Alternatives a la thermomix?

Thermomix, panificadora, iogurtera, babycook, robots de cuina...
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Alternatives a la thermomix?

EntradaAutor: beren » dv. jul. 06, 2018 11:57 am

Hola,

M'estic plantejant comprar una thermomix o alguna cosa similar. No sóc gaire cuinetes, per no dir gens i a més amb 2 nens petits i treballant no tinc temps per fer coses mínimament elaborades. Això vol dir que sempre dinem el mateix i coses molt bàsiques.
Tothom diu que la thermomix va molt bé i et facilita cuinar coses més complicades i en poc temps.

El que em fa por és gastar-me la fortuna que costa la thermomix i després no fer-la servir. Coneixeu algun robot similar, que funcioni bé i no sigui tan car? O em recomaneu que vagi directa a la thermomix? O potser esperar a estar més segura?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Alternatives a la thermomix?

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. jul. 07, 2018 2:58 pm

Hola!!!

Uff quin rollo que m'ha sortit jajaja, el deixo tal qual, ho sento!! Així no em deixo res.

Beren vas una setmana tard!!!!!!! El dissabte passat va sortir a la venda al lidl la imitació de la Thermomix per 360 euros.... Altres anys era similar però no com la tm5, però aquest dissabte va sortir el model nou i també té pantalla tàctil, cuina guiada, receptes que pots descarregar online... A priori sembla un xollo i com era d'esperar en poques hores es va esgotar. Quan surten aquests robots (marca silvercrest) a la venda al lidl hi ha gent que fa cua abans no s'obri el super. Amb aixó ja està tot dit. Si t'interessa hi ha gent que és "molt simpatica---" i en va comprar per seguidament posar-les a la venda sense ni tan sols obrir a wallapop per 450-500 euros... Segueix sent un estalvi, però a mi em sembla fatal que la gent faci això. Una cosa és que la venguis de segona mà perquè no t'ha convençut i l'altre és que la prenguis a algu que si que la volia realment per revendre-la més cara. Altre opció és a la web "ultimas-unidades..." no sé que que venen productes de bazar del lidl que no s'han venut i van sortint allà, però en el cas del robot aquest no crec que surti... el model antic va sortir no fa gaire, pero devia ser per treure-se'ls de sobre abans de llançar el model nou. Ah! A wallapop a males també hi ha thermomix de gent que no l'acaba aprofitant...

Total, crec que aquest tipus de robot de cuina el treuen dos cop l'any al lidl, al juny-juliol i pel vols de Nadal. Si no vols mirar per wallapop i pots esperar ho pots anar rumiant. Llavors hi ha el model de Moulinex que promociona en Jordi Cruz i altres i que ronden els 400-500 euros crec (depen on la busquis) que també són molt bona opció.

Jo em vaig plantejar el mateix que tu ara fa un any. Una companya de feina em va parlar de la thermomix, li havien fet una sessió presentació a casa i estava decidida a comprar-la, i com era una cosa que m'interessava mirar em va passar el contacte i ja hi vaig ser pel tros. Van venir a fer-me una sessió i en aquell moment i havia una molt bona promoció (surt també un cop l'any crec, un vas amb accessoris adicional de regal i financiació al 0% d'interés, diria que ara hi ha la mateixa promoció). Quan van venir a fer-me la presentació era el penúltim dia per aprofitar la "súper promoció" i clar, vaig haver de decidir en poques hores. Vaig fer una cerca i vaig descobrir aquesta de lidl (però versió antiga), la de moulinex... Total sortien més barates però no tenien lo de la cuina guiada (i jo sóc molt patata) i entre la pressió per decidir d'un dia per l'altre i que era prop del meu aniversari vam fer el cop de cap i la vam comprar. Seguidament la opinió sincera:

