Trucs per a la llar

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Trucs per a la llar

EntradaAutor: Anna Maria » dt. nov. 06, 2018 10:43 pm

HOLA, TU QUE EM LLEGEIXES? TENS ALGUN TRUC A CASA PER NETEJAR, ENDREÇAR... DONCS SI ME'L DIUS L'APUNTO I EL COMPARTIM!!!

Bones,
Avui estic inspirada, per això aprofito per crear aquest post on anar posant aquells trucs, consells, productes, per fer la nostra feina de la llar una mica més... com ho diria... còmoda? fàcil? Bé, trucs per la neteja de la llar, productes que podem fer servir per netejar quelcom, consells perquè els electrodomèstics tinguin millor vida; potser no més quantitat d'anys diria, ja els fabriquen perquè durin un certs anys, però potser sí que ajuda una mica.

- Neteja baietes i fregalls cuina
deixo l'enllaç on en parlàvem
viewtopic.php?f=89&t=55208

- Planxa de vapor
Fa poc he sabut perquè em rajava aigua quan l'engegava i estava l'aigua calenta, obria el botó de vapor abans que s'escalfés. Ara deixo que s'escalfi i després l'engego. A part que no em deixa les primeres peces molles, noto que escalfa millor.

- Rentaplats
Acumulació fong a les gomes: Intento tenir cada dia una estona la porta una mica oberta quan ha acabat el programa de rentat, posant-hi un drap de cuina doblegat perquè respiri. Encara que en el moment que s'acabi el programa no buidi el rentaplats, fins i tot millor perquè s'acaba d'eixugar tot a dins. També pot ser que ja faci estona que s'hagi acabat, quan estic a la cuina el deixo amb el drap o bé si arribo per buidar-lo el deixo amb el drap després de fer-ho. És a dir, una estoneta cada dia. També noto que els plats i tot queden millor, lliures de gotes blanques seques, etc.
Omplir rentaplats: esbandeixo els plats amb restes de menjar, el rentaplats no ho treu bé ( :-o00m :-o00m )
Neteja a fons: res de productes de netejar rentaplats. Un cop al mes, amb el rentaplats buit d'estris trec el filtre, l'esbandeixo, poso les peces sueltes al rentaplats i engego el programa de rentat llarg, no el més calent però que no sigui curt ni mitja càrrega. Quan noto que ja roden les aspes, obro el rentaplats i tiro un raig de lleixiu a la porta (perquè no esquitxi) i deixo que acabi el programa. Evidentment, deixo el drap una estona quan acaba el programa. Jo llavors aprofito per afegir sal i posar ambientador nou. L'abrillantador el vaig afegint sovint. L'aigua que tenim al poble és molt crua i sòdica i necessito afegir sal i abrillantador. La Noviachucky ens recomana que en comptes de lleixiu hi posem vinagre blanc, un got.

- Rentadora.
Noviachucky també ens recomana utilitzar vinagre blanc per netejar-la a fons. Una vegada al mes, la rentadora buida i a 60º. Illeta aprofita aquesta neteja per posar tots els draps que té de netejar, baietes, etc.
Illeta recomana utilitzar el vinagre blanc com a suavitzant, no queda olor de vinagre a la roba!

- Terra
Jomateixa ens recomana l'aspirador escombra i la mopa a vapor per facilitar-nos la feina d'escombrar i fregar el terra.

- Oli per reutilitzar
Jomateixa ens recomana que per guardar l'oli de carn i peix per reutilitzar triem uns pots xulos i decoratius.

- Vidres
Illeta utilitza, en una ampolla amb esprai, vinagre blanc diluït amb aigua per netejar-los.
Jo us recomano Lumínia cristales, jo ja no em queden "llepades":
https://www.dia.es/compra-online/produc ... gKi1fD_BwE

- Descalcificar
Per descalcificar, Illeta ens recomana el vinagre blanc: aixetes (a vegades les deixa en remull tota la nit), Babycook, gerra d'aigua,..
A mi m'han dit per la planxa, que per cert un dia d'aquests ho haig de provar!

- Treure taques roba
Pastilla de sabó tipus de casa, marca "Capricho" al Mercadona, marca "Lagarto" al Plus. Fregar la taca amb una mica d'aigua i rascar amb aquesta pastilla. Posar la peça de roba a la rentadora normal.
Per a taques de pintura escolar, ha de ser escolar, les altres no, posar aigua tíbia a la taca, bicarbonat i fregar fins que vagi sortint tota la taca. Esbandir ben esbandit i posar la peça a la rentadora normal.

- Marcs finestres, portes alumini blanc
Pastilla de sabó tipus de casa, marca "Capricho" al Mercadona o marca "Lagarto" al Plus. Mullar una baieta i empapar-la d'aquesta pastilla, fregar la zona. Esbandir amb una altra baieta amb aigua escorregudeta, i eixugar amb un drap tipus tros de samarreta.


De moment ho deixo així, aniré afegint coses.
M'hi ajudeu? em dieu el que feu vosaltres i deixem un post ben completet?

