RECEPTES DE NADAL

Nadal, sant Esteve, aniversaris, festes, comiats, àpats multitudinaris, pica-pica.....
Avatar de l’usuari
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Anitta » dl. des. 21, 2009 12:47 pm

Us comento el meu menú de festes, a veure què us sembla. He buscat coses no massa complicades de fer perquè sóc bastant inexperta...
De primer crema de marisc,
De segon cuixa de corder al forn farcida
Per postres crema de turró

Quina gana m'entra a aquestes hores!!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: raquel79 » dl. des. 21, 2009 1:10 pm

mare de deu, i et sembla un menú senzill???
ufff.... quina bona pinta...
com fas la crema de marisc, per cert?
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Lau » dl. des. 21, 2009 1:56 pm

Nina que camina! Avui he fet el xai amb mel per saber si ens agradava i poder-lo fer per nadal i ens ha quedat... mmmmmm bonissim! Avui ho he fet amb xai tallat pero per nadal faré espatlles... queda igual de bo? o agafa menys gust pel fet de ser espatlla?

Només un dubte... com barreges la mel amb el vi perquè et quedi totalment desfeta i no es quedi al cul del got?

Quanta barreja de vi i quanta de mel faries per 4 espatlles de xai? 1 litre? 1 litre i mig?

Gracies.
Lau. :girafa:
Lau
:: poltre
:: poltre
Entrades: 627
Membre des de: dc. nov. 11, 2009 4:27 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Lau » dl. des. 21, 2009 1:58 pm

Anitta ha escrit:Us comento el meu menú de festes, a veure què us sembla. He buscat coses no massa complicades de fer perquè sóc bastant inexperta...
De primer crema de marisc,
De segon cuixa de corder al forn farcida
Per postres crema de turró

Quina gana m'entra a aquestes hores!!


Ostres... a mi m'agradaria saber com fas la crema de turró! Es pot fer el dia abans o ha de ser feta el mateix dia?

Lau :girafa:
Avatar de l’usuari
NyiNyi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: NyiNyi » dl. des. 21, 2009 2:47 pm

Ostres Anitta!!! si fóssis experta no em vull pas imaginar que faries!!!! xx:-D

Fa molt bona pinta!!

Per cert, com faràs la crema de turró? serà de xixona?
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: raquel79 » dl. des. 21, 2009 3:31 pm

mireu què he trobat, parlant de la crema de torró
CREMA DE TURRÓN

INGREDIENTES:

- 1 litro de leche
- 3 huevos
- 3/4 tableta de turrón de Jijona
- 2 ½ cucharadas de harina de maíz (tipo Maizena)
- 2 cucharadas de azúcar







Crema de Turrón

ELABORACIÓN:

En un molde redondo de pyrex (hondo) batimos los huevos junto con ¾ l. de la eche, con el batidor de varillas. A continuación desleímos el harina en el resto de la leche, e incorporamos a la mezcla anterior.
Seguidamente añadimos el turrón, previamente derretido (baño María), y seguimos batiendo para conseguir una mezcla homogénea.
Finalmente incorporamos el azúcar, sin parar de batir.
Cuando la mezcla ya está uniforme, horneamos en el microondas a la máxima potencia durante unos 4-5 minutos. Sacamos y volvemos a batir para conseguir que quede homogénea. Volvemos a hornear con la misma intensidad durante 3 minutos, repitiendo después la operación anterior.
Repetimos una vez más, durante aproximadamente el mismo tiempo (vamos viendo cómo va espesando).
Por último, servimos en moldes individuales, decoramos con fideos de chocolate y un golpe de canela y dejamos enfriar.
Para llevarlo a la mesa, lo acompañamos de un par de tubos de barquillo.


Esta es otra forma de tomar el turrón en estas fiestas!.

Que aproveche !
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: mamlaboni » dl. des. 21, 2009 3:38 pm

Mmmmmmmmmmmmmm..... quina pinta mes bona.....s'm fa la boca aigua!!
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: raquel79 » dl. des. 21, 2009 3:55 pm

doncs jo volia fer la tarta tatin per sant esteve, que és quan em toca, però no sé què serà més fàcil, si la crema de torró o la tatin... xxo.0.o
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Anitta » dl. des. 21, 2009 4:32 pm

Noies! serà la primera vegada que ho faré tot, així que no sé com quedarà....potser lo més complicat serà el corder... M'hagués agradat fer-lo a la mel, amb la recepta de la nina q camina, però no sé quin és el temps de cocció i em fa por que em quedi cru o passat. En vcanvi, el q faig jo un cop cuit es fan talls, així m'asseguraré que ha quedat bé, és q no ho tinc gens per la mà!

La crema de turró no crec que es pugui fer el dia abans xq s'han de muntar clares a punt de neu, i si ho deixes tantes hores segur que es baixen. Jo havia pensat fer-ho a primera hora, deixar-ho a la nevera i oblida'm...

