La magia de l'ordre. Mètode konmari

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
Avatar de l’usuari
sunset1980
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dl. juny 22, 2009 3:28 pm

La magia de l'ordre. Mètode konmari

EntradaAutor: sunset1980 » dg. abr. 17, 2016 3:14 pm

Hola, m'estic llegint La magia del orden i estic pensant en aplicar el mètode.
Em sorgeixen alguns dubtes i m'agradaria compratir l'experiència amb algú que l'hagi aplicat o estigui fent-ho.
Espero les vostres experiències!!
Imatge
Avatar de l’usuari
Alehop
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1165
Membre des de: dl. oct. 18, 2010 12:23 pm

Re: La magia de l'ordre. Mètode konmari

EntradaAutor: Alehop » dg. abr. 17, 2016 4:08 pm

Jo he fet el primer pas: m'he comprat el llibre i tan aviat com tingui una epoca tranquila, m'hi poso. Em quedo per aqui, que m'interessa
martina13
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1102
Membre des de: dl. set. 02, 2013 10:43 pm

Re: La magia de l'ordre. Mètode konmari

EntradaAutor: martina13 » dt. abr. 19, 2016 6:31 am

De que va aquest metode??
Avatar de l’usuari
FloR
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1736
Membre des de: dl. maig 14, 2007 7:19 pm

Re: La magia de l'ordre. Mètode konmari

EntradaAutor: FloR » dt. abr. 19, 2016 8:51 am

Jo estic pensant en comprar el llibre! Us segueixo!
DAVID
Imatge

IRENE
Imatge
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: La magia de l'ordre. Mètode konmari

EntradaAutor: capseta » dt. abr. 19, 2016 4:48 pm

Hola!!

Sóc una mica obsessa de l'ordre i fa un temps vaig informar-me sobre el mètode, tot i que no m'he llegit el llibre ni res, eh?

Em va semblar que el mètode està bé com a idea, però potser és massa extrem, pel que he llegit. M'explico: es veu que consta de que un dia has de replantejar-t'ho tot, i fer una endreça/neteja extrema. Jo ja és el que faig habitualment, però pel que he llegit del mètode, potser és massa extrem.
I la idea de "queda't només amb les coses que et facin feliç".... en fi. Sense comentaris.
I la manera en que guarda les coses (per exemple la roba... mireu per youtube!!) és una mica obsessiva.

Però penso que la idea està molt bé, bàsicament perquè és infalible. Quant més acumulem, més dificil és recollir. Per tant, si decidim quines coses es queden i quines marxen, i de cada cosa li busquem un lloc... (cada lloc per una cosa i cada cosa ha de tenir un lloc) és difícil desordenar, bàsicament perquè ja es té integrat on va cada cosa.

Però clar, cal que tota la família ho tingui clar, sinó és impossible de sostenir!!!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: La magia de l'ordre. Mètode konmari

EntradaAutor: Anna Maria » dg. abr. 24, 2016 6:44 am

Bones!
ahir em vaig comprar el llibre, i l'he començat a llegir unes quantes planes. Com diu la capseta, fa pinta de ser un pelet obsessiu. jo no sóc d'aplicar cap sistema en la seva totalitat, com amb la canalla. Ja us comentaré quan me l'hagi llegit, però fa pinta que hi ha coses que estan molt bé i coses que potser no cal tant.
abraçades,
anna maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
sunset1980
:: gosset
:: gosset
Entrades: 405
Membre des de: dl. juny 22, 2009 3:28 pm

Re: La magia de l'ordre. Mètode konmari

EntradaAutor: sunset1980 » dl. abr. 25, 2016 1:45 pm

Hola noies! Doncs jo ja l'he començat a aplicar. Vaig llegir-me el llibre i vaig sentir la necessitat de començar ja!
Ja tinc l'armari organitzat com diu el mètode i n'estic encantada!
Ara vull continuar amb llibres i documents. Ja us explicaré.
Crec que la clau del mètode és entendre la part emocional que ens vols transmetre. Va molt més enllà de l'ordre de l'espai físic. I a mesura que el vas aplicant veus com el propi "desordre intern" també es va endreçant.
Crec que depen del moment personal pel que s'estigui passant, el llibre pot influir-te d'una manera o una altra.
Vinga a veure si algú més s'anima!!
Imatge
Avatar de l’usuari
nienna
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2082
Membre des de: dt. set. 14, 2010 7:58 pm
Ubicació: Barcelona

Re: La magia de l'ordre. Mètode konmari

EntradaAutor: nienna » dl. abr. 25, 2016 5:04 pm

Bona tarda!!

