Magdalenes!

Pastissos, galetes, gelats i sorbets, pastes diverses...
Avatar de l’usuari
Riallera
:: puça
:: puça
Entrades: 12
Membre des de: dj. set. 22, 2011 4:49 pm

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Riallera » dl. set. 26, 2011 3:31 pm

mmmmm, quina pinta mes bona, em sembla que aquestes cauran aviat! :ok:
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: ametista » dt. nov. 08, 2011 12:35 pm

l'altre dia vam fer aquestes magdalenes de civada amb el meu fill gran, les de la primera foto les va fer 100% ell :love: bé, jo supervisava per no acabar amb un nou estocat a la cuina i també les vaig posar al forn però ell va pesar ingredients, remenar, omplir càpsules i posar sucre pel damunt :love: i van quedar molt bé! >.-<: us explico els detalls perquè tot i remenar com li va semblar, posar la farina sense tamisar, omplir les càpsules d'aquella manera (no us explico com va quedar de decorat el motlle de les magdalenes...) i deixar anar mig pot de sucre damunt de cada magdalena van pujar molt bé al forn i això demostra que la cocció és la part més important del procés perquè pugin bé :ok: :ok: (és una teoria personal, clar però visto lo visto...)

mcivada1.JPG


MAGDALENES DE CIVADA

la base és la recepta del Xavier Barriga amb algun canvi:

3 ous
210 gr de farina (150 gr farina+60 gr farina integral)
1 cullerada sopera ben plena de segó de civada
170 gr de sucre
190 gr d'oli
60 ml de llet desnatada
5 gr de llevat


mcivada2.jpg

aquestes quatre les vaig fer jo, a l'última part de la massa li vaig afegir una altra bona cullerada de segó de civada i per damunt uns quants flocs...com que sabia que acabaria pecant (no em puc resisitir a les magdalenes, mmmmm nyammmmm) compensem-ho una mica ;-)))

Ginger ja has fet les magdalenes d'espelta? jo crec que qualsevol recepta la pots adaptar i fer-la 100% d'espelta o una part espelta i l'altra blat, no cal cap recepta específica! :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Ginger » dt. nov. 08, 2011 2:51 pm

Ep, que he trobat la recepta!! ara he de trobar el moment i ànims per a fer-les. Les de civada tenen molt bona pinta! :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ginger
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Ginger » ds. nov. 12, 2011 10:32 am

Ep, que tinc la massa reposant a la nevera... després de fer-les us explicaré com ha anat! :ok:
Em sembla que me'n sortiran un munt, així que si cal en congelaré una part :love:
Quan érem petits recordo que ma mare comprava unes magdalenes molt bones en caixes de cartró, les posàvem al congelador (que era arcó) i les anàvem traient de mica en mica. Anava la mar de bé!
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: ametista » dj. nov. 17, 2011 8:53 am

Ginger com van sortir les magdalenes? :()()::::

jo també les congelo, de fet encara en tinc de civada al congelador :ok: (estic resistint a la temptació >.-<: )
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: ametista » dl. juny 18, 2012 9:42 pm

ho confesso...he pecat :-:) :-:)

els peques es manifestaven per casa amb pancartes demanant magdalenes i com que em vaig trobar dos plàtans abandonats i hiper madurs a la nevera no em va quedar mes remei que fer això:

xoco i plàtan.JPG


vaig tunejar aquesta recepta afegint-li els dos plàtans, un grapat de xips de xoco i unes quantes cullerades de segó de blat i de civada (per compensar...) no van pujar gaire, suposo que perquè anaven molt carregades però de gust...tremendes :ok:

ei, que només en vaig menjar un parell, de veritat! ;-)))
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dj. nov. 21, 2013 2:05 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Ítaca » dt. juny 19, 2012 9:30 am

Noies, vull fer uns rainbow cupcakes pq la nena els porti a la llar...
Ella fa els anys a l'agost i clar, no podrà celebrar l'aniversari a la llar... a més de tant en tant, alguna mare fa galetes o alguna cosa i ella veu q ella no porta mai res (l'altre dia em va dir: "mama, els nens porten "xuxes", i la Txell no... :-:) )
El tema és... on puc trobar colorants en gel? i el cremor tàrtar? la veritat és el q cremor tàrtar aquest no sé ben bé pq s'utilitza, però a la recepta q tinc en porta ?-)
Sabeu d'alguna botiga física pel centre de Barcelona? així m'estalvio les despeses d'enviament :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Nime
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Nime » dt. juny 19, 2012 9:45 am

Ítaca, a la Cookiteca de Sant Cugat tens colorants en gel de la marca Wilton i em sona que han obert una botiga nova de coses de pastisseria, però ara no recordo el nom, a veure si el trobo que sortia al Tot de fa un parell de setmanes :ok:
Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Ítaca » dt. juny 19, 2012 9:54 am

Nime ha escrit:Ítaca, a la Cookiteca de Sant Cugat tens colorants en gel de la marca Wilton i em sona que han obert una botiga nova de coses de pastisseria, però ara no recordo el nom, a veure si el trobo que sortia al Tot de fa un parell de setmanes :ok:


Cookiteca?? és nova? On és???
Pffff.... es nota q va temps q no passejo gaire per sant cugat! Merci
Vaig a mirar-ho :ok:
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Nime
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Nime » dt. juny 19, 2012 9:56 am

És relativament nova, està a la Plaça Pere Sant nº 8, devant del Mercat antic

Ja he trobat l'altra botiga que et deia: http://alicecakeshop.es/
Imatge
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Ítaca » dt. juny 19, 2012 12:24 pm

Gràcies!
Si, si... ho he buscat i he vist q era a la pl. del mercat vell...
L'altre dia, quan van fer la nit de blanc, vaig veure q havien posat una nova botiga, i q estaven fent tallers de cocktails a fora, però com no vaig entrar no tenia ni idea del q venien!
A veure si aquesta tarda o demà em puc escapar (és el q té no viure al centre, q com a molt trepitjo "el poble" els divendres o dissabtes per la tarda) :ok:

Vaig a mirar l'altra!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Castanyeta
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2680
Membre des de: dl. oct. 15, 2007 9:12 pm
Ubicació: Barcelona

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Castanyeta » dt. juny 19, 2012 12:41 pm

Itaca, al Parami, C/ Diputació tocant a Muntaner, vorera de mar (abans de creuar Muntaner tal com hi vas des de la feina :-). És una botiga per 'estudiar-se-la' i tenir-la en compte. Si per la revetlla sou molts i et toca comprar patates fregides o cosetes de picapica, aquest és el teu lloc...
Imatge

+ + 2.11.2007 · 4.6.2008 · Joana, 26.5.2011 · 17.3.2012 + +
Imatge . Imatge
Imatge . Imatge
nb_30
:: tigre
:: tigre
Entrades: 749
Membre des de: dj. feb. 02, 2012 5:14 pm

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: nb_30 » dt. juny 19, 2012 10:53 pm

Una botiga online que està molt bé per comprar productes és http://shop.mylovelyfood.com/

I l'explicació de per què serveix el cremor tártaro http://www.elrincondebea.com/2012/03/im ... rtaro.html
A moltes receptes americanes surtm per mi no és imprescindible però ajuda a donar consistència a les clares.
Avatar de l’usuari
Ítaca
:: dinosaure
Entrades: 7513
Membre des de: dj. març 27, 2008 12:41 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Ítaca » dc. juny 20, 2012 9:44 am

Castanyeta ha escrit:Itaca, al Parami, C/ Diputació tocant a Muntaner, vorera de mar (abans de creuar Muntaner tal com hi vas des de la feina :-). És una botiga per 'estudiar-se-la' i tenir-la en compte. Si per la revetlla sou molts i et toca comprar patates fregides o cosetes de picapica, aquest és el teu lloc...


Bonica!!! Ja conec el Parami!
Hi vaig sovint!!! però colorants en gel no en tenien, sols en pols, i no em van gaire bé...

