sopa de ceba

Pastes, arrossos, peix, carn...
Avatar de l’usuari
canyella9
:: rateta
:: rateta
Entrades: 197
Membre des de: dt. des. 21, 2010 10:11 am

sopa de ceba

EntradaAutor: canyella9 » dg. gen. 29, 2012 12:21 pm

Hola noies,
algú em sabria explicar com fer sopa de ceba?? faig caldo molt sovint, i per variar una mica, m'agradaria algun dia, fer la sopa de ceba. Com la feu??
Arual83
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. gen. 01, 2012 5:48 pm

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: Arual83 » dg. gen. 29, 2012 3:26 pm

És un dels meus plats preferits!

Jo primer sofregeixo la ceba tallada a tires. A foc baix i molta estona... que quedi fosqueta i caramelitzada i no torradeta. Llavors li aboco el caldo i ho deixo 20 minuts. Li poso un ou a dins els ultims tres minuts pq m agrada poc fet i ualà!! Bonísim!!

Si tu vols currar més pots torrar un tros de pa... possar- hi emental i al plat de sopa com una illa. Ho gratines un please al forn i ... espectacular.

La sopa de ceba en si no te gaire secret,sols cal que li agafis el puntet de com us agrada a vosaltres!!

Prova-la! És un plat molt agraït:)
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: Menudeta » dg. gen. 29, 2012 5:09 pm

sempre n'he volgut fer però mai em decideixo. Caldo de?

gracies!
Avatar de l’usuari
kabbisa
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1397
Membre des de: dc. feb. 23, 2011 5:33 pm
Ubicació: Barcelona / Cabrils

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: kabbisa » dg. gen. 29, 2012 5:56 pm

De carn o de verdures?

Si tens el caldo, es molt facil de fer. Quant mes fosqueta estigui la ceba, mes fosqueta quedara la sopa, pero sempre, bonissima!

(nosaltres som pijis, porque sempre li posem el tros de patorrat, el formatge i cap al gratinador!)
02.feb.11: 1a eco: 2cm 9setm
05.set.11 : DPP : DPR

"Quiérele cuando menos lo merezca, porque será cuando más lo necesite"
Arual83
:: gosset
:: gosset
Entrades: 461
Membre des de: dg. gen. 01, 2012 5:48 pm

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: Arual83 » dg. gen. 29, 2012 6:10 pm

El caldo tant dd verdures com de brou de pollastre hi van be!!

Jo utilitzo un dels dos. Sempre en tinc de fet a la nevera ja que m encanten les sopes!
Avatar de l’usuari
canyella9
:: rateta
:: rateta
Entrades: 197
Membre des de: dt. des. 21, 2010 10:11 am

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: canyella9 » dg. gen. 29, 2012 7:33 pm

merci noies,

demà ho provo. el pa torrat el poseu a sobre l'ou?
la ceba, a ull o teniu mides??

que bé, tinc moltes ganes de provar-la!!!

Gràcies! :ok: :ok:
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: neuetes » dg. gen. 29, 2012 7:52 pm

mmmmmm... ho provaré segur!!

Una pregunta, l'ou que tireu 3 minuts abans de acabar la cocció, el tireu batut i remeneu?
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: Menudeta » dg. gen. 29, 2012 8:38 pm

què que em sopat? sí, sopa de ceba. Tenint en compte que el brou era de pollastre i de pot, que he possat poca ceba pel meu gust i una mica saladeta...hummmmm bona bona, al meu marit li ha agradat molt. Amb pa i gratinat eh!

Arual, alguna recepta de sopeta bona i senzilla? va....

Pitisu, bon aidea això de congelar, a mi també m'agrada molt la ceba.

gràcies noies!
Avatar de l’usuari
cuqueta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4991
Membre des de: dg. ago. 05, 2007 12:04 pm
Ubicació: Ja som 4!!! Quina felicitat!!!!
Contacta:

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: cuqueta » dl. gen. 30, 2012 9:07 am

neuetes ha escrit:mmmmmm... ho provaré segur!!

Una pregunta, l'ou que tireu 3 minuts abans de acabar la cocció, el tireu batut i remeneu?


T'explico com ho faig jo:
En un bol de mida individual poso al fons de tot el pa torrat, damunt la ceba caramel·litzada amb el caldo ben, ben calent, llavors hi tiro l'ou, tal qual sense batre, com que el caldo esta molt calent es cou una mica, pel damunt formatge ratllat i ho poso al forn per gratinar, durant la "gratinada" l'ou es cou una miqueta més, i ja esta, baratet, fàcil i boníssim!! :ok:
Imatge
Ieiiiiiiiiiiiiiii que m'estic fent molt gran viewtopic.php?f=35&t=8514
Cuquet, hem fet tetilla juntets durant 15 mesos!!!
Imatge
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Imatge
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: neuetes » dl. gen. 30, 2012 3:07 pm

Ummmmmmm.... ha d'estar boníssim!!! >.-<: >.-<: >.-<: >.-<:
Avatar de l’usuari
Nina que camina
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dj. març 06, 2008 10:26 am

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: Nina que camina » dt. gen. 31, 2012 10:44 am

Bones!

A casa també som uns mega fans de la sopa de ceba, però de la recepta original l'hem anat tunejant...

Comencem daurant la ceba, tallada ben petitona junt amb uns xampinyonets ben laminats (i/o una mica de cansalada viada) i una cuixa de gallina o pollastre. Un cop s'ha enrossit la ceba i els xampinyons, hi afegim una mica de vi blanc (o moscatell o el que tinguis obert per casa) i unes herbes (un lligat o una mica de llaurer), deixem que faci la xup-xup una estona i hi afegim el caldo, deixant una estoneta més perquè quedi ben barrejadet. Mentrestant fem els ous ferrats i torrem el pa. Llavors montem els ous ferrats a sobre la torrada de pa i posem formatget per sobre i ho gratinem al forn. Un cop fet això, només queda emplatar, posem la sopa (retirant la cuixeta de gallina o pollastre) amb ceba i xampis en un bol individual i a sobre hi posem la torradeta amb l'ou ferrat gratinada. Ummmm boníssim!!! Això sí, calories les que vulguis i més!!!! Però de tant en tant ja va bé!!
Menudeta
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 541
Membre des de: dt. ago. 31, 2010 9:44 am

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: Menudeta » dt. gen. 31, 2012 8:08 pm

Nina que camina! ole!!!! Veia calories i calories però que boníssim deu ser!!! ja t'ho diré!
Avatar de l’usuari
canyella9
:: rateta
:: rateta
Entrades: 197
Membre des de: dt. des. 21, 2010 10:11 am

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: canyella9 » dj. feb. 02, 2012 10:41 am

hola noies, gràcies a les vostres receptes de la sopa ahir vam fer un sopar BONÍSSIM!!! tenia un caldo fet per mi, i vaig seguir els passos que em vau escriure, i realment la sopa va ser boníssima!!! potser hi vaig tirar una mica massa de pa torrat, però era molt bona!

gràcies per les receptes!!! i bona cuina! :ok:
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: Ponioleta » dj. feb. 02, 2012 11:20 am

Uaaaau, la sopa de ceba és de les meves preferides!!!
Jo l'ou el poso al plat i llavors hi aboco la sopa ben calenta damunt i remeno. Queda cruet, si us fa angúnia, millor posar-lo al foc una estona...

Quan improvitzem enlloc de caldo hi tirem aigua i una pastilla de caldo de verdures (de les eco, que les del super porten moltes merdes). Mmmmmmm!!!!!

A més a més, la ceba va molt bé per encostipats, mocs etc! :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
currita
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1822
Membre des de: dt. set. 22, 2009 7:58 pm

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: currita » dj. feb. 02, 2012 2:01 pm

Ahir a la nit també vam sopar nosaltres sopa de ceba! MMMMMmmmmmm que bona!
La nostra recepta es una mica diferent, us la posso per si la voleu tastar;
Possem a una cassola una mica de mantega amb oli i quan es desfaci tirem les cebes tallades a tires. Possem sal i pebre i tapem perquè es vagin coent (amb la sal treuran més aigua i si ho fem amb la tapa aquesta aigua ajudarà per la cocció) quan ja estiguin fetes, sense que agafin color, si no més tirant a transparent possem tres cullerades de farina i un rajolí de conyac. Quan s'hagi evaporat (3min més o menys) tirem el caldo i remenem perquè es barregi tot bé. El deixem coure a foc molt lent (perquè no es cremi la farina) uns 15-20 mins més. I ja està, amb la farina queda com una cremeta i queda boníssima!
Lo de possar l'ou i la torrada no ho fem perquè em fa una una mica de mandra, però ho haurem de provar :ok:

Nina que camina la teva recepta també la provarem. Bon profit!!
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: Ponioleta » dj. feb. 02, 2012 3:49 pm

currita ha escrit:Ahir a la nit també vam sopar nosaltres sopa de ceba! MMMMMmmmmmm que bona!
La nostra recepta es una mica diferent, us la posso per si la voleu tastar;
Possem a una cassola una mica de mantega amb oli i quan es desfaci tirem les cebes tallades a tires. Possem sal i pebre i tapem perquè es vagin coent (amb la sal treuran més aigua i si ho fem amb la tapa aquesta aigua ajudarà per la cocció) quan ja estiguin fetes, sense que agafin color, si no més tirant a transparent possem tres cullerades de farina i un rajolí de conyac. Quan s'hagi evaporat (3min més o menys) tirem el caldo i remenem perquè es barregi tot bé. El deixem coure a foc molt lent (perquè no es cremi la farina) uns 15-20 mins més. I ja està, amb la farina queda com una cremeta i queda boníssima!
Lo de possar l'ou i la torrada no ho fem perquè em fa una una mica de mandra, però ho haurem de provar :ok:

Nina que camina la teva recepta també la provarem. Bon profit!!

La meva recepta és igual que la de la currita!! :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
currita
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1822
Membre des de: dt. set. 22, 2009 7:58 pm

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: currita » dj. feb. 02, 2012 3:56 pm

Quina gràcia Ponioleta, veig que sempre tenim coses en comú :ok:
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: sopa de ceba

EntradaAutor: Ponioleta » dv. feb. 03, 2012 10:48 am

currita ha escrit:Quina gràcia Ponioleta, veig que sempre tenim coses en comú :ok:



Doncs ara que ho dius, unes quantes! xx:-D xx:-D
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge

Torna a “Receptes salades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::