Després us penjo les receptes!!
M'alegro que us hagi agradat el menú!
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Anitta » dl. des. 21, 2009 10:23 pm

CREMA DE CENTOLLA

Ingredientes
• - Para 6-8 personas:
• 1 centolla
• 1 cebolla
• 2 zanahorias
• 2 puerros
• 2 tomates
• 2 dientes de ajo
• 100 gr. de arroz
• 100 gr. de fideos chinos
• 1 copa de vermouth blanco
• agua
• aceite virgen extra
• sal
• 1 cucharadita de estragón
• perejil


Elaboración
Pon la centolla en una cazuela con agua hirviendo, tapa y cuece durante 5-6 min. Retírala a un plato. Cuela el caldo y resérvalo. Separa las patas de la cabeza de la centolla. Reserva las patas. Abre la cabeza, tira lo inservible, y trocea la carcasa. Resérvala.
Pela y lamina los dientes de ajo, las zanahorias, la cebolla y los puerros. Pocha las verduras en una cazuela con un chorro de aceite. Sazona. Trocea los tomates y añádelos. Agrega el estragón y el arroz y rehoga bien todo. Vierte el vermouth, introduce las patas de la centolla, las carcasas y el caldo. Cocina durante 15-18 minutos.
Retira las patas de la cazuela y resérvalas. Retira las carcasas, separa la carne y añádela a la cazuela. Tritura con la batidora eléctrica hasta conseguir una crema. Cuela la crema para que quede fina y deja hervir a fuego suave.
Fríe los fideos (poco a poco) en una sartén con abundante aceite no muy caliente. Retira los fideos a un plato con papel absorbente para eliminar el exceso de aceite. Sirve la crema en un plato y coloca encima los fideos chinos. Acompaña con una pata de centolla. Adorna con una hojita de perejil.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Anitta » dl. des. 21, 2009 10:24 pm

PIERNA DE CORDERO RELLENA CON MANZANAS Y PASAS

• Ingredientes (4p.):
• - 2 piernas de cordero (deshuesadas)
• - 2 manzanas
• - 2 cucharadas uvas pasas
• - 1 vaso de caldo
• - ½ vaso de vino blanco
• - 1 cucharadita de harina de maíz refinada
• - aceite de oliva
• - sal
• - pimienta negra
• - hierbas de provenza
• - perejil







Elaboración
Salpimienta las piernas de cordero y abre como un libro. Coloca una manzana troceada y una cucharada de pasas en cada una. Envuelve y átalas con la ayuda de una lid de cocina. Ponlas en una bandeja de horno, sazona y moja con un chorrito de aceite. Hornea a 200º C durante 10 minutos.
Pasado este tiempo agrega las hierbas de Provenza, el vino blanco y parte del caldo. Baja la temperatura a 180º C durante 30-35 minutos y vete añadiendo caldo cada 5 minutos.
Cuela el caldo de la bandeja de horno sobre una sartén y dale un hervor. Diluye la harina de maíz en agua fría y cuando empiece a hervir agrega a la sartén para que espese la salsa. Reserva.
Corta las piernas de cordero en lonchas un poco gruesas y sirve 2 por ración. Salsea y decora el plato con una hojita de perejil.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Anitta » dl. des. 21, 2009 10:27 pm

MOUSSE DE TURRÓN

Ingredientes
• - Para 2 personas:
• 150 g de turrón blando
• 3 claras de huevo
• 250 ml de leche
• 14-16 frambuesas
• ralladura de 1 naranja
• galletas para acompañar
• menta para decorar



Elaboración
Pon la leche a calentar en un cazo. Agrega el turrón y la ralladura de naranja. Remueve hasta que se disuelva todo el turrón y aparta a un bol.

Monta las claras a punto de nieve e incorpóralas al bol del turrón. Mezcla suavemente con movimientos envolventes hasta conseguir una masa homogénea. Tapa con un papel plástico y deja enfriar en el frigorífico.

Sirve en copa. Pon en el fondo algunas frambuesas y vierte por encima la mitad de la mousse. Coloca tejas (u otras galletas) troceadas encima y el resto de las frambuesas. Cubre con el resto de la mousse y decora con menta.
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
Anitta
:: rateta
:: rateta
Entrades: 180
Membre des de: dc. oct. 28, 2009 3:26 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Anitta » dl. des. 21, 2009 10:32 pm

No sóc gaire original, noies, ho he tret d'internet,però és que em va fer goig.... :love:
Imatge
Imatge
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: raquel79 » dt. des. 22, 2009 7:56 am

mmmmm... nena, a veure què tal et queda... trionfaràs!
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
NyiNyi
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1271
Membre des de: dl. set. 08, 2008 9:32 am

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: NyiNyi » dt. des. 22, 2009 9:54 am

Ostres, fa molt bona pinta tot! ja ens explicaràs que tal!!! :ok:
Cada instant és únic i no es repetirà!

