Magdalenes!

Pastissos, galetes, gelats i sorbets, pastes diverses...
ametista
:: dinosaure
Entrades: 5131
Membre des de: dt. set. 30, 2008 3:06 pm

Re: Magdalenes!

EntradaAutor: ametista » dt. març 08, 2011 5:25 pm

siiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: i foto!!!!!!!!!!!!!!! :p-) :p-)

Helia a mi el truqui de posar-les a la nevera a vegades em funcionava i a vegades no ?-) o sigui que ara ja no ho faig i simplement amb el súper batido de la massa ja em va bé :ok: tu el vas fer? manual o amb màquina? jo tinc unes varilles elèctriques i quan ja he afegit tots els ingredients bato a màxima velocitat 4 o 5 minuts fins que la massa queda ben plena de bombolletes :ok: :ok: això sí, el que més fa que pugin les magdalenes són els motlles rígids, com més rígids millor, a mi les que em queden més altes són les que faig en flameres metàliques, com aquestes:
115-77-thickbox.jpg
115-77-thickbox.jpg (16.22 KiB) Visualitzat 3744 cops
Imatge

Imatge
al CLUB DE LECTURA del SOCPETIT el mes de novembre llegim:
L'any de la plaga, de Marc Pastor
T'apuntes?
ametista

EntradaAutor: ametista » dt. març 08, 2011 6:07 pm

me n'oblidava, el forn!
jo el poso a dalt i a baix i em va bé però algú comentava que li pujaven molt amb el ventilador :ok: ...jo l'última tanda vaig provar amb el ventilador i no em van pujar gaire ?-) o sigui que suposo que es tracta d'anar fent proves fins que trobis com rendeix més el teu forn (a nivell magdaleneril :r) )

ah, també pots provar de no posar-hi sucre al damunt (en poses oi?) o posar-ne menys, a veure si així et pugen més (per anar provant..)
Imatge

Imatge
T'apuntes?
edae
:: dofí
:: dofí
Entrades: 3848
Membre des de: dt. març 07, 2006 7:24 pm
Ubicació: provincia girona

EntradaAutor: edae » dt. març 08, 2011 6:15 pm

Avui he fet les teves magdalenes Ametista, i m'han pujat força. El forn, ho he fet com en una altra recepta: els primers 8-10 min només baix i els altres 8-10 min dalt i baix.
Imatge
Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dt. març 08, 2011 7:00 pm

sí, ja he posat la foto al taller de receptes! t'han quedat fantàstiques!!! >.-<: >.-<:
Imatge

Imatge
T'apuntes?
Ginger
:: girafa
Entrades: 2246
Membre des de: dv. maig 22, 2009 11:11 am

EntradaAutor: Ginger » dc. març 09, 2011 9:10 am

ametista ha escrit:siiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: i foto!!!!!!!!!!!!!!! :p-) :p-)

Helia a mi el truqui de posar-les a la nevera a vegades em funcionava i a vegades no ?-) o sigui que ara ja no ho faig i simplement amb el súper batido de la massa ja em va bé :ok: tu el vas fer? manual o amb màquina? jo tinc unes varilles elèctriques i quan ja he afegit tots els ingredients bato a màxima velocitat 4 o 5 minuts fins que la massa queda ben plena de bombolletes :ok: :ok: això sí, el que més fa que pugin les magdalenes són els motlles rígids, com més rígids millor, a mi les que em queden més altes són les que faig en flameres metàliques, com aquestes:
115-77-thickbox.jpg

A mi tp no m'han pujat gaire... però estan boníssimes, ens les estem finiquitant!! No sé si tindré temps de fer alguna foto ;-)
Això de les flameres metàliques no se m'havia acudit... ho provaré! :ok:
Ara us passo la recepta de les integrals.
Imatge

Imatge
Ginger

EntradaAutor: Ginger » dc. març 09, 2011 9:15 am

A veure, en vaig trobar un parell o tres per internet i aquí la que vaig provar... i ho vaig encertar, eh!!