Doncs jo acabo de terminar el llibre també i, tot i que hi ha coses que no comparteixo amb l'autora i veig una mica massa, em quedo amb algunes coses molt interessants del mètode que començare a aplicar quan abans millor.

- En primer lloc em sembla molt encertat l'ordre a utilitzar a l'hora de començar a organitzar: primer la roba, després els llibres, després els papers, després objectes varios i ja al final objectes amb valor sentimental. La raó per la qual l'autora recomana aquest ordre es perquè per exemple amb la roba tenim menys connexió i ens costa menys desfer-nos de la roba que de les cartes del primer novio per posar un exemple.

- Un altre aspecte molt important es la manera d'escollir amb quines coses et quedes i amb quines no. Jo porto tota la vida ordenant per espais i en 2 dies ho tinc tot patas arriba un altre cop. L'autora recomana ordenar per categories, és a dir quan et poses a organitzar la roba ha de ser tooota la roba, o pots dividir-la en subcategories: abrics, samarretes, però quan et poses has de mirar tot el que siguin samarretes perquè pots ordenar les de l'habitació i després a un altre armari tenir-ne més samarretes o a la cistella de la roba bruta. És molt important analitzar tots els objectes d'una categoria i asignar a cada cosa un lloc. Si cada cosa té un lloc determinat (i no 2 o 3) llavors serà més fàcil mantenir l'ordre

A mi en general em va agradar, i voldria posar en pràctica el mètode, o bueno, el que més em va encaixar. Ara acabem de canviar de pis i es un bon moment per fer tota aquesta tria d'objectes bé i assignar llocs a cada cosa.

També us he de dir que hi havia parts que no comparteixo perquè no acabo de veure o sentir aquesta connexió amb les coses:

"Las prendas que han permanecido ocultas durante medio año lucen marchitas, como si las hubieran reprimido. En cambio, permite que les dé un poco de aire y luz de vez en cuando. Abre el cajón y recorre las prendas con tus manos. Déjales saber que te preocupas y estás ansioso por usarlas cuando vuelvan a estar en temporada. Este tipo de "comunicación" ayuda a que tu ropa se mantenga vibrante y mantiene viva tu relación con ellas por más tiempo."

Les parts així se'm feien més llargues, però puc dir que he apres bastant amb el llibre i provaré el mètode a veure si ens funciona a casa amb els 3 petits :content: :content:
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: La magia de l'ordre. Mètode konmari

EntradaAutor: Anna Maria » dl. maig 09, 2016 10:52 am

Bones!
Divendres passat, al programa Divendres de TV3 van parlar del mètode konmari:
http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/divend ... o/5599762/
La Melero en va treure el suc tant de les coses exagerades com de les parts positives.
Jo ja m'he llegit el llibre, considero que hi ha coses que sobren, com que tots els objectes han de despertar sentiments en la persona. Entenc que la roba sí, però una paella? N'haig de tenir com a mínim una, i no em fa ni fred ni calor, simplement la necessito. Entenc en això que s'han de cuidar els objectes que tenim perquè si anem a lo destraler ens duraran menys, però jo no puc donar-li gràcies a tot el que faig servir, pararia boja, jeje. Ah, i no puc dedicar-me un dia a treure trastes, impossible ara per ara, i menys de matinada, que no puc fer soroll.
Hi ha altres coses que sí que m'han agradat, com a l'hora de que no ens faci por tirar res, que cada cosa té el seu lloc,etc.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: La magia de l'ordre. Mètode konmari

EntradaAutor: Anna Maria » dj. nov. 24, 2016 10:57 am

Bones!
Comentar-vos que la Marie Kondo ha tret un segon llibre del seu mètode: La felicitat després de l'ordre
http://www.arallibres.cat/ca/cataleg/1/ ... de-l'ordre
Repassa el seu mètode, no se'n va tant de l'olla com en el primer, i aquest és més pràctic perquè et diu com plegar la roba, idees per organitzar les coses, etc.
Jo he aplicat el mètode a la meva manera, segueixo pensant que un bolígraf (per exemple) no em donarà ni em deixarà de donar alegria, tot i que ella mateixa diu que si no podem hem de veure-li la part útil i que aquest objecte sigui el màxim de bonic possible per a nosaltres (un disseny modern, al nostre gust...)
També hi ha moltes coses que jo ja feia de fa anys, com per exemple al rebost posar el menjar més antic al davant i el nou al darrere, tot i que estar bé començar de zero per explicar-ho tot a tothom.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::