Imatge
Avatar de l’usuari
manu23
:: zebra
:: zebra
Entrades: 1233
Membre des de: dv. juny 09, 2006 4:00 pm
Ubicació: valles oriental

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: manu23 » dc. des. 23, 2009 8:37 am

Ostres nenes jo tinc que fer el sopar de la nit de nadal i m'heu salvat ja que no tenia ni idea de que fer aquest any!!!, ara tinc varies idees ja us dire com va!!! :ok:
Avatar de l’usuari
carlotta
:: papallona
:: papallona
Entrades: 134
Membre des de: ds. oct. 31, 2009 8:59 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: carlotta » dc. des. 23, 2009 10:38 am

Bufff la crema de turró fa una pinta..... jo he de dir que tinc sopar de nadal.... 21 persones... però. tinc truquillo... ho he fet tot sempre amb la Thermomit.... fins i tot. els "coctels de cava"..... els patés.... tot. Aquest any també vull fer tapas... tincs unes de patetes de pop cuit amb una patata bullida a sota i una salseta ... aixi presentat com a montaditos.... Fins i tot faig la "ensaladilla rusa" però la presento amb porcions individual o bé dins de "valovans" o a sota d'un tall de poma....
Jo no sé cuinar tot això que poseu..... sou unes artistas!!! :ok: :ok: :ok:
Imatge Imatge
Avatar de l’usuari
Nina que camina
:: rateta
:: rateta
Entrades: 181
Membre des de: dj. març 06, 2008 10:26 am

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: Nina que camina » dc. des. 23, 2009 3:27 pm

Lau ha escrit:Nina que camina! Avui he fet el xai amb mel per saber si ens agradava i poder-lo fer per nadal i ens ha quedat... mmmmmm bonissim! Avui ho he fet amb xai tallat pero per nadal faré espatlles... queda igual de bo? o agafa menys gust pel fet de ser espatlla?

Només un dubte... com barreges la mel amb el vi perquè et quedi totalment desfeta i no es quedi al cul del got?

Quanta barreja de vi i quanta de mel faries per 4 espatlles de xai? 1 litre? 1 litre i mig?

Gracies.
Lau. :girafa:


Hola Lau!! M'alegro que la recepta t'hagi agradat!! Espero que per Nadal sigui un èxit!!

Jo ho he provat amb espatlles també i surt igual de bò!! No es tant repartidor però té més presència!

Perquè la mel es desfaci jo poso el vi i una mica de caldo a escalfar al microones 1 minutet o dos i després hi incorporo la mel i remeno fins que es desfà, com si fos una aigua-amb-mel-i-llimona o una llet-amb-mel pel refredat!! Igual!!

De quantitats, no s'e que dir-t'hi, jo ho faig una mica a ull, que ho puguis anar regant però que no et quedi un bassal! Ja sé, he mirat les mides dels meus vasos (són els Svalka d'Ikea) i tenen una capacitat de 20cl. Jo hi poso 3-4 cullerades de postres de mel i la meitat del got de vi i l'altra meitat de caldo (si no en tens de fet, tot vi, que segur que encara queda millor!). Compta un got per 3-4 persones. Et serveix?? espero que sí.

Ja diràs com t'ha quedat!
Avatar de l’usuari
raquel79
:: dinosaure
Entrades: 7784
Membre des de: dl. ago. 31, 2009 12:22 pm

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: raquel79 » dc. des. 23, 2009 4:04 pm

carlotta ha escrit:Bufff la crema de turró fa una pinta..... jo he de dir que tinc sopar de nadal.... 21 persones... però. tinc truquillo... ho he fet tot sempre amb la Thermomit.... fins i tot. els "coctels de cava"..... els patés.... tot. Aquest any també vull fer tapas... tincs unes de patetes de pop cuit amb una patata bullida a sota i una salseta ... aixi presentat com a montaditos.... Fins i tot faig la "ensaladilla rusa" però la presento amb porcions individual o bé dins de "valovans" o a sota d'un tall de poma....
Jo no sé cuinar tot això que poseu..... sou unes artistas!!! :ok: :ok: :ok:


nena, això de la thermomix sí que és un xollo... és el meu somni!!!ufff.. però molta pasta...
si m'hagués tocat la loteria, jejejeje...
ImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatgeImatge
Avatar de l’usuari
mamlaboni
:: girafa
:: girafa
Entrades: 2394
Membre des de: ds. ago. 02, 2008 7:43 am
Ubicació: manresa

Re: RECEPTES DE NADAL

EntradaAutor: mamlaboni » dc. des. 23, 2009 4:51 pm

Sí que és cara però mira el profit que se li pot arrivar a treure....( jo no en tinc tampoc eh?)

Torna a “Tenim convidats”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant

Membre de l'AMIC Control OJD Nielsen Hosting i Dominis.cat a CAT1.NET

Actualitat ::