CUSCUS

Pastes, arrossos, peix, carn...
techary
:: zebra
Contacta:
Ubicació: Vallés oriental
Entrades: 1964
Membre des de: dj. maig 01, 2008 1:20 pm

CUSCUS

ds. ago. 01, 2009 4:30 pm

Algu sap fer cuscus? m·es igual si es africa o marroqui tots dos m·agraden molt!! es complicat? gracies!!!
ImatgeImatge

ImatgeImatge

ImatgeImatge
a_fer
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2294
Membre des de: dt. jul. 01, 2008 11:03 am

Re: CUSCUS

ds. ago. 01, 2009 9:38 pm

què vols dir, receptes de cuscus o fer la sèmola?

Jo el faig amb pollastre i verduretes: un sofregit de ceba, una mica de tomàquet a daus i anar-hi tirant verdures: albergínia, carbassó... i el pollastre. Tapant la cassola i a foc lent, perquè quedi amb caldet i ben cuit.

També he provat la ceba a part i caramelitzada i era boníssim!!!!

I la sèmola no té cap secret: poses aigua bullint (igual d'aigua que de cuscus) i hi tires la sèmola ja amb el foc apagat. Ho tapes i en menys de 5 minuts està fet. Jo li poso una mica de mantega de vegades per ajudar a que no quedi tot enganxat i quedin els puntets sueltos..
Imatge
Imatge
techary
Contacta:
Ubicació: Vallés oriental
Entrades: 1964
Membre des de: dj. maig 01, 2008 1:20 pm

dg. ago. 02, 2009 11:20 am

si,si!! em refereixo al plat complet com el que fan els marroquins amb carn o peix tant em fa,a barcelona hi ha algun restaurant que fa pero no gaires i a mi mencanta!!!!!!! l·unic cop que en menjo es quan em faig les trenes al cap,com me les fan les africanes i estic moltes hores em conviden a dinar,ja fa molts anys que hi vaig,aquest pero o deixo correr perque em cau molt el cabell per la LM :-:)
ImatgeImatge

ImatgeImatge

ImatgeImatge
nena83
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4086
Membre des de: dv. set. 05, 2008 6:41 pm

dg. ago. 02, 2009 5:39 pm

Com fas perquè els teus tickers tinguin color de fons? jo només tinc l'opció de blanc o transparent...
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatge Imatge
Nneta
Ubicació: Monistrol de Montserrat
Entrades: 1244
Membre des de: dc. jul. 11, 2007 11:24 am

dg. ago. 02, 2009 6:42 pm

Aquesta és la recepta q em va passar una amiga meva q fa un cus cus q és una meravella!! :elefant:

- necessiteu carn de pollastre, o de xai... però el pollastre és millor si no sabeu si a tothom li agrada el xai o la vedella! el pit de pollastre va bé, tallat a dauets o la cuixa... com preferiu. Jo també utilitzo carn de la que venen adobada per fer pintxos (tot i que jo la adobo igualment amb espècies encara que ja ho estigui perquè sigui moooolt més gustosa)

- fregiu els daus de pollastre adobats en una paella o caçola amb oli fins que estiguin ben rossos. Heu d'adobar el pollastre a poder ser el dia abans de fer la recepta, així agafa més gust també! Les espècies que utilitzo són moltes, en funció del que tingui a casa i del que més us agradi, però no hi falta mai la canyella i el curri. Podeu comprar un preparat d'espècies ja especial per a fer cous cous que es diu ras-el-hanout (porta pebrot vermell, all, coriandre...)

- fregiu també les verdures amb el pollastre (pebrot, ceba, pastanaga...)

- quan està tot li tiro una mica de sucre o mel per contrastar el gust a vegades picant i intens de les espècies.

- després només falta afegir-hi el cous cous ( que és una sèmola de blat en forma de granets)

- el cous cous es prepara amb aigua. Poseu a bullir aigua amb una mica de sal. Heu de tenir en compte que un got ple de cous cous és una ració per 2 persones i que per cada got necessitareu un got i mig d'aigua aprox.

- quan l'aigua bull cobriu el cous cous, els grans han de quedar coberts d'aigua i ho tapeu, deixant-ho reposar uns 5 minuts. Passat aquest temps la sèmola haurà absorbit l'aigua i s'haurà inflat.

- després aboqueu el cous cous a la paella amb la resta d'ingredients i barregeu bé. Ja ho teniu preparat!! El podeu menjar calent o fred penseu que si el mengeu calent serà més picant!

Com a ingredients hi lliga molt bé afegir-hi dàtils o fruits secs i el podeu menjar com a amanida amb cogombre, pebrot i ceba crua, tomàquet... si ho condimenteu amb una mica d'oli, un rajolí de suc de llimona i fulles de menta ben trinxadeta.

:ok:
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

dl. ago. 03, 2009 10:16 pm

A mi m'agrada moltíssim amb samfaina!! :ok: :ok:

Torna a “Receptes salades”

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Recomanem: