begudes vegetals

Thermomix, panificadora, iogurtera, babycook, robots de cuina...
Avatar de l’usuari
sònia-2
:: tigre
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

begudes vegetals

EntradaAutor: sònia-2 » dj. des. 15, 2011 8:33 am

Molt bones a totes.

A veure si algú em pot aconsellar. A les meves nenes els hi dono llet d'arròs ecològica. I en prenen força.
El que passa és que cada ampolla d'1 litre em costa 1,25 euros i això és una despesa important.

Vaig estar mirant vídeos pel You Tube de com fer llet d'arròs a casa de manera casolana. I no és difícil. Però és clar, el més còmode és tenir-ho fet.

Llavors ara estic mirant l'altre opció, que és comprar una gerra d'aquestes que et fa les llet vegetals (de llegums, de cereals, de llavors...) i com sempre hi ha vàries marques (Soyabella, Sojamatic, SoyQuick, Soyamilk)

Era per saber si alguna de vosaltres en fa servir alguna i quins consells i/o recomanacions em pot donar.

Moltes gràcies.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: Ponioleta » dj. des. 15, 2011 9:48 am

Hola
en primer lloc... llet d'arròs a 1'25 el litre? i eco? em pots dir la marca? és que la trobo molt barata! Normalment passen dels 2 euros!!!

A part d'això, nosaltres també prenem llets vegetals. A mi m'han regalat una màquina per fer llet (de soja i d'arròs) i de moment en faig de soja. La veritat és que m'agrada més la que comprava al super perquè la de la màquina la trobo aigualida, però m'hi estic acostumant perquè la llet et surt baratíssima (un kilo de soja eco val menys de 2 euros i et dóna per fer 7 o 8 litres, com a mínim).
Ara, a mi perquè me la van regalar, però ara penso que sinó crec que no me la compraria. Primer perquè són bastant cares i segon perquè si tens algun tipus de mini-pimer, batidora, thermomix o semblant, pots fer-te la llet sense comprar més màquines.

No ho sé, jo ho provaria de fer-te-la tu i després pots valorar si te'n compres una.

Per cert, la llet d'arròs comercial normalment és dolça tot i no dur sucres afegits per un tema químic que no et sé explicar... la feta a casa no és dolça. Ho dic perquè ho tinguis en compte que canviarà el sabor.

Ah! jo li afegeixo amtelles crues (i si trobo avellanes crues ho provaré també) i dàtils per endolcir.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
fox
:: conillet
:: conillet
Entrades: 373
Membre des de: dc. set. 17, 2008 2:02 pm

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: fox » dj. des. 15, 2011 11:16 am

Hola,

Nosaltres tambe prenem llets vegetals, no sabia que habien maquines d'aquest tipus encara que jo no me la compraria, però es una opinió personal ja que més trastos a la cuina no vull.

Jo tambe la trobo barata! Jo compro la d'arros Vegliq a 1.85 i la de civada Yosoy a 1.40 en el Bon preu.
Imatge

||*|| A la primera amb omifin!!!
Avatar de l’usuari
sònia-2
:: tigre
:: tigre
Entrades: 770
Membre des de: dc. nov. 05, 2008 9:54 pm

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: sònia-2 » dj. des. 15, 2011 8:20 pm

Bones noies! Gràcies per les respostes.

En relació al preu, m'he confós. El litre em costa 2'25€.

Teniu raó, primer intentaré fer-la casolana a veure què tal. Però coneixent-me crec que seré bastant desastre...

Provarem a veure què tal. Ja informaré.
Imatge
Imatge
Nima
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1394
Membre des de: dc. març 31, 2010 10:37 am
Ubicació: Girona

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: Nima » dt. maig 07, 2013 8:37 am

Hola!!

Us vareu ensortir a fer la llet bé?
A casa prenem d'avena... no sé si es pot fer casolana :-:) :-:)

Gràcies! :-()-) :-()-)
Vivint una vida d'aventura amb tres fills :-)
Avatar de l’usuari
nacristai
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2116
Membre des de: dl. des. 21, 2009 6:31 pm

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: nacristai » dv. maig 24, 2013 5:32 pm

Noies jo la compro bio al corte anglès a 1,43€ aquesta setmana de la seva marca special line, d'avena i arròs. També en tenen no bio de la mateixa marca més barata xo no gaire.
Imatge
Imatge

Estem fent la manteta dels 100 desitjos, ens hi vols ajudar???

http://www.elfildenjan.blogspot.com

Fotopacte de panxulina: martabv, Naiff, tonamar, campanilla, maneta, xuxe, aRaSal, Mof, soleilua, nacristai, Hawi, Laida, Ninetaa, solet2, Peke25, Ada82, Ania, nuit

Avatar de l’usuari
sika
:: peixet
:: peixet
Entrades: 261
Membre des de: dc. ago. 27, 2014 7:45 pm
Ubicació: Terrassa

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: sika » dt. set. 30, 2014 5:49 pm

Hola nenes... no sé si encara hi passeu per aquest fil (acabo de descobrir tots aquests fils i estic com boja, m'encanten!).

Jo de vegades en compro en brick, però si puc la faig jo a casa. Amb una malla d'aquestes és força fàcil de fer, sobretot la de civada o la d'ametlla. Hi han molts videos a YT, que ho expliquen molt bé, però intentaré posar la recepta aqui!
Avatar de l’usuari
Mara17
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4365
Membre des de: dv. març 26, 2010 11:14 am

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: Mara17 » dc. oct. 01, 2014 12:40 am

sika ha escrit:Hola nenes... no sé si encara hi passeu per aquest fil (acabo de descobrir tots aquests fils i estic com boja, m'encanten!).

Jo de vegades en compro en brick, però si puc la faig jo a casa. Amb una malla d'aquestes és força fàcil de fer, sobretot la de civada o la d'ametlla. Hi han molts videos a YT, que ho expliquen molt bé, però intentaré posar la recepta aqui!


Sisplau! I queda bona? Perquè hi ha cada recepta que després no hi ha qui s'ho begui. :content: :content: :content: :content: :content:
Glinda, Rela i Mara
Imatge
Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: muc » dc. des. 24, 2014 8:59 am

Noies! ara que hi penso, us deixo aquí la meva recepta de llet d'avellanes neujor:-)
A casa ens encanta. Ara tinc ganes de provar de fer-ne d'arròs, però com que aquí és força més barata que a Catalunya i no en fem servir gaire, normalment la compro..

La d'avellanes queda boníssima, trending topic als esmorzars de diumenge :love:

Aquí la teniu: https://cuinadefireta.wordpress.com/201 ... avellanes/
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: Ponioleta » dt. des. 30, 2014 12:05 pm

A mi la llet d'avellana m'encanta però la compro (de tant en tant perquè és caríssima, feta).
El que sí que faig a vegades és llet d'ametlla. Compro ametlles crues, marcona, que va pelada. Al Mercadona o al Consum en tenen i no és massa cara. Si es fa amb ametlla "normal" suposo que es pot fer amb la pell, quedarà més fosca.

Les proporcions ara no les recordo, diria que 200gr d'ametlles per 1 litre d'aigua i una mica de sucre, o melassa etc.

I el "poso" de colar les ametlles el poso en un pastís o en faig galetes... :ok:
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
muc
:: gosset
:: gosset
Entrades: 499
Membre des de: dv. ago. 06, 2010 3:04 pm
Ubicació: Alemanya

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: muc » dt. des. 30, 2014 1:04 pm

Ai, la provaré un dia d'aquests ponioleta, que també m'agrada molt la llet d'ametlla, gràcies! >.-<:
Aquí les ametlles pelades valen un dineral. :miko: Jo quan necessito força ametlles les compro amb pell, les escaldo un moment i després m'assec i mirant alguna sèrie em passo una bona estona pelant-les (de fet es pelen molt ràpid un cop escaldades, però és que en faig quantitat). Després les torro un moment al forn per a poder-les conservar millor :love:
Avatar de l’usuari
euterpe
:: granota
:: granota
Entrades: 242
Membre des de: dv. ago. 10, 2012 3:02 pm

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: euterpe » dt. maig 19, 2015 10:46 pm

No sé si coneixeu la Chufamix, un aparell per fer begudes vegetals.
M'agradaria saber què en pensa algú que la tingui.

http://www.chufamix.es/
Imatge

Imatge
Avatar de l’usuari
Ponioleta
:: dragona
:: dragona
Entrades: 4658
Membre des de: dj. set. 03, 2009 12:41 pm
Contacta:

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: Ponioleta » dc. maig 20, 2015 10:33 am

euterpe ha escrit:No sé si coneixeu la Chufamix, un aparell per fer begudes vegetals.
M'agradaria saber què en pensa algú que la tingui.

http://www.chufamix.es/


Hola
a mi em fa bona pinta aquesta màquina.
En el meu cas concret li veig dos "peros":
-que gairebé sempre compro els liquats vegetals fets. Els casolans duren molt poc al no portar conservants etc i n'has d'estar fent sovint (a casa anem a litre de llet de soja diari). I jo com a mínim no tinc temps
-no és massa cara però jo quan faig llet d'ametlla, avellana etc ho trituro amb el minipimer i ho colo amb un mitjó d'aquests de mitja i no crec que trigui massa menys que amb la chufamix.


Dit això, crec que si fes llet vegetal sovint o algú em volgués fer un regal etc potser sí que me la compraria.
http://fentpensantdient.wordpress.com/ (criança, cuina, costura i una mica de tot)

Imatge

Imatge
laura.badia
:: puça
:: puça
Entrades: 6
Membre des de: dj. abr. 28, 2016 10:52 am

Re: begudes vegetals

EntradaAutor: laura.badia » dj. abr. 28, 2016 11:02 am

Hola,

Compte amb totes aquestes llets perquè tenen molt de sucre. Fixeu-vos en l'etiqueta de darrere per no agafar la pitjor.

Nosaltres la fem a casa! :love:

Torna a “Màquines i estris per cuinar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::