SOS Receptes de llagostins!!!

Pastes, arrossos, peix, carn...
Avatar de l’usuari
keyech
:: dinosaure
Entrades: 5421
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 9:19 pm

SOS Receptes de llagostins!!!

EntradaAutor: keyech » dv. des. 28, 2012 10:01 pm

Alguna idea per a fer els llagostins de manera diferent? Vaja... que no siguin a la planxa, ni amb una picadeta d'all i julivert. Voldria alguna cosa fàcil de fer i que quedi bona.
:pandi: Gràcieeees!!!
Avatar de l’usuari
Cabana
:: tortuga
:: tortuga
Entrades: 349
Membre des de: dg. gen. 08, 2012 9:42 am
Ubicació: Al país de la Tramuntana

Re: SOS Receptes de llagostins!!!

EntradaAutor: Cabana » dv. des. 28, 2012 11:52 pm

Amb una salsa d'ametlles queda molt gustós! Has de fer una picada d'ametlles (no cap que les facis molt petites, s'han de notar, no els piquis fins que quedin fetes pols!), all i julivert. Primer fregeixes els llagostins en una cassola amb oli; quan estiguin cuits els treus de la cassola i els reserves, i aprofites l'oli amb el suc que hauràn tret els llagostins, hi afegeixes la picada i, amb el foc encès, la fregeixes durant un parell de minuts, no més. Per acabar, tires la picada amb l'oli per sobre els llagostins.

Aquest plat el feia la meva àvia i sempre ens hi llepem els dits!
Avatar de l’usuari
[Marieta]
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: SOS Receptes de llagostins!!!

EntradaAutor: [Marieta] » ds. des. 29, 2012 4:10 am

Pots fer-los en tempura, o pelats quan són crus i punxats en broquetes de manera que quedin rectes i enrotllar-los en kataifi per després fregir-los.

També els pots bullir en aigua amb sal i servir-los en salsa de cocktail.

O fer-ne sushi! :D
Avatar de l’usuari
la_rodri
:: gosset
:: gosset
Entrades: 441
Membre des de: ds. des. 10, 2011 9:06 am

Re: SOS Receptes de llagostins!!!

EntradaAutor: la_rodri » ds. des. 29, 2012 7:55 pm

Jo quan tinc molta gent a casa els faig al forn, que queden molt gustosos, melosos i no embrutes res de res.
Primer de tot posa paper de plata a la safata del forn (que et quedi ben coberta i sense foradets perquè així, un cop fets, queda suquet per mullar pa...) i pre escalfar el forn a 180-200 graus.
Has d'estendre els llagostins una al costat de l'altre, tirar una mica de sal i pebre negre (al gust). En un got a part preparo una picada d'ametlles, all i julivert, oli i vi blanc, i tot ben barrejat li vaig tirant a sobre de cada llagostí amb una cullera.
Es fica al forn uns 15 minuts aprox i queden super bons!!!!
Avatar de l’usuari
keyech
:: dinosaure
Entrades: 5421
Membre des de: dt. abr. 07, 2009 9:19 pm

Re: SOS Receptes de llagostins!!!

EntradaAutor: keyech » ds. des. 29, 2012 8:33 pm

Gràcies per les idees. En sabeu alguna amb salseta???
Sinó em sembla que optaré per fer-los així al forn.
Avatar de l’usuari
[Marieta]
:: granota
:: granota
Entrades: 216
Membre des de: dj. maig 10, 2012 6:30 pm

Re: SOS Receptes de llagostins!!!

EntradaAutor: [Marieta] » ds. des. 29, 2012 8:40 pm

Hummm... I un ceviche de llagostins? :D

O saltejats amb llima i guindilla!
Avatar de l’usuari
Tutty29
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1819
Membre des de: dg. gen. 16, 2011 6:12 pm

Re: SOS Receptes de llagostins!!!

EntradaAutor: Tutty29 » ds. des. 29, 2012 9:35 pm

Jo per cap d'any els fare al forn amb una picada d'all, julivert, oli i conyac,
neuetes
:: dinosaure
Entrades: 5536
Membre des de: dj. oct. 09, 2008 5:54 pm

Re: SOS Receptes de llagostins!!!

EntradaAutor: neuetes » dg. des. 30, 2012 9:39 am

LLAGOSTINS AMB SALSA AMERICANA

Ingredients:

-Llagostins. Jo els compro congelats. Depèn de la gent que sigueu i si fas un segon plat potser uns 5 o 6 llagostins per persona.
-un pot de tomaquet fregit (solis, per exemple)
-ceba
-all
-julivert picat.
-oli
-una copa de brandy (per flambejar)
-una copa de vi blanc
-caldo de peix.
-sal i pebre.
opcional: mantega i farina.


En una casola gran, poses un bon raig d'oli i els llagostins amb sal i pebre, que s'han de fregir. No massa.
Un cop els tens casi cuits els retires. A la mateixa cassola i amb el mateix oli (que hi ha el suquet del llagostins que han deixat anar) sofregeixes la ceba ben picadeta i l'all. Quan ja tens la ceba i l'any ben sofregits tornes a posar tots els llagostins a la cassola, hi fas una remenada i li aboques el brandy i ho flambejes (MOLT IMPORTANT! tanca l'extractor quan flambejis!!!).
Quan la flama hagi desaparegut, hi aboques el vi blanc, el caldo, el julivert i el suc de tomaquet i ho deixes fent xup xup uns 6 o 8 minuts tapat.
Quan ja vegis que l'alcohol del vi blanc s'ha evaporat, tornes a retirar els llagostins i els reserves.
Coles el suc pel xino i afegeixes els llagostins.
Truc Opcional: si veus que el suc que t'ha quedat un cop colat és bastant líquid i no té consistència de salsa, abans de tornar a posar els llagostins a la casola, hi desfàs (remena amb energia perque es desfagi bè) una mica de farina i mantega. La farina la farà especir i la mantega li donarà brillantor.

I ja està. Pots acompanyar el plat amb un paller d'arròs i regar-lo també amb la salsa.
Està bonísim. Ja sé que hi ha molt enredo que treure i posar els llagostins de la casola i que has d'embrutar bastant, però creu-me que el resultat és immillorable!! Els teus convidats es lleparàn els dits.

Torna a “Receptes salades”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::