- És una despesa gran, fes-t'ho com vulguis però s'ha d'amortitzar! Jo he fet més cremes de verdures (queda una textura genial) i últimament cuinem més al vapor. Per amortitzar-la has de fer coses "senzilles" del dia a dia també, perquè sinó no crec que valgui la pena.
- Els calamars o sepia al vapor surten molt bons, abans no en feia mai perquè sempre em quedaven com xiclet. les cremes, fer salses, fer coques és un moment i més nét.... Muntar nata... Són elaboracions que sense la thermomix jo no hagués fet mai, i si segueixes les instruccions surt bo, et pot agradar més o menys segons gustos, però no se't passarà, ni cremarà ni res d'això.
- NO cuina sol!!!!! NO es pot deixar programat i trobar-t'ho fet!!!!! Un cop ho tens dins no has d'estar pendent per remenar, etc, és cert, però hi ha moltes receptes que has de posar una cosa, sofregir 10 min x exemple i llavors pita i has d'afegir no sé què i triturar 1 minut i tornar i deixar no sé que més i llavors que es faci durant 30 minuts. Si tens els ingredients a punt i preparats afegir-los és un moment i és cert que pots estar més pels nens, però no és cosa de 5 minuts i m'oblido del tot!!!
- Segueixes necessitant paelles, forn, etc per fer determinades coses
- La nostra deu tenir un fallo de motor perquè fa un temps semblava que li costava arrencar i accelerar. La setmana passada la vam portar a arreglar, encara està en garantia perquè no fa ni un any que la tenim... Quan la vaig dur davant meu hi havia un home que deia que l'havia portat a arreglar 3 vegades i seguia sense anar bé del tot... Amb lo gafe que sóc si em passa el mateix em moro!! Pagar aquesta morterada perquè et surti "rana"...
- Les venedores t'ensenyen truquillos, t'avisen de tallers que fan a la seu, etc i segueixen en contacte amb tu un cop l'has comprat. Suposo que és lo únic realment diferencial de la resta...


Mmmm ara no em ve res més al cap, sino ja ho afegiré més tard. Aquí va la conclusió, val la pena?

Sí, en cas que:
- T'agradi cuinar i vulguis fer coses que requereixin elaboració i no tinguis massa temps (muntar nata, etc).
- T'agradin les cremes de verdures. Deixa una textura que flipes!!!
- T'agradi innovar. A part de seguir les receptes que et donen en pots fer de personals o canviar les que proposen.
- T'agradi fer postres. Les pots fer fàcilment i ràpid i quedes estupenda! Als àpats familiars et pots estalviar anar a pastisseries per les postres i fer-ho a casa amb un resultat molt més que digne.

No, en cas que:
- Només la vulguis per un ús ocasional, no compensa, hi ha opcions més barates.
- Esperis tirar els ingredients dins i que ho faci tot la màquina sola (és una ajuda en les elaboracions però no cuina per tu).

Si fos ara jo compraria la de lidl (per ser la més barata i completa), així veus si realment li treuràs partit o no i en cas que no la despesa no serà tan gran. Més endavant, si veus que t'és útil i vols la gamma alta pots anar a per la Moulinex o la thermomix (vull pensar que la diferencia de preu no és només per les comissions de les venedores o el renom de la marca i realment són millors en materials, serveis post-venda etc, però no ho puc assegurar, com ja t'he dit la meva té averia, així que pagar més no t'assegura que sigui perfecte).

A qui diu que és una bogeria pagar 1000 i pico per un electrodomèstic,... bé, també ho val un forn gairebé, o podríem rentar els plats a mà,... És un electrodomèstic que et facilita les coses i cadascú se sap si li val la pena o no. Jo trobo molt pitjor gastar-se 600 o 1000 euros en un mòbil que l'endemà de comprar-lo et pot caure a terra i trencar-se...

Ah!! Ull!! Si et venen a fer la presentació a casa és dificil dir-los que no!!! Almenys a mi m'ho sembla, suposo que també és una cosa amb la que juguen a la thermomix!

I fins aquí la opinió i la gran parrafada.
beren
:: rateta
:: rateta
Entrades: 154
Membre des de: dv. març 10, 2017 1:31 pm

Re: Alternatives a la thermomix?