Ingredients
Llavors de sèsam (opcional)
150 gr de farina integral
120 gr de sucre de canya
2 ous
100 ml d'oli de gira-sol (JO EL VAIG POSAR D'OLIVA -q és més sa-)
1 sobre de llevat
1 taronja

Elaboració

Per començar, preescalfeu el forn a 180º.

Ratlleu la pell de la taronja, exprimiu-la i guardeu el suc.

Barrejeu la farina i el llevat.

En un altre bol, poseu els ous i el sucre i bateu fins a blanquejar. Penseu que el sucre de canya costa més de disoldre.

Afegir el suc de la taronja, la pell i l'oli. Poc a poc, anar-hi tirant també la farina barrejada amb el llevat i ajuntar-ho amb la massa anterior.

Omplir els motllos de magdalenes fins a la meitat i posar per a sobre llavors de sèsam per decorar. (Jo no hi vaig posar sèsam, però en algunes hi vaig posar xocolata a dins -q la tenia i calia gastar-la, i per diferenciar-les hi vaig posar avena a sobre, q és el q tenia a mà :ok: )

Posar al forn durant 20-25min (segons forn), anar controlant.

Encara que integrals, molt gustoses!!!

(L'enllaç original: http://www.clubdecuines.cat/recepta/mag ... grals/5559)

Us poso fotos de les que queden.... ;-) Ja veieu que no m'han pujat, tot i que són molt bones! Les que tenen l'avena per sobre són les que tenen sorpresa a dins :content:
Fitxers adjunts
Magdalenes 1.JPG
Magdalenes2.JPG
Ginger l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 09, 2011 12:43 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
Helia
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

EntradaAutor: Helia » dc. març 09, 2011 10:30 am

Ginger, que bé!! les faré! almenys si són integrals no em sentiré tan malament per menjar-me una mitjana de.... moltes magdalenes cada dia!! :r) Per cert, jo de llevat de taronja tampoc n'he vist mai!! :-:)

Ametista, gràcies pels consells!! Provaré de fer-les amb les flameres... no se m'havia acudit!! També tinc un motllo de silicona, on n'hi caben 6, però no m'agrada... costa molt de netejar, i se'm trenquen sempre les magdalenes, per molt que l'engrassi abans... :-:)
El sucre... sí, normalment en poso per sobre... aquesta vegada n'hi ha posat molt poquet, lo just per donar el toc, però perquè no es formi crosta (que vaig pensar que evitaria que pugéssin...). Serà qüestió d'anar fent provatures de forn! ho provaré amb el ventilador, també! Merci!! :ok:
ImatgeImatge
Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dc. març 09, 2011 11:56 am

ja tenim una recepta de magdalenes integrals!!! :pandi: :pandi: >.-<:

Ginger si no tens temps de fer fotos...en fas a la pròxima tanda i edites el missatge! perquè repetiràs, no? ;-)

això del llevat de taronja, jo tampoc ho sentit mai....però em penso que és que hi ha un error a la recepta! perquè a l'elaboració diu "ratlleu la pell de la taronja, exprimiu-la i guardeu el suc" o sigui que deu ser 1 sobre de llevat per una banda i una taronja per l'altra :content: si és així, Ginger ja editaràs la recepta perquè no ens liem :ok:

i per cert, segur que estan boníssimes!!! el suc de taronja sempre dóna un toc molt bo, les probaré fijoooo!!!!!!!!!!! >.-<:

Helia jo quan feia servir el motlle de silicona aquest de 6 hi posava papers perquè sinó em passava com a tu, magdalenes enganxades, costava de netejar, buf :ufs: però també em passava que són forats bastant grans i les magdalenes quedaven planes sí o sí, trobo que la gràcia és que la base sigui més estreta (com les flameres) perquè així la massa s'expandeix cap amunt i no a lo ample :ok: va que segur que a la propera et surten amb copeteeee!!! >.-<:
Imatge

Imatge
T'apuntes?
Ginger

EntradaAutor: Ginger » dc. març 09, 2011 12:40 pm

AMETISTA, tens raó!! Probablement és un error de la recepta. Ara editaré i hi afegeixo foto...

HELIA, a mi això amb els motlles de silicona tb em va passar, però pensava que era per mala cocció. Ja veig que és cosa dels motlles.... :-(
Imatge

Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dc. març 09, 2011 1:01 pm

mmm, que bones, encara que no hagin pujat gaire tenen una bona pinta!!! nyam nyammmmm
Imatge

Imatge
T'apuntes?
ametista

EntradaAutor: ametista » ds. març 12, 2011 3:59 pm

ei me n'oblidava! fent l'última tanda de magdalenes em vaig trobar que a l'envoltori del llevat (Hacendado) hi havia una recepta de magdalenes de xocolata! i com que algunes la demànaveu us la poso, que té pinta d'estar bona! si la feu digueu què tal i poseu fotito, eeeeh??? >.-<:

MAGDALENES DE XOCOLATA

2 ous
250 gr. de farina
175 gr. de sucre
1 culleradeta de sucre avainillat
90 gr. de mantega
250 ml. de llet
150 gr. de xocolata
30 gr. de cacau en pols pur
1 pessic de sal
7 gr. de llevat
1 culleradeta de bicarbonat

- preescalfar el forn a 190º
- fondre la xocolata amb la mantega (al microones, al bany maria...)
- unir la farina, el llevat, el cacau, el bicarbonat i la sal
- batre els ous amb el sucre i el sucre avainillat
- afegir la xocolata als ous, remenar bé.
- incorporar la farina tamisada, anar remenant i afegint la llet mica en mica.
- omplir els motlles fins a 2/3 de la seva capacitat, decorar amb sucre i posar al forn 25 minuts.

:ok: :ok:
Imatge

Imatge
T'apuntes?
FABIOLA
:: rateta
Entrades: 167
Membre des de: dt. oct. 28, 2008 10:02 am

EntradaAutor: FABIOLA » ds. març 12, 2011 7:46 pm

Nyam,nyam!!!
Nenes sou unes artistes!!!!
neustp
:: gosset
Entrades: 415
Membre des de: dg. març 07, 2010 4:03 pm

EntradaAutor: neustp » ds. març 12, 2011 10:10 pm

Ametista, ja he probat els truquis!
M'han anat molt bé. :ok: M'han pujat molt més que de costum, però veig que estic lluny de com et queden a tú.

Helia, jo també tinc uns motllos de 6 de silicona, si que costen molt de netejar. El que jo faig és posar-hi les càpsules de paper a dins. Així no s'embruten tant i les magdalenes surten bé.

magdalenes-1.jpg

Un altre truc que faig servir jo és un cop que estan fetes les magdalenes, deixar que es refredin dins els motllos uns 10 min. abans de treure-les, així no es deformen gens i queden totes molt igualades.

Jo acostumo a fer la masa de les magdalenes i després afegeixo el que em ve de gust per fer-ne de diferents tipus. El que passa és que ho faig una mica a ull. :-:)

Aquest cop he fet: normals, xoco (afegint cacao pur en pols i trossets de xocolata fondant), fruites del bosc (afegint melmelada de fruites del bosc i fruites del bosc deshidratades) i oreo (afegint galetes oreo).

Vaig estar a punt de no poder fer foto, perquè quan la vaig tirar ja no en quedava gairebé cap! :-D

magdalenes-2.jpg
Imatge
terrassa5
Entrades: 183
Membre des de: dt. nov. 16, 2010 9:05 pm

EntradaAutor: terrassa5 » dl. març 14, 2011 8:58 pm

Us poso unes fotos de les magdalenes que vaig fer fa un parell de setmanes amb la recepta de "Magdalenes amb nata". Les faig totes les setmanes, a veure que us semblen:
magdalena1.jpg
C360_2011-02-03 20-27-41.jpg
C360_2011-02-03 20-27-31.jpg

Pitisu, jo he fet servir varies vegades els motllos de paper de l'Ikea i no he tingut problemes. És cert que s'obren una mica, però a mi no gaire, potser és perquè com son molt grans no els omplo molt. A mi m'agrada com queden, així una mica quadrats queden originals, però només els faig servir quan faig magdalenes per portar a algun lloc, les de menjar a casa les faig amb els motllos de silicona (els de la foto).
ametista

