Moussaka

Pastes, arrossos, peix, carn...
Avatar de l’usuari
Pukeko
:: dinosaure
Entrades: 6391
Membre des de: ds. oct. 14, 2006 1:09 pm

Moussaka

EntradaAutor: Pukeko » dc. ago. 18, 2010 10:34 pm

Bé, sembla que després de moltes proves he trobat la manera de fer la moussaka i que quedi bona i lleugera!!!
Aquesta és la manera que he trobat que les esbergínies quedin ben cuites sense haver-les de fregir.

Primer de tot, es posen les esbergínies a forn senceres, només rentades i amb una mica de sal i oli per sobre, durant mitja hora llarga.
Mentrestant es va fent el farcit. Jo el faig amb barreja de carn picada de porc i de vedella. S'hi afegeix la ceba tallada petita i es deixa coure bé. S'hi afegeixen espècies (pebre, farigola, llorer i comí, però això va a gustos) i tomàquet ratllat cru. Es deixa coure tot plegat a foc lent a la paella.
Un cop tot està cuit es munta la moussaka: es tallen les esbergínies de dalt a baix (deixeu-les refredar!!), d'una mida d'una mica menys d'1 cm, i en una plata per anar al form es van fent capes d'esbergínia i farcit.
Un cop tot muntat, es fa beixamel, es cobreix la moussaka i s'hi posa formatge ratllat (jo hi poso parmesà).
Es torna a posar al forn una altra mitja hora llarga i a menjar!!!


11.08.10 (3)_red.JPG
Avatar de l’usuari
piruleta
:: lleona
:: lleona
Entrades: 929
Membre des de: dv. feb. 19, 2010 11:09 am
Ubicació: Granollers

Re: Moussaka

EntradaAutor: piruleta » dj. ago. 19, 2010 10:13 am

Quina pintaaaaa!!!! Jo això ho haig de provar! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: Moussaka

EntradaAutor: Ponioleta » dj. ago. 19, 2010 12:04 pm

Jo no sé d'on ho vaig treure i no sé si els grecs ho fan així o què però a la moussaka li faig una cobertura que queda molt bona i pel meu gust més lleugera que la beixamel.
Barrejo 3 o 4 iogurts blancs amb un o dos ous, tot ben batut i ho poso per sobre i al forn. Proveu-ho perquè queda boníssim! :ok:

(es poden posar iogurts descremats ;-) )
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
vallpresona
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 330
Membre des de: dc. març 24, 2010 11:36 am
Ubicació: Alt Empordà

Re: Moussaka

EntradaAutor: vallpresona » dj. ago. 19, 2010 1:01 pm

Ponioleta ha escrit:Jo no sé d'on ho vaig treure i no sé si els grecs ho fan així o què però a la moussaka li faig una cobertura que queda molt bona i pel meu gust més lleugera que la beixamel.
Barrejo 3 o 4 iogurts blancs amb un o dos ous, tot ben batut i ho poso per sobre i al forn. Proveu-ho perquè queda boníssim! :ok:

(es poden posar iogurts descremats ;-) )



Ei!!! Tindré en compte aquesta variant per quan la faci!!!!! Gràcies Ponioleta!!!!!!!!!!
Imatge
Avatar de l’usuari
mireiafor
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2876
Membre des de: dl. oct. 29, 2007 3:53 pm
Ubicació: El maresme

Re: Moussaka

EntradaAutor: mireiafor » dj. ago. 19, 2010 2:05 pm

Jo la faig molt semblant a la que heu donat a la recepte però en un restaurant la vaig tastar amb carn de xai i el formatge per gratinar era emmental. Està boníssima i també va bé per variar una mica :ok:
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: Moussaka

EntradaAutor: bertian » dj. ago. 01, 2013 1:25 pm

Avui per dinar tinc la moussaka que vaig fer seguint els consells del soc petit (enlloc de beixamel, iogur amb ou), a veure si ha quedat bona!!!!
El meu company m'ha enviat un watsap dient que era boníssima!!!! gràcies noies!
Avatar de l’usuari
bertian
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1919
Membre des de: dl. feb. 13, 2012 9:26 am

Re: Moussaka

EntradaAutor: bertian » dv. ago. 02, 2013 9:19 am

La moussaka boníssima tu!!! i la falsa betxamel aquesta feta amb iogur i ou un 10!!!!! m'ha agradat molt i ja la utilitzaré per altres plats!!! gràcies noies!!!! >.-<:
Avatar de l’usuari
metiarc
:: pantera
:: pantera
Entrades: 862
Membre des de: dt. oct. 22, 2013 5:49 pm

Re: Moussaka

EntradaAutor: metiarc » dl. des. 02, 2013 7:37 pm

M'ha agradat la idea de substituir la betxamel. Ho provaré i si ens agradarà, crec que també ho aplicaré en algun altre plat neu:-D

15/02/15 Inici 1a FIV
26/02/15 Punció. 9 òvuls, 8 arriben a blasto i els congelem
21/04/15 Transfer d'un blasto
29/04/15 TE +++ :)
13/01/16 Neix el notre petit!


02/01/19 TE +++ :)
12/03/19 Ets una xiqueta! :cnena:

Torna a “Receptes salades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::