Panellets, la vostra recepta!

Pastissos, galetes, gelats i sorbets, pastes diverses...
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Panellets, la vostra recepta!

EntradaAutor: muc » dl. oct. 27, 2014 3:23 pm

Bona tarda!

Buscant per internet una recepta de panellets he pensat en el fòrum i en preguntar-vos quina és la vostra recepta infl·lible, o aquella més original, o la que no passaríeu mai a la sogra però si a les companyes del fòrum :r)

Per internet n'hi ha moltes i totes semblen iguals però són diferents (per proporcions i a vegades fins i tot ingredients). I aquest any tinc ganes de provar-ne una de nova (i ja no sé quina vaig fer l'any passat... :love:
Avatar de l’usuari
ña
:: lleona
:: lleona
Entrades: 974
Membre des de: ds. maig 10, 2008 10:40 pm

Re: Panellets, la vostra recepta!

EntradaAutor: ña » dt. oct. 28, 2014 9:26 am

Jo faig servir sempre la de Frit Ravich i sempre surten genials!!!!

Ingredients:

- 500 g d’Ametlla crua mòlta
- 400 g de Sucre
- 300 g de Patata o Moniato (jo en vaig posar més)
- La pell d’1 llimona
- Farina
- Ous

Preparació (la base és la mateixa pels diferents panellets):

Es bullen les patates (o moniatos) amb la pell. Un cop toves, s’escorren i es pelen. Es prepara un puré mentre encara són calentes, aixafant-les bé amb la forquilla. Es deixa refredar el puré completament. S’afegeix el sucre, l’ametlla mòlta i la pell de la llimona ratllada, i es barreja bé amb la forquilla, fins que quedi ben uniforme. S’acaba d’amassar amb les mans (empolsades amb farina perquè no s’enganxi) i es deixa reposar a la nevera (millor fins al dia següent).

A continuació es divideix la massa en 3 parts:

- Panellets de coco: s’afegeix 100g de coco ratllat a la massa i es treballa bé amb les mans fins que quedi ben uniforme. Es van agafant boletes i se’ls hi dóna forma de piràmide amb els dits. Amb un pinzell, es pinta la part de dalt del panellet amb una mica de rovell d’ou batut.

- Panellets d’ametlles: es fan barretes rectangulars (tipu croquetes) i es passen per la clara d’ou (batuda una mica). Es posen les ametlles en un plat (uns 250 g) i s’arrebossen els panellets. Es pinten amb un pinzell per la part de dalt amb una mica de rovell d’ou batut.

- Panellets de pinyons: es fan boles i es passen per la clara d’ou (batuda una mica). Es posen els pinyons en un plat (uns 200 g) i s’arrebossen els panellets. S’ha de pressionar bastant perquè no caiguin i, si es veuen forats, es posen els pinyons individualment per tapar-los. Es pinten amb un pinzell per la part de dalt amb una mica de rovell d’ou batut.

Els panellets es posen a la safata del forn (amb paper de forn perquè no s’enganxin) abans de pintar-los. El forn ha d’estar molt calent (uns 225-250º) i es posen uns 15 minuts.

Aquest any intentare fer de moniato, pero no se com sortiran. Els altres anys segueixo aquesta recepta i fantastics!!!
ImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Panellets, la vostra recepta!

EntradaAutor: Mara17 » dt. oct. 28, 2014 11:41 am

Aquí una recepta sense sucre. Jo en vaig fer, a banda dels de pinyons, una part amb coco i uns altres amb farina de garrofa, que la gent no es creia que no fossin de xocolata.

http://www.etselquemenges.cat/fills/pan ... bles-25040
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
garota
:: pantera
:: pantera
Entrades: 831
Membre des de: dt. ago. 27, 2013 2:31 pm

Re: Panellets, la vostra recepta!

EntradaAutor: garota » dt. oct. 28, 2014 12:19 pm

Jo els de sense sucre també els he provat i boníssims!!!! I jo els faig sense patata. Aquesta setmana passada, a Cuines a tv3 en van fer uns amb farina d'avellana. Més foscos però feien una pinta..!!! A la web del programa hi ha la recepta!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Panellets, la vostra recepta!

EntradaAutor: Mara17 » dt. oct. 28, 2014 9:28 pm

Els que he penjat són de moniato. :ok:

Aquests són brutals... i són molt alternatius. http://www.etselquemenges.cat/receptes/ ... cau-i-coco
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Panellets, la vostra recepta!

EntradaAutor: granota2012 » dc. oct. 29, 2014 12:50 pm

Mara17 ha escrit:Aquí una recepta sense sucre. Jo en vaig fer, a banda dels de pinyons, una part amb coco i uns altres amb farina de garrofa, que la gent no es creia que no fossin de xocolata.

http://www.etselquemenges.cat/fills/pan ... bles-25040



Hola, vull fer aquests panallets pero rs pidrien fer amb patata? Es k hi ha gent que NO li agrada el moniato.
I la atzavara me la venen liquida semblant a la mel i a la recepta diu amb grams. Hi ha una altre atzavara o es aquesta que dic?

He llegit que el sirope d.atzavara es el doble de dolça que el sucre, així la quantitat d.atzavara que hi diu a la recepta, no es massa? Algu ha fet la recepta? gracies anticipades.
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: Panellets, la vostra recepta!

EntradaAutor: muc » dc. oct. 29, 2014 6:33 pm

Ostres noies! Moltes gràcies! Hi ha receptes xulíssimes! A veure què surt al final (tinc la mania de buscar receptes i al final mentre la faig, variar-la.. :love: )

L'atzavara és líquida (també hi ha flocs però són molt poc comuns). Hauràs de pesar-ho en un vas... :miko:
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Panellets, la vostra recepta!

EntradaAutor: granota2012 » dc. oct. 29, 2014 6:45 pm

Hola

Llavors si la recepta ho diu en grams la mateixa quantitat amb mililitres no?
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: Panellets, la vostra recepta!

EntradaAutor: Mara17 » dc. oct. 29, 2014 10:07 pm

Com diu la Muc ho pots pesar en un vas, Granota. Jo, efectivament, hi vaig posar menys atzavara (de fet, potser hi vaig posar melassa i tot, no ho recordo). Pots fer la mescla, tastar-ho i decidir si ja t'està bé. :ok:

Amb patata no sé com quedarien. El moniato és molt dolç i ajuda (jo he fet brownies fins i tot, amb moniato). Pots provar una proporció dels ingredients i fer menys massa i valores com queda, però t'asseguro que jo els vaig dur a un dinar i la gent preferia els meus als comprats i quan els deia què portaven no s'ho creien (sobretot amb els de garrofa, que tothom pensava que eren de xocolata).
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
granota2012
:: gosset
:: gosset
Entrades: 459
Membre des de: dg. maig 06, 2012 10:10 pm

Re: Panellets, la vostra recepta!

EntradaAutor: granota2012 » dj. oct. 30, 2014 9:09 am

Gracies Mara17! Doncs probaré amb poca quantitat primer i a veu.re com queda. Mentre faci el massapà aniré afegint atzavara fins que trobi el punt.Ja us explicaré.

Torna a “Dolços i Rebosteria”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::