pm

Noies!
He descobert que tinc el mateix resultat que la parrafada que us vaig fer amb el tema nou, posant les baietes a la rentadora:
- Utilitzo el sabó Marsella marca Formil (Lidl)
- Poso primer el sabó sense "arielita" al fons del bombo. Vaig comprar rentadora nova i hem van recomanar que ho fes així, tant amb el detergent líquid com amb el de pols.
- Poso les baietes, també aprofito per posar els fregalls de plats. no els hi faig cap pretractament.
- Programa de 15 minuts a la rentadora, a 30º i 800 de centrifugat.
- Quan ja ha entrat l'aigua i ha donat unes quantes voltes el bombo, afegeixo lleixiu, marca estrella, a el caixetí de l'esquerra.
- No hi poso suavitzant.
- Les estenc a l'estenedor de dins de casa, ja que estan ben centrifugades.

Doncs una quarta part de la feina i mateix resultat.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::