Nime, ahir vaig anar a l'Alice CakeShop, i genial!!!! :ok: >.-<:
Les noies són encantadores!!! I vaig poder comprar tot el q em feia falta!
De fet, m'he apuntat per un taller demostratiu de galetes decorades!!!! >.-<: >.-<: i genial de preu! 20 €, q després els pots usar per comprar materials, és a dir, q el curset en si és "gratis". Em va encantar!!!!!!! Gràcies! :ok:

nb, gràcies pels enllaços!
Vaig preguntar pq servia el cremor, i em van dir q era un estabilitzador de clares, i q per fer la buttercream m'aniria bé, o sigui q vaig agafar 100 gr!
ImatgeImatge

El post de la patufeta: viewtopic.php?f=50&t=12054 ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge

Imatge

Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Nime
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1507
Membre des de: dv. des. 30, 2011 10:32 pm
Ubicació: Sant Cugat del Vallès

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Nime » dc. juny 20, 2012 9:46 am

Me n'alegro ^_^
Imatge
Avatar de l’usuari
Sibil·la
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3875
Membre des de: dj. set. 29, 2005 11:06 am

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Sibil·la » dc. jul. 18, 2012 11:51 am

ametista ha escrit:MAGDALENES DE XAVIER BARRIGA

125 gr d'ou (uns 3 ous M)
210 gr de farina
175 gr de sucre
190 gr d'oli
60 ml de llet
5 gr de llevat
pell de llimona, taronja...

- batre els ous amb el sucre fins que quedi una crema espumosa
- afegir els líquids i la pell de cítrics
- incorporar la farina amb el llevat, tamisats i batre 4 minuts
- deixar reposar la massa a la nevera durant una hora (jo no ho vaig fer)
- preescalfar el forn a 250ºC, omplir els motlles de paper fins a 3/4 de la seva capacitat i col·locar al forn, baixant-lo a 210ºC. Coure 14 minuts

i aquí el resultat:
X.Barriga.JPG


:***: :--/)Hola! Perdoneu la meva ignorància però jo no sóc geeens de cuina. M'agrada però no m'hi poso mai. Resumint, per quantes magdalenes són les receptes, i en concret per aquesta??? merci :love:
Avatar de l’usuari
Bacilos
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1827
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 4:00 pm

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: Bacilos » dj. jul. 26, 2012 6:05 pm

Itaca, si et serveix per una altra vegada, jo compro sovint al Gadgets & Cuina. Està al carrer Aragó, al costat del Colmado, cantonada amb Rambla Catalunya.
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: ametista » dj. jul. 26, 2012 10:23 pm

Sibil·la ha escrit: :***: :--/)Hola! Perdoneu la meva ignorància però jo no sóc geeens de cuina. M'agrada però no m'hi poso mai. Resumint, per quantes magdalenes són les receptes, i en concret per aquesta??? merci :love:


Hola Sibil·la! la quantitat de magdalenes que et surtin sempre dependrà de la mida dels motlles que facis servir i de si els omples molt o poc... però vaja, amb una mida estàndard (motlles de paper del mercadona) plens fins a 3/4 parts surten unes 15-16 magdalenes :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5481
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: ametista » ds. jul. 28, 2012 10:03 pm

i parlant de les magdalenes del Xavier Barriga, aquí la versió de xocolata :love:

xoco.jpg


mateixa recepta però afegint dues cullerades soperes ben plenes de cacau pur en pols :ok:
Imatge
CLUB DE LECTURA DEL SOCPETIT
T'hi apuntes?
Avatar de l’usuari
kine
:: poltre
:: poltre
Entrades: 612
Membre des de: dj. ago. 27, 2009 9:34 pm
Ubicació: Girona

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: kine » dc. set. 12, 2012 4:08 pm

Hola! Jo de magdalenes en faig quasi cada setmana. La recepta que ha triomfat sempre allà on les he portat i a casa també és la recepta de X. Barriga. Un èxit assegurat!! Jo les faig peró amb menys oli i menys sucre.

Ahir però vaig fer la coca de iogurt amb iogurt de maduixa i gotetes de xocolata en forma de magdalena. Van quedar molt bones amb regust de maduixa!
Fitxers adjunts
2012-09-12 16.49.52.jpg

Torna a “Dolços i Rebosteria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::