Abraçades,
Anna Maria
Anna Maria l’ha editat per darrera vegada el dia: dg. des. 30, 2018 9:19 pm, en total s’ha editat 7 vegades.
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
noviachuky
:: dinosaure
Entrades: 7535
Membre des de: dt. maig 06, 2008 4:05 pm

Re: Trucs per a la llar

EntradaAutor: noviachuky » dc. nov. 07, 2018 9:55 am

Bon dia!

AnnaMaria en comptes de lleixiu fote-li un got de vinagre de vi blanc, més barat i no tan contaminant.
El vinagre el faig servir també per dessembussar les canonades, o quan fan pudor, li tiro una tassa de bicarbonat, seguidament aigua molt calenta amb vinagre i oli en un llum.
A més també un cop al mes o així faig una rentada amb la rentadora buida, a 60 graus i un got de vinagre.
Alguna vegada he bullit aigua amb vinagre i hi he afegit el ferro rodonet per on surt l'aigua de les aixetes, queden genial.
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Trucs per a la llar

EntradaAutor: Anna Maria » dc. nov. 07, 2018 10:08 am

Hola noviachucky,
ho apunto i ho provaré, gràcies!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Trucs per a la llar

EntradaAutor: Jomateixa82 » dc. nov. 07, 2018 9:59 pm

Hola Anna Maria!!!

Quina gran idea!!!!

Faig la meva petita aportació amb cosetes que he introduit recentment a la meva vida i crec que van prou bé.

Primer, hi ha un grup a facebook que es diu "la casa limpia y ordenada" on es poden preguntar coses o recomanar coses de neteja i a vegades hi ha bones idees, tot i que sovint és repetitiu (tan les consultes com els productes que es recomanen, allà utilitzar amoniac és el pa de cada dia i en canvi jo no n'he tingut mai a casa...). Com aquest suposo que hi ha altres, jo he aprés algunes coses, tot i que també m'he sentit una mica "marrana" en comparació al que es diu al grup jejeje. Sabeu que hi ha gent que neteja habitualment les parets de casa? O que hi ha qui desmonta el ventilador setmanalment per treure la pols de les aspes,... Dos exemples que em van sobtar i per això els recordo especialment, però com aquests n'hi ha altres.

De cares a facilitar la neteja, que fa temps que investigo perquè les tasques a la Llar per mi són un turment i tot el que ho faci més fàcil millor...

Aspirador escombra: Jo he tingut (tinc) una roomba però no em va convènçer, visc al camp, amb animals dins de casa, i de seguida se m'omplia el mini dipòsit entre altres coses. Finalment fa poc he comprat un aspirador escombra i m'estalvio el rollo d'anar perseguint la línia de pols-merdeta que deixa l'escombra perquè entre en el punyetero recollidor. Segueixo fent servir l'escombra perquè normalment el temps que tinc per fer la neteja és quan dormen les nenes i clar, no convé fer soroll. Però quan l'utilitzo és realment un moment.

Fregar: De cares a facilitar el fregar, he comprat una mopa a vapor i és un plis plas!! La pega principal és el cable, fot molta nosa, però clar, per fer vapor continu cal estar endollat. Bé, amb la mopa a vapor estalvio aigua (amb un litre i mig aprox faig uns 150 metres quadrats), el vapor per sí mateix desinfecta així que estalvio "fregasuelos", pesa poc (odio anar amunt i avall amb la galleda plena d'aigua que als 2 minuts està ronyosa),... Recomanacions: tenir diversos recanvis de la mopa o també va quedant bruta i al final no renta tan bé. Quan es renten els recambis de la mopa amb poc o gens de detergent! Encara estic experimentant però al principi em deixava el terra súper bé i ara sembla que deixa marques, estic convençuda que és perquè al rentar la mopa no em queda prou esbandida.

Oli: Guardo l'oli de fregir en pots "decoratius". Estava farta de guardar l'oli de fregir patates, aletes, etc a la vista, dins la pròpia fregidora, que acabava pringosa i bruta de mala manera, i si volia utilitzar l'oli un parell de cops no sabia on ficar-lo. Bé, tinc un pot per l'oli que em sobre de fregir carn (aletes i tal) i una altre de l'oli de fregir peix. És la idea de "graseras" n'hi ha moltes però lletges des del meu punt de vista. Abans de tirar l'oli al pot el colo amb un colador que tinc expres per això i alé. La cuina sembla mil vegades més néta i recollida.

I ara mateix no se m'acut res més.
Sergi_Acosta
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dv. nov. 09, 2018 8:17 am
Contacta:

Re: Trucs per a la llar

EntradaAutor: Sergi_Acosta » dv. nov. 09, 2018 8:39 am

Wooooow fantàstic pel consell, moltes gràcies per tot em feia falta llegir alguna cosa així per decidir-me.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Trucs per a la llar

EntradaAutor: Anna Maria » dg. nov. 11, 2018 12:04 pm

Jomateixa, gràcies, ara ho poso!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Trucs per a la llar

EntradaAutor: Anna Maria » dg. nov. 11, 2018 12:04 pm

Sergi_Acosta ha escrit:Wooooow fantàstic pel consell, moltes gràcies per tot em feia falta llegir alguna cosa així per decidir-me.