EntradaAutor: beren » dl. jul. 09, 2018 8:09 am

Moltes gràcies, m'ha ajudat molt la teva resposta. De fet era el que buscava, que algú em digués pros i contres i per que la fa servir. Jo també sóc molt patata a la cuina, hi han coses que tothom troba bàsiques i que per mi són de masterchef :***:

Ja sé que vaig tard amb l'oferta del Lidl però crec que encara que hi fós a temps l'hagués perdut. No tinc temps d'anar a fer cua abans de que obrin, de fet, quan obren estic ja a la feina. Amb l'èxit que té, no arribaré mai a aconseguir-la. Però després de la teva informació crec que li faré una ullada a la de Moulinex a veure que tal però ja passat l'estiu amb calma. I si mentes tant tornés una oferta del Lidl i l'agafés, doncs fantàstic
Avatar de l’usuari
Vannion
:: gosset
:: gosset
Entrades: 407
Membre des de: dj. gen. 14, 2016 9:52 am

Re: Alternatives a la thermomix?

EntradaAutor: Vannion » dl. jul. 09, 2018 11:53 am

https://www.lidl-shop.nl/SILVERCREST-Cook-processor-Monsieur-Cuisine/p100205954

Crec que és la versió antiga. Després m'ho llegeixo tot atentament!
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Alternatives a la thermomix?

EntradaAutor: Jomateixa82 » dl. jul. 09, 2018 1:51 pm

Hola!

Me n'alegro que tinguéssis la paciència de llegir el totxo que vaig escriure jajaja, i que t'hagi sigut útil!!!

L'avantatge de la thermomix és lo de la cuina guiada, i les receptes a la web, però a l'hora de la veritat moltes vegades faig les coses com a mí em sembla sense seguir recepte i de les de la web m'he guardat les que m'interessen i vaig fent sempre el mateix més o menys (no tinc temps per ser súper innovadora i masterchef,... potser en un altre moment de la meva vida i m'hi podré dedicar més...). Així que la de Moulinex pot ser una molt bona opció també!

Mmm ara he mirat i el preu que et vaig posar de la Moulinex potser és sense l'accessori del vapor...

Ah! Una altre cosa a tenir en compte... quants sou a casa? Perquè era una casa que a mi em preocupava, vaig preguntar quina quanitat de menjar em sortiria i em van dir que per 5 de sobres, i que per 6 també es podia.... Doncs la meva humil opinió és que depèn la recepta potser sí, però depèn què per 4 i gràcies. Això o a casa meva som uns golafres de cuidado... 6 talls de peix grossets al varoma, hi entren just, just... El vas de la thermomix té capacitat per 3,3l crec que és, i la Moulinex 4 i pico, així que si ets familia nombrosa planteja-t'ho. Nosaltres no hem descartat un tercer fill i com tots mengin tan com jo no sé pas si tindrem prou capacitat...

I sobre la que t'ha posat la Vannion és el model vell, efectivament. El nou no té res a veure. El nou és aquest, fins i tot han copiat l'estètica:

https://www.lidl.es/es/silvercrest-robot-cocina.htm

Jo no em penedeixo en absolut d'haver comprat la thermomix, crec que li vaig traient partit i l'amortitzaré de sobres (si l'averia es soluciona correctament clar...), però és cert que per el meu nivell culinari potser amb alguna més cosa senzilla i barateta ja hagués fet, sobretot tenint en compte que sóc una mica "agarrada" per segons què... Ara bé, no puc dir que no estigui contenta de tenir "el Mercedes" dels robots de cuina.
Avatar de l’usuari
capseta
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1088
Membre des de: dl. març 21, 2016 7:03 pm

Re: Alternatives a la thermomix?

EntradaAutor: capseta » dl. jul. 09, 2018 9:38 pm

Hola!!

Jo tinc la thermomix TM5 des de fa uns dos mesos i n’estic contentíssima.

Ja coneixia la Thermomix perquè la meva mare la té des de fa més de 20 anys (el model TM21), i ja em semblava un passote la seva (compta que jo de peque podia fer molts plats amb poca vigilancia, seguint les receptes...).

Ara ja feia temps que volia la thermomix, companys de feina m’explicaven les novetats del model actual i mira... vaig demanar una demostració i la vaig comprar, de fet ja vaig demanar la demostració força segura de que la volia. A més la noia amb qui vaig contactar (la venedora) no és de les de venta agressiva, no em vaig sentir gens pressionada (i això que la volia comprar ja d’abans).

De moment anem fent sobretot receptes que ja hi ha a la web, que va connectada a la thermomix amb un aparell wifi. Quan la compres tens subscripció de 6 mesos i després has de pagar crec que són 36 euros l’any per l’accés a la web, però és súper útil perquè tens el teu usuari conectat a la thermomix.
Tens accés a tots els llibres de receptes que tenen editats i també a un piló de coleccions temàtiques (que en van fent de noves) rotllo: cocina vegana, todo calabacín, sopas y cremas, recetas para dos, fiesta americana, cocina de verano, sin gluten,...
A part de les receptes tu et pots fer les teves pròpis llistes de receptes amb els grups de receptes que vulguis, i també el planificador setmanal, que pots apuntar-te receptes que voldràs cuinar aquells dies i et fa la llista de la compra i tot. I s’hi té accés des d’ordinador, tablet, mòbil...

De quantitats com deien per aquí depén per quina cosa no surten unes grans quantitats, però jo estic prou sorpresa! També ens estem acostumant a que potser abans ens fotiem uns platassos de crema per sopar que acababem ben tips i ara per fer la recepta tal qual doncs en prenem amb la ració com recomanen i complementem amb algo.

Una altra cosa bona (no sé si tenen les altres màquines, però la thermomix antiga no ho feia) és que pots fer que les ganivetes girin al revés i així pots cuinar per exemple carn amb os i no ho tritures tot, només remena.

També és cert que si la vols amortitzar penso que has de tenir-la a mà i tenir ganes de fer-la servir. I a mi el tema web ja et dic que em va súepr còmode, perquè si tinc algun ingredient per la nevera ho poso al buscador i au... a veure quines coses puc cuinar amb allò i el que tingui a casa, i evidentment sempre pots adaptar-te les receptes que ja hi ha guiades, seguir alguna receptaque busquis per internet, fer algo ttalment decidit ler tu.... tens moltes opcions.


Bueno, perdona també pel meu totxo, amb pocs contres de moment, i perdoneu les faltes, estic escrivint ràpid i no tinc temps de revisar.

Una abraçada i prenguis la decisió que prenguis, al toro!!
Maig '16: comencem la cerca
Octubre '16: TE+
Maig '17: mor i neix l’E (31 setmanes)
Juliol '17: tornem a cercar
Agost '17: TE+ però el perdo (ectòpic)
Octubre '17: tornem a cercar
Novembre '17: TE+
Juliol ‘18: neix la G
Juny ‘19: tornem a cercar
Agost ‘19: TE+
Abril ‘20: neix la F
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Alternatives a la thermomix?

EntradaAutor: Anna Maria » dv. nov. 16, 2018 10:23 am

Bones,
he vist que al Lidl tornen a tenir un robot de cuina i me n'he recordat d'aquest post. Es pot comprar online o a la botiga l'1 de desembre:
https://www.lidlonline.es/es/robot-coci ... _sc_nonseg

Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?
Avatar de l’usuari
Jomateixa82
:: cèrvol
:: cèrvol
Entrades: 584
Membre des de: ds. maig 02, 2015 2:54 pm

Re: Alternatives a la thermomix?

EntradaAutor: Jomateixa82 » ds. nov. 17, 2018 9:49 pm

Hola Anna Maria,

Sí, jo també l'he vist, però aquest és el model anterior, no és tàctil ni receptes guiades, etc. Tanmateix segueix sent una bona opció almenys per provar si realment serà un aparell que faràs servir o no.
Avatar de l’usuari
Anna Maria
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2123
Membre des de: dv. ago. 03, 2012 5:26 am
Ubicació: Lleida

Re: Alternatives a la thermomix?

EntradaAutor: Anna Maria » dg. nov. 18, 2018 2:56 pm

Jomateixa82 ha escrit:Hola Anna Maria,

Sí, jo també l'he vist, però aquest és el model anterior, no és tàctil ni receptes guiades, etc. Tanmateix segueix sent una bona opció almenys per provar si realment serà un aparell que faràs servir o no.


Molt bé!
Abraçades,
Anna Maria
Imatge
Aquí tens l'enllaç al grup de lectura de l'SP. T'apuntes?

Torna a “Màquines i estris per cuinar”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::