EntradaAutor: ametista » dc. març 16, 2011 12:48 pm

neustp quina bona pinta aquestes magdalenes!! >.-<: >.-<: per cert, quina recepta fas de magdalenes normals? comparteix-la, vaaaaa :()():::: que es veuen súper bones!!! o també les fas a ull? :content:

Ramtri ja ens explicaràs què tal!

terrassa5 espectaculars!!! a veure quan faig les de nata, que tenen un aspecte boníssim :()()::::

pitisu :r) :r) :r) tu i les magdalenes :r) algun dia te'n sortiràs, ja veuràs!! :ok: :ok: jo crec que el tema està amb el forn: abans també tenia la creença que el forn al principi només de baix perquè pugi i al final també de dalt per agafar color (...de fet amb el forn que tenia abans ho havia de fer així a la força perquè per dalt m'ho cremava tot) però des que he canviat de forn la meva vida ha canviat :r) ara el poso sempre a dalt i a baix a la vegada i així es cou tot de manera uniforme (magdalenes, coques, pa de pessic...) suposo que la gràcia està amb la temperatura (i que el forn es posi realment a aquella temperatura, important perquè el meu no ho feia i pel pa anava fatal) amb les magdalenes es posa a alta temperatura a dalt i a baix perquè així es couen a la vegada de dalt i de baix ( :r) obvi ja ho sé) i així quan es comencen a coure, la part de dalt fa com una crosteta que quan es cou la part del mig i puja, zas! rebenta la crosteta i és el famós copete trencat, que queda més claret de color i la resta més torrat...no sé si m'explico :-D com que una imatge val més que mil paraules aquí us poso una foto representativa que he trobat pel google :love:
ff72wy.jpg
ff72wy.jpg (11.28 KiB) Visualitzat 3051 cops
Imatge

Imatge
T'apuntes?
Ginger

EntradaAutor: Ginger » dc. març 16, 2011 12:53 pm

Ramtri ha escrit:He mirat receptes per internet i per aquí el post i entre avui i demà faré la següent:

Ingredients
150 gr de farina
120 gr de sucre
100 ml d'oli
2 ous
1 sobre de llevat
1 taronja

Elaboració
Per començar, preescalfeu el forn a 180º.

Ratlleu la pell de la taronja, exprimiu-la i guardeu el suc.

Barrejeu la farina i el llevat.

En un altre bol, poseu els ous i el sucre i bateu fins a blanquejar. Penseu que el sucre de canya costa més de disoldre.

Afegir el suc de la taronja, la pell i l'oli. Poc a poc, anar-hi tirant també la farina barrejada amb el llevat i ajuntar-ho amb la massa anterior.

Omplir els motllos de magdalenes fins a la meitat i posar per a sobre llavors de sèsam per decorar. (Jo no hi vaig posar sèsam, però en algunes hi vaig posar xocolata a dins -q la tenia i calia gastar-la, i per diferenciar-les hi vaig posar avena a sobre, q és el q tenia a mà )

Posar al forn durant 20-25min (segons forn), anar controlant.

Ja us diré què tal! :ok:

Ei, em sembla q és la q vaig fer jo, però la vaig fer amb farina integral.... ;-)
Ja ens diràs què tal! >.-<:
Imatge

Imatge
Helia
Entrades: 2289
Membre des de: dv. gen. 30, 2009 12:37 pm

EntradaAutor: Helia » dc. març 16, 2011 2:48 pm

Hola magdaleneres!!!

