Treure pegament/cola de les finestres

Equipaments, manteniment, neteja i reparacions domèstiques.
jaruma
:: pantera
:: pantera
Entrades: 898
Membre des de: dt. set. 18, 2012 8:28 pm

Treure pegament/cola de les finestres

EntradaAutor: jaruma » dg. abr. 28, 2019 2:05 pm

Hola,

Porto uns quants estius enganxant mosquiteres a les finestres. Són finestres d'aquestes amb el marc blanc, d'al.lumini, i les mosquiteres porten una tira de velcro molt adhesiva. Doncs al treure-les, una part de l'adhesiu queda a la finestra i no es pot treure de cap manera. A més va quedant negre i fa molt lleig! He provat fregant, amb lleixiu, rascant (i m'he carregat una mica la finestra...) i res! Sabeu d'alguna cosa que ho pugui treure? Algun líquid potent, o algún sistema (he pensat que potser amb calor, però no se m'acut com, i no tinc vaporetta). Alguna idea? Tinc les finestres que fan pena :(

Gràcies!
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Treure pegament/cola de les finestres

EntradaAutor: Anna Maria » dg. abr. 28, 2019 8:55 pm

Bones guapa!
A veure, no ho he provat en vidre, però jo tinc dos trucs per quan vull treure restes d'enganxina d'una cosa de plàstic (tipus carpeta o portadocuments, que posen l'etiqueta de la marca que a vegades marxa a la primera i a vegades estires el paper i queda la resta del pegament allà que era preferible deixar l'enganxina :-o00m ):
1r truc. Alcohol, d'aquest de 96º normal i corrent. Un raig d'alcohol i ho rasco amb paper de cuina.
2n truc. Oli. Unto les restes d'enganxina i vaig rascant amb un paper de cuina.

Si la resta de pegament és a l'alumini, jo provaria l'oli. Pot semblar una llordada però després ja podràs netejar-ho amb aigua i sabó desgreixant. Jo els plàstics els trec molt bé amb l'alcohol, però potser en altres materials danyaria la superfície, per això penso que l'oli no és agressiu pel material però fa relliscar la pega. Per la part del vidre, has comentat que ho has rascat. Amb què? Has utilitzat la rasqueta de vitroceràmica? Jo vaig haver de canviar l'enganxina del cotxe tipus "bebè a bord" i vaig treure les restes de pega amb aquesta rasqueta.
A veure si et serveix d'ajuda, ja diràs!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “La llar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::