Me n'alegro que et serveixi!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
illeta25
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 10:36 am

Re: Trucs per a la llar

EntradaAutor: illeta25 » dl. nov. 12, 2018 10:23 am

Un post molt interessant!!! >.-<:

Amb el que dit la noviachuky volia afegir que jo aprofito pel dia que poso vinagre a la rentadora per netejar-la que també sol ser un cop al mes a posar tots els draps que tinc de fer la neteja a casa, els de la pols, els dels vidres, bayetes.... Tot! Així amortitzo aquella rentada i els draps queden ben nets i sense cap olor de vinagre per descomptat.
I seguint amb el vinagre jo també l'utilitzo:
- Descalcificant d'aixetes (a vegades ho faig a la nit i deixo les aixetes amb remull tota la nit), de la Babycook, del gerro d'aigua...
- Vinagre diluït amb aigua amb un xiu xiu per netejar mobles, vidres, miralls...
- També tinc una amiga que en comptes de suavitzant a les rentadores sempre i posa vinagre i diu que queda la roba ben suau fins i tot les tovalloles!!! Aquesta no l'he provat perquè sóc d'aquestes que li agrada que faci olor a suavitzant la roba però ella n'està ben contenta.
Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Trucs per a la llar

EntradaAutor: Anna Maria » dg. nov. 18, 2018 2:59 pm

illeta25 ha escrit:Un post molt interessant!!! >.-<:

Amb el que dit la noviachuky volia afegir que jo aprofito pel dia que poso vinagre a la rentadora per netejar-la que també sol ser un cop al mes a posar tots els draps que tinc de fer la neteja a casa, els de la pols, els dels vidres, bayetes.... Tot! Així amortitzo aquella rentada i els draps queden ben nets i sense cap olor de vinagre per descomptat.
I seguint amb el vinagre jo també l'utilitzo:
- Descalcificant d'aixetes (a vegades ho faig a la nit i deixo les aixetes amb remull tota la nit), de la Babycook, del gerro d'aigua...
- Vinagre diluït amb aigua amb un xiu xiu per netejar mobles, vidres, miralls...
- També tinc una amiga que en comptes de suavitzant a les rentadores sempre i posa vinagre i diu que queda la roba ben suau fins i tot les tovalloles!!! Aquesta no l'he provat perquè sóc d'aquestes que li agrada que faci olor a suavitzant la roba però ella n'està ben contenta.


Bones Illeta,
gràcies també per participar, ho apunto i ho probaré. Escolta, el vinagre que poses és blanc o és igual?
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
illeta25
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dc. jul. 31, 2013 10:36 am

Re: Trucs per a la llar

EntradaAutor: illeta25 » dj. nov. 22, 2018 11:16 am

Ho faig sempre amb vinagre blanc !
Imatge
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Trucs per a la llar

EntradaAutor: Anna Maria » dj. nov. 22, 2018 3:41 pm

illeta25 ha escrit:Ho faig sempre amb vinagre blanc !


D'acord, gràcies!
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2125
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Trucs per a la llar

EntradaAutor: Anna Maria » dg. des. 30, 2018 9:11 pm

Bones de nou!
Doncs avui acabo de descobrir com queda perfecte l'alumini blanc dels marcs de les finestres i portes. Fins ara no m'acabava de convèncer com ho feia. Pel del menjador i cuina, faig anar un netejador de ph neutre, i perfecte. Però pels marcs de les habitacions, on hi tinc els radiadors a sota i hi va el fumet del radiador, no em quedaven mai bé. Una vegada ho vaig fer amb una mica de lleixiu i van quedar bé, però considero que és massa agressiu el lleixiu per l'alumini, i s'ha de vigilar de no rascar massa perquè es ratlla... Res, que avui he pensat amb les pastilles de "sabó natural" que són similars al sabó de casa. Jo les compro al Mercadona, són unes pastilles blanques que van amb paquets de tres i es diuen "Capricho", i diria que al Plus n'he vist una que hi diu "Lagarto" que deu ser el mateix. O com us deia, si teniu pastilla de sabó feta de casa (o comprada en paradeta de mercat, també)
Doncs he agafat una baieta de les quadrades i l'he mullat amb aigua ben molla i l'he escorreguda. L'he posat pleneta de sabó d'aquest, com si la netegés, escorreguda i he netejat els marcs. Després amb una altra baieta només amb aigua l'he esbandit, que com que és un sabó que no fa espuma no ha costat gaire, i després l'he eixugat amb un drap d'aquests de retalls de samarreta, perquè ens entenguem... Perfecte!
Ah! I em sembla que no ho havia comentat, però aquest sabó va molt bé per treure taques! Rascant una mica, està clar!
Edito la primera entrada i ho poso tot.
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::