Acabo de fer les magdalenes del curs online de http://webosfritos.es/2011/03/magdalenas-curso-online/, on et prometen unes magdalenes amb súuuuuupercopete! :r) i el resultat.... Imatge... a veure, que fan prou bona pinta, i són molt bones, eh? però em pensava que pujarien més... La segona fornada m'ha quedat més alteta, però massa torrada.... Aquí teniu una foto:
magdalenes2.jpg

Jope... no veuré mai un supercopete sortint del meu foooooorn??? Imatge :content:

Ah, una pregunta... vosaltres traieu les magdalenes del forn a saco, o apagueu el forn i li deixeu uns minuts??
ImatgeImatge
Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dc. març 16, 2011 3:14 pm

eeei doncs jo veig una millora, eh??? >.-<:
al final ho aconseguiràs, jo he fet mils de magdalenes fins que els hi he trobat el punt :-:) ;-)

i per cert, si puc sí que les deixo deu minutets dins del forn apagat i amb la porta mig oberta perquè amb el canvi brusc de temperatura dins-fora a vegades se m'han desinflat! (la prova a la foto que vaig posar al taller de receptes, van sortir súper infladetes, rodonetes i fantàstiques i quan es van refredar....forma de formatge de tetilla! :r) )
Imatge

Imatge
T'apuntes?
neustp
Entrades: 415
Membre des de: dg. març 07, 2010 4:03 pm

EntradaAutor: neustp » dc. març 16, 2011 9:29 pm

ametista ha escrit:neustp quina bona pinta aquestes magdalenes!! >.-<: >.-<: per cert, quina recepta fas de magdalenes normals? comparteix-la, vaaaaa :()():::: que es veuen súper bones!!! o també les fas a ull? :content:

No, la recepta de les magdalenes normals no la faig a ull, només faltaria!

Acostumo a fer la recepta de la SugarMur: http://www.sugarmur.com/2010/08/muffins ... e-con.html

O bé aquesta:

Per 24 unitats:
113 gr. de mantega a temperatura ambient
332 gr. de sucre
3 clares d'ou
10 gr. de llevadura química
282 gr. de farina
1 pessic de sal
245 ml de llet
una cullereta d'extracte de vainilla (opcional)

L'elaboració, igual que la de la sugar mur: anar posant tots els ingredients per ordre i poc a poc (jo ho faig a la thermomix), fins que quedi ben barrejat.
La cocció: em quedo amb la teva, ametista :ok:

La segona recepta és massa dolça pel meu gust, vull anar provant de treure-li una mica de sucre, a veure que tal, fins que trobi la quantitat adient.
Us he posat les quantitats exactes, perquè vaig treure la recepta d'una web americana i em vaig tornar boja traduint onzes, cups i tablespoons... Però al final, gràcies al sr.Google me'n vaig sortir!
Imatge
ametista

EntradaAutor: ametista » dj. març 17, 2011 11:08 pm

buf, doncs sí que és molt dolça, si hi ha més sucre que farina! normalment les receptes tenen o la mateixa quantitat de farina-sucre o menys sucre que farina, a casa no ens agraden les coses massa dolces i mai faig les receptes amb proporció 100% farina-sucre, sempre rebaixo fins màxim un 80% de sucre respecte el pes de la farina (a vegades menys i tot)

si vols fer la segona recepta amb la mateixa proporció de sucre que les de la Sugar Mur (87%) hauries de posar 245 gr de sucre :ok:

ah! avui he fer les magdalenes de nata! que booones! >.-<: ...però no es poden fer sovint, que tenen una quantitat de greixos... :-:)

les he omplert bastant i han quedat enormes!
magdalenes de nata.jpg
magdalenes de nata (Azzure)

us poso aquesta foto perquè veieu la diferència entre magdalenes segons el motlle:
magdalenes de nata comparativa.JPG

la de la dreta és com un dit més alta, està feta en flamera metàlica, que té la base més estreta i per això la massa no pot fer res més que tirar cap amunt :content:
la de l'esquerra és una mica més ampla, té més forma de magdalena tradicional :r) està feta amb motlle de 12 magdalenes (com els que parlàvem de silicona de 6 unitats però de 12 i metàlic)
ametista l’ha editat per darrera vegada el dia: dc. març 23, 2011 5:40 pm, en total s’ha editat 1 vegada.
Imatge

Imatge
T'apuntes?

Torna a “Dolços i Rebosteria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 4 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::